Draagmoeder voor bevriend stel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:04

Het kindje groet in jou, eet wat jij eet, ademt wat jij ademt.. zijn hartslag loopt 9 maanden in jouw buik, jouw hartslag is zijn levensritme...Jij geeft 9 maanden warmte en bescherming, tuurlijk is degene die je draagt jouw moeder. Ongeacht je genetische patroon.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:05

flettie schreef:
Ik zou het alleen in overweging nemen voor mijn zus of mijn beste vriendinnetje.
Mijn zus valt al af want die heeft er al 2 en vindt dat meer dan genoeg :+ En mijn beste dinnetje heeft op het moment nog niet echt last van rammelende eierstokken dus op het moment voel ik me niet geroepen om me te melden.

Maar ik zou het dus alleen kunnen/willen doen voor iemand die mij heel na staat en die ik zo'n mooi klein wondertje met alle liefde van de wereld gun. Danwel de zorg voor mijn eigen dochter zou toevertrouwen (mijn zus + zwager zijn niet voor niets de 'peetouders' van mijn dochter <3 ).

_/-\o_

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:05

LCharlotte schreef:
Het kindje is niet van jou maar van de wensouders en is gemaakt uit hun DNA, je geeft het kindje niet weg, je geeft het kindje aan zijn of haar ouders. Het is niet je eigen kindje.

Maar als ik een kindje krijg via een eiceldonatie.. dan is het toch wel mijn kindje, ook al zit er niet mijn DNA in?

Brainless

Re: Draagmoeder voor bevriend stel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:07

Ik zou het niet/moeilijk kunnen, waarom?

Je hebt het toch gebaard en daardoor heb je er al een sterke band mee.
Wat nu, als je toch ruzie krijgt en daardoor "je kindje" niet meer ziet/kan/mag zien?
Of dat hun een hele andere opvoeding hebben als jij?

Zou je dat kunnen accepteren? Ik denk dat ik dat heel moeilijk zou vinden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:08

Je stelt in principe jou baarmoeder ter beschikking voor 9mnd.
Er zit verder helemaal niets van jou in dat kindje,het is een vreemd mensje voor je,daar kan je geen moederlijke band mee scheppen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:09

gohya schreef:
Er zit verder helemaal niets van jou in dat kindje,het is een vreemd mensje voor je,daar kan je geen moederlijke band mee scheppen.

Dat zou voor mij zo niet werken...

Ik heb enige tijd opgepast op een kindje..en dat was ook niet van mij, maar toch krijg je daar een band mee.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:10

Een band,Ja dat kan,maar géén Moederlijke band,geen moeder gevoelens.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:11

Brainless schreef:
LCharlotte schreef:
Het kindje is niet van jou maar van de wensouders en is gemaakt uit hun DNA, je geeft het kindje niet weg, je geeft het kindje aan zijn of haar ouders. Het is niet je eigen kindje.

Maar als ik een kindje krijg via een eiceldonatie.. dan is het toch wel mijn kindje, ook al zit er niet mijn DNA in?

Dan kies je ervoor om het kindje als jouw kindje te zien. In mijn opzicht is een kindje dat niet uit jouw eicel of jouw partners zaad bestaat en dat ook niet ontstaan is voor jou maar voor een paar dat je liefhebt niet jouw kindje. Als je je druk zou maken over hoe ze 'jouw' kindje gaan opvoeden en hoe vaak je het kindje zou mogen zien dan heb je inderdaad veel te veel het idee dat het kindje van jouw is om draagmoeder te kunnen zijn, lijkt mij.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:11

gohya schreef:

Das nogal een sterke opvatting: Zou het kindje dat niet voelen? Dat je alleen fungeert als broeikas en je er verder helemaal niets mee te maken wil hebben? Ik geloof dat een band met een kind al begint voor een zwangerscahp, dat het echt wel voelt of het gewenst is of niet. Als jij een zwangerschap alleen maar beleefd onder het mom van ik ben alleen een broedmachine voor je en verder niet, ben ik ervan overtuigd dat je het kind opscheept met een enorme negatieve emotionele lading wat ook echt zijn ontwikkeling niet ten goede komt!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:12

gohya schreef:

Jawel, ik wel hoor.

Als je langere tijd voor een kleintje moet zorgen, spelen je moederlijke gevoelens echt wel op.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:12

Dat denk is dus ook Gohya

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:12

Moedergevoelens... tuurlijk wel :j

Die krijg ik erg makkelijk als ik veel om iemand geef... Ook als het niet je eigen kindje is.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:13

Wow, de opmerking van Goya ben ik het niet mee eens.. Dat zou namelijk betekenen dat je met een adoptiekind geen moederlijke band kan hebben. En ik heb in de praktijk gezien dat dit zeker wel kan... En ook bij die kinderen is er geen genetische verwantschap.
Dus ik ben er zelf heilig van overtuigd dat je met een niet genetisch kind, dat in je groeit doordat je draagmoeder bent, toch een band kan krijgen. Een echte moeder-kind band. Ik zou er dus zelf nooit aan beginnen.

