Vliegangst..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:54

Net bij de doc geweest, heb ook oxazepam voorgeschreven gekregen! Laat het ajb werken.. _/-\o_

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:02

Hier ook behoorlijke vliegangst, maar toch ieder jaar weer met het vliegtuig op vakantie. Moet er toch een keer vanaf. Al vanalles geprobeeerd, van homeopathie tot voorgeschreven roze-olifanten-pilletjes van de huisarts....bij mij werkt het dus niet. De angstreactie is gewoon sterker dan al die pillen/middeltjes.
Dus als er iemand nog een andere oplossing weet....
Angsttherapie, weet ik niet wat ik daarvan moet vinden. Ooit eens een familielid gehad die zoiets had gedaan, maar dat heeft helemaal niets geholpen.

Anoniem

Re: Vliegangst..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:14

Reistabletje innemen? Ik heb die van Primatour :)
Hier wordt je altijd wat 'rustiger' van, waardoor je je minder snel druk gaat maken in het vliegtuig. Ze helpen ook tegen misselijkheid en houden je wat beter in evenwicht.

Ik heb in maart voor het eerst gevlogen, heenvlucht vond ik toch wat eng maar terug zat ik superrelaxt in mijn stoel, bij het raam zelfs! ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:25

Ook al geprobeerd, werkt ook niet

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:40

Myrthe92 schreef:
Net bij de doc geweest, heb ook oxazepam voorgeschreven gekregen! Laat het ajb werken.. _/-\o_

dat gaat helemaal goed komen, succes

( ik neem er altijd 1 echt net voordat ik instap, heerlijk :z

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 20:18

Dat oxazepam werkt vrijwel direct sassefras?

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:44

Op 't stickertje van het doosje staat dat ik 'm een uur van te voren moet nemen?! Hoelang werkt dat spul?

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:32

ja bij de 1 langer dan bij de ander bij me moeder werkt het 3 uur maar je kan het doosje bij je houden mocht je weer een beetje gestrest voelen neem je weer een halve in....
en nee werkt niet meteen me moeder neemt een halve een uur van te voren en weer een halve voordat we het vliegtuig ingaan maar de 1 heb er meer nodig dan de ander dus gewoon op je eigen gevoel afgaan en nooit meer nemen dan je mag:P

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:33

Je moet wel een doktersverklaring bij je hebben voor dit soort voorgeschreven medicatie.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:36

Ik lees morgen het hele topic even want mijn man heeft vliegangst en niet zo'n klein beetje ook. Toch willen we dit jaar weer naar Las Vegas en dan het liefst zonder toestanden onderweg, dus ik lees morgen even de rest om te zien of er nuttige tips bijzitten!

Ben zelf niet zo'n voorstander van medicijnen, vooral ook omdat hij al iets inneemt vanwege zijn trombosehistorie.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 06:10

Jildau schreef:
Dat oxazepam werkt vrijwel direct sassefras?

ik denk zo,n drie kwartier, dus net voor de slurf kiep ik er 1 naar binnen, nog 1 nemen zou ik niet doen, dan ben je de hele dag niet vooruit te krijgen :D , hoe lang moet je vliegen ???,

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 06:11

Esther28 schreef:
Je moet wel een doktersverklaring bij je hebben voor dit soort voorgeschreven medicatie.

1 of 2 pilletjes voor de terug weg in je tas, geen hele doos, dan is er niks aan de hand hoor

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 08:42

Ik moet 5 uur vliegen met op de heenweg een overstap in Eindhoven..

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 09:55

neem er 1, en stop een halfje in je tas, jij komt dan uitgeslapen aan :+

echt je zal zien dat het meevalt

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 10:08

Laat het cabinepersoneel weten dat je last hebt van vliegangst.Dan weten ze er in ieder geval van af mocht je in paniek raken of wat dan ook.Zij kunnen je ook gerust stellen en evt. (als het bekend is) laten weten als er turbulentie aan zit te komen.Ik heb een aantal vriendinnen die als stewardess werken en die adviseren dat ook.

Ik werk zelf bij een luchtvaartmaatschappij op de luchthaven en vorige keer was er een passagier die zei dat ze last had van vliegangst,maar wij hadden het idee dat ze gewoon voorin wilde zitten.
Dus de captain kwam er bij en wat zegt die beste meneer : mevrouw ik ben zelf ook bang om te vliegen.
Ik zeg : dit gaat dus echt niet helpen he.....
Die dame is gewoon aan boord gegaan en zoals ik al zei,wij hadden niet echt het idee dat ze vliegangst had,want dat zie/merk je gauw genoeg aan iemand.
Ik ben zelf ook niet echt blij als ik moet vliegen,maar ik denk altijd maar zo : het is nog steeds de veiligste manier van reizen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 10:43

Ja maar vorige keer zat ik echt te huilen voor we op moesten stijgen want ik was zó bang. En de stewardessen keken me gewoon aan en hebben zich nergens mee bemoeit. Dus dan denk ik van ze zitten er vast niet op te wachten op 'weer zo'n aansteller'. Vorige keer kon het niemand iets schelen dat ik zat te huilen en hyperventileren. Dus durf het dan van tevoren niet goed te zeggen denk ik..

