Je schoonmoeder met een probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zonnebloem18

Re: Je schoonmoeder met een probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 18:59

Ik vind de foto's niet niks dat is best een behoorlijk probleem zo, zowel voor haar gezondheid als dat van de vogels.
Maar als ze vrijwillig niet meewerkt dan zou ik gewoon de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming erop zetten.
Heel hard maar voor zowel haar als de vogels de laatste optie denk ik.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 19:20

jep, dit is echt een probleem, voor de gezondheid van mens EN dier. Ze kan natuurlijk nee blijven roepen etc. maar er moet gewoon ingegrepen worden. Is het een huurhuis?

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:02

zonnebloem18 schreef:
Ik vind de foto's niet niks dat is best een behoorlijk probleem zo, zowel voor haar gezondheid als dat van de vogels.
Maar als ze vrijwillig niet meewerkt dan zou ik gewoon de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming erop zetten.
Heel hard maar voor zowel haar als de vogels de laatste optie denk ik.

We proberen nu eerst nog even de bemoeizorg af te wachten. Kijken wat die nog voor haar kan betekenen. Omdat we het toch voorzichtig aan proberen te doen. Maar mocht dit niet werken dan gaan we de LID inschakelen. Maar op de huisvesting na zien de vogels er goed uit en krijgen ze elke dag schoondrink water en het beste van het beste voer! Maar er moeten gewoon een paar ( stuk of 50 zeker ) vogels weg.
Het hondje komt soms dagen niet buiten en dit is gewoon ongezond vooral voor de dieren maar zeker ook voor mn schoonmoeder!
Het is gewoon PIEP dat ze nergens aan wilt mee werken :(

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:03

Kinke schreef:
jep, dit is echt een probleem, voor de gezondheid van mens EN dier. Ze kan natuurlijk nee blijven roepen etc. maar er moet gewoon ingegrepen worden. Is het een huurhuis?

Het is een koophuis maar wat ik begrepen heb is het huis nu van de bank ( ivm haar schulden )

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:14

Je erft niet automatisch de schuld.
Je moet met de acte van overlijden naar de notaris om de acte van erfrecht op te vragen.
En daar met je volgens mij aangeven of je wilt erven, dan krijg je dus volgens mij geen acte van erfrecht.
Als je die acte van erfrecht namelijk aanvraagt, krijg je bijv. het geld dat er nog is maar ook de schuld.
Onze notaris wees ons hier toen op, toen ik er zat toen mijn vader gestorven was.
Hij zei dat we even goed na moesten gaan of er grote schulden waren.

Wat betreft je schoonmoeder, als zij zoveel beesten heeft en de hele dag thuis zit kan ze best zelf het vogelvoer gaan halen.
Komt ze meteen weer eens even op de frisse lucht.
Laat je niet voor het karretje spannen van iemand die de hele dag niks doet en van z'n huis een dierentuin maakt.
Ik vind zowiezo dat als je onder bewind staat, twee vogeltjes ook al eens zat zijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:15

Missmoonie86 schreef:
Kinke schreef:

Het is een koophuis maar wat ik begrepen heb is het huis nu van de bank ( ivm haar schulden )

Dan heb je ook nog kans dat dat binnenkort teab weg gaat.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:26

jesito schreef:
Je erft niet automatisch de schuld.
Je moet met de acte van overlijden naar de notaris om de acte van erfrecht op te vragen.
En daar met je volgens mij aangeven of je wilt erven, dan krijg je dus volgens mij geen acte van erfrecht.
Als je die acte van erfrecht namelijk aanvraagt, krijg je bijv. het geld dat er nog is maar ook de schuld.
Onze notaris wees ons hier toen op, toen ik er zat toen mijn vader gestorven was.
Hij zei dat we even goed na moesten gaan of er grote schulden waren.

Wat betreft je schoonmoeder, als zij zoveel beesten heeft en de hele dag thuis zit kan ze best zelf het vogelvoer gaan halen.
Komt ze meteen weer eens even op de frisse lucht.
Laat je niet voor het karretje spannen van iemand die de hele dag niks doet en van z'n huis een dierentuin maakt.
Ik vind zowiezo dat als je onder bewind staat, twee vogeltjes ook al eens zat zijn.

