Poll draagmoederschap

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij draagmoeder willen zijn voor een bevriend stel dat zelf geen kinderen kan krijgen?

Ja, ik zou zelfs een eicel willen doneren om te zorgen dat de kinderwens van dit koppel uit zou komen
11 (6%)
Ja, ik zou in dit geval absoluut draagmoeder zijn, geen twijfel mogelijk
5 (2%)
Ja mits we goede afspraken kunnen maken over bv bezoekjes etc
6 (3%)
Ja, ik zou het in principe wel willen maar ik ben bang dat ik het kindje niet af zou kunnen staan
36 (20%)
Nee, ik wil mijn lijf niet blootstellen aan een taak die zo zwaar is als ik daarna geen kindje in mijn armen zal hebben
87 (50%)
Nee, ik vind dat een stel dat zelf geen kinderen kan krijgen geen kinderen zou moeten krijgen
7 (4%)
Nee, als ze een kind willen en het zelf niet kunnen krijgen, dan moeten ze maar gaan adopteren
21 (12%)

Totaal aantal stemmen: 173

gohya

Re: Poll draagmoederschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:35

Ik vind de zwangerschap en bevalling zo geweldig mooi,alleen al daarom zou ik draagmoeder willen zijn.
Een kind wil ik absoluut niet meer,heb er zelf 4 die al wat ouder zijn.
Moet er niet aan denken om nu nog een baby erbij te krijgen.Wél zou ik zo weer zwanger willen zijn,en er geen baby aan over houden.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:39

Nee, een zwangerschap is een risico voor de moeder. Ik zou het risico niet willen lopen voor een ander dat ik kom te overlijden of er anderzins (fysisch of psychisch wat aan over zou houden).
Adoptietraject en de nodige ellende heb ik van dichtbij meegemaakt. Ook dat zou ik niemand willen aandoen. Maar goed, als iemand wel kinderen wil, er lopen genoeg ongewenste kinderen rond, maar wat men wil is een baby...

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:41

Kleinvosje, dat wist ik ook al niet ;-) Je loopt dus ook een risico. Zit er dan ook een minimale leeftijd aan verbonden? Of zoek ik het nu heel ver?
Kan mij voorstellen dat je op je 25 denkt geen kinderen meer te willen maar op je 30ste iemand tegen komt waar de wens er toch ineens wel is.
Zie je het kindje nog wel eens? En heb je daar een 'sterkere' (sorry weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven) mee dan bij 'vreemde' kinderen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 11:59

Ja, je loopt risico. Het gebeurt bijna niet, maar voor het geval dat. Je moet tussen de 21 en 38 zijn (uit mijn hoofd gezegd), je zoekt dus niet heel ver. Als je ouder bent, is de kans van slagen kleiner omdat de eicellen dan vaak van mindere kwaliteit zijn.

Er zijn er dus twee, jongetje J (mijn man heeft ook beginletter J) en meisje K (mijn naam is Kim). Ik zie de kinderen niet als van mij, helemaal niet. Het zijn hun kinderen, zij heeft ze gedragen en gebaard, ik heb alleen de voorzet gegeven en zij hebben ze ingekopt, twee voltreffers! Ze zijn de kinderen van zeer goede vrienden van ons, we zien ze dus een aantal keren per jaar. De kinderen lijken totaal niet op mij of mijn kinderen, dat scheelt een stuk. Het zijn wel 'andere' kinderen dan 'gewoon', maar goed, ik denk dat dat ook wel mag.

Er gaat een tijd komen dat we gezamenlijk de kinderen, zowel die van hun als die van ons, gaan vertellen wat ik gedaan heb voor ze, maar alleen als ze het volledig kunnen snappen!

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:02

Sorry, ik ben tegen adoptie en tegen draagmoederschap.
Klinkt hard, maar er zijn al teveel mensen in de wereld.
Anyway evengoed veel geluk aan degene die het wel doen/voor elkaar krijgen. Maar het blijft tegen de natuur in!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:05

Wat mooi dat ze de namen de beginletters van jullie hebben gegeven!! Een mooie gebaar voor een mooi gebaar!
Het had natuurlijk gekund dat ze iets van jou weg hadden gehad. Fijn dat het goed gaat en dat je de kinderen kan zien. Ook al voelen ze niet van jou maar gewoon van hen, kan mij voorstellen dat het een speciaal iets is.
Ik vind het een mooi verhaal!! Goed hoor!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 12:07

Boefje, omdat er al teveel mensen op de wereld zijn? Maar adoptie zorgt niet voor extra mensen, die zorgt juist dan kansarme kinderen om welke reden dan ook, een thuis kunnen krijgen.
Ik vind dat iets heel anders dan draagmoeder. Ook daar ben ik niet tegen want een kinderwens kan heel sterk zijn en als je dat zelf niet kan waarmaken kan ik mij goed voorstellen dat mensen hiervoor kiezen.
Alleen zou ik zelf nooit geen draagmoeder willen zijn vanwege de risico's die een zwangerschap met zich mee kan brengen en die je nooit van te voren kunt inschatten.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 13:57

Boefje, erg kort door de bocht, ik weet eigenlijk niet hoe ik hier op een respectvolle manier op kan reageren, dus ik reageer maar eventjes niet...
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 24-08-11 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:16

Welke reactie Charlotte?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 14:28

Ff editje ;)
Laatst bijgewerkt door Lottie84 op 24-08-11 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:28

Pff, gelukkig, ik dacht al dat je mijn reactie bedoelde ;-)!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 14:29

Neeeeeeee hahaha!!

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 14:30

ah zo, ik had al wel een vermoede maar je weet het niet he? ;-)
Maar ik ben het met je eens...waarschijnlijk heeft Boefje zelf ook geen kinderen of wens hierin?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 14:37

Ze heeft in ieder geval een gebrek aan inlevingsvermogen :S

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 11:24

De percentages zijn wel verrassend vind ik :j super bedankt voor het beantwoorden van de poll en de toelichting!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:18

1Boefje schreef:
Sorry, ik ben tegen adoptie en tegen draagmoederschap.
Klinkt hard, maar er zijn al teveel mensen in de wereld.
Anyway evengoed veel geluk aan degene die het wel doen/voor elkaar krijgen. Maar het blijft tegen de natuur in!

Dan had je beter ook geen kindje kunnen krijgen, had ook weer gescheeld.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 17:25

Nee, ik denk dat je als "moeder" het bijna niet kan verdragen om "jou" kind te zien opgroeien bij anderen. (zeker bij kenissen word je erdan vaak mee geconftonteerd).
Ook al zou het van hun zaad en eicel zijn, het is toch "uit" jou en ik denn dat veel vrouwen niet tegen dat oerinstinkt op kunnen.
Stel ik zou zelf geen kids kunnen krijgen zou ik (als ik kids wil) eerder voor adoptie kiezen