Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:29

Vandaag is Jesse v.d. Velde jarig en een van zijn 'traktaties' is €20 extra korting op de Kettlebell training.
Alleen vandaag dus mocht je nog overwegen het pakket aan te schaffen dan is nu wel een handig moment: http://kettlebelldvd.nl/verjaardag_aanb ... index2.php (en denk dan even aan 't mailtje wat ik van die andere jongen heb gehad en ga voor de 8 of 12 kilo).

Ik heb vanochtend mijn Kettlebell binnen gekregen en die knul heeft gelijk, handvat is eigenlijk te dik en vooral ook te glad om echt fanatiek mee te trainen. Rustig oefenen gaat goed, swing met 1 en 2 handen lukte ook wel maar ik heb alleen even wat dingen kort geprobeerd, kan me heel goed voorstellen dat deze je bij een fanatieke sessie uit de handen kan glippen (trainingsschema heeft gelukkig nog geen swing, die voorlopig maar niet binnen doen := )
De volgende wordt dus zeker zo'n wedstrijd-kettlebell.
In september beginnen in Deventer de lessen weer en ga ik een keer of 3 een beginnersles mee draaien.

De 8 kilo is trouwens een prima gewicht om mee te beginnen, zeker niet te zwaar. Als je iets getrainder bent zou ik inderdaad gelijk met 12 kilo beginnen, ik heb nu 1,5 jaar echt níks meer gedaan, niet eens stalwerk e.d. omdat ik geen paard meer heb en ik heb zittend werk waar ik met de auto naar toe ga dus ik ben echt totaal ongetraind momenteel. Je voelt wel dat het zwaar is en ik snap ook dat een klein half uurtje echt meer dan genoeg is maar dat is ook de bedoeling hiervan.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Re: Kettlebell workout - Jesse van der Velde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:30

Ik heb geen moeite, met de kettlebell vast te houden.... ik vind het wel fijn, dat het handsvat wat dikker is... dan doet het niet zo'n pijn aan mijn handen... :D

Ik ga eind van de maand kijken voor een zwaardere kettlebell... kan ik alvast aan het idee wennen... haha! :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:50

Ja, maar jij hebt die van de Kijkshop toch? Die voelde qua handvat ook beter, dat materiaal was minder 'glad' maar wat meer 'rubberachtig'. Daar had je veel beter grip op (hoewel te stroef ook weer niet goed is denk ik, dan kun je'm niet fijn door je hand laten draaien bij de oefeningen).
Die ik nu heb is aan de buitenkant meer 'hard plastic' en heel glad materiaal (ik had met 'vinyl' dus gehoopt op wat stroevers) en het handvat is nog iets dikker dan die van de kijkshop. Als ik mijn hand er omheen sluit raken de toppen van m'n vingers m'n handpalm niet en dat had ik wel fijner gevonden... Nu heb ik het gevoel dat hij uit m'n handen kan glippen omdat ik die dus niet helemaal kan sluiten.
Nu ik deze zelf heb zou ik em in ieder geval niet aanraden aan anderen (in eerste instantie had ik na het mailtje van die jongen uit Deventer nog iets van 'ja hoor, ik zie eerst wel es even'... omdat mensen die fanatiek aan iets doen sowieso vinden dat je gelijk het 'originele' spul moet kopen. Maar hij heeft gewoon gelijk, m'n volgende kettlebell wordt echt een andere en dan ga ik wel even op zijn advies af en neem zo'n originele... Maar die heb ik dan bij hem op les ook wel eerst kunnen voelen, da's ook wel fijn, dan weet ik ook wat 't verschil is).

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:53

ik heb die van Kruidvat ja... :) Mijn vriend heeft de originele... maar die vond ik ook niet verkeerd aanvoelen... al heb ik daar niet mee getraind... 16 kilo ging me net wat te ver... :')

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:04

Kruidvat? Hebben die ze ook? Dacht dat je eerder schreef 'Kijkshop'. Daar ben ik vorige week even heen geweest. Maar die bleek hol en gevuld met zand ofzoiets, dat hoorde en voelde je een en weer 'schudden'. Leek met niet fijn. Maar die voelde qua handvat dus wel beter dan degene die ik nu heb.
Kruidvat ben ik niet geweest dus hoe die voelt weet ik niet.
Die bij het pakket van Jesse zijn wel van gietijzer maar die zijn wel verschillend van grootte en bij de hogere gewichten wordt het handvat dus ook dikker.
De wedstrijdkettlebells zijn die gekleurde die allemaal even groot zijn maar wel verschillend van gewicht (kleurtje geeft dus ook 't gewicht aan). Bij die blijft het handvat wel bij elk gewicht even dik.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:05

