Help! Problemen thuis wil weg!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Love099

Re: Help! Problemen thuis wil weg!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 11:45

sommige denken oh het valt allemaal wel mee haar thuissituatie maar blijkbaar valt me thuissituatie dus niet mee
ik had me OP misschien anders moeten schrijven dat jullie een ander beeld er van krijgen
maar ik ervaar het anders dan jullie

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:46

Heb je zelf al iets ondernomen om er iets aan te veranderen?
Er met iemand over gepraat?
Naar de huisarts geweest?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:07

Hmm, ik heb zo vaak een tik voor mn harses gekregen vroeger :') Ik was dan ook vrij bijdehand en uitdagend... Dus mwoah, en tik krijgen valt bij mij niet onder mishandeling.
Slaan zonder aanleiding echt wel :j Daarnaast lijkt het mij geen pretje om met een alcoholist in huis te wonen en zou ik in ieder geval een derde er naar 'laten kijken'.

Dus vraag inderdaad hulp bij je huisarts of iemand die je vertrouwd TS!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:16

TS,
Is er niemand met wie je kan praten? Beste vriendin, familielid (bijv. tante), mentor, huisarts?

Ik vind het trouwens belachelijk hoe er hier door sommigen wordt gereageerd op TS.
Zij heeft een SA aangemaakt, dus laat haar haar hart luchten en om advies en/of lotgenoten vragen.
Als je daar niet aan wil of kan voldoen, reageer dan niet.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:19

Hhilde schreef:
DaniBanani schreef:
Niet iedereen durft dat hè..een forum is anoniemer, dat is véél gemakkelijker dan naar een huisarts/vertrouwenspersoon. Bovendien zegt TS dat haar mentor niet heeft geholpen, daar is ze dus al heen geweest.

(en ja, misschien was dat omdat de mentor de situatie wel mee vond vallen..maar hoe dan ook, voor de TS voelt het als 'niet geholpen worden in een rotsituatie')

Een forum is anoniemER maar zeker niet anoniem. En dat vergeet TS denk ik :j

Door jouw reakties in dit topic, krijg ik de indruk dat jij weet wie TS op Bokt is?
TS maakt niet voor niets een SA aan, ze wil graag anoniem haar verhaal doen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 12:52

Electra63 schreef:
Door jouw reakties in dit topic, krijg ik de indruk dat jij weet wie TS op Bokt is?
TS maakt niet voor niets een SA aan, ze wil graag anoniem haar verhaal doen.

Nee. Maakt me ook niet uit, heeft voor mij geen toegevoegde waarde om te weten wie TS is. En ik weet het dus ook niet.
En internet is nooit anoniem. De hele wereld kan het lezen en genoeg mensen zullen de kleine persoonlijke dingen aan haar kunnen linken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 13:41

Op de 1e pagina, vraag jij aan TS, waarom zij niet is doorgegaan in haar oude topic?
Dan weet je dus wel wie TS op Bokt is?
Ik vind nl. wel dat TS haar verhaal anoniem op Bokt heeft gedaan, zij noemt geen namen en geen woonplaats. Behalve misschien als je haar "bokt-naam" weet, dan is TS misschien niet meer anoniem.
Maar daar dient het SA voor.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:05

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:18

Electra63 schreef:
Op de 1e pagina, vraag jij aan TS, waarom zij niet is doorgegaan in haar oude topic?
Dan weet je dus wel wie TS op Bokt is?
Ik vind nl. wel dat TS haar verhaal anoniem op Bokt heeft gedaan, zij noemt geen namen en geen woonplaats. Behalve misschien als je haar "bokt-naam" weet, dan is TS misschien niet meer anoniem.
Maar daar dient het SA voor.

Lol, ik keek gewoon bij haar oude berichten :') Want ze heeft hier al eerder een topic over gemaakt.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:32

Meid ga praten met je huisarts. Die zijn verplicht om alles geheim te houden.
Of zelf even een belletje plegen naar jeugdzorg. Maar of je veel van die kunt verwachten is ook het 2de.
Is er wel eens politie bij jullie aan de deur geweest? Of zijn er kennissen/vrienden van op de hoogte. Misschien kunnen die je ook helpen.

@Hhilde. Je hoeft die meid niet zo aan te vallen. Ze wilt alleen advies. Als je haar geen advies kunt geven. Reageer dan gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:44

Enige zinnige tip die ik kan bedenken; ga eens met je huisarts praten :) Die weet welke eventuele oplossingen er zijn voor jou. En verder, uitzingen. Het klinkt hard maar kind zijn is nou eenmaal niet altijd leuk of makkelijk. En ik geloof zeker dat jij niet lekker zit nu thuis, maar bedenk in ieder geval dat dit niet voor altijd is, en dat je over 2 jaar volwassen bent en je eigen weg kunt gaan :) Heel veel sterkte meis!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 14:56

Zera schreef:
@Hhilde. Je hoeft die meid niet zo aan te vallen. Ze wilt alleen advies. Als je haar geen advies kunt geven. Reageer dan gewoon niet.

