[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:29

Hmm dat klinkt toch wel positief dan :j
Tja die kosten... ik betaal nu 50 euro voor 3 maanden Yasmin dus uitgesmeerd over 5 jaar is het inderdaad nog wel te doen. Tegen het plaatsen zie ik niet zo op, maar wordt een beetje bang van sommige bijwerkingen die ik hier en daar op internet lees :=
Vooral voor mijn huid ben ik een beetje huiverig, omdat ik daar problemen mee had en die nu juist zo fijn en acne vrij is :j Ik zal er ook nog eens contact over opnemen met mijn HA, want vind het toch wel aantrekkelijk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:33

Ik heb een eczematische huid, dat is na plaatsen spiraal een stuk rusitger geworden :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:24

hopenlijk kan iemand me hier helpen, topic mocht natuurlijk weer niet..

Aanstaande vrijdag moet mijn mirena eruit. en komt er een nieuwe in

helaas heb ik dan niet mijn menstruatie...dus het schijnt gevoeliger/pijnlijker te zijn.
als ik aan 5 jaar terug denk word ik al nerveus en misselijk...
Ik vond het toen zo vreselijk pijnlijk, werd er angstig van en kreeg daardoor hyperventilatie en een angstaanval.

Dit heb ik de assistente gezegd,toen ik de afspraak maakte(weken terug).
Ze zei "neem maar een pijnstiller".

Nu heb ik nog wat oxazepam(kalmerend)liggen, en denk er heel sterk aan die te nemen samen met pijnstillers.
Maar welke dan?

iemand ooit een mirena geplaatst buiten 'de periode'...en het uithalen...is dat ook zo pijnlijk?

ik durf niet meer %)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:24

Ik kreeg er echt een grindtegel gezicht van. Super jammer want voor de rest was ik wel tevreden over de spiraal. Om die reden ook laten verwijderen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 12:47

ik vond eruit halen van de mirena pijnloos, zetten vond ik een hel
maar je lichaam is nu al gewend aan dat ding he ;)
dus denk dat het dan wel mee valt....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:34

darkcrystal: kun je je HA niet beter even bellen met die vraag? Het lijkt me niet verstandig om op de goeie gok de oxazepam te gaan mixen met pijnstillers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:35

ik kan pas morgenochtend weer bellen.

maar sterker nog....misschien wil ik wel naar de gyn en dan onder een roesje (schijnt te kunnen?).
dan maar even een paar weken aan de pil tussendoor ofzo.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 13:37

Dan morgenochtend even bellen :P

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:15

Anoniem schreef:
ik kan pas morgenochtend weer bellen.

maar sterker nog....misschien wil ik wel naar de gyn en dan onder een roesje (schijnt te kunnen?).
dan maar even een paar weken aan de pil tussendoor ofzo.

Of je volgt gewoon het advies, neemt een pijnstiller en bijt even op je tanden. Als een roesje aan te raden zou zijn dan had de assistente van jouw dokter dat wel tegen je gezegd. Je kan overal wel een roesje voor nemen, maar dat lijkt me ook niet goed voor een mens. Volgens mij is er nog nooit iemand overleden aan het laten verwijderen van een spriaaltje, dus kom op, zo erg zal het wel niet zijn ;)

Het zetten is zeker heel rot, dat ben ik met je eens. Accepteren en je er aan overgeven is in mijn ogen de beste oplossing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:22

lekkder makkelijk kieffer.

ooit een angstaanval gehad? vast niet.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:27

Ik vind het ook een beetje raar eerlijk gezegd, een roesje nemen voor een spiraaltje te laten zetten?
Waarom ga je dan niet gewoon over op een ander voorbehoedsmiddel/anticonceptie?
Wat gaat dat zijn als je ooit moet bevallen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:32

lezen.. het gaat me om de angst.
voor de rest heb ik een giga pijngrens, loop overal mee door.
het is me te doen om wat rustiger te zijn, zodat ik me kan ontspannen.
en het dus ook minder pijnlijk is.

mijn huisarts doet het, zij is een ongelovelijke botte trol, 5 jaar terug wilde ze halverwege stoppen, ze maakte er echt een potje van.
wetend dat ik nu weer naar haar toemoet maakt me erg zenuwachtig.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:36

Anoniem schreef:
lekkder makkelijk kieffer.

ooit een angstaanval gehad? vast niet.