Dette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:31

Plaatsen kun je soms via internet regelen, bij het online inchecken. Zag dat anderen dat ookal hadden genoemd. Als je ziet dat het vliegtuig niet helemaal vol zit, en je ziet een beter plekje kan je gewoon even vragen aan de stewardessen of je daar mag zitten.

Zelf heb ik ook niet altijd goede ervaringen met stewardessen. Een keer had ik al overgegeven voordat we opgestegen waren, het vliegtuig ging net achteruit bij de gate vandaan. Ik mocht niet meer opstaan om mn zakje weg te gooien, maar de stewardessen wouden het ook niet voor mij opruimen. En dat terwijl de stewardessen nog vrolijk rondliepen in het vliegtuig. Echt belachelijk, zat ik daar dik een kwartier te wachten tot we in de lucht waren met mn overgeefzakje! Maar heb ook wel hele lieve stewardessen meegemaakt die steeds even kwamen kijken hoe het met mij ging. En die even uit kwamen leggen wat er gebeurde ect. Zou het gewoon even zeggen tegen de stewardessen, de meeste stewardessen zijn wel behulpzaam.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:35

Ik heb ook zon vliegangst en moet volgend jaar met schoonfamilie naar Turkije :s.

De laatste keer dat ik zou gaan vliegen ben ik gewoon niet gegaan :o zo bang was ik.. Ik ga hyperventileren en ben dan echt bang dat ik doodga.. Ik vind het ook erg jammer dat je uren an te voren al aanwezig moet zijn want begin thuis al te hyperen en dat wachten maakt het er niet beter op..

Miss is valium een optie? Een vriendin van mij doet dat, die wordt er ontspannen van zegt ze, maar ik ben bang dat ik al ga hyperen bij de gedachte dat ik een pilletje moet slikken en dan vraag ik me af wat de bijwerkingen zijn etc..

Oxzazepam heb ik ook gehad maar toen ik de bijwerkingen las ging ook weer hyperen.. Waanbeelden vind ik niet echt ontspannend :+

Succes! En laat maar weten hoe je het oplost miss ken ik dat ook doen volgend jaar ;)

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 13:39

Welke maatschappij heb je gevlogen dan? Ik verbaas me er een beetje over,want het cabine personeel is er voor de veiligheid van de passagiers.Als jij (of iemand anders) een paniekaanval krijgt of weet ik het wat,dan kan dat overslaan op andere passagiers en dit wil je echt niet hebben.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 14:03

Nou over 2 dagen is het zover en ik ben nu al misselijk van angst.

Kon geen oxazepam krijgen, dokter zei doodleuk dat ik dan maar geen vliegvakantie had moeten boeken en dat was het eigenlijk. Lekker begripvol! Dus heb nu Neurastan ofzo, van de drogist. Maar ben nog steeds echt heel erg bang. Dit wordt voor mij de allerlaatste vliegvakantie want ik wil dit niet weer.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:01

er is toch wel iemand die een oxazepammetje voor je heeft ????

zaterdag ben ik vlak bij groningen maar dan ben jij vast al weg ?????

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 15:02

Ja ga vrijdag weg.. Wel heel lief aangeboden!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:03

Haal anders bij de drogist iets waar melatonine in zit (zit vaak ook in slaappillen).
Daar wordt je ook wat rustiger van :)

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:04

mmmmm nou wie bied, een pilletje voor jildau :o

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 15:07

Nou ik ben ook een tijd echt bang geweest om te vliegen, ik zat al weken van tevoren in de zenuwen. Ben niet zo zeer bang van het vliegen, maar dat mensen ziek worden! Ik zou bij het raam gaan zitten omdat je dan precies ziet wat er gebeurd. Je ziet als het vliegtuig een bocht maakt en dan klopt je gevoel meer met wat er gebeurd. Als je namelijk bijvoorbeeld bij het gangpad zit en het vliegtuig maakt een bocht, voel je dat goed en dat kan je ook eng vinden ( heb ik in het begin gehad ).. Verder ging ik ht vliegtuig vergelijken met een trein en een bus als het gaat om turbelentie. Een vliegtuig is heel stil en je hebt dus geen hobbeltjes, maar bij turbelentie bijvoorbeeld kan je even een beetje schudden, dan denk ik altijd maar.. Dit voel je nou heel de tijd in een trein en dan vind je het ook niet eng!

Ook bedenk ik altijd hoe veel vliegtuigen er nou opstijgen, elke minuut wel 1! In het hoogseizoen rij je gewoon in een treintje naar de opstijgbaan.. Je bent dus niet de enige die de lucht in gaat en bedenk ook altijd dat de stewardessen en de piloot ook veilig aan de grond willen komen, zij maken soms wel 3 vluchten achter mekaar. Dan stijgen en landen ze dus 3 keer op een dag. Ik hou dus altijd dat soort gedachten aan, dan komt het wel goed! Vind zelf de transfer vanaf het vliegveld nooit zo fijn! :+..

Ik slik valdispert extra rust pillen en zware reispillen, daar word ik moe en ontspannen van! ;) Ben toevallig gisteren terug gekomen uit Turkije en had op de heenweg een tussenlanding op Eindhoven! ( Vanaf Rotterdam ) Ook lekker, ben ik weer goed getest en volgende week vrijdag ga ik ook weer voor twee weken naar Zuid Spanje! Is wel goed als je zo vaak achter elkaar gaat, dan word je er nog eens gewoon aan..