Haaruitval en niet een beetje! door de pil?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wwillemijn

Re: Haaruitval en niet een beetje! door de pil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 15:52

Ik heb haaruitval gehad nadat ik gestopt ben met de yasmin pil. Mn haar werd broos, brak af en viel ook uit. Had een dun bosje over. Heb het afgeknipt, terwijl ik net 2,5 jaar had 'gespaard' nadat ik van 2 cm haarlengte af kwam. Huilen! Had het al haverwege mijn rug. Af laten knippen in laagjes met het langste net aan in m'n nek. Het is nu al weer wat langer en voelt weer voller aan. Geen pillen meer iig!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 17:56

Ik moest net de pil nemen voor mijn haaruitval (mannelijke haaruitval). Maar niet alle pillen waren hiervoor geschikt (sommigen kunnen het namelijk ook veroorzaken). Dokters nemen het idd niet altijd zo serieus, dat is ook mijn ervaring. Terwijl haar bij de meeste vrouwen (en mannen?) net hun trots is! Ik zou zeggen, ga nog eens naar je huisarts, maar misschien kan je beter naar de dermatoloog.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:04

Dit heeft mijn zus trouwens ook gehad, al die schilfers! Uitslag.. Ze kreeg een zalf en ze gebruikte speciale shampoo en nu is het weg, maar ze gebruikt het nog wel anders komt het terug! :j

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:32

waar heeft ze die shampoo gekocht, xxMaxx?

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 14:41

Dat is dus gewoon microcynon, dat slikt toch half nederland? En volgens mij heb jij dan een hele lichte dosering, dus ik zou de pil niet direct de schuld daarvan geven.

Als je niet lekker in je vel zit vliegt je haar er ook zomaar uit (en als je zwanger bent trouwens ook :+ )

Mijn haar hangt bijna tot op mn kont en ik ben soms ook mega in de rui, ziet er dan dus ook niet uit , allemaal van die mega lange haren de hela dag overal in /op :=
Maar op zich is dat dan voor 2 a 3 maanden en dan houd het gelukkig wel weer op..

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:14

Ik heb tegenwoordig ook erg dun haar. Het was altijd al heel fijn, maar ik had wel heel veel haar. Nu ook niet meer, het is 1/4 van wat het ooit was. Uiteindelijk heb ik me laten doorverwijzen naar een dermatoloog, en die stuurde me weer door naar de gynaecoloog. Ik blijk PCOS te hebben en haaruitval komt daar vaker bij voor (of overbeharing, maar dat heb ik duidelijk niet ;-) ).
Heb geen oplossing gevonden, begin ook niet aan extensions e.d, ben bang dat het dan juist erger wordt. Jammer maar helaas, het is niet anders.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:18

Ik heb afgelopen jaar ook heel erg haaruitval gehad.
Had altijd een dikke bos haar, en nu zit er natuurlijk nog wel wat, maar
niet zo heel veel meer als vroeger. Mijn kapster klaagde er zelfs al over.
Ben in die tijd wel overgestapt naar een andere pil, maar heb bij mezelf nooit
nagedacht of het daar evt door zou kunnen komen. Heb de Yasmin.
Ik weet wel dat het erg vervelend is, atijd dat commentaar ook van anderen.
Ik kreeg zelfs tijdens het werk in de supermarkt (Bijbaantje) commentaar van klanten omdat
mijn shirtje weer onder de haren zat nadat ik hem net had leeggeplukt. Ze vonden dat niet
normaal voor een meid van mijn leeftijd. Maar goed, ik zelf heb altijd gedacht dat het door mijn
haarverf kwam. En het is gelukkig gestopt op een gegeven moment. Heb alleen niet zo'n mooie bos
haar meer.