Yes to Carrots shampoo?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:29

Emytje schreef:
Klinkt interessant, maar dat zonder shampoo ook wel eigenlijk. Maar wat is baking soda precies?

'No-poo' komt op de blogs en fora ook allemaal wel vrij logisch over. Met Ph waardes en natuurlijke talgproductie enzo. Toen ik zonet zei dat ik het wilde proberen werd ik direct voor gek verklaard, nu wil ik het natuurlijk juist doen. :D

Baking Soda is een zuiveringszout, wat je ook kunt gebruiken bij het bakken. Google zegt; Baking Soda is Natriumbicarbonaat. Je kan het in Nederland niet heel makkelijk in grote hoeveelheden kopen, wel laten bestellen bij de drogist of bakker.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:07

Ik kreeg van YTC gigantische jeuk op mijn hoofd...

_Jessie

Re: Yes to Carrots shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:12

Ik gebruik Olijven shampoo. Minder vet haar en glans onwijs hard en geen conditioner meer nodig :j

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:17

Ik gebruik op aanraden Inecto Coconut Shampoo... voor velen werkt het...mijn haar is er helaas niet minder vet van. Dus ga deze variant dus maar eens proberen.
Dan moet ik dus de tomatenvariant gebruiken lees ik?

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:03

dwaallicht schreef:
Ik kreeg van YTC gigantische jeuk op mijn hoofd...

ahja, dat ook :j
En ik had op sommige plaatsen roos (nog nooit gehad en nu geen YTC te gebruiken geen last meer van)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 08:46

Depende schreef:
'No-poo' komt op de blogs en fora ook allemaal wel vrij logisch over. Met Ph waardes en natuurlijke talgproductie enzo. Toen ik zonet zei dat ik het wilde proberen werd ik direct voor gek verklaard, nu wil ik het natuurlijk juist doen. :D

Baking Soda is een zuiveringszout, wat je ook kunt gebruiken bij het bakken. Google zegt; Baking Soda is Natriumbicarbonaat. Je kan het in Nederland niet heel makkelijk in grote hoeveelheden kopen, wel laten bestellen bij de drogist of bakker.

Hahaha, ik wil het ook gaan proberen. Mijn haar valt gigantisch uit, word snel vet en de laatste tijd heb ik nogal last van roos. Ik ben niet zo van de super chemische dingen, dus ik vind dit wel het proberen waard.

Natriumbicarbonaat kun je hier voor 4,66 per 2 kg kopen. Geen idee of dat een schappelijke prijs is en of ze geen torenhoge verzendskosten hebben. Ik las ook ergens dat de sommige toko's wel groot verpakkingen verkopen. Ik vind het wel het proberen waard eigenlijk en stiekem ook grappig. Even je haar wassen en dan neem je bak soda en appelazijn mee onder de douche. :+

Maar ik ga offtopic, misschien wel een leuk idee om hier een apart topic over te openen voor mensen die het no-poo idee gaan testen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 14:30

Spirit: Weet je toevallig of de shampoo ook ergens in België te vinden is?

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 15:27

Nee, weet ik niet. Heb het zelf in Nederland gekocht.