Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
svdijk schreef:als ze goed zou praten zou ik het inderdaad kunnen vragen, maar helaas is ze laat met praten.
ze zegt wel veel woordjes, maar kan nog geen dingen uitleggen.
ik ga hiervoor naar de huisarts, ivm veel verkouden zijn en dus misschien last van d'r oortjes.
en tja, als ik iets uit leg aan haar, en zij is het er niet mee eens, trekt ze een enorme grijns op d'r gezicht en schud fanatiek "nee" hahaha.
het is zo'n lekker jong, heel bijdehand op veel vlakken, maar helaas het praten is een moeilijk punt.
ik ga inderdaad proberen om haar 's nachts op het potje te zetten, hoewel er daarna waarschijnlijk niet meer geslapen word.
een veiligheidsspeld krijgt ze open, dus dat is zeker geen optie.
als d'r bed nat is, gaat ze gewoon verder slapen.
Ylana schreef:Denkt iedereen nou echt dat een kindje van nog geen 2 er baat bij heeft om 's nachts er 5 keer uit te moeten om op een potje gezet te worden??? Ja hoor, die gaat daar echt gelukkig van worden!!!
Jeetje, wat een onzin hoor ik hier voorbij komen...
Mijn dochtertje trekt altijd haar sokken uit. Ik begin me nu echt af te vragen wat zij mij duidelijk wil maken?!?
Kind heb ontdekt dat dit leuk is. Dit is iets wat ze zelf kan. Hoeft helemaal niets met zindelijkheid te maken te hebben zolang ze dat overdag ook niet aangeeft.
TS, ik zou inderdaad proberen om de trappelzak binnenste buiten te keren. Wie weet helpt dat.
sullebulle schreef:IngridB schreef:Wat doet ze als haar bedje helemaal nat is? Roept ze je dan of gaat ze lekker verder slapen?
Misschien heel gemeen en niet echt fris, maar laat haar eens lekker in dat natte bedje liggen en maak haar de volgende ochtend eens heel duidelijk dat dit niet de bedoeling is!! En als ze het toch weer doet, dan wéér in het natte bedje laten liggen.
Ik denk dat ze dan wel gaat begrijpen dat ze dit niet meer mag doen
Hoe wou jij een kind van nog géén 2 jaar dat duidelijk maken dan? Stem verheffen, boos worden, neusje door de plas heenwrijven (zoals bij honden wel eens wordt gedaan)? We hebben het over een kind van onder de twee he, dat moeite heeft met praten. Lijkt me persoonlijk niet echt passen bij deze leeftijd. Sowieso boos worden lijkt me geen optie, erover praten is een tweede, maar kindje heeft hier blijkbaar nog moeite mee.
Topicstarter: Je vertelde over luieruitslag, is dat inmiddels al beter? Heeft ze dat nog steeds? Misschien heeft ze gewoon erge jeuk en wil ze daarom alles van haar lijfje afhebben? Ben wel benieuwd hoe het daar nu mee gaat. Succes er in ieder geval mee.
Misschien zou je je vraag eens voor kunnen leggen aan een orthopedagoog. Via deze website kun je je vraag bv. mailen, maar je kunt ook bellen. http://www.elker.nl/voor-ouders/Hulpvor ... ---6-jaar/
IngridB schreef:Ts is het geen idee om met een beloning te gaan werken?
je maakt bv een mooi groot papier en elke ochtend als ze netjes haar luier om heeft gelaten, dan mag ze een sticker plakken.
Doet ze dit een week lang goed, dan krijgt ze bv een klein cadeautje.
In het begin zal ze het misschien niet goed begrijpen, maar als je dit even doorzet, dan zal ze er plezier in gaan krijgen en denkt ze misschien, jippie ik mag een sticker plakken.
Dan motiveer je haar om de luier aan te laten![]()
Misschien heb je hier iets aan!!!
sullebulle schreef:IngridB schreef:Wat doet ze als haar bedje helemaal nat is? Roept ze je dan of gaat ze lekker verder slapen?
Misschien heel gemeen en niet echt fris, maar laat haar eens lekker in dat natte bedje liggen en maak haar de volgende ochtend eens heel duidelijk dat dit niet de bedoeling is!! En als ze het toch weer doet, dan wéér in het natte bedje laten liggen.
Ik denk dat ze dan wel gaat begrijpen dat ze dit niet meer mag doen
Hoe wou jij een kind van nog géén 2 jaar dat duidelijk maken dan? Stem verheffen, boos worden, neusje door de plas heenwrijven (zoals bij honden wel eens wordt gedaan)? We hebben het over een kind van onder de twee he, dat moeite heeft met praten. Lijkt me persoonlijk niet echt passen bij deze leeftijd. Sowieso boos worden lijkt me geen optie, erover praten is een tweede, maar kindje heeft hier blijkbaar nog moeite mee.
Marie111 schreef:Leg anders als je zelf naar bed gaat wat speeltjes in haar bed en een anti-lekbeker met water, zodat ze zich niet meer verveelt.