Ik val haar niet aan :\ Ik zeg alleen dat we maar één kant horen en dat hoe zij het vertelt het nog niet eens zó verschrikkelijk klinkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:00

Hhilde schreef:
Zera schreef:

Ik val haar niet aan :\ Ik zeg alleen dat we maar één kant horen en dat hoe zij het vertelt het nog niet eens zó verschrikkelijk klinkt.

Dan weet jij niet wat voor impact een ouder met een verslaving kan hebben op een kind.. Verdiep je eerst eens in iets voor je je conclusies trekt zou ik zeggen :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:06

Juul schreef:
Dan weet jij niet wat voor impact een ouder met een verslaving kan hebben op een kind.. Verdiep je eerst eens in iets voor je je conclusies trekt zou ik zeggen :)

Ik heb in een gezin gewoond waar de moeder alcoholverslaafd was en de vader drugsverslaafd.
Dus ja, dat weet ik wél. Ook jij oppassen met conclusies dus. :)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:06

TS kun je misschien iets meer details geven over de onderwerpen waar jullie ruzie over hebben? (Eventueel via PB)

Ik kan mij wel voorstellen dat sommigen dit als een typisch puberverhaal ziet. Maar dit is hoe zij het ervaart, ze voelt zich er rot door. En dat hoeft niet terecht te zijn, maar gevoelens zijn er niet om te ontkennen.

Net zoals liefdesverdriet: dat is als je 16 bent net zo'n rotgevoel als wanneer je 60 bent. Gevoelens zijn van alle tijden en niet leeftijdsgebonden. Inschattingsvermogen wel, en dat kan hier best een belangrijke factor zijn die nog niet voldoende ontwikkeld is. Maar dat betekent niet dat haar verhaal niet serieus genomen moet worden.. Op iedere leeftijd ervaar je dingen anders, en in de pubertijd al helemaal. Dat is normaal en daar moet ook gewoon aandacht aan geschonken worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:07

Hhilde schreef:
[naam] schreef:

Ik heb in een gezin gewoond waar de moeder alcoholverslaafd was en de vader drugsverslaafd.
Dus ja, dat weet ik wél. Ook jij oppassen met conclusies dus. :)

Ik zeg kán hebben op een kind. Dus weer niet zo snel je conclusies klaar hebben. Dan heeft het op jou misschien weinig indruk gemaakt, dat kán ook zeker heel anders zijn..

Sarah_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:09

Sommigen reageren dat het wel normaal is om een klap te krijgen of dat je vader je in elkaar dreigt te slaan :?

Ik vind dit niet normaal hoor! Volgens mij zit TS niet in een normaal, stabiel gezin en het logisch dat ze niet langer thuis wil wonen. Ik denk dat reacties als: "Wat je allemaal zegt, dat is helemaal niet erg" niet erg gepast zijn en TS helemaal niet verder helpen...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:14

Juul schreef:
Ik zeg kán hebben op een kind. Dus weer niet zo snel je conclusies klaar hebben. Dan heeft het op jou misschien weinig indruk gemaakt, dat kán ook zeker heel anders zijn..

Daar ga je weer. Wie zegt dat het weinig indruk op me heeft gemaakt? Je kunt nog wel heel wat posts verspillen aan zeggen dat ik snel ben met conclusies, maar de pot verwijt de ketel.

Verder val ik de TS niet aan, zit geen persoonlijke verwijten te maken en zeg ook geen rare dingen. Ik zeg alleen dat we het verhaal maar van één kant horen. Sinds wanneer mag bokt alleen nog maar 'oeeeh wat zielig' roepen op dit soort verhalen?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:15

Wat ik erg belangrijk vind om even te weten: Heeft jou moeder echt een alcoholprobleem of is dat jouw diagnose? Wordt ze hierbij geholpen? Heb je dit al wel eens aangesproken (bij een andere persoon...?). Hoe loopt het tussen jouw ouders, neem je daar ook veel agressie waar? Wat zijn de momenten waarop jouw vader en/of moeder echt kwaad worden? Wat gebeurt er dan precies? Welk deel draag jij volgens jou aan deze situatie bij? Wat zouden jou anders anders kunnen doen in zulke situaties volgens jou?

Een hele hoop vragen, maar ik denk dat we dan een beter beeld van alles krijgen.

