'Verslaafd' aan.. Sporten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Optiwolk

Re: 'Verslaafd' aan.. Sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:00

Ik ben verslaafd aan paardrijden?
2 paarden, 4 keer per week, per paard ongeveer 45 minuten goed doorwerken.
Fitness ed interesseert me niet zo, duurloop is zo saaaai.
Wat ik nog zou doen is met de hond gaan wandelen, en volgende week zondag ga ik op huttentocht in Oostenrijk.
Heb daar zo'n zin in :D

Zou er evt wel nog yoga of zo iets willen bijdoen om soepel te blijven, maar dat moet ik nog even bekijken.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 17:10

Aan paardrijden kan ik me wel ergens voorstellen, ivm bokt :') :+
Ik ben het niet hoor, ga 2/3x per week naar mijn verzorgpown.

Fitness is niet alleen duurloop, want ik ben het met je eens dat dat saai is := :P

Ik heb dus besloten dat ik zondag ochtend ga sporten :):) Wieehh!! :D
Dus heb ik niet zo heel veel hekel aan dit weekend, met Horse Event en zondag sporten in het vooruitzicht :j
Maar anders....
Ga ik liever van vrijdag naar maandag.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:11

ik hou t bij week training en weekend rust :D zoieso komt er straks en hee lief meisje hierheen en die ga ik doodknuffelen het hele weekend lang >:D

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:17

Zo Soul, zeg je dat even tegen mijn vriend? Die is net wakker en een pesthumeur :+

Ik dacht dat cardio niet mocht?? Spieren vind ik niet zo erg, ben verslaafd aan cardio <3

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:18

Uhm... Ik heb even in je profiel gespiekt maar zie er eerlijk gezegt helemaal niks van, van al dat sporten! Maar denk dat t wel kan ja dat je verslaafd raakt aan sporten, soor stofjes die vrijkomen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:22

JessicaD88 schreef:
Uhm... Ik heb even in je profiel gespiekt maar zie er eerlijk gezegt helemaal niks van, van al dat sporten! Maar denk dat t wel kan ja dat je verslaafd raakt aan sporten, soor stofjes die vrijkomen.

wtf waar SLAAT dat op? Ik hoop heel hard dat ik het anders opvat dan dat je het bedoeld..

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:24

JessicaD88 schreef:

bij mij? je weet niet eens hoe ik er voor uitzag dus dat kan niet echt :P

haha amaris doe ik maar niet, maar echt top dat je je zo erg inzet :)

AUB MEIDEN NIET ZO WORDEN : http://www.youtube.com/watch?v=AMX2H0X_ ... re=related

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:25

Uhm ik denk het niet eigenlijk :P ik bedoel dat ze er niet slank/gespierd uit ziet ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:29

Nog even terugkomend op viking en diamondpushups, diamond ken ik heb ik ook wel gedaan maar zint me echt niet :') Viking lijkt me stom _O-

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:30

vikings zijn zwaar hoor, vergis je niet!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:36

ik kan op dit moment 41 good form pushups in a row geen pauzes :) net ff getest :p mja was al bezig met curlen dus kan er misschien nog wel een stuk of 2-4 bij dus zeg maar 45 :)

goal = 100

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:41

Pelryo schreef:
er is ook een ziekte zoals boulimia maar dan met sporten. niet dat ik zeg dat je dat hebt hoor :o maar moest daar gelijk aan denken hihi.

Je bedoelt biogorexia

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:03

Hallo, ik meld me ook even hier.

Tot zo een 10 jaar geleden was ik ook helemaal verslaafd aan sporten.
7 dagen per week en dan een uurtje of 3.
Dit was vooral om mijn mooie (toen) gewicht te behouden.
Moet ik wel toegeven dat ik bij het sporten stackers gebruikte( die met Ephendrine wat nu verboden is) Anders hield ik het niet vol, een druk gezin, 3 kleine kids, werk en sport.

Ik deed iedere dag iets anders, de ene dag cardio en zwemmen, de andere dag skaten ( 30 km),dag erna paardrijden en zwemmen, dan weer cardio met gewichten en zwemmen, dan weer 30 km fietsen en zwemmen erna, en dan weer cardio met gewichten.
Tjonge wat voelde ik me lekker voldaan, fit en vooral mooi!

Resultaat nu na 10 jaar........
Mijn sportschool met zwembad in 1 ging failliet....dus stopt ik ( tijdelijk zei ik tegen iedereen)
Het werd winter en fietsen en skaten ging ook even niet.
Ik kwam mijn huidige partner tegen en lang leve de LOL, uitgaan stappen, alcohol en iedere dag uit eten.
Binnen 1 jaar had ik er 20 kilo aan gevreten en gezopen.
Ohoh wat voelde ik me ellendig, dus ging ik thuis meer lekkers eten, ach wat een shake, bak wel een ei...
De stackers waren uit de handel en ik kreeg geen motivatie meer om ergens dan ook weer op te pakken.
De resterende 9 jaar heb ik niks meer uitgevoerd, ieder jaar dikker worden....me slechter voelen...de ene ziekte na de andere( geen weerstand meer?)
Griep, keelpijn, omgeknakte enkel, gekneusde ribben, gebroken pols en zo ging het tot vandaag aan toe.

