Afvallen voor m'n verzorgpaard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Re: Afvallen voor m'n verzorgpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 15:07

Dank iedereen voor de tips en de hele verhalen die ze hebben getypt :oo
Tanden poetsen is inderdaad een idee, ik ben gek op dat schone gevoel en eet dan ook inderdaad minder snel wat. En ik wil het ECHT, vind het wel heel moeilijk om te beginnen en vol te houden, maar ik wil het wel serieus dus dan kan ik het ook wel. Ik blijf alles doorlezen :j , iedereen bedankt, sorry dat ik er niet zo nuttig op kan reageren.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 15:51

Morgen begin ik, mocht vandaag van mezelf nog lekker eten wat ik wilde en morgen is het klaar. Ga mijn gewicht bijhouden (shoot, schrok me vandaag dood toen ik op de weegschaal stond), ben benieuwd of het wil lukken. Heb een bestandje gemaakt op de computer met doelen en daarin wil ik bijhouden wanneer ik dat doel bereikt heb. Hopelijk kan ik over niet al te lange tijd op Marguerite rijden zonder haar of mezelf in de weg te zitten en leuke kleding kopen zonder in grote maten winkels te moeten kijken!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:22

TS ik zal er ook wel overheen hebben gelezen, bril is niet op :') Maar goed dat je morgen begint! Ga je er ook bij sporten? want alleen dan boek je snel vooruitgang. Gezond eten zorgt er meer voor dat je stabiel op gewicht blijft, als je echt wil afvallen moet je dat in combinatie doen met sporten. Maar als je dit gaat doen heb ik niks gezegt! Ik ben ook net weer begonnen met lijnen, helaas nog geen hardlopen ivm verrekte kruisband maar ik fiets nu wel elke dag, vandaag denk ik 9 KM gefietst, mijn knie doet nu wel pijn, maar het zij zo :P Drink nu ook voornamelijk water

Anouk1605

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:40

Mijn hele familie is op dieet :)
Nu volgen wij het dieet van Co-eur. Ideaal, je mag eigenlijk alles eten, maar begint s'ochtends met muesli (zonder suiker enz) met yoghurt, en eet daarna smiddags brood, en savonds gewoon warm.

Wij merken sterk dat als je s'ochtends de muesli eet, je elke dag kleine beetjes afvalt. Zodra je die muesli niet hebt gegeten blijft je gewicht het zelfde.

Bij mij zit het zo: ik mag 9 brood eenheden per dag hebben omdat ik 1 meter 65 groot ben.
dat verdeel ik zo:

ochtend:50 gram muesli + 250 gram magere yoghurt/melk + 100 gram fruit (GEEN banaan of mango!!)
Middag: 3 sneden bruinbrood met 1 lapje beleg per snede (+/- 15 gram beleg)
avond: 200 gram aardappels (krijg ik nooit op, veeeel te veel) + 100 gram vlees (liefst mager vlees) + onbeperkt groente

In het dieet staat aangegeven dat je groente onbeperkt mag eten. Ook zout is niet slecht. Door zout te eten, heeft je lichaam s'avonds minder trek in zoute onverantwoorde lekkernijen. Dus eet op je boterham lekker komkommer, tomaat, sla of weet ik wat. Dat maakt niet uit.
Let wel op: fruit mag je niet te veel hebben i.v.m de suikers die er in zitten.

Succes! Bij ons werkt het !

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:40

Je wil het of je wil het niet, is mijn versimpelde motto. :D

Maar aangezien het niet zó makkelijk is, moet je het na mijn idee zo simpel mogelijk houden. Niet teveel regels, gewoon normaal en gezond eten.
Belangrijkste bij het afvallen: sporten, wat natuurlijk veel makkelijker gaat als je het leuk vind in plaats van dat het alleen maar moet. Zelfde geldt voor het eetgedrag. :)
Laatst bijgewerkt door JuliaMaria op 21-07-11 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:41

