Overmatig zweten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:30

Juul schreef:
Focussed schreef:
Begin 2004 zijn er verschillende meldingen (onder andere een e-mail van mevrouw Gabriela Casanova Larrosa) geweest dat Aluminium Chlorohydraat borstkanker zou kunnen veroorzaken. Aluminium Chlorohydraat is één van de meest gangbare ingrediënten welke gebruikt wordt in antiperspirant producten (producten om transpiratie tegen te gaan). Er zijn verschillende onderzoeken gedaan om te bekijken of er inderdaad een relatie bestaat tussen het gebruik van een deodorant/ anti-transpirant en borstkanker. Voor informatie en de resultaten van deze onderzoeken adviseren wij u om de site van de KWF Kankerbestrijding te raadplegen: KWF kankerbestrijding Op bovenstaande site is te lezen dat er geen enkele relatie kan worden aangetoond tussen het gebruik van dergelijke producten en borstkanker. Deodorant en anti-transpirant producten kunnen dus veilig worden gebruikt.

KWF Kankerbestrijding lijkt mij toch aardig onafhankelijk...

Niet alles is wat het lijkt :) Maar je lijkt me vrij overtuigd van je mening dus dan zijn we wat mij betreft uitgepraat :)

En het lijkt mij hierbij trouwens biologisch gezien sowieso logisch dat iets dat iets natuurlijks als zweten (=afvalstoffen uitscheiden!) tegengaat (zelfs blokkeert), niet bepaald gezond kan zijn voor je lichaam.... Maar ook dat is mijn persoonlijke idee :)

Nee het is niet mijn mening nogmaals... Het is een feit! Het maakt mij niet uit of het kankerverwekkend is of niet in deze discussie, maar jij blijft roepen dat het wel zo is, terwijl het al keihard is bewezen dat het NIET zo is... Snap je mijn punt :)

En wat dat tweede betreft geef ik je helemaal gelijk. Alleen lijkt het mij geen zoden aan de dijk zetten wanneer men 10 cm2 huid droog houdt. Genoeg overige huid om af te koelen.
Zweten is trouwens NIET afvalstoffen afscheiden. Toevallig komen er zouten en dus zo afvalstoffen mee, maar de nieren zorgen ervoor dat er afvalstoffen worden uitgescheiden. Zweten is er enkel om af te koelen of onder invloed van hormonen feromonen afscheiden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:35

Focussed schreef:
[naam] schreef:

Niet alles is wat het lijkt :) Maar je lijkt me vrij overtuigd van je mening dus dan zijn we wat mij betreft uitgepraat :)

En het lijkt mij hierbij trouwens biologisch gezien sowieso logisch dat iets dat iets natuurlijks als zweten (=afvalstoffen uitscheiden!) tegengaat (zelfs blokkeert), niet bepaald gezond kan zijn voor je lichaam.... Maar ook dat is mijn persoonlijke idee :)

Nee het is niet mijn mening nogmaals... Het is een feit! Het maakt mij niet uit of het kankerverwekkend is of niet in deze discussie, maar jij blijft roepen dat het wel zo is, terwijl het al keihard is bewezen dat het NIET zo is... Snap je mijn punt :)

En wat dat tweede betreft geef ik je helemaal gelijk. Alleen lijkt het mij geen zoden aan de dijk zetten wanneer men 10 cm2 huid droog houdt. Genoeg overige huid om af te koelen.
Zweten is trouwens NIET afvalstoffen afscheiden. Toevallig komen er zouten en dus zo afvalstoffen mee, maar de nieren zorgen ervoor dat er afvalstoffen worden uitgescheiden. Zweten is er enkel om af te koelen of onder invloed van hormonen feromonen afscheiden.

Nee, jij dénkt dat het feiten zijn, omdat ze als feiten gepresenteerd worden. Dat is toch wel een wezenlijk verschil :) De wereld is gewoon simpelweg niet zo objectief als men je graag doet geloven. Maargoed, wat mij betreft zijn we echt uitgepraat want dit leidt volgens mij tot niks.

