Sh*it.. Blaasontsteking.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AnneH_87

Re: Sh*it.. Blaasontsteking.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:50

Ga maar snel ermee naar de huisarts en laat wat ermee doen!

Bij mij hebben ze te lang gewacht, waardoor ik in het ziekenhuis terecht ben gekomen met
een nierbekonsteking... Kan je vertellen dat dat echt geen pretje is!
De ontsteking van de blaas was toen namelijk omhoog gegaan richting de nieren.

Ik heb mijn urine toen trouwens gewoon s'middags bij de huisarts gebracht en zij konden
meteen zien dat het een blaasontsteking was.

Beterschap!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:58

__Marije__ schreef:
Fenny schreef:
Maar wat ik niet snap; hoe kan het dat het bij sommigen zo lang duurt voordat ze een antibiotica kuur krijgen? Bij mijn dokter is het zo dat ik 's ochtends (voor 10u volgens mij) een potje urine breng, tussen de middag kan bellen hoe of wat en dat er dan eventueel 's middags een kuur voor me klaar ligt ... Als ik blaasontsteking heb, dan zit ik er niet echt om te springen om nog 2 dagen te moeten wachten! :o

Ik werk als doktersassistente en als iemand echt duidelijk een blaasontsteking heeft dan geven wij inderdaad zoals jij het zegt direct een kuur. Als het een twijfelachtige uitslag is is het aan de hand van de klachten maar vaak wachten we het dan nog wel 1 of 2 dagen af met het advies om veel te drinken en wat vitamine C/cranberry tabletjes te nemen. Dit is omdat veel bacteriën al resistent zijn voor de gangbare antibiotica en je daar dus echt wat terughoudender mee moet zijn. Tuurlijk, als het nodig is is het nodig, maar vandaar dus bij twijfelachtige uitslagen even afwachten met wat andere maatregelen in de hoop dat het niet nodig is!

Oké, dus het zal alleen langer duren als er wordt getwijfeld of het wel of geen blaasontsteking is. Ik vond het nogal vreemd namelijk :roll:
Zoals ik eerder al aangaf, als ik denk dat er een blaasontsteking (wat een rotwoord eigenlijk, schrijf het steeds verkeerd :+ ) aan zit te komen, dan drink ik ook extra water en haal ik een fles pure cranberry sap.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:01

Als je blaasontsteking hebt kun je ten allertijde urine inleveren bij je huisarts. Het liefst natuurlijk ochtendurine omdat dit het sterkst geconcentreerd is, maar als je blaasontsteking hebt, kun je 's middags ook urine inleveren. Als je echt blaasontsteking hebt zijn er altijd ontstekingscellen actief in de urine.
Kuurtje innemen en hopelijk ben je er snel weer vanaf. :)

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:40

@Fenny, je zou naast de cranberry ook eens vitamine C tabletjes kunnen proberen. Door de extra Vitamine C (die je lichaam slechts tot ene bepaalde concentratie kan verwerken, de rest plas je uit en komt dus in je blaas) wordt de urine wat aangezuurd en daar kunnen de bacterien niet zo goed tegen. Ik hoorde gisteren van een patient dat er ook bij de apotheek pillen te verkrijgen zijn met zowel vitamine C als cranberry!

En inderdaad, tuurlijk hebben wij het liefste de urine 's ochtends. Ten eerste is dan de urine het sterkst geconcentreerd als het de ochtend urine is, maar vaak kom je toch ook nog mensen tegen die 's middags pas langs kunnen komen en dan aangeven dat de plas 's ochtends al is opgevangen. Dan is de urine zo oud (en hebben de bacterien lekker de kans gehad om te groeien) dat het niet meer een betrouwbare test is. Maar ook om praktische redenen hoor, bijvoorbeeld de tijd van je overlegmomenten met de arts!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:06

Vitamine C werkt maar bij 10% en bij een dosering van een gram per dag.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:23

raket schreef:

Als je echt al een blaasontsteking hebt zal het niet werken, maar bij een beginnende blaasontsteking kan het net voldoende zijn ;) Plus dat het relatief een goedkope en eenvoudige manier is om wellicht effect te hebben!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 17:37

Nou ik heb inmiddels mijn kuurtje.
Moest wel op afspraak en moest persee ochtend urine. 5 Dagen lang AB.
Er zat ook bloed in... naar!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 17:49

__Marije__ schreef:
raket schreef:

Als je echt al een blaasontsteking hebt zal het niet werken, maar bij een beginnende blaasontsteking kan het net voldoende zijn ;) Plus dat het relatief een goedkope en eenvoudige manier is om wellicht effect te hebben!

Uit welk onderzoek heb je dat? Ik heb recent de cursus urologie gehad waarbij een heleboel onderzoeken over onder andere cranberrie en vitamine C zijn aangehaald.

Er staan trouwens veel onwaarheden in dit onderzoek en ik hoop oprecht dat mensen zorgvuldig met antibiotica omgaan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 18:22

Giolli schreef:
Nou ik heb inmiddels mijn kuurtje.
Moest wel op afspraak en moest persee ochtend urine. 5 Dagen lang AB.
Er zat ook bloed in... naar!

