Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flettie schreef:Ik zou het alleen in overweging nemen voor mijn zus of mijn beste vriendinnetje.
Mijn zus valt al af want die heeft er al 2 en vindt dat meer dan genoegEn mijn beste dinnetje heeft op het moment nog niet echt last van rammelende eierstokken dus op het moment voel ik me niet geroepen om me te melden.
Maar ik zou het dus alleen kunnen/willen doen voor iemand die mij heel na staat en die ik zo'n mooi klein wondertje met alle liefde van de wereld gun. Danwel de zorg voor mijn eigen dochter zou toevertrouwen (mijn zus + zwager zijn niet voor niets de 'peetouders' van mijn dochter).
LCharlotte schreef:Het kindje is niet van jou maar van de wensouders en is gemaakt uit hun DNA, je geeft het kindje niet weg, je geeft het kindje aan zijn of haar ouders. Het is niet je eigen kindje.
gohya schreef:Je stelt in principe jou baarmoeder ter beschikking voor 9mnd.
Er zit verder helemaal niets van jou in dat kindje,het is een vreemd mensje voor je,daar kan je geen moederlijke band mee scheppen.
Brainless schreef:LCharlotte schreef:Het kindje is niet van jou maar van de wensouders en is gemaakt uit hun DNA, je geeft het kindje niet weg, je geeft het kindje aan zijn of haar ouders. Het is niet je eigen kindje.
Maar als ik een kindje krijg via een eiceldonatie.. dan is het toch wel mijn kindje, ook al zit er niet mijn DNA in?
gohya schreef:Je stelt in principe jou baarmoeder ter beschikking voor 9mnd.
Er zit verder helemaal niets van jou in dat kindje,het is een vreemd mensje voor je,daar kan je geen moederlijke band mee scheppen.
LCharlotte schreef:Dan kies je ervoor om het kindje als jouw kindje te zien. In mijn opzicht is een kindje dat niet uit jouw eicel of jouw partners zaad bestaat en dat ook niet ontstaan is voor jou maar voor een paar dat je liefhebt niet jouw kindje. Als je je druk zou maken over hoe ze 'jouw' kindje gaan opvoeden en hoe vaak je het kindje zou mogen zien dan heb je inderdaad veel te veel het idee dat het kindje van jouw is om draagmoeder te kunnen zijn, lijkt mij.
Brainless schreef:gohya schreef:Een band,Ja dat kan,maar géén Moederlijke band,geen moeder gevoelens.
Jawel, ik wel hoor.
Als je langere tijd voor een kleintje moet zorgen, spelen je moederlijke gevoelens echt wel op.
daantjuhhh schreef:Ik zou het niet doen.
Puur omdat ik weet als dat in mijn buikje groeid ik er geen afstand van kan doen.
Ik krijg een emotionele band.
zimbabwe schreef:gohya schreef:Je stelt in principe jou baarmoeder ter beschikking voor 9mnd.
Das nogal een sterke opvatting: Zou het kindje dat niet voelen? Dat je alleen fungeert als broeikas en je er verder helemaal niets mee te maken wil hebben? Ik geloof dat een band met een kind al begint voor een zwangerscahp, dat het echt wel voelt of het gewenst is of niet. Als jij een zwangerschap alleen maar beleefd onder het mom van ik ben alleen een broedmachine voor je en verder niet, ben ik ervan overtuigd dat je het kind opscheept met een enorme negatieve emotionele lading wat ook echt zijn ontwikkeling niet ten goede komt!