Help! Ik wil stoppen met groeien, nu!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:02

Citaat:
Misschien dat je nog een of twee centimeter bij krijgt...

ja dat dacht ik al...

Berdien

Re: Help! Ik wil stoppen met groeien, nu!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:31

In het kader van anekdote: ik heb een broek bij Esprit besteld. Op save gespeeld door lengtemaat 36 te nemen. Broek zit geweldig, echt een hele gave broek. Ware het niet dat hij... 10 cm te lang is _O-
Dus TS, al wordt je 1.90m, Esprit heeft passende broeken :))

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:13

Ik ben ook 1.80 en ik merk dat er tegenwoordig echt veel meer winkels lengtemaat 34 (dat heb ik toch wel minimaal nodig) hebben dan vroeger! Dus ik vind het al minder erg dat ik van die lange benen heb. Jammer alleen dat daar schoenmaat 42 bij hoort. :P Daar vind ik toch nog niet zoveel leuke schoenen in die niet meteen uitverkocht zijn (en betaalbaar zijn). Hakken vind ik ook prachtig, maar draag ze toch vrijwel nooit. Vind mezelf dan toch te lang worden.

Wat ook een nadeel is, is dat ik vaak op jongens val die 1.70-1.75 zijn. :+ Ik weet niet wat het is, maar elke keer gebeurt het weer. :') Ik studeer ook in België en daar is iedereen echt opvallend kleiner dan in Nederland (vooral de mannen).

Gelukkig hou ik van grote paarden. :+

x__laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 18:52

MoonChloe schreef:
Tegenwoordig schrijven wij gelukkig gewoon 'doof' i.p.v 'doofstom'.

Oh...okee, dat wist ik niet.
Maar het is toch niet per definitie zo dat dove mensen ook "stom" zijn...waarmee ik bedoel dat ze dus niet goed kunnen praten (laat dat duidelijk zijn...)... Dus hoe verwoord je dat dan?[/quote]
Doof = doof, of je nou gebarentaal gebruikt of praat / lipleest, 10 dB minder gehoorverlies hebt dan de andere dove. Het heet gewoon 'doof'.[/quote]

[/quote]
Jongens doofstom is toch dat je niet kan horen en niet praten. Vroeger zei men altijd doofstom en vroeger was het gebaar ook doofstom. Maar doofstom klinkt niet leuk, en het is best logish dat als je doof dat je dan niet kunt praten. Dus het is overbodig om er stom achter te zetten. [/quote]

Hier wil ik toch even wat op zeggen (totaal off-topic, excuses hiervoor), het is niet altijd zo dat iemand die doof is daarom ook niet kan praten hoor. Er zijn heel wat mensen die pas op een bepaald moment in hun leven doof zijn geworden (door ongeluk, ziekte oid) en die kunnen vaak wel nog praten.

Doofstom is volgens mij nog altijd iets anders dan doof, er zijn trouwens ook mensen die 'stom' zijn, die dus wel horen maar niet kunnen praten. Al klinkt die benaming uiteraard niet niet zo positief en zouden ze het beter een andere naam geven.

Verder vind ik het ook een beetje vreemd dat mensen het TS een beetje kwalijk lijken te nemen dat ze niet groter wil worden, het kan toch perfect dat ze zich daar niet echt geweldig bij voelt? Fijn dat jullie het wél geweldig vinden om groot te zijn, houden zo zou ik zeggen maar elk z'n eigen mening moet toch kunnen.

Ik heb ook in je profiel gekeken en ik vind je er ook heel elegant uitzien :-)

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:03

Lijkt me niet fijn om zo lang te zijn, met kleren kopen, altijd boven iedereen uitsteken etc.
Maar klein zijn is ook geen pretje. Ik ben 1.58 en zal echt niks meer groeien. Verschrikkelijk is dat om door een groep mensen te lopen, tegen borsten aan te kijken en je dan te realiseren dat je gewoon je hele leven zo klein blijft.

