Binge Eating Disorder. Wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bellex

Re: Binge Eating Disorder. Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:04

Sterlte Tamadine! Kan me voorstellen dat het heel moeilijk is :(:)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 20:08

Tamadine,

Als je er behoefte aan hebt mag je mij PB'en, mailen of smsen oid op momenten dat je het heel moeilijk hebt. :(:)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:09

Tamadine schreef:
En ik wilde nu even mededelen dat het voor mij de as weken echt heel moeilijk word. Vriendlief is 5 min geleden vertrokken voor 2,5 week naar Spanje met zijn broertje en schoonzusje (ik moest paard afbetalen dus kon niet mee)... Maar heb t nu al heel slecht.

Sorry voor de egopost...
:(:) :(:)

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:14

Sterkte Tamadine!

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:20

Tamadine schreef:
En ik wilde nu even mededelen dat het voor mij de as weken echt heel moeilijk word. Vriendlief is 5 min geleden vertrokken voor 2,5 week naar Spanje met zijn broertje en schoonzusje (ik moest paard afbetalen dus kon niet mee)... Maar heb t nu al heel slecht.

Sorry voor de egopost...

Heel veel sterkte de aankomende 2,5 week! Als je iets kwijt wilt staat mijn PBbox altijd open.

Ik zie veel verschillende manieren waarop je BED kan hebben, in mijn therapietijd waren er ook mensen die s avonds bij de tv kilo's wegaten. De anderen aten juist weer te weinig bij het ontbijt waardoor ze dat heel de dag inhaalde.
Wat ik had is dat ik elke keer achter de pc iets te eten moest hebben, ook was ik erg verslaafd aan de pc. Dit patroon is helemaal doorbroken. Een dagje zonder pc is niet erg en ik eet zelden meer bij de pc.
Potten appelmoes en koude bruine bonen at ik weg als er niks zoets meer in huis was. Komt dit jullie ook bekend voor?

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:23

Bij mij is t ook niet zo zeer hele grote eetbuien maar de hele dag door heel veel eten, en vooral juist de slechte dingen dan.

(sorry dat ik alleen over mezelf praat, ben 20 dingen tegelijk aan t doen. Zal vrijdag uitgebreid op de rest reageren!)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 20:26

Ik eet ook alles als ik een bui heb.. Of ik het nou lust of niet.. Heb toch geen smaak op het moment dat ik een eetbui heb.

Bij mij gebeurt het meest ook voor de TV. Dan hoef ik mezelf niet bewust bezig te houden met wat ik eet en kan ik het naar binnen schuiven terwijl ik afleiding heb.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:30

Ik ook ook serieus alles wat ik kan vinden.. zelf een keer bevroren soesjes gegeten en dat soort dingen..
Ik eet overal, maar het meest achter de PC. Ik kauw 2keer en slik het door en proef er amper wat van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:48

Tamadine schreef:

Sorry voor de egopost...

sterkte! :(:) Ook hier een open PB-box!

Ik at verder niet, leefde op mijn eetbuien. En ook andersom.
Ik mocht ook niet van mezelf eten, dus als ik dan toch at had ik toch al gefaald en kon ik er net zo goed een eetbui van maken.

Ik had iedere dag twee eetbuien, als ik thuis kwam uitschool. En het avondeten. En soms maakte ik er een hele lange eetbui van :') ....
Hm, ik at echt niet alles tijdens mijn eetbuien :D Voor het grootste gedeelte koekjes en chocoladetroep ed. Op het moment zelf vond ik het echt niet meer lekker, maar iets eten wat ik echt niet lekker vond ging te ver :)) Bevroren soesjes zou ik geen moeite mee hebben tijdens een eetbui :o

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:49

Heel herkenbaar Menino.

Tamadine :(:)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:58

Mensen, bedankt!!
Eetbui viel gelukkig erg mee vandaag. Had wel shoarma op maar had vanavond alleen hele erge dorst, dus voornamelijk gedronken en waterijsjes gegeten haha...

Ik zal morgen even uitgebreid reageren op iedereen!!

Ik weet ook nog uit therapie dat mensen hun dorst ook wel eens willen omzetten in eten/honger. Ik merk dat soms wel eens bij mezelf ook. Meer mensen die dat herkennen??

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:07

Ik heb vandaag wel een vreetbui gehad. Deze avond

patat en smileys + cheesburger en veel stokbrood
uiteraard veeeeeel saus(mayo, curry, kruidenboter)
tussendoor chocola gegeten uit de hagelslag
een halve rol meelkoekjes
halve bak zure matjes
en nog wat ander snoep

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 21:11

MightyJoe,

Waarom heb je het gegeten?
Is er iets gebeurt vandaag of had je een bepaald gevoel toen je begon met eten?

