Stoppen met blowen, maar vriend niet, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAnonima222

Re: Stoppen met blowen, maar vriend niet, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-11 07:22

Hoi Iedereen,

Het gaat nog steeds heel goed :) Ik ga elke ochtend lekker lang met de hond lopen en dat doet me goed =) Ik eet en slaap verder ook prima en ben niet chaggerijnig van het stoppen ofzo.

Denk echt dat het deze keer gaat lukken, bedankt bokkers!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 08:07

SAnonima222 schreef:
Hoi Iedereen,

Het gaat nog steeds heel goed :) Ik ga elke ochtend lekker lang met de hond lopen en dat doet me goed =) Ik eet en slaap verder ook prima en ben niet chaggerijnig van het stoppen ofzo.

Denk echt dat het deze keer gaat lukken, bedankt bokkers!

Goed joh! :D Fijn om te horen :)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 10:35

Dat is een mooie positieve update :-) Wandelen met de hond is ook nog eens leuk voor de hond ook :D

SAnonima222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 08:15

Ik merk nu dat de moeilijkere periode aangebroken is. Het is niet zozeer dat ik wil blowen, maar ik begin wel last te krijgen van m'n eigen brein.
Gedachten die maar hardop door blijven malen, agressievere/bozere gedachten die ik niet stil krijg. Ze blijven maar door en door en doorgaan. Dát is m'n nummer 1 reden dat ik blowde, om die gedachten stil te krijgen.

Ik slaap goed, dat scheelt. Maar ben eigenlijk nog steeds moe. (Slaap ook weer niet teveel, dus daar kan het ook niet aan liggen)

Gisteren toch overtuigd van het feit dat ik een indigo-kind ben (was er eerst een beetje sceptisch over), die schijnen soms ook stemmen te horen. Alleen niet echt stemmen, maar meer in je eigen gedachten, alleen zijn het dus niet altijd jouw gedachten. (Maak je geen zorgen hoor, ben een vredelievend mens, geen psycho :+ )

Al moet ik zeggen dat het hier opschrijven ook wel scheelt. Ik denk dat ik dus maar een kladblok ga kopen en weer begin met schrijven!
En ik heb de lieve diertjes om me erdoor heen te slepen. Heb nog steeds goeie moed!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:30

Net ook even je topic gelezen en wat goed dat je gestopt bent!!! +:)+
Je kunt altijd hier ook je hersenspinsels neerzetten, bokt werkt vaak als een soort personal coach :D

Wat mij heel erg heeft geholpen toen ik stopte met roken, is hardlopen. Maar nu weet ik niet of jij lichamelijk iets mankeert waardoor je niet kunt hardlopen.

Tijdens hardlopen (en andere sporten) wordt er endorfine in je lichaam aangemaakt, dit stofje zorgt ervoor dat je rustiger wordt. Verder breekt het oa adrenaline af in je lichaam, ook erg fijn :j En verslaafd raken aan hardlopen en de endorfine is veel beter dan verslaafd aan nicotine, drugs of alcohol.

Zelf ben ik begonnen met een opbouwschema voor het hardlopen op mijn mp3-speler, dan hoef je zelf de tijd niet bij te houden én heb je lekkere muziek tijdens het lopen. Je hebt oa Start to Run met Evy Gruyaerts (Belgisch) en Dutchrunners met Renate Wennemars (Nederlands).

Heel veel sterkte en succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:35

SAnonima222 schreef:
Ik merk nu dat de moeilijkere periode aangebroken is. Het is niet zozeer dat ik wil blowen, maar ik begin wel last te krijgen van m'n eigen brein.
Gedachten die maar hardop door blijven malen, agressievere/bozere gedachten die ik niet stil krijg. Ze blijven maar door en door en doorgaan. Dát is m'n nummer 1 reden dat ik blowde, om die gedachten stil te krijgen.

Ik slaap goed, dat scheelt. Maar ben eigenlijk nog steeds moe. (Slaap ook weer niet teveel, dus daar kan het ook niet aan liggen)

Gisteren toch overtuigd van het feit dat ik een indigo-kind ben (was er eerst een beetje sceptisch over), die schijnen soms ook stemmen te horen. Alleen niet echt stemmen, maar meer in je eigen gedachten, alleen zijn het dus niet altijd jouw gedachten. (Maak je geen zorgen hoor, ben een vredelievend mens, geen psycho :+ )

Al moet ik zeggen dat het hier opschrijven ook wel scheelt. Ik denk dat ik dus maar een kladblok ga kopen en weer begin met schrijven!
En ik heb de lieve diertjes om me erdoor heen te slepen. Heb nog steeds goeie moed!