Wat goed van je dat een gezonder gewicht wil bereiken!
Wat iemand hiervoor al zei: je hebt een paar dagen nodig om van suiker en junkfood verslaving af te komen!
Wees de eerste paar dagen streng voor jezelf met wat je eet maar honger jezelf niet uit! Eet de eerste paar dagen veel groente en 2 stuks fruit op een dag om je echte hongergevoel te onderdrukken. Wat mij ook nog weleens helpt als ik echt zin in zoetigheid of chips heb om me voor te stellen hoe het smaakt en dat ik het aanhet eten ben en me dan afvraag is het dan echt zo lekker? Meestal niet en als ik dan nog steeds zin heb zeg ik tegen mezelf:Als je over een half uur nog steeds heel veel zin heb mag je er 1tje nemen en vervolgens mezelf afleiden door wat te gaan doen...
Succes ik hoop dat je er wat aan hebt!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 16:46

lifaya schreef:
TS ik zal er ook wel overheen hebben gelezen, bril is niet op :') Maar goed dat je morgen begint! Ga je er ook bij sporten? want alleen dan boek je snel vooruitgang. Gezond eten zorgt er meer voor dat je stabiel op gewicht blijft, als je echt wil afvallen moet je dat in combinatie doen met sporten. Maar als je dit gaat doen heb ik niks gezegt! Ik ben ook net weer begonnen met lijnen, helaas nog geen hardlopen ivm verrekte kruisband maar ik fiets nu wel elke dag, vandaag denk ik 9 KM gefietst, mijn knie doet nu wel pijn, maar het zij zo :P Drink nu ook voornamelijk water

Mijn hond moet ook afvallen dus we gaan morgen lekker wandelen en voortaan langer wandelen dan ik altijd al deed, wil nu wel zo'n anderhalf uur, twee uur wandelen. Wil ook een uur per dag gaan fietsen (naar Marguerite toe is half uur heen, half uur terug, maar als ik dus daar niet heen ga, ga ik wel een uur fietsen). Voor de rest veel water drinken inderdaad en drie gezonde maaltijden per dag met een fruitje tussendoor. Ga ook komkommers halen morgen, dan kan ik die zelf overdag (maar liever 's avonds, dan is de trek groter) opeten. Als ik weer thuis ben (logeer nu bij tante en oom) ga ik natuurlijk weer naar Marguerite toe en daar mest ik ook uit en ben je eigenlijk ook veel in beweging, dus dat komt goed.

Vorige keer dat ik ging afvallen was ik (zonder te bewegen!! alleen uurtje paardrijden en 2 uur wandelen over de hele week) in de eerste week al 4 kilo kwijt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 16:48

Heee meid!

Knap dat je wilt afvallen, maar je bent 1.85, dus 70 kg, is niet rieél vind ik.
80kg zou in mijn ogen al mogen. BMI is iets leuks om uit te rekenen, en de rode lijn is ook goed weer gegeven.
Maar: staar je hier niet op blind.

Afvallen is enorm psygisch. Denk na bij iedere hap die je neemt.
Stel jezelf de vraag: Heb ik echt honger?
Durf met jezelf de confrontatie aan, durf je lichaam eens aan te voelen, in plaats van je gedachten.
De boterhammen met pasta zijn erg lekker, maar is de eerste hap niet het aller lekkerst, en eet je dan de rest op, in de hoop die smaak te kunnen overtreffen?

Durf ook naar je gevoelens te luisteren, want wanneer eet je nou werkelijk?
Heb je zelf een vast patroon wanneer je mag eten, en wanneer niet?

