Hoi!
Sorry, nog steeds niet gereageerd.
Ik loop momenteel bij de uroloog, maar nog zonder resultaat.
Bij de eerste afspraak hebben ze wat onderzoeken gedaan (Inwendig onderzoek, vind niemand leuk, maar is wel noodzakelijk) een plastest om te kijken of je uitplast. Een echo van je nieren, en een onderzoekje van je buik geloof ik. Veel vragen gesteld, ook hoe mijn ontlasting was (Heeft er ook mee te maken. In mijn geval altijd problemen mee gehad, dus weer recept voor zakjes mee gekregen om het beter mee te maken, wat ik toen ik klein was ook altijd al deed.)
Toen kreeg ik een lijst mee waarin ik thuis een dag lang bij moest houden hoeveel, en hoevaak ik plaste.
Ook allemaal urine kweken mee genomen (stuk of 3) waarvan 2 postitief en waarvan 1 waar niks uit bleek. Volgens uroloog zat er wel iets in, maar zelfs nog niet genoeg om echt duidelijk aan te tonen dat het ECHT een blaasontsteking was. Uit de test bleek ook dat ik niet resistent ben voor de antibiotica, ondanks dat ik die al sinds mijn 5e heel vaak slik, en mijn ervaring dat mijn blaasontstekingen gewoon door de medicatie heenkomen.
Om uit te sluiten dat het dus niks anders is dan een blaasontsteking is het volgende besloten:
Toen is besloten om te stoppen met de onderhoudende kuur antibiotica die ik destijds slikte. En afwachten wanneer er een blaasontsteking zou komen. Op dat moment, urine laten testen bij de huisarts en een kuur van 5 dagen 4 pillen per dag. Dan stoppen en weer urine op kweek. En dan weer naar het ziekenhuis om terug te komen met de uitslagen.
Inmiddels 2 x een moment gehad dat ik dacht: ojee. Waarvan 1 in het weekend, snachts en ik geen zin had om urine te kweken en naar eerste hulp te rijden half uur verderop (Moet nl liefst zo ' vers' mogelijk begreep ik) en waarvan 1 in het weekend dat ik bij mn vriend was 180 km verderop van huis. (Dus toch maar 2 x een pil ingenomen, en is het weer afgezakt..)
Nu samen met moeder besloten dat ik hem echt MOET laten komen, maar zal je net zien dat hij uitblijft.. Wat ik niet hoop, want heb in de laatste periode bijna elke maand wel 2 blaasontstekingen gehad. In de periode dat ik al bij de uroloog zat, wel al een paar keer snachts op de wc gaan zitten met gruwelijk veel pijn, en dat ik er pas 5 uur later vanaf kon komen, zo lang duurde het voor die antibiotica een beetje hielp..
Ehhhh pfff hoop dat ik niks ben vergeten zo'n beetje!
Laatst bijgewerkt door Britt90 op 27-07-11 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt