kind trekt luier uit 's nachts

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:42

Hallo

Maar wanneer doet ze dat dan precies? Echt midden in nacht of 's morgens heel vroeg? Zij heeft dan blijkbaar al genoeg van het slapen en gaat zich dan uit verveling "misdragen"?.

En als jullie haar 's morgens vinden heeft ze dan haar hele bedje eronder gesmeerd?

Kan ze al aangeven dat ze moet plassen/poepen? Heb je haar overdag al op de pot of wc? En ja dat kan prima, onze meiden deden dat toen ook al.

Waar slaapt ze in? Ledikant of peuterbed? Misschien is een peuterbedje een idee zodat ze gemakkelijker zelf uit bed kan komen en dan zelf op het potje (wat naast haar bed staat) kan gaan?
Voor het gemak kun je haar laten slapen met luierbroekje. (onze meiden lagen met 20 maanden in peuterbed en met 2 jaar waren ze zindelijk)

Hoe lang slaapt ze overdag? En als je haar voor en na het slaapje op de pot laat plassen is ze dan tijdens het dutje droog? (de mijne met 18 maanden).

Misschien moet je toch 's nachts een paar keer gaan controleren om te zien wanneer ze de luier uittrekt.

Leg anders als je zelf naar bed gaat wat speeltjes in haar bed en een anti-lekbeker met water, zodat ze zich niet meer verveelt.

Wat je ook nog kunt doen is haar een pyama uit 1 stuk (hansop) laten dragen of een pyamabroek vastnaaien aan het pyamajasje. Je zult dan wel een sluiting op de schouder moeten maken, vanwege het aan- en uittrekken.

Succes

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:47

svdijk schreef:
als ze goed zou praten zou ik het inderdaad kunnen vragen, maar helaas is ze laat met praten.
ze zegt wel veel woordjes, maar kan nog geen dingen uitleggen.
ik ga hiervoor naar de huisarts, ivm veel verkouden zijn en dus misschien last van d'r oortjes.
en tja, als ik iets uit leg aan haar, en zij is het er niet mee eens, trekt ze een enorme grijns op d'r gezicht en schud fanatiek "nee" hahaha.
het is zo'n lekker jong, heel bijdehand op veel vlakken, maar helaas het praten is een moeilijk punt.
ik ga inderdaad proberen om haar 's nachts op het potje te zetten, hoewel er daarna waarschijnlijk niet meer geslapen word.
een veiligheidsspeld krijgt ze open, dus dat is zeker geen optie.
als d'r bed nat is, gaat ze gewoon verder slapen.

Ga inderdaad naar de huisarts! Ze kan best verstopte/ontstoken oren en ontstoken neusamandelen hebben. En daar hoeven kinderen NIET ziek van te zijn! Heb wel eens met dreumes bij de CB-arts gezeten die zei dat ze "op de kop moest staan van de oorpijn", maar aan kind was niks te merken....
Laat je door de huisarts ook niet afschepen. Vraag een verwijzing naar de KNO-arts. Van het pellen van de neusamandel en plaatsen van buisjes knappen kinderen vaak verschrikkelijk op.
Verder kunnen kinderen vreselijk gefrustreerd raken als ze een achterstand in de taalontwikkeling hebben. En hoe eerder die ingelopen wordt hoe beter het is.

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:50

.
Laatst bijgewerkt door sullebulle op 15-02-22 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 12:52

Ylana schreef:
Denkt iedereen nou echt dat een kindje van nog geen 2 er baat bij heeft om 's nachts er 5 keer uit te moeten om op een potje gezet te worden??? Ja hoor, die gaat daar echt gelukkig van worden!!!
Jeetje, wat een onzin hoor ik hier voorbij komen...
Mijn dochtertje trekt altijd haar sokken uit. Ik begin me nu echt af te vragen wat zij mij duidelijk wil maken?!?
Kind heb ontdekt dat dit leuk is. Dit is iets wat ze zelf kan. Hoeft helemaal niets met zindelijkheid te maken te hebben zolang ze dat overdag ook niet aangeeft.
TS, ik zou inderdaad proberen om de trappelzak binnenste buiten te keren. Wie weet helpt dat.

