de pil versus condoom...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:32

'voor het zingen de kerk uit' is ook niet veilig want vrouwen kunnen ook zwanger worden van voorvocht en dat kan de gehele penetratie uitscheiden..

TS: vrouwencondoom,condoom of koperspiraal is de enigste oplossing denk ik.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:33

ashley1 schreef:
Daarom stelde ik al een paar keer het koperspiraaltje voor ;) als je geen hormonen mag/wilt.

Ik heb eerst ook de mirena-spiraal gehad (hormonen) en wil ook ff van die hormonen af dus we gebruiken nu condooms.. zucht.. wat een ellende.

spiraaltjes doen toch pijn met het zetten?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:34

dennisje schreef:

Bevalling is pijnlijker......

Nadia
Oppermuts

Re: de pil versus condoom...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:36

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:36

mamendt schreef:
nou, het schijnt dat ik geen oestogeen mag.....
ik heb namelijk migraine met aura's en dan heb ik met pilgebruik ( of hormonen) kans op 1 op 500 op een herseninfarct en dat vind ik best wel veel...of niet?

Zelfs CVA patienten mogen nog een spiraaltje....
De pil mag idd niet meer maar spiraal wel.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:44

daNiielle_ schreef:
dennisje schreef:

dat wil ik geloven haha :P
ik ga maar is in overleg met vriendjelief en mn huisarts

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 17:55

Qimm schreef:
monica08 schreef:
& dan de kans groter maken op een zwangerschap? :')

grapjas, als je echt denkt dat voor het zingen de kerk uit gaan een goede anticonceptie is zou ik maar heel dankbaar zijn dat het goed is gegaan tot nu toe...

Ben aan de pil dus acht de kans niet heel groot ;)

Edit: en het is al 3 jaar goed gegaan zónder pil (en dus zonder condoom) en ben nu een dik jaar aan de pil en dat gaat prima ;)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:07

Ben ik de enige die het apart vind dat de ts deze vraag steld? 41 jaar zou je toch verwachten dat iemand goed voorgelicht is en ervaring heeft..

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:08

Niet in profiel gekeken hoe oud de TS is, maar inderdaad met 41 jaar verwacht je toch wat ervaring of informatie zeg maar..

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 18:27

ashley1 schreef:
ze passen ook niet goed, die condooms.

Optiwolk schreef:
Heb bovendien het 'geluk' dat huidig vriendjelief boven de standaard zit, dus soms is zelfs maatje groter maar net gepast.

dennisje schreef:
terecht echt pestdingen zijn het en ze passen vaak niet,

Daar is tegenwoordig toch internet voor, waar je kunt zoeken naar grotere condooms, als de standaard niet passen. Ik snap dat niet hoor...

http://condomerie.com/condooms-op-maat
http://condomerie.com/casindex_uitleg

Je kunt zelfs hele proefpakketten bestellen, om de juiste maat te vinden.

Een erg slap excuus dus.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:12

Randie? wat bedoel je precies??? Ik ben 41 jaar heb altijd de pil geslikt maar aangezien ik de laatste tijd migraine aanvallen heb met en zonder aura's zegt mijn genacoloog dat de pil bij mij een kans op een.. herseninfarct vergroot....ik heb geen ervaring met condooms dan is het toch niet raar om hier wat info te winnen???? Ik mag eigenlijk niets met hormonen...nou, dan blijft er verdomd weinig over!!!!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:19

Dat je het niet mag ivm je gezondheid snap ik, maar in 41 geen ervaring met condooms snap ik niet. En als het goed is hreb je ooit voorlichting gehad? Vind het aantal niet condoom gebuikers hier in het topic groot. Als je een langdurige relatie hebt enbeide getest bent op soa's ala. Maar anders snap ik dat niet...

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:27

Ik heb altijd de pil geslikt en mijn jeugdliefde getrouwd....Waarom moet ik dan aan de condooms zijn geweest????

