kapsels voor krullend haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:15

ik heb nu de shampoo en krulversteviger van curlesque

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:16

Dat serum tegen pluis daar zit mijn haar een half uur super van en dan zakt het in en plakt het langs mijn hoofd :') Dat heb ik ook met die krullencreme van andrelon :j

Afbeelding
Dit zijn mijn krullen :+
Ik heb ook lagen en pijpenkrullen achterin mijn haar :P
Laatst bijgewerkt door mieske op 18-08-11 11:17, in het totaal 1 keer bewerkt

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:17

heb dat nog nooit gebruikt.
Ik gebruik nu...jawel....baby-shampoo, op advies dokkie ivm eczeem wat ik had.
Ruik ik wel lekker naar baby's

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:18

mieske, wel een leuk kapsel.
Kort, en vlot.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:20

nouw ga effe mn boterham naar binnen werken. (lekker belangrijk voor jullie 8-) )
Hopelijk straks nog meer leuke tips/kapsels enz....

Ben blij dat ik niet de enige ben met dit probleem.
Soms lijkt dat dan zo he??

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:30

Ik meld me! Onhandelbare krullen... Sta iedere dag onder douche een kwartier te kammen. Vervolgens palmers cocos wax erin, dat houd het goed in model. Alleen is het wel erg plakkerig (een dag m'n haar niet kammen betekend beginnende dread locks).

Ook over kappers ben ik niet te spreken. Ik wil het droog geknipt hebben omdat dan meteen te zien is hoe het wordt. Het krult namelijk omhoog, dus nat knippen, slaat nergens op, gezien het droog een heel andere coupe wordt. Nu knipt mijn vriend mijn haar (zonder enige knip ervaring, maar hij doet wat ik zeg, en dus is het goed). Zo zie je maar, iemand die niet kan knippen, knipt mijn haar goed, en professionele kappers, verpesten het.

Wat ik ook nog wel eens doe, is een olie maskertje, klein beetje olijf of jojoba olie er na het douchen inzetten, en na een half uurtje uit wassen. Daar wordt mijn haar erg gezond van. Nog een tip! Na het douchen je haar nog een keer spoelen met koud water!

Ik kan eindeloos door banketstaaf over mijn haar :P

Een onduidelijke foto maar het geeft een beetje een beeld (plukje heb ik een kleine knot van gemaakt)

Afbeelding

Afbeelding

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:35

lotgenoten :P Ik heb ook van dat rampzalige haar!! Vind het een verschrikking, terwijl iedereen om me heen het o zo mooi vind, zeg wel eens: ruilen? :P Gek word ik er soms van... Was het maar 1x in de 2 dagen omdat het na de 2de dag gewoon niet meer zit. Ik was het en kam het dan dan schuim erin en dan laten drogen...2de dag doe ik er alleen maar water in en niet kammen, want ik kom er niet door, en als ik dat wel kom dan ben ik ook ontpoft.. Maar ook dat van mij pluist aan alle kanten, word er gek van! Ik laat wel verschillende modellen in mijn haar knippen, heb het kort en lang gehad... En nu doe ik een poging om het weer te laten groeien, maar dat gaat zooooo traag :( Dus tips zijn welkom. Gek word ik ervan, terwijl vriendlief het helemaal geweldig vind, die krullen.

En kappers, tja een goeie kapper is zeldzaam denk ik zo... Ik heb ook nog niet DE kapper gevonden, had een vaste kapster in Zwolle, maar ja daar woon ik nu ook niet meer, dus moest op zoek naar een ander en echt een waarvan ik zeg JA dat is het... Helaas!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:45

Ik heb ook eigen krullen en ben er blij mee, alleen die kapsters |( , die denken omdat als het droog wordt toch krult dat ik het niet zie en of merk, maar ze kunnen echt geen nette boblijn knippen, terwijl ik juist heel makkelijk haar heb als het nat is om een mooie Bob van te knippen.