Verder zeg ik eerlijk dat het er heerlijk uitziet. ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:15

Zelfs ik krijg hier een trekgevoel van :')
Hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik mee reageer :o ookal is het totaal het tegenovergestelde van elkaar, is toch wel fijn om met mensen te kunnen kletsen die ook problemen met eten hebben :o Als jullie het erg vinden ben ik weg hoor!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:15

Waarom ik het heb gegeten.. geen idee. ik heb gister geen vreetbui gehad en gezond gegeten en veel bewogen. En ben daar dan altijd ook 24/7 over aan het nadenken en vandaag dus weer. Ik word er dan ook helemaal gek van.. mijn ouders gingen patat eten en ik was braaf mijn 125 gram aardappels aan het koken en paprika met ui aan het bakken tot dat ik het vergat en het dus aanbrannde en de aardappels pap werd van het doorkoken. En dus zei mijn moeder dat ik maar met hun moest mee eten. En dat wou ik stiekem al maar ik hield me tegen(afvaldrang..) Maar dat was de druppel!

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:19

Pfff wat zijn jullie open en eerlijk hierover...

Ik heb vreetbuien, smorgens valt het mee, maar na de middag en avond begin ik.
De mensen om me heen weten het niet, ik ga naar de winkel en koop van alles, dan eet ik het snel op omdat ik me schaam als ik snoep.

Heb sinds 1,5 jaar een maagband, deze helpt niks, ik eet net zolang tot er niks meer in gaat, dan gaat het er vanzelf weer uit ( spugen) en eet ik opnieuw tot ik "vol"zit.

Vandaag is de maagband weer gevuld, en mag ik 3 dagen vloeibaar eten, wat een straf!
Maar..ipv gezonde dingen heb ik choko pudding, mousse enz gekocht, net de dingen die ik niet zou mogen eten...
Misschien heb ik deze buien omdat ik in mijn hoofd heb dat ik het niet mag eten?
Ik heb ook totaal geen rem, als ik ergens aan begin moet het ook echt op.

Dieetist, Psychologe, ik houd ze allemaal ( en mezelf) voor de gek.

In augustus moet ik me melden bij een andere dieetist en psychologe, ik hoop dat ik dan open durf te zijn.
( Ik ben al zover dat ik zeg geef me maar een gastric bypass)

Knuffel voor iedereen!!! xxx

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:20

Mag ik me ook melden? Ik heb er al therapie voor gehad en ben daar al zo'n 3 jaar klaar mee (gelukkig) maar nog steeds is het zo nu en dan wel actief al kan ik er beter mee omgaan momenteel :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:22

Muissie5

wat naar zeg.. dat een maagband niets werkt is natuurlijk logisch. het werkt ook niet als je niet gezond er bij eet en je porties niet aanpast maar met deze stoornis is het ook erg moeilijk. Mijn moeder is met haar maagband 35 kg afgevallen en is er erg blij mee.

Mijn vreetbuien beginnen ook voor het avondeten en gaan in de avond door. Ook schaam ik me als ik snoep. Doe het snel en stiekem zodat niemand het ziet. Mam vroeg, hoeveel koekjes heb je?ikke 5.... neee uhm een halve rol had ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:24

knabbelgirl schreef:
Hoop niet dat jullie het erg vinden dat ik mee reageer :o ookal is het totaal het tegenovergestelde van elkaar, is toch wel fijn om met mensen te kunnen kletsen die ook problemen met eten hebben :o Als jullie het erg vinden ben ik weg hoor!

volgens mij ligt het veel dichter bij elkaar dan mensen denken :j Ik denk dat de andere kant van 't verhaal mss ook best leerzaam kan zijn :) !

Mijn mams heeft ook een maagband. Het heeft haar wel heel erg geholpen. Niet bij een gezond eetpatroon, eigenlijk vond ik haar eetpatroon best ziek toen dat ding z'n werk deed, maar wel bij afvallen dus. Alleen toen ze hem weer iets leeg had laten lopen na een paar jaar ging het best wel mis, en nu heeft opspuiten ook geen zin meer -O-

Als ik heel eerlijk ben, muissie5, denk ik dat een operatie je niet gaat helpen :(:) Ik hoop echt dat je een manier gaat vinden om met jezelf te leven zonder dergelijke ernstige ingrepen... Da's belangrijker denk ik. Dan maar in je laten snijden in de hoop dat je wat slanker wordt. Het probleem zit in je hoofd, niet in je kilo's :(:) .