Overigens vind het bezorgde van jouw ouders wanneer jij weg gaat vrij normaal. Imo ook een teken dat ze om je geven...!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:22

Ik snap niet dat sommigen hier reageren met: het valt wel mee, ik had het erger thuis, etc.
Of het verhaal nou waarheid is of niet, dit is de kijk van TS op het verhaal, zo ziet/voelt zij deze situatie.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:25

antje_vip schreef:
Ik snap niet dat sommigen hier reageren met: het valt wel mee, ik had het erger thuis, etc.
Of het verhaal nou waarheid is of niet, dit is de kijk van TS op het verhaal, zo ziet/voelt zij deze situatie.

_/-\o_

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:26

Als kind vond ik het ook verschrikkelijk thuis en heb al zo vaak tegen me mezelf gezegd dat ik weg ga. En na jaren woon ik nog thuis en voel ik me heerlijk op me gemak, met die 'vreselijke' ouders van toen. Er was niks vreselijks aan, maar zo kijkt de helft van alle kinderen wel tegen hun ouders aan. (nee geen onderzoek). Ik wil niet zeggen dat het mee valt met TS, maar ik snap zeker de reacties met dat we het maar van 1 kant bekijken. Vroeger heb ik ook van alles geklaagd tegen vriendinnen, en dan wat aangedikt, om nog zieliger te lijken en meer zorg van hun te krijgen.

BiHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:32

Hallo mensen,

Ik vind sommige reacties hier best hard, er wordt veel vanuit gegaan dat ts ( misschien ) een lastige puber is en een hoop mensen vinden "een tik " normale gang van zaken.
Ik ben het er mee eens dat het natuurlijk wel per situatie verschillend kan zijn, maar slaan is imo nooit goed.

Aan de andere kant kunnen dit wel serieuze signalen zijn.
( ik werk met jongeren met een trauma, waarvan veelal uit vervelende thuis situaties komen )
Ik heb zat vaak meegemaakt dat t voor de kinderen steeds meer wordt ervaren als "normaal " dat ze bijv uitgescholden en geslagen worden. De drempel om hulp te zoeken wordt steeds hoger en er gaat een heel traject vooraf voordat er direct gehandeld wordt...
Ouders met een drank probleem zijn moeilijke situaties, en dan gaat t er niet om of die ouder 6 glazen drinkt of 16... als er drank in het spel komt en een ouder is onder invloed en reageert daarbij veelal agressief of vervelend, dan praat je al over drank misbruik.

Ts, ga met de huisarts praten of zoek contact met jeugdzorg, er zijn vele manieren mogelijk om je te helpen en of te begeleiden.
Weeg de verschillende opties tegen elkaar af en laat je goed voorlichten.
Maar trek wel aan de bel!!
Suc6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:53

Hhilde schreef:
[naam] schreef:

Daar ga je weer. Wie zegt dat het weinig indruk op me heeft gemaakt? Je kunt nog wel heel wat posts verspillen aan zeggen dat ik snel ben met conclusies, maar de pot verwijt de ketel.

Verder val ik de TS niet aan, zit geen persoonlijke verwijten te maken en zeg ook geen rare dingen. Ik zeg alleen dat we het verhaal maar van één kant horen. Sinds wanneer mag bokt alleen nog maar 'oeeeh wat zielig' roepen op dit soort verhalen?

'Misschien weinig' ;) Dit is het laatste wat ik erover zeg, anders PB je maar hoor..

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:01

Love099 schreef:
Ik ben 16 ik heb heel vaak een normaal gesprek met me ouders proberen te voeren maar dat loopt ieder gesprek weer uit de hand wat ik ook probeer het gaat mis.
Als ik rustig probeer te praten een normaal gesprek begint me moeder altijd ja jou schuld wat hier gebeurt en dan blijf ik rustig en dan gaat me vader ook zo beginnen.
De ruzie´s gaan vooral over hoe het thuis gaat ze worden boos omdat ik boos op hun ben ?? en omdat ik vaak bij vrienden ben.

lieve lieve schat dat je ouders willen weten waar je bent is houden van, het zou erger zijn als ze het niet intresseerde.
Ik heb zelf een puber dochter en dit is zeer herkenbaar.

Agressie van ouders is niet goed en moet je zeker wat mee doen, maar vergeet niet dat je puber bent en alles nu zwart wit ziet. Ik zeg dit niet om je de les te lezen hoor wijfie.
Als je gevoel hebt niet met je ouders te kunnen praten misschien dan met een moeder an je vriendin?

Mijn dochter zei gisteren ook dat ze weg wilde hihi en op haar zelf ging wonen, ach heb ik zo vaak geschreeuwd hoor, en weet je wat mis ik ze nu, nu ze er niet meer zijn. Nu pas begrijp ik hun, nu ik zelf mama ben van een 15 jarige.
Ik weet dat jou gevoel nu echt is hoor . Je mag altijd een pb sturen mocht je willen babbelen.

J