Enne: Hier ook een meid met een eetstoornisachtergrond. Waarsch. ken je mijn topic wel van vorig jaar.
Maar wat ik wil zeggen: Je mag heus wel een broodje pasta in de ochtend hoor. Je moet jezelf niet alles gaan verbieden.
Het is juist goed om te genieten, helemaal in de ochtend.
Als je het maar bij de ochtend laat. Dus niet in de ochtend pasta op je brood en in de middag, maar alleen in de ochtend.
Dan is het echt een feestje. (en wat moet je anders op brood in de ochtend?)
Ontbijt is het belangrijkste eetmoment van de dag, dus maak daar een feestje van. (maar overdrijf niet ;) )
Wat ik denk, is, dat je heel realistisch moet gaan kijken naar jezelf.
Pak jezelf aan op de momenten als het echt moet.
Laat de cola staan, de sinas etc. etc. Een glaasje (0.25ltr) fris mag op een dag, maar denk er wel om wat je neemt.
De rest van de dag is water erg gezond (evt. met ijsklontjes?), thee is ook erg goed.
Wissel ook je ontbijt trouwens af. Dus niet 365 ochtenden brood, maar een cracker, yoghurt etc.
Dit is goed voor je spijsvertering. Je blijft het prikkelen :)

Ik heb trouwens enkel de eerste pagina geheel door gelezen, en zal zo weer verder lezen.
Maar eerst wou ik reageren, voor ik het vergeet.

Je hebt wel een mooi doel voor ogen, en ik hoop dat het je gaat lukken.

Liefs

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 17:14

Ik wil even zeggen, BMI is relatief.
Ikzelf heb er een van 17, maximum 18, zo uit het hoofd. Maar, dat is ook m'n bouw. Ik ben lang en pezig, net zoals m'n opa. Die is er 83 en heeft al altijd 'ondergewicht' gehad. Raad eens wie er nog altijd z'n eigen groentjes kweekt, de tuin doet en fietst?
Juist ja, m'n opa.

BMI is dus met een korreltje zout te nemen.
Over zout gesproken:

Judith1601 schreef:
...Ook zout is niet slecht. Door zout te eten, heeft je lichaam s'avonds minder trek in zoute onverantwoorde lekkernijen. Dus eet op je boterham lekker komkommer, tomaat, sla of weet ik wat. Dat maakt niet uit.
Let wel op: fruit mag je niet te veel hebben i.v.m de suikers die er in zitten.

Succes! Bij ons werkt het !

Hangt van persoon tot persoon af.
Als ik veel zout eet (heb ik van m'n moeder) houd ik water vast, staan sokken die ik eventjes heb aangehad een hele dag in m'n enkels en kan ik 's avonds niet slapen door jeuk.
Nuja, jeuk, het voelt als onderhuidse beestjes. Klinkt vies, voelt ook zo aan :')

Dus ik zou even nadenken waar jij goed/ slecht op reageert en dat in een 'programma' gieten.
Ik noem het bewust geen dieet, vind dat niet motiverend klinken!

Zo te lezen ben jij goed met beweging, dus idd, wandelen me de hond enz is een goed idee.

Ohja, ook dames met maatje 46+ kunnen een mooi badpak kopen waar ze er goed in zien!
Charmline/ Lidea/ Maryan Mehlhorn en Onda de Mar hebben afslankende badpakken geloof ik :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:14

Optiwolk schreef:
Ohja, ook dames met maatje 46+ kunnen een mooi badpak kopen waar ze er goed in zien!

Hier ga ik hélemaal in mee :j
(uitstraling is mooier dan het lijf zonder uitstraling ;) )

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 18:25

Dankjewel iedereen weer! En inderdaad, badpakken zijn er inderdaad wel groter en kunnen ook heel goed staan bij een maatje meer. Heb zelf twee zwempakken die prima zitten, alleen ik schaam me gewoon voor mijn lichaam en naar mijn idee laat je in een zwempak je lichaam extra zien..

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:38

Ja, maar als je dan fanatiek baantjes gaat trekken ziet iedereen toch ook dat je niet komt flaneren maar er wat aan doet?

Kom ik je tegen, ik schenk je een héle grote, bemoedigende glimlach!
Ik zou denken: die heeft moed en doorzettingskracht, ik geef ze er nog wat extra bij!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 18:43

Optiwolk schreef:
Ja, maar als je dan fanatiek baantjes gaat trekken ziet iedereen toch ook dat je niet komt flaneren maar er wat aan doet?

Ik zou denken: die heeft moed en doorzettingskracht, ik geef ze er nog wat extra bij!