Nee, daar ben ik te nuchter voor ;)

Over sommige dingen moet je je gewoon niet te druk maken. Die dingen moeten gewoon gebeuren. Je kunt je vanalles in je hoofd halen, wat als dit... Wat als dat... Maar je kunt het beter gewoon ondergaan, voor hetzelfde geld gaat het hartstikke goed en sta je na een kwartiertje weer buiten. Geef aan bij de dokter dat je angstig bent maar dat je het graag wilt proberen. Bespreek bijvoorbeeld of je het wel of niet prettig vindt dat de dokter vertelt waar hij mee bezig is. Dat deed mijn dokter ook bij het plaatsen en dat vond ik prettig. Anderen hebben dit juist liever niet. Als je merkt dat het niet gaat dan stop je en kan je altijd nog naar de gyn evt. met roesje.

Of een afspraak bij een andere/vervangende huisarts maken, zie net dat jouw HA niet de beste combinatie is met jouw angst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 14:55

Ik ben ook erg nuchter. Jammer dat je denkt dat een angstaanval daarmee samenhangt.
maargoed.

Ik ga ook gewoon, wilde alleen wat meer ontspanning hebben.
De andere huisarts op mijn praktijk is een man en door prive omstandigheden wil ik die 'daar'niet hebben(tenzij strikt noodzakelijk. maar liever niet.)
Plus dat ik hem niet ken en hij weinig tot géén ervaring met spiraal plaatsen heeft.
Vertellen wat ze aan het doen is is wel een goede, misschien moet ik inderdaaf blijven praten...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:11

Ik zou gewoon tegen je huisarts zeggen dat je een doorverwijzing naar de gyn wilt. Mijn dokter zette regelmatig spiraaltjes, maar alleen bij vrouwen die zwanger waren geweest, anders kreeg je een doorverwijzing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:14

en uithalen?dat doet je huisarts wel?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:23

Mijn touwtjes zijn vanaf dag 1 kwijt dus de HA gaat dat sowieso niet doen. Ik heb eigenlijk niet gevraagd of hij het in normale gevallen wel doet. Ik denk eigenlijk van wel, volgens mij is het een klusje van niks :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 15:26

dat denk ik ook inderdaad, volgens mij is dat zo gebeurd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:33

Tsja, ik ben misschien een botte bijl, maar ik ben het helemaal met Kieffer eens. Soms moeten dingen gewoon gebeuren, en dan kan je jezelf alvast helemaal over je toeren helpen door te bedenken wat er mis kan gaan, of je kunt je gewoon even vermannen en bedenken 'het moet nu eenmaal'. Ik ben zelf ook geen held, ben zelfs bij bloedprikken al meerdere malen flauwgevallen, maar het helpt me niet als ik me alvast druk ga maken over of dat weer gaat gebeuren als ik bloed moet laten prikken. Het is niet leuk, maar het moet nu eenmaal en ik geef gewoon aan dat ik het wat eng vind en een geschiedenis heb met flauwvallen.

Ik zou ook gewoon aangeven dat je het eng vind en misschien heeft je dokter nog wel wat andere goeie tips voor je om meer te ontspannen etc. En ik zou sowieso even navragen of je vantevoren wat pijnstilling (naproxen las ik geloof ik ergens) kunt nemen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:46

Het eruit halen doet inderdaad even pijn, maar je moet 1 keer hard hoesten en onder die hoest roetsen ze hem eruit en dat valt echt wel mee, ik was ook bloednerveus en had pijnstilling en oxazepam genomen ;-) (maar ik liet ook meteen de nieuwe zetten)

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:04

Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie weer ongesteld waren na het stoppen met de pil?

