Last van rug, wat doorstraalt naar bil en been. Ischias? of?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 10:27

pmarena schreef:
Klinkt als wat ik ook regelmatig had , bij te zwaar werk doen , vooral veel kracht zetten met gebogen of gedraaide rug.... so hee dan kon de pijn er toch ineens in schieten , oef !

Onderrug en dan uitstralend naar ergens midden boven in m'n bil en ook doorschietend naar dat been af en toe. Constant zo'n zeurende pijn en spanning waar je maar niet vanaf komt en dan liep ik bvb. nietsvermoedend over een drempeltje heen en schoten ineens de tranen in m'n ogen van zo'n heel onverwachte en smerig scherpe pijnscheut door m'n bil , zakte dan soms ook gewoon door m'n been heen :P

Ik wilde er ook erg graag op drukken om het weg te masseren , maar ik kon er niet bij , waar ik ook prikte in m'n bil ik kon het gemeenste pijnplekje niet vinden :P En onderrug wilde ik graag zo bol mogelijk maken om te ontspannen maar kon ik dan nooit diep genoeg doorbuigen om dat voor elkaar te krijgen , hihi.

Was dan echt een kwestie van rust houden of nog beter : lekker op m'n zachte boomloze zadeltje met korte beugels en dan lekker bolle onderrug een goed wiegend stapritje maken , aah dat was echt zo'n opluchting , dan voelde je die spieren zo heerlijk los wiegen en ontspande de boel weer een beetje :P

De zeurende pijn zat er op een gegeven moment eigenlijk altijd (te weinig tijd om regelmatig te rijden helaas) en ik ben op een gegeven moment een keer naar enen chiropractor gegaan.

Erg interessant :)

Die liep even alles langs en ging toen zijn skelet-pop als voorbeeld gebruiken van wat er allemaal scheef stond bij mij , bekken en ruggengraat op 3 plaatsen , ene been daardoor ook iets korter dan het andere been , her en der compensatie en trekkende spieren daardoor...

Ben de eerste 2 weken 3 keer behandeld geloof ik , toen een week later nog eens , daarna 2 weken later nog eens , weer een maand later nog eens...en sindsdien elke 3 maanden. En nooit meer last van die smerige uitschietende pijnen gehad +:)+

En ben toch altijd onverantwoord veel aan het slepen / tillen / tobben geweest :o

Dit zou mijn verhaal kunnen zijn! Heb ik gestofzuigd, kan het er zomaar inschieten, of even iets tillen en tak! Duurt elke keer een paar dagen en bewegen maakt het wel dragelijker. Het zit dan idd in je bil en masseren lukt niet. Misschien moet ik ook eens naar een chiropractor gaan?

MMIDV

Re: Last van rug, wat doorstraalt naar bil en been. Ischias? of?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 11:28

Ik zou toch niet zo hier op afgaan maar naar de fysio/manueel therapeut/osteopaat gaan en die er naar laten kijken. Een hernia heb je niet zomaar.... dan moet je toch wel langere tijd rugklachten hebben dus laat je niet gek maken door alle verhalen hier....

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 12:22

Picobello : op zich is een fysiotherapeut logischer denk ik om eerst eens te laten kijken naar wat er nu eigenlijk scheelt , maar daar ben ik nooit geweest.

Voor mij was het een gouden zet i.i.g. , die chiropractor. Die spierklachten kwamen echt voort uit het scheef staan van wervels en bekken. Maar op zich zit dat toch aan elkaar vast en de spieren trekken het weer scheef , dus ik denk dat zowel een fysio (spieren) als chropractor (skelet) er mee uit de voeten kunnen. Dat met die bil / rug / been had ik overigens alleen na echt grove overbelasting , veels te veel en lomp sjouwen en boven m'n macht werken enzo :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 13:41

Pmarena: Bij mij schiet het de laatste tijd er ook zomaar in. Maar meestal als ik iets in een foute houding heb gedaan.
Omdat het nu ook vaker gebeurt dan vroeger wil ik er toch eens naar laten kijken. AL hangt het misschien ook samen met het feit dat ik veel minder sport momenteel...