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:28

Ik maak mezelf weer helemaal gek..
morgen wil ik dus geen vreetbui
Hoe ga ik het morgen doen? het liefst eet ik gewoon niets of 1 crackers bij het ontbijt en 1 cracker de lunch en dan groente als avondeten.. en tussendoor wat fruit

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:31

Menino schreef:
knabbelgirl schreef:

volgens mij ligt het veel dichter bij elkaar dan mensen denken :j Ik denk dat de andere kant van 't verhaal mss ook best leerzaam kan zijn :) !

Mijn mams heeft ook een maagband. Het heeft haar wel heel erg geholpen. Niet bij een gezond eetpatroon, eigenlijk vond ik haar eetpatroon best ziek toen dat ding z'n werk deed, maar wel bij afvallen dus. Alleen toen ze hem weer iets leeg had laten lopen na een paar jaar ging het best wel mis, en nu heeft opspuiten ook geen zin meer -O-

Als ik heel eerlijk ben, muissie5, denk ik dat een operatie je niet gaat helpen :(:) Ik hoop echt dat je een manier gaat vinden om met jezelf te leven zonder dergelijke ernstige ingrepen... Da's belangrijker denk ik. Dan maar in je laten snijden in de hoop dat je wat slanker wordt. Het probleem zit in je hoofd, niet in je kilo's :(:) .

Dat vind ik ook, zelfde probleem het uit zich alleen tegenovergesteld :j

Hier ga ik in mee, probeer echt om eerlijk te zijn. Zet het desnoods op papier als je het niet kan, wilt of durft te vertellen :j dan weten ze het en kunnen jullie dan verder :)

MightyJoe schreef:
Ik maak mezelf weer helemaal gek..
morgen wil ik dus geen vreetbui
Hoe ga ik het morgen doen? het liefst eet ik gewoon niets of 1 crackers bij het ontbijt en 1 cracker de lunch en dan groente als avondeten.. en tussendoor wat fruit

Begin met 2 crackers voor ontbijt, zolang je maag met ontbijt goed gevult is, krijg je véél minder snel een hongergevoel. Als je eenmaal een hongergevoel door gebrek aan ontbijt hebt, kom je er de rest van de dag niet vanaf en krijg je eetbuien.

linnke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:33

Bij mij was en is het zo dat als ik heel weinig eet ik mezelf juist trigger tot het krijgen van een eetbui....
Wat bij mij werkt is normaal eten (2 boterhammen 's ochtends, 1 of 2 's middags) en dan netjes optijd m'n tussendoortjes. Mensen op blijven zoeken en vroeg naar bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:35

Mightyjoe :(:) Niet eten/ontbijten gaat je niet gelukkiger maken en al helemaal niet helpen. Als je lichaam voedingsstoffen tekort komt omdat je niet regelmatig eet, word je ook vanzelf depressief en dan blijf je in een vicieuze cirkel hangen. (+ dat het eetbuien onwijs triggert)

Ik zou zeggen, neem een lekker stevig ontbijt en geniet ervan :j . Denk dat je beter iets te veel kan eten, maar gecontroleerd. Dan jezelf uithongeren en toch weer in het oude patroon vallen (ja, makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk) . Die ene eetbui is het einde van de wereld niet :(:) Het heeft echt geen zin om er in te blijven hangen !

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:37

Als ik brood kan eten houd ik het ook veel beter vol omdat ik daar heel erg van houd. Maar ik zit in frankrijk en hier hebben ze geen normaal volkoren brood. en stokbrood vult niet en lijkt me niet echt gezond....

Ik ga morgen ontbijten met 2 crackers en lunchen met kellogs en tussendoor fruit en dan savonds gewoon mee eten(gekookte aardappels,groente,vlees). En als ik honger heb een wortel ofzo pakken... Ik moet eerst zorgen dat ik gezond blijf eten denk ik..

Het is zo moeilijk allemaal.. denk je dat het je niet gaat overkomen..

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:38

Niet gaan proberen te compenseren voor je eetbui. Niet denken dan eet ik maar een dag bijna niets. Is ten eerste heel slecht voor je en de kans dat je weer een eetbui krijgt is alleen maar groter.
Gewoon normaal eten. 3 maaltijden en 2 tussendoortjes.

En nu mezelf hier nog een houden :')