Odysseus

Re: Overmatig zweten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:46

Overal complotten zien is ook een kunst op zich he :+

Prima wat jij wilt geloven mag je geloven van mij hoor, is jouw goed recht :)

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:47

Het leven op zich is al kankerverwekkend dus een deo zal er geen radicaal verschil in maken

Shirley_

Ik stuit per ongeluk op dit topic. Nu ik dit lees merk ik dat ik er zonder bij stil te staan, veel last van heb gehad. Ik ben dus blij dat dit topic geopend is met zoveel adviezen.

Ik heb er sinds vorige zomer ongeveer last van natte oksels. Het rare is dat mn shirtjes meestal niet stinken. Het is alleen maar nat, zeg maar. Het vervelende is ook dat als je eenmaal een beetje nattigheid heb, het nat blijft.
En of ik het nu warm of koud heb, het maakt niet uit. Het blijft stromen. Ik koop nu ook alleen maar zwarte kleding, omdat ik me anders gewoon niet prettig voel.

Ik vroeg me af of het ook te maken heeft met sporten? Want als ik dus even loop, krijg ik net als jou ook een soort 'opvlieger'. Moet je dan veel sporten, zodat je conditie heb en niet snel gaat zweten of is het meer een soort 'hormonenkwestie'?

@ Juul en Focussed, kunnen jullie misschien de discussie ergens anders voeren, zoals Juul voorstelde?
Laatst bijgewerkt door Shirley_ op 22-06-11 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Discussie is al over hoor :D

En het lijkt me niet eens zo heel offtopic aangezien het zeker in zo'n topic wel belangrijk is of het nu wel of niet kankerverwekkend is :)

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:50

* Edit.. Via mn schoonzus heb ik jaartje geleden Odorex geprobeerd. De lotion. Ik merkte persoonlijk niet veel verschil. Maar ik heb het nog in de kast staan, dus ik ga het denk ik maar weer proberen na al die positieve reacties hier.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:52

Wellicht zou je een van de andere moeten proberen? Voor wat ik hoor zijn er heeeele verschillende ervaringen die afhankelijk zijn van de verschillende producten. (Bij de een werkt de creme absoluut niet en de spray weer wel, bij de ander zus en zo).

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:55

Focussed schreef:
Discussie is al over hoor :D

En het lijkt me niet eens zo heel offtopic aangezien het zeker in zo'n topic wel belangrijk is of het nu wel of niet kankerverwekkend is :)

Ik denk dat als je gaat letten op wat je allemaal wel en niet mag gebruiken, omdat het schadelijk voor je gezondheid is je niets meer kan gebruiken..

Ik zei ook niet dat het een offtopic discussie was. Ik had beetje gevoel, dat het welles/nietes spelletje was. Maar bedankt voor jullie informatie ;)

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:56

Focussed schreef:
Wellicht zou je een van de andere moeten proberen? Voor wat ik hoor zijn er heeeele verschillende ervaringen die afhankelijk zijn van de verschillende producten. (Bij de een werkt de creme absoluut niet en de spray weer wel, bij de ander zus en zo).

Misschien kwam het ook door hoe ik het gebruikte. Ik deed het op voor het stappen en wilde dat het gelijk werkte. :+

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 06:47

mltex schreef:
Het leven op zich is al kankerverwekkend dus een deo zal er geen radicaal verschil in maken

Daar sluit ik me dan ook wel weer bij aan... Deo is evenwel kankerverwekkend, en je gebruikt het toch ook vaak? Deze worden zelf niet gebruikt om het zweten tégen te gaan, maar gewoon voor een fris geurtje. Uiteraard zijn deze ook onnatuurlijk, maar is er nog iets natuurlijks hier in deze wereld? Aan alles heeft de mensenhand geraakt, en niets is nog zoals het zou horen te zijn.
Welkom in de wereld vol stralingen en kankers, a.k.a. 2011.

