"Wegens omstandigheden..."

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:33

Koffiekan schreef:
carolalisa schreef:
is hij verder nog in gedrag anders tegen je gaan doen sinds je dit besluit hebt genomen?

Nee, hij heeft vanmiddag nog...

... :(:) ... walgelijk gewoon..

ik begrijp waar je bang voor bent wat je vader betrefd. al denk ik dat hij nog wel eens verrassend sterk uit de hoek kan komen als het om jou gaat. als jij en je moeder en zus zijn waar hij voor leeft, dan is dat ook waar hij voor vecht. ik denk niet dat hij zou "vluchten" voor deze feiten maar dat hij voor je zal knokken om enigsinds rechtvaardigheid te krijgen. ik denk dat als je het ze gaat vertellen dat je ook uit moet leggen dat je er heel bang voor bent dat hij terugvalt in die depressie en dat je hem niet kwijt wil..

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:38

Lieve meid, allereerst heel veel sterkte en kracht toegewenst, ik hoop dat het je lukt om de juiste beslissingen te maken en actie te ondernemen om uit deze situatie te raken, want dit is echt te verschrikkelijk voor woorden.

Ik wil je wel nog even op het hart drukken dat er echt geen reden is om je schuldig te voelen tegenover het paard. Ja, ze zal moeten wennen aan haar nieuwe baasje en huisje straks, maar als zij weer een ritme gevonden heeft en fijn aandacht krijgt heeft ze het prima...veranderd niets aan het feit dat het vreselijk is dat jij haar moet missen natuurlijk, maar zet alsjeblieft uit je hoofd dat het paard op wat voor manier dan ook slachtoffer is of dat je haar iets aandoet, dat is gewoon niet zo.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:39

Respect voor alles wat je al hebt ondernomen. Dit moet vreselijk zijn. Een brutale vraag, in wat voor prijsklasse valt het paard? Is er echt niemand in je omgeving die je zou kunnen helpen om zijn helft uit te kopen? Ik weet niet wat je inkomsten per maand zijn maar als ik bekijk wat sommigen zonder enige moeite bij de bank loskrijgen voor bv. een nieuw bankstel..... Verder wens ik je heel erg veel sterkte. Een tip die al eerder is gegeven; misschien kan je huisarts iets voor je betekenen?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:40

Ik weet dat je gewoon bewijs Oet hebben, hoe jong het slachtoffer ook is, zelfs kinderen moeten bij wijze van spreken sperma bij zich dragen. Fysieke schade is niet genoeg..
Dat je dit vandaag nog overkomen is..je kunt jena het gebeuren meteen laten onderzoeken maar het blijft jouw woord tegen het zijne.

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:42

Ik houd het gewoon niet bij om op iedereen te reageren, even algemeen dus weer:
Ik weet dat ik niet hoef te hopen dat ik hem niet meer tegen ga komen, dat is in een klein dorp gewoon niet realistisch..
Ik denk niet dat er meerdere 'slachtoffers' (stom woord!) zijn.
Mijn vader is op dit moment beter dan toen, hij heeft alleen af en toe kleine terugvalletjes, maar om het nog iets ingewikkelder te maken heeft hij toen wel mee geregeld dat ik daar kon gaan rijden, en ik ben ZOOO bang dat hij zich daar schuldig over voelt...
Ik geloof niet dat ik (op dit moment) een welles nietes strijd aan wil gaan, voor in het gunstigste geval een inniminnie strafje voor hem, dat leverd meer stress op dan dat ik er iets mee win ben ik bang..

cream_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:44

Jemig TS, wat een verhaal! Ik wil je graag even een hart onder de riem steken. Kop op meid! Jij hebt al zoveel overwonnen en moeten doen in je leven. :(:) Onwijs dapper dat je andere mensen (& politie) in vertrouwen hebt genomen. Ik wil je HEEEL veel sterkte en voorspoedige afloop toewensen.

Ik zit ook zo van, is er niemand zo lief in je omgeving die je zou kunnen helpen het paard te kopen? Des noods met een toneelstukje dat het paard verkocht wordt aan een vreemde (maar ondertussen een kennis van jou), maar uiteindelijk van jou wordt? Ik duim voor je!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:47

Pauline schreef:
Ik weet dat je gewoon bewijs Oet hebben, hoe jong het slachtoffer ook is, zelfs kinderen moeten bij wijze van spreken sperma bij zich dragen. Fysieke schade is niet genoeg..
Dat je dit vandaag nog overkomen is..je kunt jena het gebeuren meteen laten onderzoeken maar het blijft jouw woord tegen het zijne.

Je moet idd voldoende bewijs hebben.

