Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Ben niet moddervet, maar echt gezond leef en eet ik niet, is op dit moment moeilijk om daarvoor motivatie te vinden. Is eigenlijk altijd wel moeilijk geweest. Toen ik aan de Herbalife zat ging dat goed, maar toen ik daar mee stopte, stopte ik ook weer met ontbijten, zo stom... Misschien kunnen we elkaar motiveren
.
)
ranna schreef:B12 zordt door bascteriën gemaakt en is heel goed in supplementvorm in te nemen.
Als we niet zo vreselijk hygiënisch waren m.b.t. ons voedsel schoonmaken kregen we zowiezo al voldoende binnen want de betreffende bacteriën zitten in aarde. Dat is ook de reden dat het in vlees terechtkomt. Dieren die gras eten krijgen vaak kleine beetjes aarde binnen. Was dat niet het geval, zat er ook geen B12 in vlees van dieren.
Je kunt dus kiezen uit een supplement nemen of een hap aarde op z'n tijd
@Wendy, de lijst van nadelige gevolgen voor ons lichaam is lang maar in het kort komt het hier op neer. Dierlijke eiwitten verzuren ons lichaam en in een zuur milieu ontstaan ziektes.
In dierlijke eiwitten zit niets wat bij persé nodig zijn, in groente en fruit daarentegen wel. Gewoon veel groenten, fruit en noten e.d. eten. Ik leef al jaren zo.
Kan zoveel dingen eten met B12 erin. Opgenomen word het niet in mijn lichaam. Dus moet mijzelf wel spuiten met B12
Fenn schreef:Gezonder leven kan ook gewoon terwijl je lekker mee eet met wat er voor je gekookt wordt. Je kan het ook uit simpele dingen halen, biedt eens vaker aan je moeder aan dat jij de boodschappen doet. Naar de supermarkt fietsen, tassen vol stouwen, tassen naar de fiets sjouwen en weer terug fietsen is toch al een aardige work-out. Jij gezond, je moeder blij.
Dit is een goed ideeWant stad ligt 8 km van mijn dorp af
![]()
Pak zo mogelijk geen roltrap, maar neem de gewone trap. Denk eraan in de avond je make up eraf te halen en je gezicht goed schoon te maken.
Make up draag ik niet, maar moet door een stafylokok aureus elke dag wel wassen met betadine en mij flikk insmeren met creme Kijk of je nog een hobby erbij kan nemen. Als je bezig bent is dat goed en tijdens een volle middag is het veel makkelijker om niet naar de snacks te grijpen dan tijdens een lege. Daarnaast voel je je energieker als je bezig bent en slaap je 's nachts vaak beter, zorgt er ook voor dat je gezonder leeft. Ik werk sindskort bij de action. En dat is meestal van 1 tot 8 en merk wel dat ik het nu beter volhou. Ook probeer ik nu vaste tijden te krijgen om naar bed te gaan. Ook al is dat moeilijk in de vakantie. Maar straks met school vind ik het helemaal belangrijk.
Verder ben je nog niet zo oud, ga vooral leuke dingen doen en op die manier bezig zijn. Bezig zijn is gezond en daar heb je geen sportschool voor nodig, hoewel je ook daar natuurlijk lekker bezig kunt zijn. Als je afspreekt met vriendinnen, doe dat dan niet bij een koffiezaak, maar op een plek waar je lekker een stuk gaat lopen. Dan hoef je jouw levenstijl echt niet ingrijpend te veranderen, maar dat soort kleine dingen schelen toch weer wat. Je er niet te veel zorgen over maken helpt ook, het schijnt dat blij zijn ook wat doet met je lichaam.
Meestal ga ik met vriendinnen stukken door de dorpen hier fietsen. Of we lopen met de hond. Sportschool is echt niks voor mij. Ben bang dat mensen naar mijn gaan kijken.
Gezond leven is iets anders dan druk gaan afvallen, om gezond te leven heb je niet per se een of ander dieet nodig. Eet vooral wat je lekker vind, doe wat je leuk vind en ben veel bezig. Als je uit gaat en geen alcohol drinkt en verder maar twee fris, reken je winst maar uit na een hele nacht dansen. Niet bepaald gezond, maar dat slaap jij er wel weer bij. Zeker wanneer je verder een soort van gezond leven hebt.
Ik ga best wel veel uit. Maar drink idd geen drank. En drink wel iets meer als 2 fris, anders ga ik van mijn stokkie door de warmte. En ik hou mij totaal niet bezig met afvallen. meeste dieeten helpen toch nietEn als mijn lichaam wil dat er paar kilos afgaan, dan gaat het maar af. Iig bedankt voor je berichtje
Heb er veel aan.
xXVeronaXx schreef:Heb je nog altijd de B12 tekort?
Hiervoor zou ik even naar de dokter gaan, die kunnen je die vitamine bijspuiten
(Heb ik ook gehad alleen heeft het bij mij niet goed uitgepakt omdat mijn klachten niet aan de B12 lag)
De dokter kan je ook bij ernstig tekort 1 x in de 3 maanden bijspuiten om het op peil te houden
ik schrijf op welke dingen ik die dag wil gaan doen, en hoe laat. Wel met wat speling erin, maar zo eet ik op regelmatige tijden, en neem ik gezonde maaltijden, en kom ik toe aan de dingen die ik wil doen op een dag. Anders ben ik zelf snel van het uitstellen