de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

antje_vip

Re: de laatste loodjes wegen het zwaarst...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 12:55

Goed hoor van jullie +:)+ Misschien een goed idee om ook iedereen uit je omgeving te laten weten dat je wil afvallen (als dat nog niet zo was), kunnen zij je eraan herinneren. Sociale controle kan soms ook helpen! ;) En als je per se op iets wil kauwen, koop zoethout ;)

Ben benieuwd of iedereen het gaat volhouden! Kom op dames, nog even doorzetten *\o/*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:02

lovelygirly schreef:
Ik denk dat een strengdieet voor mij niks is. :o Zeker omdat ik er dan hier vrijwel alleen voor sta.
En mijn moeder niks apparts wilt koken helaas. Dus moet ik het doen met een minder ''strengdieet''.
Ben nu iig al een half kilo kwijt! :D Jammer dat alleen dat de eerste kilootjes zo snel gaan! :=

Dames die echt een dieet volgen: petje af voor jullie hoor!
Succes allemaal! +:)+ *\o/*

Dan even kijken naar je tussendoortjes en deze evt vervangen voor wat gezonds.
En opletten met sauzen ed wil ook nog wel schelen. :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:15

Ik heb overigens bewust gekozen om de komende 2 á 3 weken het schema aan te houden wat ik hier boven ergens heb geplaatst.
Heb de afgelopen weken nogal veel vreetbuien gehad en op deze manier merk ik dat ik veel minder trek heb in snoep etc en daardoor dus ook bij stress minder de neiging heb om terug te grijpen op vreten.
na deze weken wil ik kijken of ik de maaltijden wat kleiner kan maken (dus 1 cracker ipv 2, 1 á 2 boterhammen ipv 3, etc).
Ook ga ik overstappen op bruin brood, eet nu nog wit brood.

Ik eet nu ipv jong belegen kaas vaak geitenkaas (evt smeerbaar), smeerkaas en smeerworst op brood of (meergranen/volkoren)cracker
Wat zijn verder nog magere broodbeleg dingen?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 16:52

Heel veel succes! Het lijkt mij ontzettend moeilijk om af te vallen. In verband met ziekte ben ik laatste jaren ook behoorlijk aangekomen en daar ben ik echt niet trots op. Het voelt gewoon niet fijn. Het moet er eigenlijk af, maar ik ben daar dus ook echt te laks voor.

Heel veel succes met de laatste loodjes. Het komt vast en zeker goed, zo lang je wil er maar blijft.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 17:44

Afvallen is inderdaad niet makkelijk :D , maar goed wie mooi wil zijn moeten lijden pijn zegt mijn moeder altijd. Ik kan het nu ook echt niet opbrengen om streng te lijnen, ik heb er gewoon echt geen zin in. Ik heb vandaag gehad:
Vanmorgen: 2 eieren met spek en daarbij 1 snee koolhydraat arm brood
tussendoortje: 2 kiwis
lunch: 1 sandwich van koolhydraatarm brood met roomboter, kipfilet en mosterd. Erbij een blikje cola light.
Tussendoortje: bakje volle kwark met frambozen en 1 cupasoup
Diner: 1 kipfilet gebakken, toen spek eromheen en nog eventjes in de oven. Erbij sla met komkommer en fetakaas.
Vanavond eet ik nog een handje gedroogde amandelen.

Dus ik eet best veel en krijg geen honger gelukkig.

@lor1, als broodbeleg neem ik kipfilet, filet americain, rookvlees, suikervrije jam, ei.

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:41

Ik ben ook aan het dieeten! ik zal mijn lijstje even plaatsen!

-Bij ons komt er drinken in huis wat ongeveer t/m 20kcal (of minder) natuurlijk bevat. (natuurlijk zit er wel een keer iets anders tussen ,.maar daar kan je zelf ook op letten)
-Kwa eten, de helft minder als normaal! (als dat niet en één keer lukt, dan haal je er eerst een kwart van af)
-Als tussen doortje een stukje fruit/cracker ofzo. iig geen snoepjes/koekjes
-Oja, thee dronk ik eerst altijd met suiker (2 klontjes) nu helemaal niks meer!
-Elke dag fanantiek paardrijden!
-Op de fiets naar stal.
-Na het avond eten een 'stevige' wandeling van 3 kwartier
-Overdag als het weer mee zit, skeeleren.

en van af 6 sept. ga ik nog fitnessen en spinning er bij doen.

Oja, en je kan beter 6x kleine beetjes eten dan 3 keer een grote maaltijd!
Ennee... met het eten van brood, veel vleeswaren en kaas(wel even opletten welke kaas, wij hebben nu iets van 30+ ofzo) op brood doen, geen pasta of andere zoete troep. Pindakaas mag daar in tegen wel weer, omdat daar goede voedingstoffen in zitten!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 19:50

knap van je TS :j ik hoop dat het je lukt :D

Sefanja, is dat zo'n goed beter best lijst? die kreeg ik ooit van mijn dietiste en ik ben hem kwijt, dat was echt een handig ding :j

mij is trouwens altijd verteld dat suikervrije produkten over het algemeen veel vet bevatten?