Edit : Ja het is dus echt de bedoeling dat het een nachtje trekt hé?
Ben zo benieuwd wat voor resultaat dit gaat geven! De anti transparant van nivea blijft nog steeds zijn werk doen, ga hem binnen een uurtje eens goed beproeven als ik in de auto stap richting examen. Als deze al iets of wat verschil maakt, dan moet ik toch wel heel wat zijn met die Odorex lijkt mij!
"Gelukkig" ben ik niet de enige die hier zo'n last van heeft zo zie ik!

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 06:51

Heb niet de hele discussie gelezen, maar ik heb wel een tip voor de TS.
Van odorex heb je een flesje wat je op een wattenschijfje kunt doen en dan kunt dippen.
Je moet dit op doen voor je gaat slapen en op schone oksels.
Ik heb geen last van overmatige zweten, maar ik gebruikte het vroeger ook tegen gewoon zweten onder je oksels :+ .

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 17:52

Wel die nivea heeft al heel goed geholpen tegen geurtjes! Al kan het nog wel wat beter.
Binnenkort de Odorex proberen. Zal spray en lotion meebrengen, om te zien wat het beste werkt, want dit is waarschijnlijk ook afhankelijk van persoon tot persoon!

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-11 16:28

Geen odorex gevonden in Kruidvat, wel Therme, dus heb daar maar allerlei soorten van meegebracht. Hopelijk werkt die ook

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:54

Ik heb ook veel last gehad van zweten. Had eigenlijk altijd zweetplekken onder mijn oksels, vooral in de puberteit. Maakt ook niet uit of het warm of koud was, ik zweette gewoon altijd.
Dat is nu echter wel wat minder geworden, maar ik blijf altijd veel (en snel) zweten. Heb ik denk ik van mijn vader geërfd. :+

Heb een tijd Odorex gebruikt, maar merkte wel dat als ik dat langere tijd gebruikte, het minder goed werkte.

Ik zweet ook snel op mijn rug en buik trouwens, in de zomer met fietsen ofzo. In de winter ook wel eens op mijn rug, als ik de berg op fiets met een rugtas op.
Heb ook een tijdje spinning gedaan en dan was mijn shirt altijd doorweekt op mijn buik, rug en onder mijn oksels. :=

Tijdens een hittegolf (en die zijn er de laatste zomers bijna altijd) vind ik het toch wel vervelend, dan krijg ik dus ook altijd van die vochtige plekjes op mijn rug en buik. Maarja, daar is niets tegen te doen denk ik. Ben dan altijd jaloers op al die zweetloze mensen die ik dan rond zie lopen. :+
Zweet dan ook vaak onder mijn zonnebril. :))

Ga nu weer eens Odorex proberen denk ik, misschien werkt het nu beter omdat ik toch wel minder zweet dan in de puberteit.
Gelukkig stinkt het bij mij (volgens mij :')) niet.

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:55

Elixir schreef:
Geen odorex gevonden in Kruidvat, wel Therme, dus heb daar maar allerlei soorten van meegebracht. Hopelijk werkt die ook

Ik heb Odorex ook nog nooit gezien in de winkels in België. Dus ik denk dat ze het misschien niet verkopen.

lieke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 08:29

Stuit ook toevallig op dit topic. Odorex werkt prima. Wat gebruiken jullie om die vlekken in je shirts tegen te gaan? Wat werkt echt?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 20:03

lieke, over welke vlekken heb je het? Ik gebruik 2x per weer odorex en heb echt geen vlekken in mijn shirts.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:46

Mijn zus had precies hetzelfde! Mijn oom & tante ook vreselijk last van. Die hebben nu rexona maximum protection, en die geur ruik je nog na het douchen.. en dan niet het nare geurtje van het zweten. Echt de moeite waard.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:48

Heel herkenbaar, ik ben er wel over uit dat je er vrij weinig aan kunt doen. Heb verschillende spray's geprobeerd, ze hielpen wel maar na een tijdje niet meer.. alsof je er aan went zeg maar. Ik zweet vooral erg bij mijn oksels en de rand van mijn bovenbeen/bil (met fietsen, paard rijden etc). Ik probeer shirtjes aan te doen waarbij je het slecht ziet, en ik gebruik deo's met geurtjes maar bij mij is het niet vooral de geur meer gewoon die vochtige plekken.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 21:57

Ik heb hier dus jaren last van gehad..
Heel naar!