Mocht mijn schoonmoeder komen te overlijden dan moet je met een bepaalde brief/acte naar de rechter om onterft te worden. Sorry als ik het verkeerd heb :o Heb momenteel erg veel aan mn hoofd.
Betreft de dieren voornamelijk de vogels dat heeft ze echt al jaren. Voordat mijn schoonvader overleed. Hij deed dus ook alle dingen in huis. Eerst ging hij werken en als hij terug kwam met de hond wandelen, vogels verzorgen etc. En mijn schoonmoeder deed dan alleen koken en met de vogels knuffelen etc. Maar goed dat even terzijde. We zeiden gisteren ook al dat ze nooit alle dieren de aandacht kan geven die ze nodig hebben. Maar dat kan ze wel. Van de week wat haar een ei in de keuken gevallen en dat laat ze gewoon zo liggen. En de reden dat mijn vriend nog steeds alles voor dr doet is omdat mn schoonmoeder hem een schuld gevoel kan aanpraten. Alleen winkelen kan ze niet ( winkel is 300m van haar vandaar, bijna naast de deur). Vogelvoer laat ze brengen tenzij die vrouw niet kan dan belt ze ons weer. En we hebben echt geen problemen om iets voor dr te toen maar het kan niet altijd op haar manier en wanneer zei tijd heeft! En mn schoonzus heeft haar handen nu terug getrokken omdat ze toch niet wil luisteren en veranderen. Het intresseert haar nu ook niet meer dat haar kleinkinderen niet meer komen ( kinderen van mn schoonzus). Omdat mn schoonmoeder weet dat ze haar toch niet laten vallen. Maar er komt n keer n eind dat het gewoon niet meer gaat. En dat einde is gewoon al in zicht :(

Jesito: Kan het huis ook verkocht worden als het huis nu van de bank is? Het huis dient echt geheel opgeknapt te worden. Voorkant van de woonkamer en de keuken is het enige wat nog in goede staat is, de rest is uhmm ja al ingezakt

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:06

Hey meid, ik zag nu de foto's pas.......................wat een drama!!!
Zoals je het zegt kan het inderdaad goed kloppen dat je ipv een acte van erfrecht dan een acte krijgt van onterving.
Dus zullen jullie niet automatisch de schulden krijgen.
Er zijn vaak instanties voor dit soort vragen of gewoon eens een notaris bellen met deze vraag.
Daarbij ben jij (neem ik aan) niet getrouwd, dus de schuld komt niet automatisch ook op jouw, als je in gemeenschap van goederen getrouwd bent wel.

Als het huis al van de bank is betekend dat dat je schoonmoeder waarschijnlijk al meerdere maanden geen hypotheek heeft betaald en dan legt de bank beslag.
Ik weet natuurlijk niet of er verder dan een regeling is maar meestal gaan ze zo'n huis dan veilen, zodat de bank hun centen krijgt.
Als dit zo is betekend dat dus ook dat zij uit het huis zal moeten.

En wat je partner betreft, tja het is en blijft zijn moeder en wil natuurlijk graag helpen.
Daarbij zijn veel mensen gevoelig voor ouders en opas en omas die goed kunnen kletsen en dus een schuldgevoel aanpraten.
Je partner bedoeld het super goed, maar ipv haar te helpen, helpt hij haar in feite met lui zijn.
Doordat iedereen voor haar de rotzooi opknapt kan zij het zo laten hangen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:56

ik ben helemaal stil van de foto's.. probeerde me er een voorstelling van te maken maar das duidelijk niet helemaal gelukt.
Ik heb zelf 2 parkieten en ik stofzuig al zeker 2x per dag tegen de veertjes, zaadschilletjes en weet ik wat voor troep ze nog meer verspreiden.. ongelooflijk hoe het er dan met zoveel uit moet zien..

Ik wil je veel sterkte en wijsheid toewensen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:14

Jeetje, wat een situatie zeg...
Ergens kan ik me de reacties van mensen die zeggen dat je haar dan alleen maar meer afpakt wel voorstellen, maar aan de andere kant.. Dit is toch geen leefbare situatie? Zowel voor haar als voor de dieren niet.

