Niet kunnen ontbijten...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:43

Ik denk dat je jezelf toch echt moet gaan dwingen om te gaan eten, desnoods hulp zoeken bij een voedingsdeskundige.
Dit is echt niet gezond.
Je moet echt ontbijten, probeer een glas melk en een stuk fruit als je eenmaal onderweg bent ofzo. Ik krijg ook niets door m'n strot als ik net wakker ben, maar als ik een uurtje wakker ben en eenmaal onderweg ben naar m'n werk dwing ik mezelf wel te eten.
Zolang jij dat niet doet leert je lichaam dat ritme ook niet kennen.

Dan kan je tussendoor nog een koekje nemen of ontbijtkoek. Rond 12 / 1 uur lunchen, tussendoor weer wat als je trek hebt, en dan avondeten.
Maar zoals jij eet, pas laat eten en dan tussendoor allerlei ongezonde dingen eten is echt vreselijk ongezond.

Je zegt dat je geen eetstoornis hebt, maar hoe wil je het dan noemen?

Het is ook natuurlijk niet goed als je om 6 uur eet en om 8 uur weer honger hebt. Eet je wel genoeg? Genoeg aardappels en vezelrijke producten die vullen???

Barbabientje

Re: Niet kunnen ontbijten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:46

Nou dat om 1 uur pas eten is vooral nu in de vakantie,
ga ik naar school dan dwing ik mezelf ook wel om te ontbijten, meestal pak ik dan 1 of 2 boterhammen :j Maar nu heb ik er gewoon geen motivatie, als je het zo kunt noemen, voor ..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:47

Barbabientje schreef:
Vjestagirl schreef:

Wat je doet is dus heel erg ongezond.

Als je dan om 1 uur bijvoorbeeld 2 of 3 boterhammen eet. En dan niet blijven eten. Dan om half 3 uur een appel, een peer of iets anders met veel vezels. Om 4 uur weer 2 of 3 boterhammen. En dan rond half 7/7 uur een avondmaaltijd: 200g aardapelen/peulvruchten/pasta/rijst, 200gram groenten en 100 gram vlees/vervanger.

Moet je eens zien dat je na een week al die zoete troep niet meer hoeft!

Ben ik me ook echt van bewust, maar ik krijg het er gewoon niet uit.. Als ik eenmaal begin dan gaat mijn schildklier werken ofzo en blijf ik honger houden... Vooral als ik nu vakantie heb en de hele dag thuis ben :j

Als ik nl werk, dan eet ik rond 12 uur ene keerjte op mijn werk en dan om 8 uur weer avond eten... en heb dan ook totaal geen honger...

Je kunt alles eruit krijgen ;-). Het is deels ook gewoon gewenning hé, je lichaam zal in het begin roepen om al die makkelijk te verteren zooi omdat je het zo gewent bent. Ik ben nu begonnen met afvallen, en ik merk gewoon dat ik het mis om een zat drop leeg te eten, zoals een roker een sigaret in z'n handen mist als ze stoppen.

Als je heel bewust 3x per dag een maaltijd eet, en 3x per dag een tussendoortje (stukje fruit, sultana koekje, geen chips) eet, dan zul je zien dat je het met een week eruit hebt...

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:49

Oh heb ook sinds 2 weken de chips afgezworen, hoe moeilijk dat ook is, maar loop gewoon bij de Appie heel hard die gang voorbij := En kan ook gerust avonden zonder 8 uur eten hoor :j Maar het is meer dat ik moet kauwen ofzo := Want als ik kauwgom eet *en dan het liefst bubbleicious(?!) * dan gaat het ook prima := Het is meer die zoetigheid denk ik dan ...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:54

Barbabientje schreef:
Oh heb ook sinds 2 weken de chips afgezworen, hoe moeilijk dat ook is, maar loop gewoon bij de Appie heel hard die gang voorbij := En kan ook gerust avonden zonder 8 uur eten hoor :j Maar het is meer dat ik moet kauwen ofzo := Want als ik kauwgom eet *en dan het liefst bubbleicious(?!) * dan gaat het ook prima := Het is meer die zoetigheid denk ik dan ...

Is gewoon een suikerverslaving. Kom je ook heel makkelijk af als je dat wilt.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:58

Heb je dan ook dat je gewoon simpelweg geen honger hebt? Ik kan gerust een hele dag niks eten en zonder eten mn bed in, maar zodra ik 1 hap van iets neem MOET alles wat in huis is op zn minst geproefd worden. En dan uiteraard alleen de lekkere en ongezonde dingen.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 12:59

Guilty!