*\o/* Amen

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:14

Zonnetje81 schreef:
Dit is gewoon van: ik vind mijn luier niet fijn, echt niet omdat dat kind denkt: zet me op het potje! Een kind wordt eerst overdag een keer zindelijk als ze 2/3/4 zijn...

ja want ieder kind is hetzelfde he.
Vroeger waren kinderen vaak al met 1,5 zindelijk

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:30

sullebulle schreef:
IngridB schreef:
Wat doet ze als haar bedje helemaal nat is? Roept ze je dan of gaat ze lekker verder slapen?
Misschien heel gemeen en niet echt fris, maar laat haar eens lekker in dat natte bedje liggen en maak haar de volgende ochtend eens heel duidelijk dat dit niet de bedoeling is!! En als ze het toch weer doet, dan wéér in het natte bedje laten liggen.
Ik denk dat ze dan wel gaat begrijpen dat ze dit niet meer mag doen :j

Hoe wou jij een kind van nog géén 2 jaar dat duidelijk maken dan? Stem verheffen, boos worden, neusje door de plas heenwrijven (zoals bij honden wel eens wordt gedaan)? We hebben het over een kind van onder de twee he, dat moeite heeft met praten. Lijkt me persoonlijk niet echt passen bij deze leeftijd. Sowieso boos worden lijkt me geen optie, erover praten is een tweede, maar kindje heeft hier blijkbaar nog moeite mee.

Topicstarter: Je vertelde over luieruitslag, is dat inmiddels al beter? Heeft ze dat nog steeds? Misschien heeft ze gewoon erge jeuk en wil ze daarom alles van haar lijfje afhebben? Ben wel benieuwd hoe het daar nu mee gaat. Succes er in ieder geval mee.

Misschien zou je je vraag eens voor kunnen leggen aan een orthopedagoog. Via deze website kun je je vraag bv. mailen, maar je kunt ook bellen. http://www.elker.nl/voor-ouders/Hulpvor ... ---6-jaar/

Ik heb zelf een kind van 10 dus heb het allemaal ook meegemaakt!!!! En k heb het ook helemaal niet over boos worden, maar je kunt wel duidelijk maken dat dit niet mag. En weet je....een kindje van 2 snapt meer dan jij denkt hoor ;) . Oké met praten loopt ze achter, maar wat het dochtertje van ts doet kan ook áandacht' vragen zijn. Het hoeft niet, misschien is er iets heel anders aan de hand, maar het zou toch heel goed kunnen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:33

Ts is het geen idee om met een beloning te gaan werken?
je maakt bv een mooi groot papier en elke ochtend als ze netjes haar luier om heeft gelaten, dan mag ze een sticker plakken.
Doet ze dit een week lang goed, dan krijgt ze bv een klein cadeautje :) .
In het begin zal ze het misschien niet goed begrijpen, maar als je dit even doorzet, dan zal ze er plezier in gaan krijgen en denkt ze misschien, jippie ik mag een sticker plakken.
Dan motiveer je haar om de luier aan te laten :j

Misschien heb je hier iets aan!!!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:50

IngridB schreef:
Ts is het geen idee om met een beloning te gaan werken?
je maakt bv een mooi groot papier en elke ochtend als ze netjes haar luier om heeft gelaten, dan mag ze een sticker plakken.
Doet ze dit een week lang goed, dan krijgt ze bv een klein cadeautje :) .
In het begin zal ze het misschien niet goed begrijpen, maar als je dit even doorzet, dan zal ze er plezier in gaan krijgen en denkt ze misschien, jippie ik mag een sticker plakken.
Dan motiveer je haar om de luier aan te laten :j

Misschien heb je hier iets aan!!!

Dat is inderdaad ook een heel goed idee!!

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:54

sullebulle schreef:
IngridB schreef:
Wat doet ze als haar bedje helemaal nat is? Roept ze je dan of gaat ze lekker verder slapen?
Misschien heel gemeen en niet echt fris, maar laat haar eens lekker in dat natte bedje liggen en maak haar de volgende ochtend eens heel duidelijk dat dit niet de bedoeling is!! En als ze het toch weer doet, dan wéér in het natte bedje laten liggen.
Ik denk dat ze dan wel gaat begrijpen dat ze dit niet meer mag doen :j

Hoe wou jij een kind van nog géén 2 jaar dat duidelijk maken dan? Stem verheffen, boos worden, neusje door de plas heenwrijven (zoals bij honden wel eens wordt gedaan)? We hebben het over een kind van onder de twee he, dat moeite heeft met praten. Lijkt me persoonlijk niet echt passen bij deze leeftijd. Sowieso boos worden lijkt me geen optie, erover praten is een tweede, maar kindje heeft hier blijkbaar nog moeite mee.

