Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Shoshanna schreef:daNiielle_ schreef:Ja, maar hoe doe je dat nou als je ECHT geen honger hebt?
En dan dus ook letterlijk alles er weer uit komt??
Tja, dat is ook een lastige... Is ontbijtdrink met veel voedingsstoffen niet wat? Of
krijg je dat ook niet weg?

Polly schreef:takkie_muis schreef:waarom na half 8 niks meer eten?
Omdat je dan bijna gaat slapen en je het dan niet meer verteerd en daarbij je lichaam weer aan het werk zet waardoor je slecht kan slapen.
Ik had ook een ongezond eetpatroon en was flink te zwaar, ik ben toen begonnen met Cambridge (http://www.cambridgedieet.nl). Ik was altijd tegen dat soort dieten maar ben nu in no time 13 kilo afgevallen en krijg nu hulp bij het opzetten van een gezond eetpatroon om mijn gewicht te behouden.
zal het proberen vol te houden maar is super moeilijk. 

MightyJoe schreef:waarom geen banaan als fruit? Het vult juist erg goed.. en ik vind 1 boterham bij lunch of ontbijt ook te weinig
jesuisRooos schreef:MightyJoe schreef:waarom geen banaan als fruit? Het vult juist erg goed.. en ik vind 1 boterham bij lunch of ontbijt ook te weinig
Waarschijnlijk zegt ze dit omdat in een banaan (vergeleken met ander fruit) veel koolhydraten zitten (ook meer kcal), maar zolang het niet nodig is om af te vallen maar gewoon om goed gebalanceerd te eten kan een banaan prima.
Verder ben ik het met je eens dat wat Blabla1980 als voorbeeld geeft te weinig is qua lunch en ontbijt.
). Maarja ik zelf kan nauwelijks iets eten zonder dik te worden, t is mijn bouw gewoon maarja dan denk ik weer dat dat een stomme rotsmoes is van mezelf(al is mij als klein meisje al verteld dat ik nooit dun zou worden), en ik me maar gewoon een paar uur per dag uit moet sloven in de sportschool en alleen eiwit en groente mag eten.wopkelover schreef:ik kamp met hetzelfde probleem
smorgens krijg ik geen hap door mn keel ,
rond n uur of 2 krijg ik honger en kan ga ik snacken , denkjes koekjes en broodjes die je bij het tank station kan kopen .
dan eet ik s,avonds wel 2 borden eten , en ong 2 uur na het eten krijg ik weer trek .
en hup ik duik de kast in en ga me vol zitten vreten als een bezetene .
ben inmiddels in een jaar tijd (slik) 10 kg aangekomen
jesuisRooos schreef:MightyJoe schreef:waarom geen banaan als fruit? Het vult juist erg goed.. en ik vind 1 boterham bij lunch of ontbijt ook te weinig
Waarschijnlijk zegt ze dit omdat in een banaan (vergeleken met ander fruit) veel koolhydraten zitten (ook meer kcal), maar zolang het niet nodig is om af te vallen maar gewoon om goed gebalanceerd te eten kan een banaan prima.
Verder ben ik het met je eens dat wat Blabla1980 als voorbeeld geeft te weinig is qua lunch en ontbijt.
. Dat bedoel ik tenminste. 1 snee is een halve boterham bij mij
Wel handig om dat even recht te hebben inderdaad
kwartiertje daarna kan je gewoon eten (als je haast hebt s'ochtends, neem dan de boterhammen mee, maar sla geen ontbijt over!)
maar doe dat dan i.p.v. je half 4 tussendoortje. En let de rest van de dag een beetje op dat je niet teveel raars eet.
) ben ik al best veel afgevallen. Denk erom, je lichaam heeft voedingsstoffen nodig voor verbranding, shakes of crash-dieten werken maar voor korte duur! je maakt dat je darmen minder hoeven te verteren en zodra het dieet klaar is zullen de kilo's eraan vliegen!! 

Mindfields schreef:Stevig ontbijten, stevig luchen en normaal avondeten. Tussendoor twee keer een snackje mag gewoon. Heel belangrijk: na half acht 's avonds NIKS meer eten. Hoe een trek je ook hebt. Klinkt zo makkelijk he....niet 's avonds nog gaan sporten want daar krijg je dan weer trek van.