Altijd maar die dromen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

DaisNBenj

Re: Altijd maar die dromen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:23

Dat zweven tussen je droom en wakker zijn - dat is wat mij zo uitput.
Ik zeg dan tegen mezelf in mijn droom: "doe je ogen open!" maar het lukt gewoon niet.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:36

Inney schreef:
colway: inderdaad, ben ook heel druk in mijn hoofd. Heb duizend dingen on my mind. Taken, maar ook, ja, hoe noem je dat? Een soort gedachtes over bepaalde mensen, wat ik ermee aanmoet, ongerustheid en dat soort dingen.

Ik zou niet eens weten waar ik druk mee ben, t zijn niet alleen negatieve gedachtes of zorgen, ik zit vaak gewoon mijlen ver weg, gedachtensprongen waar geen logica aan vast zit, ik zie alles, denk over alles, geen idee eigenlijk ;-)

Citaat:
Ik zeg dan tegen mezelf in mijn droom: "doe je ogen open!" maar het lukt gewoon niet.

dat is inderdaad een nare gewaarwording, ik vind het vooral lastig dat ik me dan niet kan bewegen, dat ik mn hand wil bewegen maar dat ik geen controle heb over mn lijf ofzo? Alsof je in een cocon zit opgesloten

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:53

Ja dat lijkt alsof je dan geen controle hebt over je lichaam, enkel nog maar over je geest.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 12:07

colway: Inderdaad, dat bedoel ik ook. het is zo lastig te omschrijven :+

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:43

ik droom ook erg veel over van alles en nog wat.
meestal heb ik het idee dat het nergens over gaat, of ik snap er gewoon niks van.

ik heb 2 dromen die vaak terug komen.
1tje is over een kastanje bruin paard met een witte bles waar ik op rijd zonder zadel en hoofdstel door het gras en we galopperen alleen maar, verder doen we niks...

en 1 over dat ik in een hotel ben op een eiland en iemand die mij steeds een bril aan bied die voor de helft geblindeerd is... heel vaag.

ook droom ik soms dingen die later echt gebeuren, ook heel raar om ineens te beseffen dat je het al mee hebt gemaakt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:07

Ja ik heb dat ook supervaak! Net zo alsof je de toekomst kan dromen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 16:12

Dat heb ik niet echt, maar wel dat ik soms in een situatie ben dat ik denk "hey dit is eerder gebeurd" maar dan heb ik dat blijkbaar gedroomd?

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:51

Ik droom veel, intens en heftig. Soms blijven vooral de gevoelens heel erg hangen (en dan wordt ik dus wakker, maak mijn vriend 'zachtzinnig' wakker en zeg 'je bent een eikel, ik weet niet waarom en wat je hebt gedaan maar je bent het wel').

Of het is zo intens dat zelfs als ik wakker wordt, ik nog even ervan overtuigd ben dat het echt zo is...

Maar ik kon/kan mezelf altijd wakker maken door gewoon mijn ogen te openen. Helaas droom ik dan de laatste tijd dat ik mijn ogen open doe, en dat de droom echt is.

Maar heb als klein kind altijd al heel veel geslaapwandeld en praat heel erg in mijn slaap. Dus ik slaap sowieso erg onrustig wat zeg ik, het liefst val ik in slaap voor de tv dan heb ik 'afleiding' ofzo.

Maar als ik gedroomd heb en midden in de nacht wakker wordt, wil ik eigenlijk het liefst een lampje aan want anders lig in gewoon niet ontspannen, tja, ben net een klein kind wat dat betreft.

Heb er nooit zoveel meer achter gezocht behalve een rijke fantasie en erg sterke emoties...

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:00

Ik droom regelmatig ook heel erg intens, word dan vaak zeiknat wakker, word huilend wakker etc. Ben soms als ik wakker word gewoon kapot omdat ik het idee heb dat ik al een hele dag inspanning achter de rug heb in mijn droom. Soms weet ik ook echt niet of iets nou echt gebeurd is of dat het een droom was. Vind het af ent oe echt vervelend, wil gewoon rustig slapen maar lijkt met die dromen dan net of je dan 24 uur bezig bent.

Edit: droom ook echt heel vaak dat ik mijn ogen open wil doen maar dat lukt dan niet, en dat blijft maar door gaan maar mijn oogleden voelen dan zo zwaar aan! heel vervelend!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:12

Misschien een idee om overdag dan veel rustpauzes te nemen? Ik moet echt bij élk klein dingetje even 10 min. pauze nemen. Dus een stukje (15 min.) in de auto gezeten op de bijrijdersstoel? Daarna 10 min. pauze. Doe ik dat niet, word ik onrustig in m'n hoofd, moe en prikkelbaar. En droom dan ook veel heftiger. Weet alleen vaak niet zo goed meer waarover. Weet alleen nog een samenvatting en sfeer.

Jezelf overdag dus de tijd geven om de prikkels te verwerken, hoe klein dan ook. En voor je daadwerkelijk naar bed gaat, proberen zo min mogelijk prikkels om je heen te hebben. Maar ook zo min mogelijk prikkels van binnenuit! Dus probeer ook een leeg hoofd te hebben voor je in bed gaat liggen.

Ik zet vaak een muziekje op (klassieke muziek, geen tekst) om m'n hoofd leeg te maken. Als ik namelijk helemaal geen prikkels van buitenaf heb, hoor ik die van binnenin des te harder. En op die manier krijg ik tenminste alleen de gewenste prikkel^^

Ik geloof niet zo in toekomst voorspellen dmv dromen. Deja vu's e.d. zijn wat mij betreft gewoon je hersenen die een setting denken te herkennen. Wél geloof ik dat je dromen de verwerking van je gedachten van die dag zijn. En aangezien je zegt dat je eigenlijk niet eens weet wat je allemaal denkt en hoe je daar komt, zie je dat waarschijnlijk ook in je dromen terug. Dus overdag een druk hoofd, 's nachts een druk hoofd. En daar word je moe van! Rust in je kop is de remedie!!