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:32

daNiielle_ schreef:
dennisje schreef:

Bij mij is het wel de reden dat ik geen spiraal meer wil. Het was echt te erg. Dat doe ik echt niet meer.
Ik vraag me echt af of een bevalling altijd wel pijnlijker is dan dat.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:43

Vonnie84 schreef:
ashley1 schreef:
ze passen ook niet goed, die condooms.

Optiwolk schreef:
Heb bovendien het 'geluk' dat huidig vriendjelief boven de standaard zit, dus soms is zelfs maatje groter maar net gepast.

dennisje schreef:
terecht echt pestdingen zijn het en ze passen vaak niet,

Daar is tegenwoordig toch internet voor, waar je kunt zoeken naar grotere condooms, als de standaard niet passen. Ik snap dat niet hoor...

http://condomerie.com/condooms-op-maat
http://condomerie.com/casindex_uitleg

Je kunt zelfs hele proefpakketten bestellen, om de juiste maat te vinden.

Een erg slap excuus dus.

Ik vind 't niet nodig, het ene voordeel (extra veiligheid ivm zwangerschap) is geen doorslaggevend argument.
Ik heb een vaste vriend, we zijn beide getest op nja, alles :P en ik ben stipt met mijn pil.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:45

TS: Als je niet tegen het hormoon Oestrogeen kan dan moet je een pil pakken met alleen maar progesteron.

Heb ik ook een tijdje gehad omdat ik last kreeg van de gewone pil

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 19:45

mamendt schreef:
Randie? wat bedoel je precies??? Ik ben 41 jaar heb altijd de pil geslikt maar aangezien ik de laatste tijd migraine aanvallen heb met en zonder aura's zegt mijn genacoloog dat de pil bij mij een kans op een.. herseninfarct vergroot....ik heb geen ervaring met condooms dan is het toch niet raar om hier wat info te winnen???? Ik mag eigenlijk niets met hormonen...nou, dan blijft er verdomd weinig over!!!!

De pil wel, spiraal mag wel nog.

mamendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 19:57

alleen het koperspiraal zou ik mogen.....

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:01

vriendin van mij heeft die, bevalt haar erg goed, in het begin was het even verrassend met de menstruaties maar ze vond het zetten goed te doen en heeft er relatief weinig last van gehad.

Maar als je weet dat je geen kinderen meet wil (wat ik me bij 41 jaar wel in kan beelden) dan zou je ook een serilisatie kunnen overwegen. Wel voor je man uiteraard. Vrouwen hebben al zat ongemak en een mannen serilisatie is makkelijker en met minder complicaties uit te voeren.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:03

Maartje1990 schreef:
Qimm schreef:
alleen geen seks is 100% betrouwbaar tenzij je het maria-verhaal gelooft natuurlijk ;)

:n nee hoor, ik heb seks gebruik geen condoom, slik geen pil, helemaal niks. Ben niet zwanger en heb geen enge ziektes en beide gaat ook niet gebeuren.

wat te verklaren valt dat ik en m'n partner beide vrouwen zijn :Y) + allebei getest zijn

bestaat er trouwens niet zoiets als een vrouwencondoom?

_/-\o_

Ik zou even verder googlen op dat koperspiraal dan. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 20:05

mamendt schreef:

Je mag niets met oestrogenen. In de meeste pillen zit vaak een combinatie tussen oestrogenen en progestagenen. (twee soorten hormonen)
Hieronder een quote van een Bokker die aangeeft wat je allemaal nog wel mag. En dat zijn genoeg andere opties dan condooms.

Jollyjoy schreef:
Als je geen oestrogenen mag, dan kun je ook iets nemen met enkel progestagenen zoals het hormoonhoudend spiraaltje (Mirena), de implanon (staafje in je arm), prikpil of de minipil (cerazette). Als je helemaal geen hormonen mag, dan is de keuze inderdaad wat beperkter.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:24