Komop, houd vol!
Als schrijven helpt, ga schrijven :j Iets anders wat je kan doen, klinkt misschien heel suf, is mandala's kleuren. Door de herhaling en de vorm schijnt dat ook rustgevend te werken, het schijnt zelfs te werken om kinderen met ADHD wat rustiger te krijgen. Misschien dat het jou gedachten ook wat tot rust krijgt?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:37

Lekker opschrijven als dat helpt!

Heel eerlijk gezegd is dat ook een belangrijke reden dat ik nooit aan blowen ben begonnen, die rust in mijn hoofd zou ik fijn vinden, maar dat maakt het ook psychisch erg verslavend voor mij, verwacht ik. Het is dus een herkenbaar probleem.
En bij mij hielp schrijven ook, maar ik heb, onder begeleiding van een aantal mensen, ook geleerd om de rust in mijn hoofd te krijgen en te bewaren, zonder medicatie oid. Misschien is dat in de toekomst ook wel wat voor jou :)

Succes!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:38

wat is een indigo-kind?

SAnonima222

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 11:07

Blijheid schreef:
Als schrijven helpt, ga schrijven :j Iets anders wat je kan doen, klinkt misschien heel suf, is mandala's kleuren. Door de herhaling en de vorm schijnt dat ook rustgevend te werken, het schijnt zelfs te werken om kinderen met ADHD wat rustiger te krijgen. Misschien dat het jou gedachten ook wat tot rust krijgt?

Wat grappig dat je dat zegt! Dit deed ik vroeger namelijk heel veel. En dan vooral met veel detail. Ga maar eens een boekje aanschaffen denk ik^^

@ bommeke: ooh bah nee hardlopen. Ik hou heel erg van sporten (beweeg per dag ongeveer 6 uur) maar hardlopen vind ik dan weer helemaal niks! Toch bedankt voor de tip :)
@wendy: ben nou wel nieuwsgierig naar die methode voor rust in je hoofd?
@ mariska: als je even googled op indigo-kind vind je hele pagina's, lijstjes met kenmerken en info erover. Het is natuurlijk niet zo dat álles wat je vindt op mij toepasbaar is, maar het meerendeel wel.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 11:17

Misschien heb je dan hier iets aan TS: [UK] [TEK] Sneak preview ;) Mandala paarden

Volhouden hoor! Niemand zal je zeggen dat het makkelijk is, het gaat waarschijnlijk nog wel heel moeilijk worden, maar slagen gaat je zoveel meer geluk en vrijheid geven!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:05

Hoe gaat het nu?

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 08:48

Heel erg goed dat je besloten hebt te stoppen met blowen! Dat is jouw beslissing. Het is prettig als mensen uit solidariteit mee doe om het stoppen jou makkelijkelijker te maken, maar als dit niet kan, zal je het op eigen kracht moeten doen. Zoek geen excuses, pak jezelf bij de lurven en blijf proberen te stoppen. Als het een dag niet goed gaat, bedenk dan dat je het morgen beter doet! Als het helpt om elders te zijn, ga dan zoveel mogelijk er op uit. Grijp mogelijkheden aan. Als je vriend aanbiedt buiten te roken, gooi de situatie dan niet op het feit dat je het dan zo ongezellig vind. Maar laat hem lekker buiten blowen. Er komt een tijd dat het je niets doet dat je vriend blowt, maar nu is dat nog even niet zo.
Ik wens je heel veel sterkte. Hoop dat het gaat lukken, te stoppen. *\o/*

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:07

Kom op TS! Volhouden, je kan het! *\o/*

Dit zijn even de moeilijke momenten waar je doorheen moet, maar wat zul jij trots zijn als je definitief kunt zeggen: ik heb mijn verslaving overwonnen en ik heb het helemaal zélf gedaan! :j

Is het anders niet een idee dat je iets van een praatpersoon opzoekt voor je hooggevoeligheid? Dat heeft mij altijd geholpen dingen wat meer een plekje te geven...

Hou je ons op de hoogte? Hoe gaat het nu?