Maar, zoals ik hier eerder las, een eicel doneren zou ik minder moeite mee hebben. Ik heb daar niets mee, al vind ik het natuurlijk fijn dat ze er zijn. ;) En ach, dat kindje lijkt ook niet als twee druppels water op je, tenslotte bestaat de helft van de genen uit die van de vader.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:13

LCharlotte schreef:
Dan kies je ervoor om het kindje als jouw kindje te zien. In mijn opzicht is een kindje dat niet uit jouw eicel of jouw partners zaad bestaat en dat ook niet ontstaan is voor jou maar voor een paar dat je liefhebt niet jouw kindje. Als je je druk zou maken over hoe ze 'jouw' kindje gaan opvoeden en hoe vaak je het kindje zou mogen zien dan heb je inderdaad veel te veel het idee dat het kindje van jouw is om draagmoeder te kunnen zijn, lijkt mij.

Maar tegen hormonen kun je moeilijk wat doen.
Natuurlijk kun je dat realistisch bekijken, maar door je zwangerschap en bevalling komen de moederlijke hormonen echt wel los.
Of het nu jouw kind is of niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:14

Brainless schreef:
gohya schreef:

Jawel, ik wel hoor.

Als je langere tijd voor een kleintje moet zorgen, spelen je moederlijke gevoelens echt wel op.

Oke dan verschilt dat per mens,ik heb dat totaal niet bij een vreemd kindje.
Iedere moeder heeft andere gevoelens.

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:14

daantjuhhh schreef:
Ik zou het niet doen.
Puur omdat ik weet als dat in mijn buikje groeid ik er geen afstand van kan doen.
Ik krijg een emotionele band.

Hier ga ik helemaal in mee!
Ik zou het niet aankunnen om het kleine hoopje mens wat je 9 maanden met je mee hebt gedragen, af te moeten staan...
Een eicel afstaan zou ik ook niet doen..

Maar respect voor diegenen die het wel kunnen

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:15

zimbabwe schreef:
gohya schreef:

Das nogal een sterke opvatting: Zou het kindje dat niet voelen? Dat je alleen fungeert als broeikas en je er verder helemaal niets mee te maken wil hebben? Ik geloof dat een band met een kind al begint voor een zwangerscahp, dat het echt wel voelt of het gewenst is of niet. Als jij een zwangerschap alleen maar beleefd onder het mom van ik ben alleen een broedmachine voor je en verder niet, ben ik ervan overtuigd dat je het kind opscheept met een enorme negatieve emotionele lading wat ook echt zijn ontwikkeling niet ten goede komt!

Sorry, wacht even, het kindje dat in een draagmoeder groeit, daar wilt een draagmoeder echt wel wat mee te maken hebben, dat kindje word dan ook met liefde gedragen en gebaard anders maar je naar mijn idee geen geschikte draagmoeder. Ik geloof ook dat een kindje in de baarmoeder alles meekrijgt, het kindje zal dan ook zeker niet in een koudbloedige liefdeloze broedmachine groeien. Dat is nogal kort door de bocht. Als iemand besluit draagmoeder te worden dan is dat een weloverwogen beslissing om een stel waar je van houd hun eigen kindje te schenken. Dat is ook een besluit uit liefde genomen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:16

Het is heel onnatuurlijk om een kind wat je gebaard hebt weg te geven.

Ook moeders die bewust kiezen voor adoptie van hun kind, vinden dat met tijd en wijlen heel moeilijk.
Je moet, als draagmoeder, zeker beseffen dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is omdat je iemand kan helpen.
Maar dat het zeker ook moeilijke momenten zal geven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:17

Een eicel afstaan lijkt miss. wat makkelijker,maar ik denk dat je later toch gaat denken,hoe zou dat kindje er uit zien?Zou ze/hij op mij lijken?Je kán nieuwsgierig worden,het kán aan je gaan knagen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:18

Het "schenken" is hetgeen waar ik het meeste problemen mee heb. Een kind is niet iets om te schenken dan wel weg te geven, al is het met de beste bedoelingen. Een fiets geef je weg of schenk je, een laptop, een hoop geld ene auto: allemaal dingen die je met veel leifde weg kan geven, maar een kind is niet te geef!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:19

Je schenkt het kindje in mijn ogen ook niet...

Je schenkt het huis waar het kindje veilig kan groeien, voor negen maanden... en dan breng je het kindje daar waar het hoort.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:19

Je schenkt Niets,je stelt je baarmoeder ter beschikking!

@Rock Idd. zo bedoel ik het ook.
Laatst bijgewerkt door gohya op 08-08-11 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 21:20

Brainless schreef:
Het is heel onnatuurlijk om een kind wat je gebaard hebt weg te geven.

Ook moeders die bewust kiezen voor adoptie van hun kind, vinden dat met tijd en wijlen heel moeilijk.

Dat is logisch, dat is hun eigen biologische kindje. Dat zou ik ook nooit doen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:20

Ik vind het idee van draagmoeder erg mooi en dankbaar.
Het is ook super geweldig als je jezelf 'beschikbaar' stelt voor de droomwens van een ander.
Als het voor een heel naast iemand zou zijn zou ik er zeker over willen nadenken, mits ik zelf al een kind heb en dus weet wat me te wachten zou staan.
Wanneer je voor je zelf beslist dat je dit aan kan en je er voor gaat is het toch iets ontzettend moois om op deze manier een ander te helpen een wens uit te laten komen :))

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 21:21

gohya schreef:
Je schenkt Niets,je stelt je baarmoeder ter beschikking!

Wettelijk dus niet.
Degene die baard is wettelijk gezien de moeder en zal dat ook voor langere tijd zijn.
Pas na een bepaalde periode kunnen de biologische ouders het kind officieel adopteren.