Juist :j
Dan denken mensen, die jou zien: Dat is een doorzetter, een krachtige meid, een die duidelijk weet wat ze wilt.
En dat verdient respect!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 18:53

Optiwolk schreef:

Klopt wel, is ook zo, maar voor mijn gevoel zie ik er gewoon niet uit (in een badpak) en ik ga daar dus ook niet mee rondllopen :n

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:01

Dat zwemmen komt misschien wel als je wat zelfverzekerder bent over je lijf. Je schrijft dat je ook een eetstoornis hebt(gehad?) dus ik neem aan dat je wel het een en ander weet over eten maar misschien heb je nog wat aan de volgende tips:
Bedenk een dag van te voren wat je morgen gaat eten. zorg dat je dat in huis hebt.Neem bij je lunch en avondeten voldoende groenten en rauwkost dat vult ,je bent er even mee bezig en heeft weinig calorieën. Bij onze jumbo hebben ze hele lekkere zachte magere kwark(merk is Senoble zit in een vierkante plastic bak) die is niet zuur zoals de meeste anderen en is lekker met muesli/cruesli(wel de meest eenvoudige nemen met zo min mogelijk suikers)daar zitten relatief veel eiwitten in en in combinatie met de granen uit de muesli een ontbijt waar je het wel even op volhoudt en je kan deze kwark ook gebruiken om je rauwkost een beetje mee aan te maken.
Eet altijd de volkoren variant van brood,pasta enz.
Eet voldoende en gezond, van te weinig eten wordt je uiteindelijk alleen maar ongelukkig.
Eet ook eens groene linzen ipv aardappels
Drink voldoende water! Ben je het water een beetje beu aan het worden maak er dan een smaakje aan met een beetje citroensap en vloeibare zoetstof, slimpie siroop(is zonder suiker) en heb je echt een keer zin in frisdrank neem dan cola/fanta zero. Ik begin 's morgens met het opstaan al met een half litertje lauw water(hou niet van te koud water)Heb ik die vast binnen
Snoeptomaatjes zijn erg lekker en nu ik praktisch geen zoette dingen meer eet vind ik deze zoet, je smaak en trek in eten veranderd.
Denk in kleine stapjes, het is niet alleen het gewicht wat je kwijt wilt maar vooral de omvang, als je nu dus meer gaat bewegen en je spieren sterker worden neemt je gewicht minder af maar je wordt wel mooier!
Neem een goede multivitamine erbij waar ook voldoende magnesium in zit (voor je spieren)

T is een heel verhaal geworden zo maar ik hoop echt voor je dat je je levensstijl kan aanpassen voor een gezonder lijf, je hebt er maar 1 wees er zuinig op!
Veel sterkte en succes gewenst en als je het moeilijk hebt schrijf het dan hier van je af! Er zijn hier denk ik altijd wel mensen met een luisterend ook die je een steuntje in de rug willen geven!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 16:54

Zo, hoe slecht, heb besloten beginnen met dieet nog even uit te stellen. Vandaag wel een goede dag gehad dus en ga ook deze week niet los, maar dinsdag ben ik jarig en ik weet nu al dat ik het dan heel moeilijk ga krijgen als ik geen taart oid neem. Eerst met de gedachte gespeeld tot dinsdag gewoon te dieeten en dan dinsdag niet, maar wil gewoon even relaxen en dan het nieuwe levensjaar met een nieuw eetpatroon in gaan. Woensdag it is dus!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:59

Goed dat je dit realiseerd.
Maar je kan nu ook al beginnen, met bedenken: heb ik werkelijk honger?
Honger jezelf niet uit, maar wordt bewust van je eetpatroon.

(Dus niet de hele dag door eten, maar 3x goed eten, en 2 of 3 tussendoortjes.)

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:23

EngeltjeS schreef:

Zou bij mij dus niet werken, wat heb letterlijk al-tijd honger ...
Maar moet niet op dieet, dus dat helpt :)

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:46

EngeltjeS schreef:

Idd! Waarom nu niet beginnen? En taart op je verjaardag is heus geen ramp, als afsluiter ;)

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:04

Wat ook nog wel eens wil werken is beweging tegenover 'verboden' eten zetten.