En ik kan t weten ben zelf ook kapster geweest vroeger.

Maar ik heb mijn haar altijd lekker vol in de krullen en als het langer is zelfs in pijpenkrullen en ik kan t ook steil maken als ik wil met een speciaal spul van t merk keratase.

Echt ik snap jullie niet, ik zie hier overal mooie haren op de fotos.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:49

Hey leuk een krullentopic :D

Dit waren mijn krullen ( met een lichter kleurtje van de kapper)

http://94.100.120.237/678900001-6789500 ... SUq_1.jpeg
(Ik zit rechts)

En nu is het zo

http://94.100.118.120/1380850001-138090 ... _fkEZ.jpeg

Een stuk minder dus helaas, en ik denk dat ik het zelf veroorzaakt heb :o Ik wou me haar donkerblond maken maar 2 verschillende kappers wilden het niet doen omdat ze het zonde vonden en bang waren dat me haar zou afbreken. Koppig als ik was had ik dus zelf een blondeergoedje gekocht wat je haar een paar tinten lichter zou maken, maarja naar mijn zin bleef het te donker ( logisch met donkerbruin haar :P ) dus potje na potje erin gegooid en ik kwam maar niet bij het goede resultaat dus maar weer me eigen kleur geverfd.
Eigen schuld zeg ik dan maar, maar wel zonde..

Ik was me haar nu een maand met John Frieda, shampoo en conditioner maar het wil er maar nog niet beter op worden.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:52

mieske schreef:
Dat serum tegen pluis daar zit mijn haar een half uur super van en dan zakt het in en plakt het langs mijn hoofd :') Dat heb ik ook met die krullencreme van andrelon :j

Afbeelding
Dit zijn mijn krullen :+
Ik heb ook lagen en pijpenkrullen achterin mijn haar :P

Heb je de serum van Glisskur al eens geprobeerd? Dat is een spray en je haar word hier niet zwaar van. Ik vind de oranjeflesje wel fijn maar je hebt ook andere kleurtjes.

hafjesliefde

Re: kapsels voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:55

wie o wie heeft hét ultieme middeltje om je haar MINDER volume te geven, bestaat dat eigenlijk :')

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:59

Volgens mij wil de hele wereld juist meer volume :P

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:01

LiiNd_Y schreef:
john frieda is mij een te dure naam...nooit naar gekeken, maar volgens mij is dat hele dure prut ofniet?

Valt mee
je kan bij de kruitvat kopen

mousse kost geloof ik 8 euro
maar daar doe (Ik) heel erg lang mee, half jaar per bus, omdat ik er ook nog hoop andere dingen naast gebruik :j

Dat het plakt komt miss omdat je teveel van het serum gebruikt?
ik gebruik van dat serum een klein beetje, ter groote van een hazelnootje zeg maar
De mouse daarna gebruik ik wel meer van
en daarna nog is de krulgel van kruitvat :j

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:01

Minder volume kan naar mijn weten alleen door het dus niet aan te raken als het droog is. Alleen nat stijlen, het liefste drijfnat!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:04

Daphna schreef:
Minder volume kan naar mijn weten alleen door het dus niet aan te raken als het droog is. Alleen nat stijlen, het liefste drijfnat!

:? nat stijlen? verbrand je haar dan niet? het volume van mijn haar vermindert juist als ik het kam na wassen. goooossshh ik heb raar haar :')

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:09

Glisskur heb ik ook al geprobeerd :+
Ik heb hopeloos haar :')

Jessicachico, wat zonde van je haar ! Je had zo mooi haar !