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:14

Door drukte op werk, helaas nog niet aan voorbeeld menu gekomen. Morgen heb ik een dagdienst en heb ik er meer tijd voor. Voor degene die dud willen hebben aub eventjes geduld. Dank u wel.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:37

Dana01 de goed beter best lijst is happy weight, stippendieet...
dat wordt met kleuren en stippen aangegeven... een banaan bv is een slecht stuk fruit, je kan beter een mandarijn nemen...

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:44

volgens mij was het dan die, er stond vanalles op, van broodbeleg tot snacks

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:47

ik moest afvallen zonder dat ik meer kon bewegen, komt wel aardig overeen met wat ik nu lees :=
nu kijken of ik die lijst weer ergens kan vinden, vond hem erg handig bij het boodschappen doen

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:52

Dana01 schreef:
volgens mij was het dan die, er stond vanalles op, van broodbeleg tot snacks

dat klopt, dat is map met van alles erin... Een aanrader, wij gebruiken bij mensen met prader willi sydroom... Dat zijn mensen geobsedeerd zijn van voedsel (kunnen letterlijk een moord doen voor.... ), de meeste PWS hebben last van overgewicht en gebruiken het stippendieet.... goed programma, die kan je zo bestellen op happy weight site... Ook daarbij gebruikt men een voedingsschema.

Ik zal het voorbeeld proberen op forum te zetten, want iedereen vraagt naar het schema... Nogmaals het is een voorbeeldschema, dat geïndividualiseerd moet worden...Het is een handvat waar men aan kan houden, deze worden gebruikt bij allerlei mensen zoal diabetes, voedsel allergie, om af te vallen, PWS ed... Het is gezond en je kan in principe goed eten...

Bij happy weight moet je aan bepaalde stippen houden, maar daarin kan je zoveel eten wat je wilt.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:56

ik zal me er morgen eens in verdiepen, het programma volgen hoeft van mij niet zo, ik wil mijn lijstje weer terug :=

ik heb spierproblemen en diverse versleten gewrichten, beweging is bij mij erg beperkt, dit lijstje zorgde ervoor dat ik binnen 7 maanden 24 kilo kwijtraakte := al moet ik zeggen dat in het begin ik zo 7 kilo in de week kwijtraakte alleen al door meer te gaan eten :=

later werd het beter, toen ging ik naar een kilo per week, mooi genoeg voor mij.
ik ben van ruim boven de 100 inmiddels op 82 kg beland zonder ook maar 1 moment van honger.
een aanrader dus :=

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:59

Siggislief schreef:
Ik wil ook wel wat kilootjes eraf hebben..Alleen lukt niet zo makkelijk.

Moet 's ochtends zeker 2 boterhammen naar binnen werken, en yoghurt met iets erin
kan ik soms helemaal niet verwerken word er spontaan kotsmisselijk van..Kauwen op mn Yoghurt... :=

Ik moet minimaal op 6 a 9 boterhammen per dag rekenen als ik ga werken..
En heb als tussendoortje sinds kort Worteltjes.. :9

wat voor boterhammen? volkoren is het best....
9 is best veel maar kan geen kwaad, 6 is goed... Het ligt er ook aan wat je erop doet...
Hoe laat eet je de boterhammen? kan je niet beter ochtend 2 bh, tussendoortje, middag 2 bh, tussendoortje, avondmaaltijd, tussendoortje.

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:03

lor1_1984 schreef:
Ik heb overigens bewust gekozen om de komende 2 á 3 weken het schema aan te houden wat ik hier boven ergens heb geplaatst.
Heb de afgelopen weken nogal veel vreetbuien gehad en op deze manier merk ik dat ik veel minder trek heb in snoep etc en daardoor dus ook bij stress minder de neiging heb om terug te grijpen op vreten.
na deze weken wil ik kijken of ik de maaltijden wat kleiner kan maken (dus 1 cracker ipv 2, 1 á 2 boterhammen ipv 3, etc).
Ook ga ik overstappen op bruin brood, eet nu nog wit brood.