2 jaar geleden heb ik een maagband laten zetten en helpt het? Ja en NEE. Ik kan totaal geen vlees, grove groentes en fruit meer eten, komt er weer uit ( sorry)
Tja wat doe ik dan, och een crakotte met brie gaat er wel in ( stuk of 6, en een hele brie)
paar uur later 2 puddingkjes en jochurt.
warm eten, een heel bord vol geprakte aardappels met JUS en slappe groente uit blik.
dan een paar uur weer voor de tv/pc...cracker met kaas, Salami, chokolade en handje chips of nootjes, ik blijf knagen tot ik moe ben en ga slapen...
En zo begint mijn dag ook weer.

Nu ben ik ruim 35 kilo te zwaar, heb geen conditie meer ( doe ook alles met de auto) heb iedere dag wel ergens een pijntje om een rede te hebben om niks uit te voeren ( heb ook gebroken stuitje gehad en is niet goed genezen, en ach noem het op en ik heb het wel)
Omdat ik overal pijn in mijn lijf heb en bv niet lang kan staan of zitten ben ik helaas werkeloos en heb dus veel te veel tijd om NIKS te doen....
Het huishouden om nu maar iets te noemen zodat jullie een idee hebben doe ik in 3 etappe's, eerst alles stoffen...dan zitten en half uurtje bijkomen achter de pc ( met eten)
Dan ben ik een half uur bezig met stofzuigen en dweilen.
Dan weer pauze en dan alle beesten verzorgen en een wasje doen, strijk weg...tja dan is mijn dag al bijna om en tijd weer om....juist te koken en eten.....

NU -> IK HEB ER GENOEG VAN!
Ik wil me weer voelen als 10 jaar geleden ook al is dat niet echt realistisch.
Ik wil die kick weer hebben na het sporten, lekker voldaan in bed rollen en echt slapen van moeheid, niet zoals nu halve nachten wakker zijn.

De supermarkt ligt hier nou in mijn temp lopen ( slakkengang, 60+ lopen mij met rollator voorbij) 10 minuutjes vandaan.
Als ik dus ga lopen, en dan zeg 10 minuten in de winkel slenter en dan weer die 10 minuten terug ben ik gewoon gesloopt!
Dan moet ik gaan liggen een uurtje of 2 om mijn lijf bij te laten komen ( voetpijn ondanks steunzolen, rugpijn, ach alles pijn hihi)
Dit wil ik niet meer, ik wil ook weer gewoon een middag kunnen shoppen in de stad, eens naar de dierentuin en eens lekker weer op de fiets zweten.

Nou de eerste stap heb ik gezet!! ( juich juich)

Aanstaande maandag ga ik naar de hyper moderne sportschool.
Nu heb ik natuurlijk veel vrgaen hoe te beginnen en zo, nou later kom ik hier op terug, ben nu gaar van het zitten....

Alvast heel erg bedankt voor het lezen en dat ik me even los kon gooien ;-)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 18:10

Goed zo Grotevogel!
Dat je weer kunt/gaan beginnen :j
Ga er voor! Dan is het binnen een mum van tijd weer oke :D

Jessica, wat zijn we weer aardig :') :wow:
Anyway, als je uitleg wilt.. Die foto's zijn vrijwel bijna allemaal van vorige zomer/winter t/m april/mei dit jaar..
Maar goed, ik heb liever dat jij je uitspraken voor je houdt :j Tenzij je iets nuttigs hebt te melden waarvoor ik dit topic dus heb geopend en niet om wat jij uitkraamt :)

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:24

Jee Jessica vriendelijk hoor ;)
Welkom Grotevogel! Heb je al een stappenplan uitgedacht?
Wat is je doel qua sporten? Conditie opbouwen? Afvallen?
Ik doe het vooral om af te vallen maar ook om lekker straks in mijn vel te zitten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 18:31

GroteVogel, ga je een schema laten maken of ga je zelf aan de gang? :)

Mijn doel is vooral gespierder worden. Het is niet echt een DOEL waar ik perse naar toe wil werken, maar wel een.. Hoe noem je dat.. vooruitblik ofzo :+

Ik heb al best brede schouders en biceps/triceps ontwikkeld inmiddels _O-
Maar het mag nog meer zichtbaar zijn.

