Elk kilootje gaat door het mondje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:47

ik kamp met hetzelfde probleem

smorgens krijg ik geen hap door mn keel ,
rond n uur of 2 krijg ik honger en kan ga ik snacken , denkjes koekjes en broodjes die je bij het tank station kan kopen .
dan eet ik s,avonds wel 2 borden eten , en ong 2 uur na het eten krijg ik weer trek .
en hup ik duik de kast in en ga me vol zitten vreten als een bezetene .
ben inmiddels in een jaar tijd (slik) 10 kg aangekomen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 23:50

Shoshanna schreef:
daNiielle_ schreef:
Ja, maar hoe doe je dat nou als je ECHT geen honger hebt?
En dan dus ook letterlijk alles er weer uit komt??

Tja, dat is ook een lastige... Is ontbijtdrink met veel voedingsstoffen niet wat? Of
krijg je dat ook niet weg?

Dat is het andere probleem: Ik lust bijna niks.
Dus ontbijtdrank met van die stukjes erin is al helemaal geen succes. :))

Als ik bijv. op concours ga of moet werken eet ik met moeite een bakje vla.

Geloof ook wel dat het aanwennen is.
Je hebt toch een eet ritme dat je je aan went, en het kan best lastig zijn om daar van af te wijken.

Shoshanna

Re: Elk kilootje gaat door het mondje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 23:58

daNiielle_ : Pfoeh... Dat is ook lastig. Weet zo snel niets voor je te bedenken, rommel er zelf natuurlijk ook mee... Succes in ieder geval! Ik hoop dat iemand die dit leest misschien een oplossing voor je heeft.

Iedereen trouwens bedankt voor de lieve reacties en de goede tips!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 00:32

Polly schreef:
takkie_muis schreef:
waarom na half 8 niks meer eten?

Omdat je dan bijna gaat slapen en je het dan niet meer verteerd en daarbij je lichaam weer aan het werk zet waardoor je slecht kan slapen.

Ik had ook een ongezond eetpatroon en was flink te zwaar, ik ben toen begonnen met Cambridge (http://www.cambridgedieet.nl). Ik was altijd tegen dat soort dieten maar ben nu in no time 13 kilo afgevallen en krijg nu hulp bij het opzetten van een gezond eetpatroon om mijn gewicht te behouden.

aha kan voor geen meter slapen :P zal het proberen vol te houden maar is super moeilijk.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:23

Als je in de ochtend echt niks lust... Lastige :)
Misschien is dit raar dat ik het zeg: maar is dit ook niet psychisch? Dat je denkt dat je misselijk word?
Of dat je denkt dat je nog niet mag eten?

Ik eet in de ochtend ook, als ik geen honger heb, anders weet ik dat ik rond 2 uur keihard onderuit ga. (duizelig, gehumeurd etc.)
M'n lijf heeft het wel nodig, dus ik eet in de ochtend wel wat.
(maar ik eet bijv. in de ochtend niet, als er iemand in de buurt is, en dit is bij mij een psych. probleem.)

Probeer wel te eten s'morgens.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 08:59

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:24

Ik heb niet alles gelezen, dus mischien is dit wel al gezegd :)
Sorry dan alvast ;)

Maar ik zie bij je lunch veel suikers en niet iets wat echt lang vult.
Probeer eens om de 2 uur iets gezonds te eten. Op deze manier ga je ook een suikerdip tegen wat waarschijnlijk ook je eetbuien veroorzaakt.
Hieronder een voorbeeld van hoe een dag eruit kan zien.