Ehm... ik bedoel Kijkshop... mijn fout... (werken en bokken gaat nog steeds niet samen :+ )

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:23

:D begon al lichtelijk aan mezelf te twijfelen...
Hmm, ik weet toch zeker dat ik vanochtend met opstaan nog geen spierpijn had... Daarstraks even kort wat dingetjes geprobeerd, nog niet eens 5 minuten en nu voel ik m'n spierballen... :? Da kan toch nie?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:24

Het kan best dat je spieren wat getriggerd zijn door de nieuwe bewegingen... :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:47

Nou hoop goede reacties hier!
Ga het ook aanschaffen :)

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 17:00

Bedankt voor de tip!! Heb em nu ook besteld, met 20 euro korting. 8 kilo. Ben erg benieuwd!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:07

Kaspar schreef:
Is dit ook geschikt voor mensen met o.a. rugproblemen en reuma?

Ik heb navraag gedaan bij diverse instructeurs en helaas ongeschikt |(

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 16:48

Dat leek me idd eerlijk gezegd ook al wel, maar weet natuurlijk niet of ze misschien aangepaste trainingsschema's ofzo hadden. Balen joh... is er niks anders qua krachttraining wat je wel kunt doen?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 11:47

Wat jammer Kaspar ;(

Vanavond ga ik weer aan de bak.... split squat met kb valt me wonderbaarlijk genoeg mee... hoef (vanwege de kb) ook maar 6 herhalingen te doen... de front squat daarentegen valt me vies tegen... Ik zie het nog wel een keer gebeuren dat ik mijn evenwicht verlies en op mijn kont val... :')

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:57

Voor geïnteresseerden: Kettlebell Workshop in Amsterdam van Jesse v.d. Velde: http://kettlebellworkshop.nl/
en helemaal onderaan de pagina kun je klikken naar een workshop in Breda.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:28

Dank je Francis! Helaas is het voor mij wel heel erg ver... 3,5 uur enkele reis met de trein... ;(
En Breda/Etten-Leur... dat is nog verder... ;(

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 19:54

Ja, 't is een eind weg idd. Niks bij jou in de buurt? Heb niet uitgebreid gezocht omdat ik die in Deventer in de buurt heb waar ik een keer heen wil, maar misschien zit er toch wel iets bij jou in de buurt ook...

Tadaa! http://www.kettlebell-groningen.nl/

En hier geven ze 't ook. http://www.harimau.nl/ Staat niet op de site maar als je Kettlebell training Groningen googelt krijg je een YouTube filmpje over 'extreme kettlebell training' van hun.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 19:59

Dank je! maar daar komt Jesse geen workshop geven... en dat is nou juist wat ik graag wil... les van de master himself... :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:05

Oh, maar ik weet niet of hij wel zo 'the master' is hoor ;) Hij is een van de vele personal trainers die gebruik maakt hiervan... Hij is alleen de eerste Nederlandse trainer geweest die zo slim was er een DVD-serie van te maken ;)
Ik denk eigenlijk dat de mannen die dit echt als (wedstrijd)sport doen meer 'the master' zijn.
Maar wie weet komt'ie nog es naar 't noorden ook. Laat een berichtje op z'n facebook achter en vraag em ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 20:08

Heb het hem al via twitter gevraagd :D en voor mij is hij wel de "master"... hij is degene die mij de eerste kennismaking met de kettlebell heeft gegeven, (al is het dan via dvd en internet :) ) en ik ben het met je eens dat er wel meer "masters" zijn... de wedstrijdsporters... (al zie ik mezelf nog lang niet op dat niveau :+ )

Heb die mensen in Groningen trouwens toch ook maar een berichtje gestuurd... als ze nu vlakbij de trein zitten is het wel leerzaam om onder "echte begeleiding" te gaan doen... :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 20:18

Ja, ik snap wat je bedoelt hoor, dat voor jou Jesse de Master is ;)
Ik denk dat het nuttig is hoor, een paar lesjes. Ik ben al wel even bezig geweest maar merk dat je vrij makkelijk iets fout kunt doen bij bepaalde oefeningen als je niet goed op je houding let. Ik weet wel waar ik op moet letten maar even iemand die ervaring heeft die je wat aanwijzingen geeft, al is het maar een paar lesjes zodat je verder kunt, is wel verstandig. Door het gewicht kan een foute beweging erg makkelijk blessures veroorzaken.
Die workshop van Jesse is ook bedoeld zodat je verder kunt dus echt maanden/jaren les is kennelijk ook niet nodig, zolang je maar steeds blijft veranderen voor je lichaam aan de oefeningen werkt. Het werkt doordat je je lichaam pusht steeds weer aan te passen. Het mag nooit een 'routinetraining' worden eigenlijk.

