Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

).
). Mijn probleem zit vooral in de pezen, maar dat kan natuurlijk ook met overbelasting/teveel doorbuigen te maken hebben, en volgens de HA was fibromyalgie het toch net niet ... dus dan moet het wat anders zijn
. Ik heb het wel al eens vermeld, maar toen moest hij daar eens over nadenken, en sindsdien ben ik er niet meer geweest

jannetta1986 schreef:@[***]
ja ik weet ook niet waarom alleen die gewrichten in die test staan :s
maar op internet staat ook alleen die test
Maar dit is specifiek voor het hypermobiliteitssyndroom.
deze test wou hij doen met mij toen hij ontdekte dat mijn enkels hypermobiel waren.
jannetta1986 schreef:@vizsla_love:
welke kun je niet dan?
) maar ik krijg mijn handen niet plat op de grond, helemaal niet zelfs. Maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat mijn stuitje hypermobiel is waardoor ik al mijn onderrug spieren nodig heb om dat een beetje te compenseren. Ben daardoor erg stijf in mijn onderrug. En ik kan alleen mijn linkerpink meer dan 90 graden overstrekken Jette schreef:jannetta1986 schreef:@vizsla_love:
welke kun je niet dan?
(ik heb mijn gebruikersnaam veranderd dus niet schrikken) maar ik krijg mijn handen niet plat op de grond, helemaal niet zelfs. Maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat mijn stuitje hypermobiel is waardoor ik al mijn onderrug spieren nodig heb om dat een beetje te compenseren. Ben daardoor erg stijf in mijn onderrug. En ik kan alleen mijn linkerpink meer dan 90 graden overstrekken
hoop dat t duidelijk is

dat is wel overstrekken toch
maar ach, als je dat dan gedaan hebt is het wel een stuk beter
jannetta1986 schreef:ja hier nog 1
ik ben ook hypermobiel en heb het hypermobiliteitsyndroom
bij het syndroom zit het in meerde gewrichten en niet in 1 of 2 plaatsen.
heb vandaag een test gedaan bij de manueelterapeut.
heb heb hem hier even voor jullie neer gezet zodat je kunt testen of je het hypermobiliteitsyndroom ook hebt.
1. de patient kan met gestrekte benen zijn/haar handen plat op de vloer zetten. 1 punt.
2. de elleboog kan 10 graden of meer worden overstrekt. 1 punt per elleboog.
3. de knie kan 10 graden of meer worden overstrekt 1 punt per knie.
4. de duim kan met lichte hulp tegen de onderarm aangebracht worden. 1 punt per duim.
5. de pink kan met lichte hulp verder dan 90 graden naar achter worden gebracht terwijl de hand palm op tafel ligt 1 punt voor elke pink.
elk van de 5 punten levert 1 of 2 punten op.
het maximum ligt op 9 punten.
er is sprake van hypermobiliteit bij een score bij mannen van 5 punten of meer.
en bij vrouwen van 6 punten of meer.