doet bloedprikken pijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 12:49

ja :j

Maar het zal per persoon wel verschillen maar ik vind het vreselijk :') Bij mij hebben ze er een keer 3 uur over gedaan omdat ik zo bang ben voor naalden.. Ik word dan een ander persoon ik begin te slaan, gillen en huilen. Er moest speciaal een kinderarts komen om te prikken uiteindelijk zijn ze met 6 mensen op me gaan zitten :+
Je kunt ook vragen (Mits ze meerdere buisjes nodig hebben) om een vingerprikje dan drukken ze even een naaldje in je vinger en dan drukken ze daar bloed uit.
Voor mij alsnog een hel maar dan kunnen ze me nog redelijk vasthouden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 16:48

Dit zal wel waar zijn maar komop, je bent 16, meen je dit nu echt? Een vingerprik voel je tien, wat twintig keer beter dan in je elleboog holte. Persoonlijk vind ik dit aanstelleritus, ga de volgende keer eerder en vraag om een verdovend zalfje. Word nog wat mocht je ooit kindjes krijgen.

Clairetjuhz schreef:

Maar het zal per persoon wel verschillen maar ik vind het vreselijk :') Bij mij hebben ze er een keer 3 uur over gedaan omdat ik zo bang ben voor naalden.. Ik word dan een ander persoon ik begin te slaan, gillen en huilen. Er moest speciaal een kinderarts komen om te prikken uiteindelijk zijn ze met 6 mensen op me gaan zitten :+
Je kunt ook vragen (Mits ze meerdere buisjes nodig hebben) om een vingerprikje dan drukken ze even een naaldje in je vinger en dan drukken ze daar bloed uit.

Clairetjuhz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:02

bigone schreef:
Dit zal wel waar zijn maar komop, je bent 16, meen je dit nu echt? Een vingerprik voel je tien, wat twintig keer beter dan in je elleboog holte. Persoonlijk vind ik dit aanstelleritus, ga de volgende keer eerder en vraag om een verdovend zalfje. Word nog wat mocht je ooit kindjes krijgen.

Clairetjuhz schreef:

[LZP] tips voor bloedprikken!
Lees dit eventjes misschien begrijp je het dan beter :j

marjolein_el

Re: doet bloedprikken pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 17:05

Het is even een vervelend gevoel maar pijn zou ik het niet noemen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:21

bigone schreef:

Clairetjuhz schreef:

_/-\o_

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:22

Ik vind er niks aan.
Spuiten vind ik vreselijk, dus als ze wat in je spuiten.
Bloed prikken niet eht

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:26

Nee hoor valt best mee :)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 19:34

Steentje schreef:
Ik vind een griepspuit een heeeeel stuk minder 'pijn' doen. :=
Dat is echt een minuscuul prikje!

Maar niet zo fijn als de vloeistof direkt koud uit de koeling kom. ;) Trouwens maar 1x gedaan en ben toen een paar dagen flink beroerd geweest. Kon het wel doen via werkgever maar niet gedaan. ;)

Pikje op zich doet geen pijn. Als je het eng vind gewoon zeggen en naar een ervaren iemand vragen. ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:47

Ga bij een ervaren therapeut ontspanningsoefeningen aanleren, ik snap je " fobie" maar als het door een weddenschap wel lukt dan vind ik het nog steeds, ondanks dat je er erg mee zit, aanstelleritus.
Als het echt een fobie zou zijn dan was het die speciale kinderprikarts ook niet gelukt.
Ik vind prikken ook niet leuk en heb ze de afgelopen jaren helaas in overvloed gehad, bloedprikken elke maand, van paard geduvelt op straat dus de hele tetanusserie, onderzoeken in het ziekenhuis met een infuus in beide armen. Ik sta ook niet te juichen, niemand doet het voor zijn plezier maar een prik om je bloed te laten onderzoeken doet 99 van de 100 keer geen pijn. Ben je wel eens door een bij,wesp of mug geprikt, dat is veel vervelender en ik zou me doodschamen om als grote meid zo'n stennis te maken.

bigone schreef:

Clairetjuhz schreef:

[MW] tips voor bloedprikken!
Lees dit eventjes misschien begrijp je het dan beter :j[/quote]

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:53

Maak je geen zorgen, valt hartstikke mee. Ik heb een tijd elke maand bloed laten prikken, je voelt even het prikje door je huid maar je kan het echt geen pijn noemen. Dat verhaal van hierboven snap ik niet, een prikje in je vinger voel je meer dan bij het gewone prikken. Probeer er maar niet al te veel tegenop te zien, het moet nou eenmaal gebeuren.