Het is leuk om te zien dat er verschillende doelen zijn hier :j

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:12

Hallo,

Ik weet niet of ze een schema daar voor me gaan maken, ik denk het wel.
Ik mag kiezen uit het volgende: Cardio Fitness, Fitness, Fysiofitness, Circuittraining,Vibratietraining,Zwemmen en onbeperkt begeleiding van een FitnessCoach.
Juist omdat er echt grote schermen met muziek en clips hangen, op ieder cardio apparaat een scherm met film programma's ( zo kun je bv lopen in de bergen, rennen door de sneeuw en dat apparaat gaat met je mee, zooo cool om te zien!) En lekker airco en koude wind in je gezicht als je dat wilt, zelfs geen smoesjes je favo tv programma moeten missen want zelfs gewoon tv kijken kun je er.

Haha ik ben oud geworden en niet meer zo bij de tijd maar wat een gave nieuwe snufjes zijn er!
Zelf heb ik in gedachten om het volgende te gaan doen:
Maandag, cardio ik denk op de 3 apparaten 10 minuten elk. Daarna 1x het circuit rond nog zonder gewicht.
Afsluiting lekker half uurtje zwemmen om weer te ontspannen en om hopelijk spierpijn een beetje tegen te gaan.
Dinsdag mijn rondje huishouden.
Woensdag zelfde als de maandag
Donderdag thuis eigenlijk niet veel doen maar ga proberen om minimaal 1 uur door de stad te lopen in de avond.
Vrijdag Paardrijden, nouja het poetsen en opzadelen is al een heel karwij voor mij hahahaha ik zweet me altijd rot als ik er nog op moet, iedereen moet dan toch wel lachen , tja zelf ook wel een beetje ;-)
( paard hoort moet te zijn zeggen ze dan hihi)
Zaterdag zwemmen
Zondag ochtend door weer en wind proberen over de mooie hei te lopen met de honden.

Qua eetschema moet ik heel veel verbeteren, ben nu bij een dieetist maar ben er niet zo tevreden over, ik moet volgens hun concept 3x per dag flink eten, veel groentes en ook gewoon vlees.
Volgens hun mag ik dan tussendoor geen honger hebben en als je bv om 1800 uur warm eet en dan om 2200 uur naar bed gaat moet je het redden tot de volgende ochtend...Nouja daar zit een beetje een probleem, want ik ben een nacht-mens.
Slaap gemiddeld 4,5 uur.
( Waar ze geen rekening mee houden is dat ik een maagband heb en dus niet veel kan eten per keer.( Als ik het heb over en gezonde normale maaltijd)
Volgens mijn chirurg moet ik iedere 2 uur iets eten.
Ik ben er nu nog steeds niet uit wat het beste werkt voor mij, ja de honger voor zijn en niet wachten met warm eten tot ik bijna omkiep zodat je dus echt ongezond gaat snaaien.
Smorgens zo een nutricia shake word me aangeraden als vervanging van een ontbijt, maar ik eet eerlijk gezegd veel liever een cracker of bruine boterham ( meer dan 1 snee met beleg past niet in mijn maag, dat blokkeert zeg maar, maar dan heb ik dus een uur of 2 later weer trek...) crackers zijn lucht en moet ik echt laten staan met de brie is echt killing.

Wat ik ook erg vind is dat ik cola verslaafd ben, oke wel de light en nu hoor ik dat dat even slecht is voor de bloed waardes en dat je dan constant iets kunstmatig omhoog houd en daardoor ook steeds zoete trek creert..? geen idee, iemand van jullie met de beruchte cola mythes??

Vanaf maandag drink ik wel nog cola smorgens om wakker te worden, daarna probeer ik op water over te gaan, en savonds nog een blikje.. als ik ineens stop krijg ik enorme koppijn.
Tja en koffie lust ik niet.

Tjezus het lijkt zo moeilijk allemaal, maar ik weet gewoon hoe het voelt als ik weer eenmaal in het ritme zit...ik geniet eigenlijk al vooruit hahahaha.

Ik hoop dat ik mijn spieren sterker kan maken ( wat er nog van over is) zodat ik sneller blessures op kan vangen en minder pijntjes overal heb.
Daarbij meer lucht, tja ik rook nog steeds, en kan niet alles tegenlijk, maar cardio en zwemmen schijnt goed te zijn voor de conditie ( lucht)
Mwaah en natuurlijk zou het top zijn als ik wat kilo's kwijt ga geraken;-)

Maar alles rustig aan, dus tips/advies zijn heel erg welkom!!!

Groetjessssss

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:25

Nancy -> Wat heb jij een mooie foto's op je profiel!

