Alleen vandaag dus mocht je nog overwegen het pakket aan te schaffen dan is nu wel een handig moment: http://kettlebelldvd.nl/verjaardag_aanb ... index2.php (en denk dan even aan 't mailtje wat ik van die andere jongen heb gehad en ga voor de 8 of 12 kilo).
Ik heb vanochtend mijn Kettlebell binnen gekregen en die knul heeft gelijk, handvat is eigenlijk te dik en vooral ook te glad om echt fanatiek mee te trainen. Rustig oefenen gaat goed, swing met 1 en 2 handen lukte ook wel maar ik heb alleen even wat dingen kort geprobeerd, kan me heel goed voorstellen dat deze je bij een fanatieke sessie uit de handen kan glippen (trainingsschema heeft gelukkig nog geen swing, die voorlopig maar niet binnen doen
)De volgende wordt dus zeker zo'n wedstrijd-kettlebell.
In september beginnen in Deventer de lessen weer en ga ik een keer of 3 een beginnersles mee draaien.
De 8 kilo is trouwens een prima gewicht om mee te beginnen, zeker niet te zwaar. Als je iets getrainder bent zou ik inderdaad gelijk met 12 kilo beginnen, ik heb nu 1,5 jaar echt níks meer gedaan, niet eens stalwerk e.d. omdat ik geen paard meer heb en ik heb zittend werk waar ik met de auto naar toe ga dus ik ben echt totaal ongetraind momenteel. Je voelt wel dat het zwaar is en ik snap ook dat een klein half uurtje echt meer dan genoeg is maar dat is ook de bedoeling hiervan.

Mijn vriend heeft de originele... maar die vond ik ook niet verkeerd aanvoelen... al heb ik daar niet mee getraind... 16 kilo ging me net wat te ver...
)
Da kan toch nie?

Hij is een van de vele personal trainers die gebruik maakt hiervan... Hij is alleen de eerste Nederlandse trainer geweest die zo slim was er een DVD-serie van te maken
)