Ontbijt: 2 gekookte eieren OF een volkoren boterham met pindakaas OF een bak brinta
tussendoor: Bakje yoghurt
Lunch: Soep met een volkoren broodje OF een Salade OF roerei met tomaat OF een boterham met pindakaas
Tussendoor: Handje ongezouten nootjes (amandelen, cashews ofzo. GEEN PINDA's)
tussendoor: Fruit (geen banaan)
Avondeten: Normaal
Tussendoor: yoghurt/kwark OF handje nootjes OF gerookte kipfilet met wat chilisaus OF stukje >70% cacao chocola

Probeer het maar eens, wedden dan je niks tussendoor pakt :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:29

waarom geen banaan als fruit? Het vult juist erg goed.. en ik vind 1 boterham bij lunch of ontbijt ook te weinig

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:42

MightyJoe schreef:
waarom geen banaan als fruit? Het vult juist erg goed.. en ik vind 1 boterham bij lunch of ontbijt ook te weinig

Waarschijnlijk zegt ze dit omdat in een banaan (vergeleken met ander fruit) veel koolhydraten zitten (ook meer kcal), maar zolang het niet nodig is om af te vallen maar gewoon om goed gebalanceerd te eten kan een banaan prima.

Verder ben ik het met je eens dat wat Blabla1980 als voorbeeld geeft te weinig is qua lunch en ontbijt.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:46

Je zou wat kunnen eten als ontbijt wat ontzettend goed vult, maar ook gezond is.
Ik lust graag bio vanillia vla met hagelslag. Is lekker, redelijk gezond en vult goed.

Maar zo zijn er nog een heleboel lekkere vullende maaltijden.
Kijk ook even of je een vitamine of mineralen tekort hebt wat deze vreetbuien veroorzaakt.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:53

Probeer op momenten dat je alleen thuis bent en zo net voor het avondeten iets te gaan doen. Vaak ga je ook eten omdat je op dat moment even niks te doen hebt. Ga dan een rondje lopen (ook nog goed voor je), het huis stofzuigen, kamer opruimen.... Als je maar in beweging bent en even niet aan eten denkt. Dit helpt bij mij heel goed.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:14

jesuisRooos schreef:
MightyJoe schreef:

Waarschijnlijk zegt ze dit omdat in een banaan (vergeleken met ander fruit) veel koolhydraten zitten (ook meer kcal), maar zolang het niet nodig is om af te vallen maar gewoon om goed gebalanceerd te eten kan een banaan prima.

Verder ben ik het met je eens dat wat Blabla1980 als voorbeeld geeft te weinig is qua lunch en ontbijt.

dat klopt, maar zelf met een dieet kan je prima bananen eten. Gewoon niet elke dag :P

jesuisRooos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:28

MightyJoe schreef:
dat klopt, maar zelf met een dieet kan je prima bananen eten. Gewoon niet elke dag :P

Ik ben het ook helemaal met je eens hoor. ;) Legde alleen even uit waarom Blabla1980 dat zei

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:16

Ik vind de 'eet dit eens' tips hier wel erg karig. Voor iemand die gewend is grote hoeveelheden te eten zoals de TS kan een dag leven op twee of drie broodjes en een hapje warm eten echt niet.

Ga eerder gewoon voor elke dag van te voren opschrijven wat je hebben mag van jezelf als je vind dat het zoals het niet gaat niet kan.

Twee plakken brood als ontbijt, zoveel brood als je wilt als middageten, maar met een bepaald aantal calorieën aan beleg, avondeten gewoon je buik vol eten, en een tussendoortje 's middags en 's avonds.

Slapen op een lege maag kan ik echt niet, krijg buikpijn en word hondsberoerd, dus die tip om na half 8 niet meer te eten zou ik me niet aan kunnen/moeten houden. Wel is het zo dat je dan geen zwaar te verteren dingen meer moet eten. Geen bakken vettigheid of vlees of bonen o.i.d.

Ik moet trouwens zeggen dat ik niet denk dat je af moet vallen, als de foto's in je profiel nog zo'n beetje kloppen met hoe je er nu uit ziet.
Kijk eens naar je armen en sleutelbeenderen. Als je daar nog een paar kilo af haalt waai je in de herfst van je pony af... Sommige mensen zijn gewoon niet gemaakt voor een maatje xs, ook niet als ze graatmager zijn.

Astridhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 15:48

Er wordt hier ook veel met pindakaas/kaas gegooid, maar kaas heb je niet nodig dus waarom zou je dat nou juist gaan eten?
Ik eet eigenlijk ook nooit, in elk geval liever niet als ik bij mn vriend ben. Hij weet van mn eetstoornis en hoewel ik graag wil dat hij denkt dat ik eroverheen ben (en dus iets eet) durf ik vaak niet want ik ben bang dat hij denkt 'ah vandaar dat ze weer n dikke(re) buik heeft! ze vreet gewoon veel'(ooh wat een ramp stel je voor ik eet 1 of 2 chipjes mee en hij de rest van de zak :') ). Maarja ik zelf kan nauwelijks iets eten zonder dik te worden, t is mijn bouw gewoon maarja dan denk ik weer dat dat een stomme rotsmoes is van mezelf(al is mij als klein meisje al verteld dat ik nooit dun zou worden), en ik me maar gewoon een paar uur per dag uit moet sloven in de sportschool en alleen eiwit en groente mag eten.
Op t zelfde moment besef ik me dan dat sommige mensen wel 'normaal' kunnen eten soms zelfs met een ergveelzittendbestaan.

wopkelover schreef:
ik kamp met hetzelfde probleem

smorgens krijg ik geen hap door mn keel ,
rond n uur of 2 krijg ik honger en kan ga ik snacken , denkjes koekjes en broodjes die je bij het tank station kan kopen .
dan eet ik s,avonds wel 2 borden eten , en ong 2 uur na het eten krijg ik weer trek .
en hup ik duik de kast in en ga me vol zitten vreten als een bezetene .
ben inmiddels in een jaar tijd (slik) 10 kg aangekomen

Al eens 1, 2 of 3 dagen niet s avonds gegeten? Heb je ook dan geen honger smorgens?

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 19:29

jesuisRooos schreef:
MightyJoe schreef:

1 boterham is 2 sneden he. Vindt je dat echt te weinig? Je eet om de 2 uur iets he, dus je hoeft niet de hele dag van je onbijt, lunch en avondeten alleen te leven.
En ja wat de banaan betreft heb je wel gelijk :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:04

1 boterham is 2 sneden? Waar komt dat vandaan? Daar heb ik nog nooit van gehoord :P

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 20:57

Ik dacht altijd dat 1 boterham 2 sneden is..laat ik het zo zeggen ;). Dat bedoel ik tenminste. 1 snee is een halve boterham bij mij :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 23:24

Dat is apart. Een snee brood is bij 9 van de 10 mensen gewoon 1 boterham :P Wel handig om dat even recht te hebben inderdaad :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 00:49

Je zult je eetpartoon regelmatiger meoten maken om te kunnen afvallen
ik ben er zelf nu ook veel mee bezig met wat ik eet.. ik mag nog wel wat gezonde dingen van mezelf maar beperk het.

-Ontbijt: 2 bruine boterhammen. Als ik wakker word eerst een glas sap zodat mijn maag wakker word :+ kwartiertje daarna kan je gewoon eten (als je haast hebt s'ochtends, neem dan de boterhammen mee, maar sla geen ontbijt over!)
-lunch: 3 boterhammen. Lijkt veel, maar tussendoor mag je niks. Eet dit gewoon en je zult merken dat je langer volzit
-rond half 4: pakje droge krackers o.i.d.
-S'avonds: eet niet te vroeg! rond half 7 a 7 uur. Eet voldoende tot je vol zit!

Na 8 uur, niks meer eten, af en toe iets kleins is geen ramp maar maak het niet bont.

Verder wat ook helpt is iedere 2 uur iets eten, een ontbijtkoekje, een musli reep of iets. Dit houd je darmen op gang waardoor verteren makkelijker is.
Wil je een keer een bakje chips? kan best hoor ;) maar doe dat dan i.p.v. je half 4 tussendoortje. En let de rest van de dag een beetje op dat je niet teveel raars eet.