Mijn stiefvader is van mij vrijgesproken van mijn zus niet, ondanks dat ik ja zij en mijn zus dit ook over mij.
De reden dat hij voor zijn activiteiten bij mijn zus is veroordeeld is dat hij dit heeft bekent.
Natuurlijk kwam het hard aan dat hij niet voor mij was veroordeeld. Maar wat mij heel erg heeft geholpen is de steun van de zedenpolitie en de officier van justitie.
Daarbij heb ik ook heel veel gehad aan slachtoffer hulp. Omdat de TS haar vader wil 'sparen'denk ik dat slachtofferhulp voor haar een hele goede keuze is. Ze hoeft ook niet thuis af te spreken dus niemand hoeft er iets vanaf te weten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:48

Wat een enorme Kl**tz*k!

Bah Bah Bah

Het is wat meerdere hier zeggen ABSOLUUT NIET jou schuld. Kom nou, die vieze man moet met zijn poten van jou afblijven.

En ga aub aangiften doen. Zo'n Eik*l moet een halt toe geroepen worden. Je weet niet of hij het nog bij andere doet. En als je straks weg bent, wie pakt hij dan? Doe het aub...

Anoniem

Jeetje wat een heftig verhaal. Zat me al af te vragen hoe je je paard kon verkopen zonder dat deze man daar vanaf weet, maar je laatste post maakt dat wel duidelijk... Wat heb je hem gezegd als ik vragen mag?

Heel veel sterkte met de verkoop van je paard.

Mindfields

Re: "Wegens omstandigheden..."

Zoals Pauline al zegt, wat nu als je direct naar de politie gaat nadat het gebeurd is en je laat onderzoeken? Als ze hem dan aanhouden en dna afnemen moet je toch geldig bewijs in handen hebben?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:49

Primair is dat jij veilig moet zijn, en dat ben je nu niet, en dat gun ik je zo. Het gevoel veilig te zijn..

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:49

Jeetje TS
Wat vreselijk!

ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen aankomende tijd

En ik hoop dat die oude viezerik zijn verdiende loon nog is zal krijgen!
Bah bah bah
verschrikkelijk gewoon!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:50

Koffiekan schreef:
Ik geloof niet dat ik (op dit moment) een welles nietes strijd aan wil gaan, voor in het gunstigste geval een inniminnie strafje voor hem, dat leverd meer stress op dan dat ik er iets mee win ben ik bang..

Hier praat je dus over aangifte als ik het goed begrijp.
Ik denk dat er geen ergere straf denkbaar is dan de schaamte over wat je gedaan hebt (voor die kerel dus), want echt, die weet heus wel dat hij fouter dan fout is, alleen, hij komt er nog mee weg zolang jij niets doet.
Mocht je geen aangifte willen doen, wat ik goed begrijp vanuit jouw perspectief, zorg dan dat hij weet dat er meer mensen op de hoogte zijn. Stuur iemand langs die hem even duidelijk verteld dat ie met zijn poten van je af moet blijven.
Zorg dat ie zich kapot schaamt.

Edit: dreig bv zijn familie / vrienden in te lichten.
Laatst bijgewerkt door IKbenEllen op 02-08-11 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:51

TS, ik snap je dilemma. Zoek in ieder geval meer hulp, voordat je iets doet. Je paard verkopen snap ik, maar is het niet mogelijk dat je tegen de man zegt, dat het klaar en over is en dat je er absoluut niet meer van gediend bent?
Bij mij heeft het in ieder geval een jaar "geholpen".
Heel veel sterkte!

martine2610

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:52

Ben er stil van.....wat vind ik dit erg voor je....wil je heel veel sterkte, wijsheid en kracht toewensen in deze situatie....
Hoop ook dat je gauw uit deze nachtmerrie komt! Je bent op de goede, maar o zo moeilijke weg. maar die moet je gaan, wil je er uiteindelijk veel sterker uit komen!! Aan de ene kant kan je steun krijgen van je paardenvriendinnetje, maar aan de andere kant, kan ik je ook heel goed begrijpen dat ze je aan een hele nare tijd doet denken.....erg moeilijk hoor.....denk aan je. De huisarts kan je zeker helpen of doorverwijzen voor hulp. Hij of zij heeft ook medisch geheim.
Liefs, Martine
Laatst bijgewerkt door martine2610 op 02-08-11 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 22:53

Oei, meid toch.. wat een verhaal. Wat een situatie.. ik heb hier geen ervaring mee *gelukkig*, maar wil je toch heel veel liefs en kracht toewensen voor de komende tijd... :(:)

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 22:54

Overigens is mijn contact met de politie een grote puinhoop van hun kan geweest, dit heeft stappen die richting in niet bepaald makkelijker gemaakt...
Het is mijn einddoel om nee te zeggen tegen hem, maar tussen mij en mijn einddoel lijkt nu nog een enorme berg te liggen die ik eerst nog over moet...

