Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xTammyy schreef:Bedankt voor jullie reacties, ik probeer op zo'n moment ook altijd even iemand te zoeken om mee te praten, of iemand die me op kan vrolijken. Dan wordt het al snel minder
Sophie_midas schreef:Ik snap wel wat dennisje bedoelt.Toen ik 12-13 was had ik ook zo'n periode waarin ik dacht dat ik depressief was, toen ik op m'n 20e een echte depressie kreeg (gediagnosticeerd door psychologen) kwam ik er pas achter dat een depressie iets heel anders is dan je een periode poedersuiker voelen.
Maar eigenlijk maakt het ook niet uit of het wel of niet een 'echte' depressie was. Het gaat om het gevoel dat TS heeft (gehad).
Moet ik er even bijzeggen. Maar toen ik dat eerste begon te denken.. Toen was er echt een lampje dat stopte met branden
) . Maar als ik de rapporten teruglees, van pedagogen, psychologen en whatever. dan staat er toch echt dat ik zeer duidelijke verschijnselen vertoon van depressie en dat therapie (die ik nooit gehad heb) een zeer belangrijke stap had moeten zijn om problemen in de toekomst te voorkomen. Als ik er nu aan terug denk voelde ik me inderdaad niet echt zo top als ik mezelf probeerde wijs te maken
....
) en je nu hopelijk weet hoe je weet hoe je je beter kunt voelen. Professionele hulp is daarbij mss niet zo verkeerd als ondersteuning.
. Denk dat dat wel in je voordeel zal werken, dat je iig je eigen angst erkent enzo.