Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zonnebloem18 schreef:Ik vind de foto's niet niks dat is best een behoorlijk probleem zo, zowel voor haar gezondheid als dat van de vogels.
Maar als ze vrijwillig niet meewerkt dan zou ik gewoon de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming erop zetten.
Heel hard maar voor zowel haar als de vogels de laatste optie denk ik.
Missmoonie86 schreef:Kinke schreef:jep, dit is echt een probleem, voor de gezondheid van mens EN dier. Ze kan natuurlijk nee blijven roepen etc. maar er moet gewoon ingegrepen worden. Is het een huurhuis?
Het is een koophuis maar wat ik begrepen heb is het huis nu van de bank ( ivm haar schulden )
jesito schreef:Je erft niet automatisch de schuld.
Je moet met de acte van overlijden naar de notaris om de acte van erfrecht op te vragen.
En daar met je volgens mij aangeven of je wilt erven, dan krijg je dus volgens mij geen acte van erfrecht.
Als je die acte van erfrecht namelijk aanvraagt, krijg je bijv. het geld dat er nog is maar ook de schuld.
Onze notaris wees ons hier toen op, toen ik er zat toen mijn vader gestorven was.
Hij zei dat we even goed na moesten gaan of er grote schulden waren.
Wat betreft je schoonmoeder, als zij zoveel beesten heeft en de hele dag thuis zit kan ze best zelf het vogelvoer gaan halen.
Komt ze meteen weer eens even op de frisse lucht.
Laat je niet voor het karretje spannen van iemand die de hele dag niks doet en van z'n huis een dierentuin maakt.
Ik vind zowiezo dat als je onder bewind staat, twee vogeltjes ook al eens zat zijn.
Heb momenteel erg veel aan mn hoofd.
Berdien schreef:Jeetje, wat een situatie zeg...
Ergens kan ik me de reacties van mensen die zeggen dat je haar dan alleen maar meer afpakt wel voorstellen, maar aan de andere kant.. Dit is toch geen leefbare situatie? Zowel voor haar als voor de dieren niet.
Wat betreft de bank, als er beslag is gelegd dan wordt er over het algemeen over gegaan tot een executie verkoop. Oftewel, dan wordt de woning gedwongen verkocht door de bank en zijn de opbrengsten voor de bank. De eventuele restschuld komt dan waarschijnlijk wel voor rekening van je schoonmoeder. Hier gaat echter wel een heel proces vanaf, heb je daar enigszins inzicht in? De bank stuurt namelijk meerdere brieven en aanmaningen voor ze over gaan tot verkoop. Dan komt er eerst een taxateur om te kijken wat de woning eventueel op kan brengen, en dan gaat de woning de veiling op.
Eventueel zou je contact op kunnen nemen met de bank zelf, om te kijken hoe de status is. Niet dat jullie ineens onverwachts ook nog eens een verkoop op je bord krijgen.
We hopen nu echt dat de bemoeizorg iets voor haar kan doen!