Groot of klein, het is beide gewoon echt niet fijn.

palinglcw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:07

mooie lange lengte geniet ervan meeste mensen zouden er jaloers op zijn ;) enigste probleem zou uiteraard kunnen worden leuke kleding uitzoeken maar daar zijn ook weer speciale winkels voor. aan groeiremmers zou ik niet beginnen omdat zover ik gehoord heb er behoorlijk nare fysieke bijwerkingen aanzitten valt te lezen op lange mensen hyves.
ikzelf ben 1.93 als man zijnde niet zo lang maar lengte heeft echt meer voordelen dan nadelen geloof mij maar.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:13

Vroeger wilde ik ook liever niet verder groeien, elke maand leken mijn benen verder onder de pony uit te komen en dat vond ik verschrikkelijk, reacties van jury's van je bent te lang, ja kwa gewicht kan het want je bent dun, maar het plaatje... Altijd langer dan alle jongens, maar wel een fijn figuur. En nu ben ik ook 1,80 is het niet te zien wanneer ik een kilo aankom en durf ik ook nog wel eens op enorme hakken te lopen.(als ik een zelfverzekerde dag heb)

Ik hoop dat je je uiteindelijk kan vinden in de lengte die je wordt, het valt misschien uiteindelijk nog wel mee! :D

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:19

Berdien: haha, ik heb inderdaad ook een broek van Esprit, lengte 36, liggen. Die is mij inderdaad ook zo'n 10 cm te lang. En inmiddels ook al weer 2 maten te wijd (had hem vlak na de zwangerschap gekocht). Hij ligt nu dus in de kast te liggen en het gekke is, ik kan er niemand dus blij mee maken...

Toch nog een klein nadeeltje van lang zijn: zie ik een vrouw met leuke laarzen aan die net onder de knie zitten, zitten ze bij mij dus halverwege de kuit. En dat vind ik dus niet mooi. Zo heb ik vorige winter bij Van Dal Schoenen hele mooie simpele zwarte suède laarzen met een hak van 5 cm gevonden die bij mij in de knieholte komen. Opgeleukt met een zwart spoorriempje. Mijn ervaring is dat je even goed moet zoeken naar winkels waar kleding/schoenen etc voor lange vrouwen worden verkocht maar als je die hebt gevonden, slaag je altijd wel (Esprit, Mexx, Expresso, van Dal Schoenen). Sterker nog, ik ben onlangs in Frankrijk geslaagd voor een spijkerbroek en de gemiddelde Franse vrouw is toch nog steeds zo'n 20 cm kleiner dan ik.

Eefjahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:39

Laura, ik bedoel de mensen die doof zijn geboren, en de mensen die op vroege leeftijd doof zijn geworden.
De mensen die later doof worden die kunnen nog wel praten. Maar het worst steeds slechter.
Ik Ken bijvoorbeel een vrouw van 36 en ze is op 6 jarige leeftijd doof geworden. Ze heeft wel 6 jaar gepraat. Maar geloof me zonder ondersteunende gebaren snap je niks van wat ze zegt. :+

Om toch nog een beetje ontopic te blijven.
TS ik vind je helemaal niet uit verhouding je hebt een mooi figuur.
Maar het is wel logish dat je geen 2meter wilt worden :P
Mischien groeit de gemiddelde lengte en word je later gemiddeld :j

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:50

Lang zijn is vervelend maar klein zijn zoals mij ook (1,49), niks aan te doen. :))

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 10:48

Ik ben 1.85. Op zich redelijk nog wat schouder en heup, maar dat vind ik wel mooi aan mezelf. Krijg daardoor een beetje een zandloper figuurtje :)

Vroeger vond ik het ook vervelend, alle jongens waren te klein, al m'n vriendinnen waren een stuk kleiner. En ik sta overal bekend als 'die lange blonde'.

Maar zou nu echt niet meer kleiner willen zijn! Tijdje terug met een vriendin uitgegaan. Nou duurde echt wel even voor we aan de andere kant van de kroeg waren als zij voorop liep. Ik daarentegen was binnen no-time aan de andere kant :+
De jongens zijn ondertussen ook gegroeid en ik vind het stiekem wel leuk dat ik iets langer ben als m'n vriend. Tegenwoordig is lang sexy volgens mij, ik krijg iig genoeg aandacht!

Zou je nou echt zó lang worden dat je in het dagelijks leven problemen krijgt (niet onder deuren door passen etc.) zou ik groeiremmers aanvragen, maar anders niet.