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:18

Na het definitief stoppen met de pil of na je laatste pil, dus voor je stopweek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:34

Ik vind het erg vervelend hoe er op mijn angst gereageerd wordt.
Het is voor mij niet 'even ontspannen en even doorbijten'.
Fijn dat het voor sommigen hier wel zo is, erg prettig lijkt me dat.
ben helemaal geen pieperd of zeikerd, ik wil gewoon iets waardoor ik wat rustiger ben.

Er zijn ook mensen die niet meer naar de tandarts durven, daar kan ík me niks bij voorstellen,maar ik ga niet tegen die mensen zeggen dat ze 'maar even moeten doorzetten'.
Waarom oordelen over een ander.

Ik ga idd naproxen nemen en een kalmerend tabletje,mijn arts wéét dat ik bang ben.
Dit heb ik al uitgebreid besproken, sterker nog, ik ben wel voor andere zaken bij haar geweest.
Helaas is ze erg bot en weinig invoelend, waardoor ik me moeilijk ontspan.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:52

Anoniem schreef:
Ik vind het erg vervelend hoe er op mijn angst gereageerd wordt.
Het is voor mij niet 'even ontspannen en even doorbijten'.
Fijn dat het voor sommigen hier wel zo is, erg prettig lijkt me dat.
ben helemaal geen pieperd of zeikerd, ik wil gewoon iets waardoor ik wat rustiger ben.

Er zijn ook mensen die niet meer naar de tandarts durven, daar kan ík me niks bij voorstellen,maar ik ga niet tegen die mensen zeggen dat ze 'maar even moeten doorzetten'.
Waarom oordelen over een ander.

Ik ga idd naproxen nemen en een kalmerend tabletje,mijn arts wéét dat ik bang ben.
Dit heb ik al uitgebreid besproken, sterker nog, ik ben wel voor andere zaken bij haar geweest.
Helaas is ze erg bot en weinig invoelend, waardoor ik me moeilijk ontspan.

We oordelen niet, we geven je advies, proberen het je vanuit een andere hoek te laten zien. Lukt je dat niet? Prima, respect daarvoor, maar voel je dan niet gelijk veroordeeld, dat is nergens voor nodig. Niemand hier zegt dat je een pieper of zeikerd bent, dat maak je er zelf van. Ik heb nergens jou of jouw angsten veroordeeld en dat zie ik Mas of een andere bokker ook niet doen.

Goed, tot the point, Naproxen is idd een hele fijne pijnstiller. Probeer te ontspannen, misschien met van die vrij verkrijgbare kalmerende druppeltjes of pilletjes? En geef zelf je grenzen aan, die kan een arts niet aanvoelen.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 19:59

als mij gezegd wordt 'je kan alvast wel helemaal over je toeren gaan....en jezelf vermanen'. "roesje is onzin, hoe wil je dan ooit bevallen"".

dan kan ik dat weinig anders opvatten.

en dat vind ik vervelend, op deze manier krijg ik het idee dat ik me moet verantwoorden en daar heb ik geen zin in.
Mijn vraag is vrij simpel, ik ben echt oprecht jaloers op mensen die zo heerlijk nuchter ergens in kunnen stappen, ik kan dat meestal ook alleen hierbij niet. :)

Naproxen heb ik sowieso nog liggen...iets anders weet ik zo niet, wat goed helpt van tevoren?
Het is ook extra vervelend dat de assistente van tevoren al zegt 'het doet extra pijn als je niet menstrueert'.
Weinig kalmerend. 8)7

Grenzen aangeven lukt prima, sterker nog, 5 jaar terug wilde de huisarts halfweg stoppen. >;)
dat wilde ik niet, dan liever maar doorgaan ermee.
het is dus niet dat ik de confrontatie niet aanga, heb het alleen graag iets makkelijker