Ik eet nu ipv jong belegen kaas vaak geitenkaas (evt smeerbaar), smeerkaas en smeerworst op brood of (meergranen/volkoren)cracker
Wat zijn verder nog magere broodbeleg dingen?

ik zal wel een lijst maken met magere producten die gezond zijn... Ik heb nog heel wat werk liggen aan jullie ;-)

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:04

haha die 6 boterhammen was bij mij echt een drama, wat was ik blij toen ze zeiden dat het over de hele dag mocht :=

volgens mij moet je rekeningen gaan schrijven Sefanja :=

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:06

nee hoor, ik deel mijn ervaringen...
Ik ben zelf geen dietiste, maar werk er heel veel mee... Ik ben zelf verantwoordelijk over 4 clienten met een dieet. Ik heb om deze reden veel contact met de dietiste... En alles wat ik voor hen heb op geschreven, kan ik zo als bijlage in e-mail plaatsen... Alleen de tijd nog... Net 6 dagen vrij geweest, wel wat werk liggen... So, please be patient... I will do my hardest best.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:11

Ik doe ook met jullie mee. Zaterdag kom ik terug van vakantie en dan ga ik verder waar ik voor de vakantie mee begonnen ben! Met alleen al water drinken ipv frisdrank/fruitsappen ben ik 3 kilo afgevallen in een maand tijd! Dus daar begin ik weer mee (smokkel hier regelmatig omdat de koelkast niet koud genoeg wordt en ik een hekel heb aan lauw water :P). En geen koekjes en snoepjes meer.

Ik wil gaan proberen te gaan ontbijten s morgens, al zal dat zwaar vallen omdat ik het niet binnen houd of er het simpelweg niet eens in krijg. Beginnen met kwark/yoghurt.. En verder gewoon gezond proberen te eten, en voor tussendoor altijd een bos wortelen en een komkommer hebben liggen! En ik ga beginnen met fitnessen zodra ik weer in mn studentenhuisje ben en ik wil een beetje gaan skeeleren.

En ik zou ook graag wel die lijst willen hebben met goede/slechte dingen! Wacht geduldig af!

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:17

ook ik ben weer begonnen....vorig jaar wel goed afgevallen met dokter Frank dieet, maar langzaamaan weer grenzen gaan verleggen....pfff.....We gaan er weer voor! succes allemaal!!!

sefanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:17

Laatst bijgewerkt door sefanja op 30-08-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:21

Hoi, mag ik meedoen? :wave:

Ik ben 1.70 en weeg 72 kilo ongeveer, daar mag dus wel wat vanaf. Het is nog NET geen overgewicht.
Ik eet echt heel ongezond #) , heel weinig fruit en groente (VIES) veel chocoladepasta en cola light :):) .
Ik houd niet van warm eten :n , wel van brood, niet van melkproducten (VIES!)

Ik rijd drie keer in de week op mijn paardje en breng de kinderen met de fiets naar school. Volgende week wil ik gaan beginnen met Zumba, een reeks van 10 lessen. *\o/*

het moeilijke vind ik, dat je je dieet eigenlijk levenslang hebt, je moet blijven volhouden. Maar ik wil ook van dingen genieten. de een rookt(VIES!), de ander drinkt (HOOFDPIJN) en ik snoep graag. :~

Dus voor mij is het een beetje uitzoeken, hoe veel kan ik nog snoepen en toch iets afvallen? En ga je te ver met afvallen als je er echt duizelig en knorrig van wordt, of hoort dat erbij? :o?

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:29

Duizelig lijkt me inderdaad wel te ver gaan. En met knorrig, bedoel je dan je maag of je humeur? :P Je maag kan komen omdat je dingen die je gewend bent te eten niet meer eet en je dan vooral daar trek in krijgt (heb ik altijd, lekkere trek :P) En je humeur, tja.... :P

Ik heb thuis geen last meer van lekkere trek gelukkig (voor ik op vakantie ging) maar hier is het echt verschrikkelijk! :( Heb de hele dag een honger gevoel, terwijl ik genoeg eet..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:34

Ik zou ook wel wat kilo's kwijt willen, maar ik eet gewoon te weinig.
Smorgens 2 sneetjes brood met zoet beleg en s'avonds 1 borje warm eten en om 20.00 uur een koekje bij de koffie ....that's it !
Ik moet er niet aan denken om 6 keer per dag te eten.
Vroeger at ik 12-14 sneeen brood per dag en was ik hartstikke dun, nu eet ik bijna niets en ben ik veel te zwaar.

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:38

H aha, ik zie ook allemaal lekkere dingen. *D Soms kan ik het weken laten staan, koekjes bijvoorbeeld. Maar een zakje met droptoffees is binnen 2 dagen weg.....
:x
Knorrig is dan mijn humeur. Waarom zou je vies eten als het ook lekker kan? :D Op vakantie snoep ik ook minder. Geen idee hoe dat kan.

Ik heb wel vaker verantwoorde tussendoortjes: worteltjes of noten. Maar als ik dan de snoeptrommel van de kindren bijvul.......
:o
Darwin, heeft dat een medische reden misschien?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:41

jamiroquai schreef:
Darwin, heeft dat een medische reden misschien?

Nee dat denk ik niet, maar mijn stofwisseling is gewoon heel laag doordat ik zo weinig eet.
Mijn ontbijt begint ook pas rond 10.30, dan komt mijn kacheltje pas op gang.