Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lovely schreef:Jullie kunnen dat allemaal wel beweren, maar het is gewoon niet waar.
Ik had al aardig wat gelezen over coeliakie, lactose intolerantie etc. En uiteraard alle reacties in dit topic doorgenomen. Maar inderdaad gezien mijn klachtenpatroon ben ik zeker dat daar niet het probleem zit bij mij. Gelukkig maar! Ik geloof ook absoluut niet in het weglaten van alle koolhydraten. Inmiddels door het een en ander te proberen met mijn voeding ben ik al een heel eind gekomen. Gewoon simpelweg géén (tarwe)brood eten lijkt de sleutel tot blijere darmen voor mij. En ik probeer zo min mogelijk geraffineerde suikers binnen te krijgen. Maar dat deed ik eigenlijk al. Je kan het zo ingewikkeld maken als je wilt natuurlijk maar ik hoef niets tekort te komen en dit werkt voor mij
Trueno schreef:Ik heb ook zo iets aan de hand
Bij vele producten krijg ik krampen die niet te houden zijn, overgeefneigingen, Mijn speeksel word geweldig dik en niet door te slikken. Het is vooral bij: bepaalde broden, spaghetti, kaas, tomaten, fruitsap, melk, alcohol, margarine...
Nu ja veel lekkers schiet er niet meer over. Bij de lactose test was het een niet zo overdreve reactie, dus dat is het al niet. Nu binnen kort maar eens terug gaan zeker. Ik denk eerder aan mijn darmen, dan een allergie