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:59

dankje voor de reacties.

het is gebeurd het viel indd wel mee!
eerst was ik echt doodsbang.
maar ik moest wel 4 buisjes vullen..
maar gisteravond ben ik in een punaise gesprongen,
dat deed wel wat pijner xd

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:03

Wel opletten als je een lage bloeddruk hebt. Dan moet je niet meteen opstaan. Mijn dochter kon ik oprapen en mijn man moet ook gaan liggen als ie bloed heeft moeten geven. Zelf loop ik daarna fluitend weer weg. Mijn hobby zal het echter nooit worden! Als het niet hoeft, doe ik het niet. :+

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 22:09

^ ik was eerst ook een beetje duizelig maar voor de rest geen last van gehad ;d

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:27

haha nou, gelukkig! Weet je voor de volgende keer ook dat het niet meer zo eng is :)

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 06:45

Fijn dat het meeviel...dat je wat duizelig was kan ook de spanning zijn geweest.Niet erg hoor,blijf je gewoon even zitten :)

Hoe is het nu met je voet :P

Andante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:54

Ik ben vaak genoeg langs geweest om bloed te laten prikken, maar nog nooit ergens last van gehad. Ook niet mis geprikt, allemaal gewoon goed. Gewoon even aangeven dat je het spannend vindt en dan komt het helemaal goed! :)

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:08

Ik was toen ik klein was ook bang om bloed te prikken.
Dus wat deed ik? Ik ging mezelf in de dagen voorgaand aan 'de grote dag' voorbereiden op de pijn door mezelf telkens even venijnig in een velletje in mijn elleboog holte te knijpen. En dan mezelf voorhouden dat als ik dat kon doorstaan, ik ook wel 1x een prik met een naald kon hebben. :(:)
Bleek dus na het bloedprikken dat ik mezelf met het knijpen véél meer pijn had gedaan dan het bloedprikken deed. :Y)

Sindsdien ben ik wel niet zo vaak geprikt met bloedafnames, injecties en infusen dat het me niets meer doet. Prik maar een eind weg! :D

Olandra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 13:50

@ Tinky12
Wel goed alleen als ik er heel veel op sta enzo doet een beetje zeer.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 21:06

bigone schreef:
Infuus aanleggen en bloed prikken zijn niet te vergelijken qua gevoel. Kijk zelf even naar je elleboogholte waar je je ader het beste kunt zien, die arm bied je aan, even ontsmetten, band om je bovenarm, vuist maken, mini prikje, vuist ontspannen en klaar is kees.
Echt helemaal niets om bang voor te zijn.

dat verschilt dus ook per mens :) ik vind bloedprikken en infuus aanleggen het zelfde gevoel.. je voelt prik.. en klaar :Y)
en ja zelfs als ze mis prikken,, lag ik daarom..
wat wel pijn doet.. weeeen tijdens je bevalling en daarna 11 hechtingen van het uitscheuren,, DAT doet pijn :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:44

Ik ging bij het infuus ervanuit dat het echt helse pijn deed, omdat de meeste mensen in mijn omgeving het pijnlijk vonden. Nou gelukkig ging ik direct uit van het ergste, want dan valt het toch vaak wel mee. Dat was ook zo, duurde langer dan bloedafname (vooral omdat ze geen ader konden vinden en vervolgens de boel moesten verwarmen) maar echt veel pijnlijker? neuh, dat kan ik niet zeggen.
Wel is het onhandig :+ Bloedafname is zo gebeurd en is alles weg, infuus blijft toch zitten :+ Beweegt toch wat minder fijn met je hand :P

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 22:50

Okee ik zal wel een watje zijn maar ik vind het vreselijk!
Ik hou sowieso al niet van naalden.
Ik moet het elke 3 maanden doen (5buisjes) en ik vind het altijd nog verschrikkelijk :')

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 23:01

Oh dat was echt een drama vroeger.. ik was flauwgevallen en werd wakker toen mijn moeder zei 'jezus, til je voeten eens gewoon op! Wat ben je eigenlijk wit?'

Nu heb ik inmiddels al zovaak bloed laten prikken dat ik niet meer bang ben, ik kijk wel de andere kant op anders ga ik evengoed van me graatje :+

1x wel ruzie gehad met een assistente, die prikte zo verkeerd dat mijn hele arm lam werd en ik weken met een enorm blauwe arm heb gelopen die daarna ook groen en geel werd!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:38

Heb twee bevallingen uit het boekje gehad, gewoon thuis, wel een paar hechtingen maar vond het een makkie dus dat is ook voor iedereen verschillend.

Tat_jana schreef:
bigone schreef:
Infuus aanleggen en bloed prikken zijn niet te vergelijken qua gevoel. Kijk zelf even naar je elleboogholte waar je je ader het beste kunt zien, die arm bied je aan, even ontsmetten, band om je bovenarm, vuist maken, mini prikje, vuist ontspannen en klaar is kees.
Echt helemaal niets om bang voor te zijn.

dat verschilt dus ook per mens :) ik vind bloedprikken en infuus aanleggen het zelfde gevoel.. je voelt prik.. en klaar :Y)
en ja zelfs als ze mis prikken,, lag ik daarom..
wat wel pijn doet.. weeeen tijdens je bevalling en daarna 11 hechtingen van het uitscheuren,, DAT doet pijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:22

De andere kant op kijken is de helft! :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:17

Ik vind het juist fijner om wel te kijken.. Dan weet je wanneer t komt en word je er niet door verrast..
Heb zelf 3 weken geleden voor t eerst bloed laten prikken. Had ook allemaal horrorverhalen gehoord dus zag er nogal tegenop.
Maar ik kon nog amper met mn ogen knipperen of t was alweer voorbij.
Dat stomme watje +pleister die er erna verplicht op moest vond ik vervelender.
(dus die heb ik ,eenmaal buiten, er ook heel snel weer afgetrokken haha).