Ik ben op een gegeven moment naar de HA gegaan.
Daar heb ik een deo op recept gehad.
Dat hielp niet.
Toen door verwezen naar de Dermataloog.
Daar een nog "beter" receptje gehad..

Hielp ook niet (net zoals vele middelen hier)

Toen heb ik de botox behandeling ondergaan. (plus minus 25 injecties)
Dit hielp super.
Vorig jaar oktober gehad en over een paar weken ben ik weer aan de beurt omdat het weer gaat uitwerken.
Ik krijg het vergoed.

Ben echt super geholpen zo.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:01

daantjuhhh schreef:
Ik heb hier dus jaren last van gehad..
Heel naar!

Ik ben op een gegeven moment naar de HA gegaan.
Daar heb ik een deo op recept gehad.
Dat hielp niet.
Toen door verwezen naar de Dermataloog.
Daar een nog "beter" receptje gehad..

Hielp ook niet (net zoals vele middelen hier)

Toen heb ik de botox behandeling ondergaan. (plus minus 25 injecties)
Dit hielp super.
Vorig jaar oktober gehad en over een paar weken ben ik weer aan de beurt omdat het weer gaat uitwerken.
Ik krijg het vergoed.

Ben echt super geholpen zo.

Maar dan transpireer je toch zeker wel meer op andere plaatsen want je lichaam moet toch dat vocht kwijt?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:04

Nee, want het is geen kwestie van het kwijt moeten.
Het zijn oppervlakkige kliertjes die over produceren..
En die kliertjes die leggen ze lam zeg maar.

Mijn andere kliertjes werken normaal. hahaha

nandolufyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 07:49

Hoi!

Ik had alles geprobeerd niets hielp, zelfs spul van de dokter niet!
En toen had ik Syneo5, datt helpte in het begin ietsjes, maar wat ik er vooral fijn aan vond is dat het de geur wegneemt. Niets ergers dan dat je jezelf ruikt!
Nu zweet ik denk ik eindelijk weer normaal, misschien komt het wel omdat ik nu al maanden salie capsules slik.
Misschien kun je dat een keer proberen? Ik had eerst niet met dat kruiden gedoe, maar volgens mij helpt het wel!
Succes!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 08:27

:) Lotgenoten.... :wave:

Hier ook veel last van,helaas niet enkel oksels :\ Vroegâh veel proefkonijn geweest bij artsen om allerlei zaken te proberen.Er was 1 middel wat hielp maar was erg omslachtig in gebruik,moeilijk te maken voor de apotheek en het lostte de huid op.In mijn jeugd wel gebruikt maar later mee gestopt.

Nu gebruik ik al jaren eigenlijk niets meer en heb er mee leren leven hoewel het ongemakkelijk blijft.Als extra bonus ben ik ook nog eens linkshandig wat uitermate fijn is bij het schrijven...niet te doen zonder handdoek dus :+
In de winter slaat de damp letterlijk van mijn handen af en het weer van vandaag is helemaal een hel,slik zelfs extra kalium en natruim omdat ik daar anders een tekort aan krijg.

Tijd geleden een test voor iets anders gedaan waarbij ook de temp. van mijn vingers werd gemeten....tsja zo'n hoge temp. had diegene nog nooit gemeten bij zo'n test en hij wist niet wat hij ermee aanmoest en moest dus de boeken induiken.Fijn hoor... :P

Ga eens kijken wat de Odorex voor mij kan doen...is dat wel geurloos eigenlijk?

Die botox ga ik ook maar eens achteraan...eens kijken of dat wat is om een groot deel van die klieren lam te leggen }>