Wat betreft de bank, als er beslag is gelegd dan wordt er over het algemeen over gegaan tot een executie verkoop. Oftewel, dan wordt de woning gedwongen verkocht door de bank en zijn de opbrengsten voor de bank. De eventuele restschuld komt dan waarschijnlijk wel voor rekening van je schoonmoeder. Hier gaat echter wel een heel proces vanaf, heb je daar enigszins inzicht in? De bank stuurt namelijk meerdere brieven en aanmaningen voor ze over gaan tot verkoop. Dan komt er eerst een taxateur om te kijken wat de woning eventueel op kan brengen, en dan gaat de woning de veiling op.
Eventueel zou je contact op kunnen nemen met de bank zelf, om te kijken hoe de status is. Niet dat jullie ineens onverwachts ook nog eens een verkoop op je bord krijgen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:30

Berdien schreef:
Jeetje, wat een situatie zeg...
Ergens kan ik me de reacties van mensen die zeggen dat je haar dan alleen maar meer afpakt wel voorstellen, maar aan de andere kant.. Dit is toch geen leefbare situatie? Zowel voor haar als voor de dieren niet.

Wat betreft de bank, als er beslag is gelegd dan wordt er over het algemeen over gegaan tot een executie verkoop. Oftewel, dan wordt de woning gedwongen verkocht door de bank en zijn de opbrengsten voor de bank. De eventuele restschuld komt dan waarschijnlijk wel voor rekening van je schoonmoeder. Hier gaat echter wel een heel proces vanaf, heb je daar enigszins inzicht in? De bank stuurt namelijk meerdere brieven en aanmaningen voor ze over gaan tot verkoop. Dan komt er eerst een taxateur om te kijken wat de woning eventueel op kan brengen, en dan gaat de woning de veiling op.
Eventueel zou je contact op kunnen nemen met de bank zelf, om te kijken hoe de status is. Niet dat jullie ineens onverwachts ook nog eens een verkoop op je bord krijgen.

Dank je dit was inderdaad de goede term.

franka75Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:52

jeetje dit is wel heel erg hier helpt de zacht hand niet meer ben ik bang, ik schrik wel van de foto's hoor. Ik bel je nog...

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:27

Hoe is de situatie nu TS?

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 11:48

Nou de situatie is nog niet veranderd helaas. Ze wil onder geen enkele voorwaarden de vogels of het hondje weg doen. Buren van haar vertellen ons dat ze 1x hooguit 2x per maand naar buiten gaat om boodschappen te doen. Maar ze hebben haar nog nooit met het hondje zien wandelen! Maar goed.. A.s. maandag hebben we een gesprek met de bemoeizorg en dan wordt er gekeken wat er nog meer gedaan kan worden.. Maar wij hebben nu ook zoiets, als je niet wilt veranderen in je huishouden kunnen wij ook niets voor je betekenen :o We hopen nu echt dat de bemoeizorg iets voor haar kan doen!

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:50

als ik zo vrij mag zijn, ik ben eigenlijk wel benieuwd of de situatie al iets is veranderd / verbeterd?
TS, hoe gaat het nu?

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:12

jeetje wat erg. Kan best begrijpen dat je schoonmoeder haar dieren niet kwijt wil.
Mss helpt het als je haar verteld dat ze beter nu een goed tehuis kan zoeken voor de vogels dan als ze straks het huis uit moet. En aangezien de bank beslag op het huis heeft gelegt moet ze er denk ik toch uit.

Kun je niet voorstellen als ze een andere huisje heeft dat jullie buiten een leuke grote volliere maken waar ze dan paar vogels in kan houden. Het hondje kan dan los in huis lopen en als ze die dan elke dag uitlaat er geen problemen zijn. Desnoods met schoonzus overleggen dat jullie om de dag heen gaan en dan samen met haar gaan wandelen?

Heb ook een kleine volliere achter thuis met grasparkietjes en als ik die soms hoor kan ik best wel begrijpen dat de buren er last van hebben.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:41

Ik heb je een PB gestuurd wbt hondje TS :)
Ook ik ben heel benieuwd hoe het nu met jullie gaat

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:42

Dames, TS is permanent geband dus kan niet antwoorden. :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:50

Roosch schreef:
Dames, TS is permanent geband dus kan niet antwoorden. :+

Huh? Ok.... jammer was ook wel benieuwd naar hoe het nu is/was.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 14:52

Staat in haar profiel. :)