@Nouks, verhaaltje van te weinig geld en tijd door school, ik wil haar niet uitbrengen in de sport en dat is zonde want ze heeft wel potentie, zoiets..

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:00

Zou je misschien je paard onder het mom van “lease“
Daar niet al weg kunnen halen?
dat ze tijdelijk een ander plekje krijgt zodat jij iig niet meer naar die vent hoeft en de tijd en ruimte krijgt
om te bedenken wat je met het paard wil doen.
ik zou hierin graag met je mee denken cq helpen

wel of geen aangifte is geheel aan jou maar ook vóór de aangifte staat slachtofferhulp voor je klaar...

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 23:08

@Zodiacje: Dan moet ik er even achter proberen te komen hoe hij daar tegenover staat.. Hij vind proeftijd enzo al altijd onzin en risicovol... Maar het zou een fijne tussenoplossing zijn, iig alvast bedankt voor het aanbod!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:11

Een man van 80+ ? Niet dat ik aan je verhaal twijfel hoor, maar fysiek zal hij niet zo heel goed meer zijn toch? Probeer je je wel te verweren of lukt dat niet zo?

*En een dikke knuffel* :(:)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:12

Neem je wel iemand mee als je weer naar m toe gaat om dat te vragen?

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:20

jeetje!

Ik wil je onwijs veel kracht toewensen en ik hoop dat je er zo snel mogelijk uit deze situatie komt! ook al zal het een heel nasleep meebrengen.

Ook wil ik zeggen dat jij hier niet de schuldige van bent! dat is hij. Hij weet wss heel goed dat die fout zit!

Kan je niet met V of B?? naar de huisarts gaan en daar je verhaal vertellen? Hij kan je dan doorverwijzen naar personen die hier meer ervaring mee hebben! Desnoods print je dit topic uit? als het moeilik is om te vertellen. Dit kan je niet alleen oplossen, hier moet je hulp bij hebben! ook is het verstandig om je ouders in te lichten, maar ik begrijp met de situatie van je vader dat dit heel moelijk is!

Heel veel sterkte en ik blijf dit topic volgen!

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:21

Jeetje zeg, wat een heftig verhaal. En je zit er nog middenin. Heb er helaas geen ervaring mee zodat ik tips voor je heb. Maar wil even laten weten hoe afschuwelijk ik het voor je vind en hoe dapper dat je zo'n besluit neemt om je paardenvriendje te verkopen en het van je af schrijft hier.
Kan je niet zoveel mogelijk samen met iemand gaan?
80 jaar, wat een oude viezerik. Dat hoor je toch echt veel te vaak, oudere mannen, paarden en jonge vaak minderjarige verzorgsters...

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 23:22

Ow TS ik heb je hele verhaal gelezen :(:)
Wat zal jij je ongelovelijk naar en onprettig voelen |(

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen...
Ik hoop dat je het woordje "nee" wat waarschijnlijk al jaren op het puntje van je tong ligt snel uit kan spreken.
Er zal dan zo een pak van je hart afvallen :j

Heel veel kracht gewenst!

Koffiekan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-11 01:00

JuliaMaria schreef:
Een man van 80+ ? Niet dat ik aan je verhaal twijfel hoor, maar fysiek zal hij niet zo heel goed meer zijn toch? Probeer je je wel te verweren of lukt dat niet zo?

Een erg gezonde bejaarde... :S Hij is nog zo goed dat hij een paar jaar geleden nog zo op elk paard stapte.. Dat doet hij nu niet meer, maar hij zorgt nog voor zijn zoon (gehandicapt) en doet verder alles nog... In het begin ging bij mij echt het licht uit, kon ik helemaal niks meer, net een poppetje waar je mee kunt doen wat je wilt. Nu ik er mee bezig ben, krijg ik het voor mekaar om mezelf om te draaien, een aantal meter weg te lopen e.d. maar dat is niet genoeg...

@Laura_: Het is helaas geen optie dat v of b meegaat, vanwege bedrijf en afstand..
@Zodiacje: Als het kan doe ik dat..

(En ik slaap weer onwijs slecht op het moment, zoals te zien is aan de tijd dat dit gepost is... Terwijl ik hartstikke moe ben eigenlijk. Maar niet slapen is nog beter dan die nare dromen.. Gisteren heb ik bijvoorbeeld de halve nacht gedroomt dat ik aan het verdrinken was omdat ik voor iedereen aan de kant ging en dan kopje onder ging en niet meer onder iedereen uit kon...)