Bloed erin? Dan heb je een 'verwaarloosde' blaasontsteking, heb ik mij laten vertellen door mijn HA.
Als je het nog eens krijgt zul je vast niet meer op afspraak moeten,
ik lever nu plasje in en krijg direct kuurtje mee.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:45

raket schreef:
__Marije__ schreef:

Uit welk onderzoek heb je dat? Ik heb recent de cursus urologie gehad waarbij een heleboel onderzoeken over onder andere cranberrie en vitamine C zijn aangehaald.

Er staan trouwens veel onwaarheden in dit onderzoek en ik hoop oprecht dat mensen zorgvuldig met antibiotica omgaan.

Dat moet ik even navragen, mijn baas is laatst naar een nascholing geweest en hij kwam hiermee terug :)

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:36

Niet mee blijven rondlopen. je laat het op die manier versloeren en krijg je nierbek ontsteking.,
ik heb jaren lang dag in dag uit bij de dokter gelopen om contenu antibiotica te halen omdat ik zovaak blaas ontsteking had. heb een paar tips voor je.. voor en na de Sex plassen.
en veeeeeel drinken , cranberrys helpen ook erg goed. nu ik bij mijn ex weg ben heb ik er geen last meer van. succes !

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:04

Ik zit hier al aan mijn derde kuur antibiotica. Ik heb nu dus een urineweginfectie. Heb alleen ontdekt dat ik ook miniscule kleine beetjes bloed verlies, weet niet of dat erbij hoort?

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:19

purny schreef:
Ik zit hier al aan mijn derde kuur antibiotica. Ik heb nu dus een urineweginfectie. Heb alleen ontdekt dat ik ook miniscule kleine beetjes bloed verlies, weet niet of dat erbij hoort?

Hebben ze je urine al opgestuurd voor kweek? En hoe lang ben je nu bezig met je laatste kuur?

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:42

sloffiee schreef:
Niet mee blijven rondlopen. je laat het op die manier versloeren en krijg je nierbek ontsteking.,
ik heb jaren lang dag in dag uit bij de dokter gelopen om contenu antibiotica te halen omdat ik zovaak blaas ontsteking had. heb een paar tips voor je.. voor en na de Sex plassen.
en veeeeeel drinken , cranberrys helpen ook erg goed. nu ik bij mijn ex weg ben heb ik er geen last meer van. succes !

Voor én na de sex? Pfft ben bang dat ik niet zo veel plas heb hoor :o Probeer het wel altijd daarna!
Zoals ik al zei: D-mannose van de Tuinen.. werkt voor mij nog altijd het beste! Is wel vrij prijzig maar ik heb het er graag voor over. Cranberrypillen helpen bij mij nauwelijks, pak ze er wel ooit bij als ik echt heel veel last heb, maar zo alleen maken ze geen verschil

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:44

Kleine beetjes bloed plassen kan te maken met een blaasontsteking/urineweginfectie. Komt namelijk door de ontsteking. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:07

__Marije__ schreef:
purny schreef:

Hebben ze je urine al opgestuurd voor kweek? En hoe lang ben je nu bezig met je laatste kuur?

Ik had een vrij lange kuur. iets van 6 dagen ofzo. Vandaag mijn laatste pil innemen. En dan moet ik dinsdag even mijn urine wegbrengen. De kweek was binnen en het was gewoon een urineweginfectie.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:46

Marlou91 schreef:
sloffiee schreef:

Voor én na de sex? Pfft ben bang dat ik niet zo veel plas heb hoor :o Probeer het wel altijd daarna!
Zoals ik al zei: D-mannose van de Tuinen.. werkt voor mij nog altijd het beste! Is wel vrij prijzig maar ik heb het er graag voor over. Cranberrypillen helpen bij mij nauwelijks, pak ze er wel ooit bij als ik echt heel veel last heb, maar zo alleen maken ze geen verschil

Vooral na.
Voor ga ik ook niet, dan heb ik erna genoeg plas om weg te plassen.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:24

Voel me nu heel slecht :p. Ik plas eigenlijk nooit erna en (even afkloppen) nog nooit een blaasontsteking gehad. Is het niet zo dat als je er toch al gevoelig voor bent je het juist wel moet doen. Anders lijkt het me niet zo heel veel uitmaken, toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:46

En, ts?
Of vraag ik het nou veel te vroeg? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 19:00

Ik hoop dat de antibiotica aanslaat bij TS, ik kan haar in ieder geval weer een handje schudden. Rotblaasontstekingen!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:51

Hoe is het met iedereen de blaasontstekingen? Voor de verandering heb ik er weer 1. De vierde achter elkaar. Morgen moet ik met de HA overleggen of het niet beter is om naar een uroloog te gaan en daar verder te gaan zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:52

Ik ben weer bijna antibiotica af.. hopelijk blijft hij dan weg, anders sta ik op mijn strepen en wil ik ook nagekeken worden :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:24

Volgende week donderdag heb ik een afspraak bij de Uroloog