Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Brainless schreef:kinderen komen echt al vroeg in aanraking met vlees... bv een Happy Meal is alleen met vlees te verkrijgen.
colette_007 schreef:Ik vindbhet best egoistisch ze jou keus opbte leggen.
HeleneDas schreef:Ik ken een paar vriendinnen die vegatarisch zijn of bijna geen vlees eten, maar wel genoeg andere produchten binnen krijgen, die hebben het altijd koud, zijn bleek, vaak niet helemaal lekker, weet niet of het daar aan ligt maar nogal vreemd!
Polivy schreef:P.s. Gourmetten kan perfect hoor als je vegetarisch eet
mika11 schreef:Over de uitbuiting van dieren:
Als je wel normale zuivelprodukten gebruikt.
Daar worden ook koeien voor uitgebuit. Die moeten elk jaar een kalfje krijgen, om zoveel melk te kunnen produceren.
Kalfjes worden meteen van de moeder gescheiden. Sowieso gaat 99% van de stierkalfjes naar de slacht (kalfsvlees).
Daarom waren er ook zoveel kistkalveren (weet niet of dat nog bestaat of dat de huisvesting van alle kalveren al verbeterd is).
Als het je om de uitbuiting van dieren te doen is. Dan is er ook wel biologische zuivelprodukten te koop, denk ik.
Maar dat gebruik je misschien al wel
Polivy schreef:HeleneDas schreef:Ik ken een paar vriendinnen die vegatarisch zijn of bijna geen vlees eten, maar wel genoeg andere produchten binnen krijgen, die hebben het altijd koud, zijn bleek, vaak niet helemaal lekker, weet niet of het daar aan ligt maar nogal vreemd!
Dan eten ze niet goed. Ik ben al mijn hele leven vegetariër en heb van geen van de dingen die je noemt last. Sterker nog: ik ben zelden ziek, altijd een goede kleur (behalve als ik doodmoe ben, maar dat heeft iedereen). En datzelfde geldt voor mijn hele familie.
P.s. Gourmetten kan perfect hoor als je vegetarisch eet
peppert schreef:Ik zelf ben al vanaf mijn 6e strikt vegetarisch, en ik wil ons kindje ook vegetarisch opvoeden. Maar zodra hij/zij een leeftijd krijgt dat hij/zij zelf keuzes kan maken, en vlees zou willen proberen dan ben ik niet degene die het zal verbieden. Maar ik heb dan mijn best gedaan, om een stukje principe van mezelf mee tegeven en meer kan je niet doen.
Mensen denken dat een kind vega opvoeden zeer schadelijk is/kan zijn.. maar dit is juist beter, wetenschappelijk onderzoek naar geweest dat vega babies/kindjes minder vaak ziek waren dan vleesetende babies/kindjes. Ook op latere leeftijd zie je dat vega mensen een betere gezondheid hebben dan vleesetende mensen, en vega mensen hebben minder kans op darmkanker / hart en vaatziektes.
Dus het lijkt mij helemaal niet verkeerd om een kindje vega op te voeden. Trouwens, ik persoonlijk ga niet met mn kind naar de kinderboerderij `aaahh, wat een schattig varkentje he?´ en even later dat varken op mn kind zn bord neerleggen..