Nou een kind van 2 snapt genoeg hoor, en die van mij praatte al redelijk goed toen ze net 2 was. Geen enkel probleem

guenivere

Re: kind trekt luier uit 's nachts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:59

Mijn nicht had dit probleem ook, zei heeft altijd de slaapzak binnenste buiten en dan rits op de rug gehad dat kan je eigenlijk niet open maken zowel... je hebt ook altijd nog slaapzak riemen die kun je door de slaapzak doen aan de achterkant en dan om het matrasje heen, ze heeft er dan verder geen hinder van het enige minpunt is dat ze dan alleen op haar rug kan liggen en haar niet meer om kan draaien. Heb er gelukkig zelf nooit last mee gehad. Mijn zoontje was dan ook al wel met 2,5 zindelijk..... kan je anders niet proberen om een rompertje aan de onderkant dicht te naaien en dan via de onderkant aan te trekken? Dan zou ze er ook niet meer bij kunnen neem ik aan.

CinTwiZo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:05

ik heb weleens slaapzakjes gezien waarbij ze aan de rits een klein knoopje hadden gedaan. Je hebt dan hetzelfde als met de veiligheidsspeld maar dan met knoopje en lusje (lekker strak doen en misschien wel meer dan 1)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:11

Marie111 schreef:
Leg anders als je zelf naar bed gaat wat speeltjes in haar bed en een anti-lekbeker met water, zodat ze zich niet meer verveelt.

een bed is een plaats waar een kind moet leren om tot rust te komen en te slapen, met speelgoed erbij ga je het probleem alleen maar verergeren.
onze kinderen hebben alledrie een anti-lekbeker in bed (niet tegen de verveling maar voor als ze 's nachts dorst hebben ;) ), maar als ze daarmee beginnen spelen heb je ook een nat bed :+

's nachts op het potje zetten als ze daar niet om vraagt heeft geen zin, dat gaat alleen maar ten koste van jullie nachtrust.

in het kinderdagverblijf waar onze jongste zat deden ze bij die speelvogeltjes de slaapzak of zelfs de luier achterstevoren aan.

dat idee met een lusje en een knoopje heb ik ook nog met succes toegepast :j
(bij eentje die de slaapzak uittrok om uit zijn bed te kunnen klimmen)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:35

CinTwiZo schreef:
ik heb weleens slaapzakjes gezien waarbij ze aan de rits een klein knoopje hadden gedaan. Je hebt dan hetzelfde als met de veiligheidsspeld maar dan met knoopje en lusje (lekker strak doen en misschien wel meer dan 1)

Heb ik bij mijn zoontje ook gedaan vroeger :j , werkte erg goed!

different1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-11 18:40

ow, ze snapt inderdaad een hele hoop, en ze is verschrikkelijk eigenwijs.
ik kan enorm met haar en om haar lachen, en ze doet dan vrolijk mee.
ze maakt overdag nog niet duidelijk dat ze moet plassen/poepen, en ook als ze al een natte luier heeft komt er niets vanuit haar om dat duidelijk te maken.
het enige wanneer ze "o,o" zegt, is als de douche aanstaat en ze gaat dan plassen.
ik ga inderdaad maar een paar keer controleren wannneer ze d'r luier uitdoet 's nachts.
het peuterbedje is onderweg, dus dan kunnen we ook gaan oefenen met een potje naast het bed eventueel.
de luieruitslag is weg, maar om dat zo te houden moet ik dus blijven afwisselen van merken.
ik vind het gewoon heel sneu voor die kleine dat ze 's ochtends nat ligt, buiten dat het ook gaat stinken maar das een bijzaak.
ze heeft een knuffel in haar bed, maar de antilekbeker heb ik er al uit gehaald ivm eventueel overmatig drinken en daardoor dus nat liggen.
vandaag had oma bingo, een poep-bedje ipv een plas-bedje.
dat heeft ze thuis nog niet gedaan, gelukkig.
ze slaapt overdag gemiddeld 2 uur, soms wat korter en soms wat langer, ligt aan de indrukken van de dag.
ze gaat 's avonds rond 8 uur naar bed, en slaapt dan klokje rond.

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:56

Gewoon de slaapak achterste voren en de rits aan de bovenkant maken,dan moet ze wel een goochelaar zijn om hem open te krijgen :D

Heb ik ook met mijn jongste gedaan,meestal is het een fase en gaat het over.

S,nacht wakker maken en op het potje zetten heeft meestel niet veel zin want dan zijn ze niet goed wakker en lukt het niet.

Gewoon zorgen dat ze de luier niet los krijgt en als ze overdag aan gaat geven dat ze op het potje wil kun je meestal ook proberen om het snachts zonder luier te doen,maar dan moet ze het overdag wel goed doen.

Veel succes met je kleine :+