Armaris -> Ook om af te valklen en ja strakker in het velletje, als je jong bent is alles nog soepeler en trekt overtollige huid nog wat weg, dat dat ik vroeger wel, toen kon ik 3 cm huid op mijn buik vast pakken, de rest was spier...tja en nu is het 30 cm huid en vet!
Maar is niet erg hoor, als het dadelijk zo erg als een schort gaat hangen doe ik wel een stretch broekje aan haha, want een buikwand correctie word niet vergoed uit het ziekenfonds, nee zelfs niet als ik 40 kilo zou afvallen en de vellen dus echt hangen. Ach met het ouder worden zijn mijn prioriteiten ook heel anders geworden hihi.

Soul1991, nou ik zie wel degelijk spieren op je foto's.
Hoe vaak train je precies in de week en wat doe je erbij? ( werk, fietsen, school)

Hoe hebben jullie je voeding onder controle wat eet je zoals op een dag en hoeveel??
En drinken?
Hoe ziet jullie sport week er precies uit?

Groetjes

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:31

Grotevogel, de motivatie is er al! Dat is al een grote stap in de juiste richting!

challenge67

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:43

:o Omdat sporten goed is voor je , je wilt toch ook dat je paard conditie heeft voor het rijden .
volgens mijn kan je je paard toch ook niet ongetraind houden voor als je , buiten ritten wil maken door het bos.

Daarom is training voor het menselijk lichaam ook belangenrijk, we willen toch een on onafhankelijk zit hebben, daarom is het helemaal niet verkeerd om te trainen en dit hoeft dan helemaal niet te overdreven te worden, maar je lekker voelen in je lichaam

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. :o

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:17

challenge67 -> Zeker begrijp ik je, stel je hebt een paard dat het niet aan kan om een uurtje door het bos te stappen, dat wil ook niemand.
Het lijkt mij juist weer heerlijk als ik weer normaal zou kunnen rijden zonder al dat vet wat op en neer springt om het zo maar even te zeggen, en zonder dat ik hijg en zweet net alsof ik een marathon heb gelopen ;-)

Maar let op, mijn tijd komt eraan! hihi ik was nog nooit zo gemotiveerd als nu.

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:37

GroteVogel schreef:
Nancy -> Wat heb jij een mooie foto's op je profiel!

Armaris -> Ook om af te valklen en ja strakker in het velletje, als je jong bent is alles nog soepeler en trekt overtollige huid nog wat weg, dat dat ik vroeger wel, toen kon ik 3 cm huid op mijn buik vast pakken, de rest was spier...tja en nu is het 30 cm huid en vet!
Maar is niet erg hoor, als het dadelijk zo erg als een schort gaat hangen doe ik wel een stretch broekje aan haha, want een buikwand correctie word niet vergoed uit het ziekenfonds, nee zelfs niet als ik 40 kilo zou afvallen en de vellen dus echt hangen. Ach met het ouder worden zijn mijn prioriteiten ook heel anders geworden hihi.

Soul1991, nou ik zie wel degelijk spieren op je foto's.
Hoe vaak train je precies in de week en wat doe je erbij? ( werk, fietsen, school)

Hoe hebben jullie je voeding onder controle wat eet je zoals op een dag en hoeveel??
En drinken?
Hoe ziet jullie sport week er precies uit?

Groetjes

ik doe 4x per week krachttraining en maar eens in de week cardio eigenlijk ofzo haha, ik zit de hele dag aan de pc, (ik doe n grafische opleiding) en ik fiets nooit (woon in de stad) XD

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 22:43

GroteVogel, thanks :D
Begin jij je ochtend met cola :wow: Dat zou ik echt niet kunnen :=
Wel goed dat je van je cola af wilt, cola is echt funest..

Echt goed dat je zo gemotiveerd bent! :j

Ik was op het terras, komt er zo'n vrouwtje naar mij toe; jeetje, jij sport zeker heel veel :wow:
Die armen en schouders van jouw..
Hahaha _O- Geweldig!

JessicaD88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 09:20

Armaris schreef:
Jee Jessica vriendelijk hoor ;)
Welkom Grotevogel! Heb je al een stappenplan uitgedacht?
Wat is je doel qua sporten? Conditie opbouwen? Afvallen?
Ik doe het vooral om af te vallen maar ook om lekker straks in mijn vel te zitten

Ja sorry hoor maar als iemand een topic maakt dat ie verslaaft lijkt te zijn aan sporten en ik zie die foto's in het profiel dan zie ik absoluut geen sportverslaafde. Denk dat dat alleen maar positief is hoor want ik zie een heel normaal persoon in het profiel. Lijkt me alleszins gezond!

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 10:44

daar moet ik je gelijk in geven, het ligt er ook wel aan hoe je over het leven denkt maar 99.9% van de mannen kicken niet echt op een gespierde vrouw :P fit ja tuurlijk maar ....echt gespierd? uhhh moet er niet aan denken! zoals ik zei als mannen jou niet boeien dan ist geen probleem :P