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:10

@hafjesliefde
Je hebt ook speciale stijltangen die op nat en droog haar kunnen, deze zal ze ongetwijfeld bedoelen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:11

Ik gebruik Goldwell kerasilk (zowel shampoo, conditioner, haarmasker en balsem) en gebruik nu van ehhhh (weet net hoe het heet) een soort soft creme, gebruik ook wel eens Sebastian potion 9, is wel duur maar echt heerlijk spul

sinds ik mn haar was en verzorg met kappersspullen merk ik echt zichtbaar dat mn haar veel gezonder en gewilliger is en ik heb echt zo ongeveer alle producten van de DA/Kruidvat/ETOS etc gebruikt, kon wel een winkeltje beginnen

met stappen gebruik ik wel schuimgel (zonder alcohol natuurlijk) natuurlijk laten drogen en dan wat creme erin om het wat zachter te maken

Bij mij is het een slecht teken als ik iedere dag weer schuimgel ga gebruiken, dan wordt mijn haar dus echt te lang ;-)

op www.haarshop.nl kan je redelijk goedkoop kappersspullen kopen, bestel er al jaren

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:12

laura1987 schreef:
@hafjesliefde
Je hebt ook speciale stijltangen die op nat en droog haar kunnen, deze zal ze ongetwijfeld bedoelen :)

hmm ik heb weer iets bijgeleerd :Y) heb al droog proberen stijlen met allerlei stijltangen, bleef niets langer dan 15 minuten stijl, zelfs mét haarcreme :n

Yael_Tdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:37

bij mij hebben ze er gewoon laagjes in geknipt kan er nu alles mee
knotje los staart vlecht
ook los haar staat dan heel mooi zekeer als je het net gewassen hebt

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:46

ohh een krullen topic :D

Mijn krullen gaan er langzaam uit voor mijn gevoel en ik vind het helemaal niet leuk..
Ik wil mijn krullen terug !!!!!

hahah

Is eigenlijk pas sinds mijn laatste zwangerschap, het is gewoon nog maar een stom bosje pluis geworden..Mijn kapster heeft er laatst al een heel stuk afgeknipt, maar dat hielp ook maar even :(
Het is ook best dun ( tenminste voor krullen dan )

Heeft er hier iemand ervaring mee?

Als je vroeger tegen mij had gezegd dat ik nu vanalles zou proberen om mijn krullen terug te krijgen, dan had ik je waarschijnlijk voor gek verklaard :))
haha, wat een hekel had ik er toen aan zeg..

Mijn haren ongeveer 4 jaar geleden
Afbeelding

**gaat op zoek naar een recente foto..

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:53

hafjesliefde schreef:
laura1987 schreef:
@hafjesliefde

hmm ik heb weer iets bijgeleerd :Y) heb al droog proberen stijlen met allerlei stijltangen, bleef niets langer dan 15 minuten stijl, zelfs mét haarcreme :n

Haha :)
Ik heb er 1 van babyliss die zowel nat als droog kan stijlen.
Bij mijn haar *geen krullen, maar slag* is het zo dat als ik droog stijl en het droogt op het hoe dan ook gigantisch gaat pluizen.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 12:57

maartje, ik heb gehoord dat dat een logisch gevolg kan zijn van zwangerschap :(:)

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 13:02

Ariebombarie schreef:
maartje, ik heb gehoord dat dat een logisch gevolg kan zijn van zwangerschap :(:)

-O-

ships

fijn hoor kids ;)
krijg je er geen grijze haren van, verdwijnen je krullen er wel van _O-

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 13:05

wat ik nu doe:
elke dag mn haar nat, om de dag wassen.
Lading glisskur zijde spray erin en een lading schuimgel van wella.

als ik mn haar gewassen heb zit het daarna het beste en een dag daarna veel minder.
Daardoor krijg ik de neiging om mijn haar elke dag te wassen. Maar doe ik niet, want dat schijnt ook weer niet goed te zijn.

Door zwangerschappen kan idd je haarstructuur veranderen,
Bij mijn moeder ook. Die had heel dik haar en nu dun en sliertig als het te lang wordt.

Ik heb geen kids gehad.
Maar na mijn 30-ste heb ik ook steeds meer krul gekregen.
Voorheen had ik meer slag, wel groffere slag, maar na mn 30-ste echt steeds meer krul.
Hou ouwer hoe gekker geloof ik.....