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:07

Ik heb alleen dat ik brood dus echt niet weg krijg 's ochtends vroeg, dus ik eet nu gewoon meusli ofzo.
Maar zit nu op stage dat fysiek werken is en ik heb gemerkt dat ik dan echt brood nodig heb.
Ik geloof alleen dat ik er na 4 weken nog niet aan gewend ben..
Als ik het een keer laat heb gemaakt krijg ik overigens ineens wel brood (of tosti, of kroketten ofzo) 's ochtends weg en dat terwijl ik er normaal echt niet aan moet denken :')

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:12

als het echt vroeg is kan ik ook echt geen hap door mn keel krijgen.
een beker water of melk oid gaat dan nog net (maar eigenlijk ook alleen omdat ik dan tegelijkertijd mn pil in moet nemen).

gelukkig (lucky me haha) hoef ik zelden vroeg op te staan (heb colleges etc van 13.00-22.00) dus de laatste tijd heb ik er niet zo'n last meer van.
wat ik doe als ik wel vroeg moet opstaan: dan neem ik extra brood oid mee dat zodra ik honger begin te krijgen dat ik dan iets kan eten.
Als ik dan niet snel iets eet dan gaat het honger gevoel weg en komt er een soort van misselijkheids gevoel voor terug. voel me dan echt beroerd/slap/misselijk en dan heb ik dus helemaal geen zin meer om te eten. (terwijl het dan dus gewoon door de honger komt).

ik merk trouwens ook dat als ik niet ontbijt dat ik mn spijsvertering dan gewoon niet op gang breng en ik de rest van de dag veel minder honger heb dan wanneer ik wel ontbijt.

Brood vind ik trouwens sowieso niet lekker.
Koop nu al expres het duurdere brood van de albert heijn want dat goedkope kreeg ik helemaal niet door mn keel.
maar ik ontbijt en lunch dus echt heel ongezond. (even een voorbeeldje: mn brunch van vandaag was wit brood met wiskey cocktail saus wat nog over was van de bbq :P dat krijg ik dan weer wel makkelijk weg haha..)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:18

Dit heb ik ook gehad, ik ging gewoon overgeven als ik at. Mijn moeder was dit echt helemaal zat omdat ik 's middags op school vreselijke honger had.
Dus ik moest met mijn moeder naar de dokter, blijkt dat dat misselijke gevoel word veroorzaakt omdat je niet genoeg vezels binnenkrijgt. En ook waarschijnlijk omdat ik hele gevoelige darmen heb. Hier was ik echter wel door verbaasd omdat ik 's ochtends weliswaar geen brood at maar 's middags. Toch adviseerde de dokter mij om meer vezelrijk voedsel te eten. Nou ik dacht, die man heeft er voor gestudeerd dus ik doe het gewoon. Ik kreeg speciale zakjes mee waar synthetische vezels in zaten. Elke dag moest ik die nemen, en verrek, nooit meer misselijk 's ochtends. Toen moest ik het afbouwen door bijvoorbeeld yoghurt met musli te nemen en als het niet ging dan kon ik weer zakjes krijgen. Dus 's ochtends eet ik gewoon weer brood en 's middags eet ik ook brood en 's avonds eet ik yoghurt met musli, gaat nu gewoon erg goed.

Trouwens, vet eten ipv brood werkt alleen maar averechts. Brood en melk is echt het beste, die luxe dingetjes van bolletje bijvoorbeeld vind ik pure onzin.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:21

Kun je drinken? Maak een smoothie en stop daar een banaantje in voor de vezels.
Lekker fris, niet echt eten, maar toch iets zodat je niet zo'n terugval krijgt later de dag.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:25

Brood krijg ik ook niet weg in de ochtend.. Vla (liefst met fruit), ontbijtdrank gaat dan weer wel. :j

Meestal rond een uur of half 11/11 uur nog een stuk fruit en dan rond half 1 middageten. 's Avonds ben ik een grote eter. :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:27

Wat wij in Nederland zien als ontbijt (brood/melk enz) is best zwaar voor je lijf om te verteren. Kan me best voorstellen dat 't daardoor lastig is om jezelf er toe te zetten om dat te eten. Je zou 's morgens eens wat fruit kunnen proberen?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:47

Echt jezelf gaan dwingen. Sommige dingen in het leven hebben zou eenmaal geen makkelijke oplossing. Dan moet je keihard knokken, oliebol happens.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:54

Ik kreeg vroegah ook geen had door mijn keel 's ochtends. Bijgevolg was ik dan vaak moe en futloos tot tegen de middag, maar honger? Nope.

Toen ben ik mezelf toch gaan dwingen om iets te eten, en heb het gelukkig flink volgehouden :Y)
In het begin nam ik 's ochtends gewoon iets wat ik écht lekker vond; pakweg wat chips of wat stukjes fruit door elkaar. Maakte mijn iet uit, het doel was ièts binnen te hebben, maakte niet uit wat. Ik begon mijn dag ook af en toe met een glaasje cola O:) ...

Na een tijdje wordt je maag -en datgene dat tussen je oren zit ;) - het allemaal gewoon, en na een tijdje kan je eigenlijk niet meer zonder iets naar binnen te werken 's ochtends! Inmiddels eet ik elke dag netjes een ontbijtje, meestal cornflakes, soms een broodje smos, soms een koffiekoek. In het weekend durf ik nog wel eens een 'ontbijt' te nuttigen om 14u, dat bestaat dan uit flensjes of pitabrood met mayonaise := ...

Edit: wat mij in het begin ook goed geholpen heeft, zijn smoothies! Je gooit er vanalles in, krijgt dus veel vitaminen ed binnen, maar je hebt toch niet echt het idee dat je aan het 'ontbijten' bent. Mindtricking! =:)

Kismetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:00

Hier ook 1 die niet ontbijt, heb ik nooit zin in, ik pak altijd koffie, en rond een uur of 10 een sultana of sneetje peperkoek, zit nu handig verpakt per 1 van pijnenburg. Rond half 1 moet ik verplicht eten met mijn zoontje, maar dan lust ik meestal ook wel wat, dus pak ik 2 sneetjes brood.Ik ben gewoon te lui om brood te smeren smorgens, doe ik alleen voor mijn zoontje, want die moet wel eten voor hij naar school gaat..ik moet het goede voorbeeld geven eigenlijk.. :=

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:22

Banaan krijg ik dan wel weer gewoon weg :) Melk moet ik niet proberen, ja 1 slok en dan word ik echt kots en kots misselijk!

Ik heb nu geprobeerd om na mn meloen en 2 boterhammen (half 2) niets meer te eten, en heb alleen een kauwgommie op *zoete := * Maar nu begin ik toch wel weer echt honger te krijgen, heb net glas icetea op toen werd het weer iets minder, maar pff zet een zak chips voor mn neus en ik eet hem op *weer heel hard voorbij de chipsgang gelopen*

Maar heb heel gezond mandarijntjes meegenomen, dus die ga ik maar eens proberen :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:25

je lichaam is opzoek naar makkelijke suikers. Makkelijk te verteren, makkelijk te verbranden en makkelijk op te slaan als vet omdat je niet voldoende goede voeding binnen krijgt...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:26

Gelukkig is het al lang achterhaalt dat het ontbijt 'het' gezondst is. Ik kan ook niet eten s'morgens dan moet ik zo worstellen met het alleen al doorslikken dat het alleen maar stress geeft. Ik eet gewoon wat later, toen ik eerder werkte kreeg ik een half uur voor de eerste pauze honger en dan at ik mijn 'ontbijtje'. Zou me er dus niet heel druk om maken als ik jou was.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 14:27

Jups, sinds ik op mezelf woon is het makkelijke eten er een beetje ingeslopen, dus sneller sla en aardappeltjes dan bv boontjes en gekookte aardappels *hoewel ik die niet wegkrijg, gekookte aardappels, gadverdamme*
Maar nu ik vakantie heb wil ik toch wel weer wat gezonder gaan eten, dus voor vanavond op het menu:
rijst *meergranen* met kip en sla <3

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:34

Schep dat dan voor de lol eens op in de verhouden, 200 rijst, 100 kip en 200 sla, dan heb je een idee wat je eigenlijk moet eten!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:35

Vjestagirl schreef:
Schep dat dan voor de lol eens op in de verhouden, 200 rijst, 100 kip en 200 sla, dan heb je een idee wat je eigenlijk moet eten!

Ik vind 200 gram rijst wel echt ontzettend veel. Is dat overigens gekookt of droog? Als ik al rijst/pasta eet, is dat bij mij altijd zo'n 40-70 gram. Volgens mij gaan ze in recepten en op de pakken ook altijd uit van 75-100 gram per persoon.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:35

nog een, ik krijg s ochtends tegenwoordig ook niks meer weg..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:36

_Tara_ schreef:
Vjestagirl schreef:

Ik vind 200 gram rijst wel echt ontzettend veel. Is dat overigens gekookt of droog? Als ik al rijst/pasta eet, is dat bij mij altijd zo'n 40-70 gram. Volgens mij gaan ze in recepten en op de pakken ook altijd uit van 75-100 gram per persoon.

Dat is gekookt.

En ja, dat is ook veel, maar dat is wel wat je nodig hebt...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:36

200 gr rijst/pasta whatever is idd belachelijk veel. Als ik bijv aardappeltjes eet bij m'n avondeten is dat zo'n 80-100 gr. En dat is echt meer dan genoeg hoor, vooral als je moet afvallen.