Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar nu heb ik er gewoon geen motivatie, als je het zo kunt noemen, voor .. Barbabientje schreef:Vjestagirl schreef:
Wat je doet is dus heel erg ongezond.
Als je dan om 1 uur bijvoorbeeld 2 of 3 boterhammen eet. En dan niet blijven eten. Dan om half 3 uur een appel, een peer of iets anders met veel vezels. Om 4 uur weer 2 of 3 boterhammen. En dan rond half 7/7 uur een avondmaaltijd: 200g aardapelen/peulvruchten/pasta/rijst, 200gram groenten en 100 gram vlees/vervanger.
Moet je eens zien dat je na een week al die zoete troep niet meer hoeft!
Ben ik me ook echt van bewust, maar ik krijg het er gewoon niet uit.. Als ik eenmaal begin dan gaat mijn schildklier werken ofzo en blijf ik honger houden... Vooral als ik nu vakantie heb en de hele dag thuis ben![]()
Als ik nl werk, dan eet ik rond 12 uur ene keerjte op mijn werk en dan om 8 uur weer avond eten... en heb dan ook totaal geen honger...
. Het is deels ook gewoon gewenning hé, je lichaam zal in het begin roepen om al die makkelijk te verteren zooi omdat je het zo gewent bent. Ik ben nu begonnen met afvallen, en ik merk gewoon dat ik het mis om een zat drop leeg te eten, zoals een roker een sigaret in z'n handen mist als ze stoppen.
En kan ook gerust avonden zonder 8 uur eten hoor
Maar het is meer dat ik moet kauwen ofzo
Want als ik kauwgom eet *en dan het liefst bubbleicious(?!) * dan gaat het ook prima
Het is meer die zoetigheid denk ik dan ... Barbabientje schreef:Oh heb ook sinds 2 weken de chips afgezworen, hoe moeilijk dat ook is, maar loop gewoon bij de Appie heel hard die gang voorbijEn kan ook gerust avonden zonder 8 uur eten hoor
Maar het is meer dat ik moet kauwen ofzo
Want als ik kauwgom eet *en dan het liefst bubbleicious(?!) * dan gaat het ook prima
Het is meer die zoetigheid denk ik dan ...
dat krijg ik dan weer wel makkelijk weg haha..)
...
- het allemaal gewoon, en na een tijdje kan je eigenlijk niet meer zonder iets naar binnen te werken 's ochtends! Inmiddels eet ik elke dag netjes een ontbijtje, meestal cornflakes, soms een broodje smos, soms een koffiekoek. In het weekend durf ik nog wel eens een 'ontbijt' te nuttigen om 14u, dat bestaat dan uit flensjes of pitabrood met mayonaise
...
Melk moet ik niet proberen, ja 1 slok en dan word ik echt kots en kots misselijk!
* Maar nu begin ik toch wel weer echt honger te krijgen, heb net glas icetea op toen werd het weer iets minder, maar pff zet een zak chips voor mn neus en ik eet hem op *weer heel hard voorbij de chipsgang gelopen*
Vjestagirl schreef:Schep dat dan voor de lol eens op in de verhouden, 200 rijst, 100 kip en 200 sla, dan heb je een idee wat je eigenlijk moet eten!
_Tara_ schreef:Vjestagirl schreef:Schep dat dan voor de lol eens op in de verhouden, 200 rijst, 100 kip en 200 sla, dan heb je een idee wat je eigenlijk moet eten!
Ik vind 200 gram rijst wel echt ontzettend veel. Is dat overigens gekookt of droog? Als ik al rijst/pasta eet, is dat bij mij altijd zo'n 40-70 gram. Volgens mij gaan ze in recepten en op de pakken ook altijd uit van 75-100 gram per persoon.