Ik kwam nu trouwens ook nog wat anders tegen. Kun je de kettlebell ook voor gebruiken maar kan ook met andere oefeningen. Het Tabata protocol. Google maar es op Tabata... Zaterdag 1 keer gedaan, met flinke spierpijn als gevolg... Nu heb ik het met push ups en squats zonder kettlebell gedaan maar als ik eenmaal de kettlebell oefeningen goed onder de knie heb wil ik het daar mee doen en dan een gewone kettlebell training afwisselen met een tabata training. En dan om en om met steeds 1 dag rust er tussendoor (da's dan het uiteindelijke doel, maar ik ben zó out of shape kwam ik achter dat dat nog even duurt... schrok er eigenlijk best van := )

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 07:19

Gister aan dvd 2 begonnen, het buikspierenprogramma... :D Moet zeggen dat het me relatief meevalt... tuurlijk is het niet makkelijk.. maar het is niet zo zwaar als ik dacht... 2 nieuwe oefeningen gekregen: Windmill en Thruster... geen fijne oefeningen en zeker niet leuk... maar dat hoeft ook niet, als ze maar werken... :D

Seated Situps met kettelbell vallen me mee... had die zwaarder verwacht... denk dat ik die maar 10x ga doen per sessie, in plaats van 8... :D

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:02

Goed bezig Banjer!

Moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet heel erg mee bezig ben geweest, ben me nu eerst op m'n voeding aan't concentreren. Ben aan de Groene Smoothies en dat bevalt super! Nu net een week bezig en al 3 kilo kwijt :D

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 14:06

Groene smoothies... klinkt... ehm... ranzig... (sorry voor het woord :o )
Wel fijn dat het goed bevalt! :D

Vanavond denk ik maar weer een sessie buikspieroefeningen doen... spierpijn valt me echt alleszins mee... :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 14:21

Ja, klinkt ook ranzig, vond ik ook. Maar is het niet. Er zit ook fruit in en de smaak daarvan overheerst waardoor het nog steeds zoet smaakt, alleen iets 'groener' zeg maar ;) Lastig uitleggen dus gewoon een keer maken. ;) Vandaag hebben twee collega's een slokje geproefd van m'n mango/spinazie smoothy, nadat hun eerste reactie na een blik op mijn glas een hartgrondig EEEEUUWW was. Beiden moesten toegeven dat 't dus heel prima smaakt (en nu was'ie nog echt groen... gebruik ik aardbeien als fruit dan ziet het er helemáál ranzig uit! :D).
Googel er maar es op, kom je wel recepten en info tegen. Of check m'n 101 doelen blog (onderschrift) en lees de laatste paar berichten, daar heb ik nog meer in staan.
Verder doe ik eigenlijk niks aan echt lijnen, ik eet alleen geen brood en aardappelen meer en voorlopig ook even geen rijst en pasta (vandeweek al een keer rijstevlaai laten staan en gister zelf vlees en groenten gegeten terwijl ik voor m'n kind poffertjes heb staan bakken. *trots* ).
Ik heb de afgelopen week maar 1 keer een tabata-training gedaan, meer niet maar wil vandaag weer een tabata-training doen, of ik kijk even wat die 8-minute workout is die ik als bonus bij de gekochte DVD's gekregen heb (ik heb een andere DVD-set gekocht, over Gezonde Gewoontes, die was maar 27 euro).
Ik ben nog even aan't dubben of ik volgende week met dat on-line programma wat ik gevonden heb begin, of dat ik eerst die paar lessen zal nemen.

Maar die Groene Smoothies is dus ook iets wat Jesse adviseert... op zijn site vind je er dus ook meer info over.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 14:27

Ik denk dat het online programma heel goed kan hoor... als de uitleg tenminste duidelijk is.. (was niet van Jesse toch?)
Als het net zo is als op de dvd's van Jesse... dan moet je ook uitleg krijgen over waar je de "pijn" moet voelen, als je de oefening uitvoert op de juiste manier... :)