Dus oooh zo'n behoefte aan zo'n lekker snoepje? Prima, maar dan eerst een x aantal sit-ups! (Ik had zelf 25 sit ups per snoepje, goh moest ik er veel doen zeg!)
Vaak heb je doordat je even je gedachten er af hebt gehaald en bewogen hebt, niet eens behoefte aan een snoepje.
Merk je nou dat je toch teveel snoept, zet je de grens wat hoger (10x trap op en neer erbij ofzo?).

Als je dan even een zwak momentje hebt van snoepen, mag dat, maar dan wel icm met sporten.

Als je iets van sport wilt gaan doen is krachttraining een goeie, hier vallen vrouwen meer van af dan van cardio (is mij vertelt op de sportschool). Dus als je écht lief wilt zijn voor je verzorgpaard, laat je haar op jouw rug. Twee vliegen in één klap :+

Edit: ben je bij andere mensen en eet je daar een snoepje? Schrijf het dan op en doe de oefeningen als je thuiskomt. (Goh, dat merk je dan als je 5 snoepjes gegeten hebt!)

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:28

Sassol, dat is ook wel een geweldige tip voor mij eigenlijk haha!

Ik ben ook bezig wat kilo's kwijt te raken, ik ben 1.72 en weeg nu steeds tussen de 73.5 en 74.5, het schommelt altijd wat.
Ik wil terug naar het gewicht waarop ik mij het allerlekkerst voel en dat is tussen de 65 en 67. Dan zit er nog net een lief buikje maar zijn er geen blubbers meer te bekennen... Dus ik moet zo'n 6 a 7 kilo kwijt.

Ik ben gisteren begonnen met zumba op de Wii als extra beweging erbij. Heb 2 'classes' gevolgd van 20 minuten en dan ook echt fanatiek. Het is ook superleuk overigens om te doen. Stik nu van de spierpijn, maar het was echt heerlijk om te doen. Ik denk dat me dat zeker wel gaat helpen!

TS ik denk dat je een prima doel hebt en ik wil je er heel veel succes mee wensen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 07:48

Om de wandelingen met de hond wat intensiever te maken kun je ook een dynamische wandeling doen. Is ook erg leuk voor je hond!

Dus ergens een heuveltje? Die kun je oprennen! Een bankje? Daar kun je overheen springen! Mooi groen grasveld? Wie er als eerst aan de overkant is!
Eigenlijk een training voor mensen van wie de hond totaal niet oplet (omdat er dus ook niet veel gebeurd), maar voor jezelf ook een leuke manier van bewegen!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 07:53

Sassol schreef:
Om de wandelingen met de hond wat intensiever te maken kun je ook een dynamische wandeling doen. Is ook erg leuk voor je hond!

Dus ergens een heuveltje? Die kun je oprennen! Een bankje? Daar kun je overheen springen! Mooi groen grasveld? Wie er als eerst aan de overkant is!
Eigenlijk een training voor mensen van wie de hond totaal niet oplet (omdat er dus ook niet veel gebeurd), maar voor jezelf ook een leuke manier van bewegen!

Mijn hond ziet me al aankomen :') Kan het idd eens proberen!
Nouja, morgen dus jarig (en dus een taart en zo) en dan ga ik woensdag streng beginnen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:45

Hoe gaat het nu met je Hhilde??

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 21:48

EngeltjeS schreef:
Hoe gaat het nu met je Hhilde??

Lief dat je het vraagt :j
Gaat goed hoor, morgen jarig en dan mag ik dus gewoon nog een stukje taart en dat soort dingen, woensdag ga ik beginnen met streng (om direct zondag al weer patat te eten, ouders komen thuis van vakantie en dat is dan een traditie, houd me wel in :')). Vanaf maandag weer naar Marguerite, dus da's al weer heel veel beweging (uitmesten en heen en weer lopen en dat soort dingen + 2x half uur fietsen).