Door alleen al normaal te eten, niet s'avonds te eten, en een heeel klein beetje op te letten (friet ect heb ik niet laten staan :P) ben ik al best veel afgevallen. Denk erom, je lichaam heeft voedingsstoffen nodig voor verbranding, shakes of crash-dieten werken maar voor korte duur! je maakt dat je darmen minder hoeven te verteren en zodra het dieet klaar is zullen de kilo's eraan vliegen!!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 07:16

Smurffie ik vind het nog best weinig. 3 bh als lunch is helemaal niet veel. Het beste lijkt mij gewoon : ontbijt, tussendoortje,lunch,tussendoortje,diner,tussendoortje.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:27

Dat is wat voor mij normaal is, maar je lunch en ontbijt mag je pakken wat je nodig hebt.
Het is vooral belangrijk dat je tussendoor geen rare dingen gaat eten. Iedere 2 uur moet je iets heel kleinste eten. Een kracker, stukje ontbijtkoek of beetje yoghurt.

Het belangrijkste is dat de ts regelmatig en gezonder gaat eten, de hoofdmaaltijden centraal staan en tussendoor niet teveel even. HEb je honger? Neem gerust een een boterham met een licht beleg. Als je dan maar geen vette zooi neemt, geen cheese burger oid

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 11:53

Ik herken je verhaal ook hoor :j
Ik ben in 4 jaar tijd bijna 15 kilo aangekomen. Ik neem ook de pil, en als ik dieet gaat er amper een gram af.
Elke maal begin ik volle moed, maar na een week of 5-6 is er dan amper iets af en dan herval ik gewoon :(
Ik ben nu mijn 3e dag bezig met het south beach dieet, maar ik snak naar alles, echt alles, zelf dingen die ik anders niet graag eet.
Maar ik volhard tot nu toe, het is 2 weken afzien, dan mag ik terug wat brood en fruit eten; dan gaat het al wat makkelijker gaan.
Ik hoop dat je de kracht vind om een dieet vol te houden, maar ik weet hoe moeilijk het is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 21:03

Ik kan je alleen maar adviseren eens langs een dietist te gaan. Je hebt een verwijzing meer nodig van de ha, dus je kan zo een afspraak maken tegewoordig.

Als ik je eetpatroon zie, dan is er een hoop waar je aan kan werken. Je bent volgens mij een ontzettende emotie-eter en ik denk dat je misschien het gevoel van honger daardoor een beetje bent kwijt geraakt. Een dietist kan je helpen om te ontdekken waarom je eet en je handvatten geven om hier mee om te gaan. Alleen is dit echt heel moeilijk en waarom niet alle hulp aanschieten die je kan gebruiken.

Daarnaast zie ik nog een tweede probleem waardoor het niet lijkt te lukken. Zodra je een lijnpoging doet gaan alle remmen er op en gooi je alles op slot. Je eet dan ineens extreem weinig vergeleken met normaal en je lichaam raakt als het ware compleet in paniek en gaat om eten gillen. Dan is een lijnpoging al bijna gedoemd om te mislukken... Ook hier kan een dietist je mee helpen.

Ik heb verder niet in je profiel gekeken dus kan je niet vertellen of lijnen al dan niet nodig is voor je, maar je hebt iig geen gezond eetpatroon als ik dit zo lees en alleen daarom kan ik afspraak bij de dietist al de moeite waard zijn. Succes en mocht je vragen hebben dan hoor iknhet wel.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 14:24

Mindfields schreef:
Stevig ontbijten, stevig luchen en normaal avondeten. Tussendoor twee keer een snackje mag gewoon. Heel belangrijk: na half acht 's avonds NIKS meer eten. Hoe een trek je ook hebt. Klinkt zo makkelijk he....niet 's avonds nog gaan sporten want daar krijg je dan weer trek van.

Dat eerste klopt, het laatste is echter onzin.
Sterker nog, mijn dietiste raadt me aan om ook 's avonds nog wat te eten. Minimaal 6x per dag.