Juul schreef:Focussed schreef:Begin 2004 zijn er verschillende meldingen (onder andere een e-mail van mevrouw Gabriela Casanova Larrosa) geweest dat Aluminium Chlorohydraat borstkanker zou kunnen veroorzaken. Aluminium Chlorohydraat is één van de meest gangbare ingrediënten welke gebruikt wordt in antiperspirant producten (producten om transpiratie tegen te gaan). Er zijn verschillende onderzoeken gedaan om te bekijken of er inderdaad een relatie bestaat tussen het gebruik van een deodorant/ anti-transpirant en borstkanker. Voor informatie en de resultaten van deze onderzoeken adviseren wij u om de site van de KWF Kankerbestrijding te raadplegen: KWF kankerbestrijding Op bovenstaande site is te lezen dat er geen enkele relatie kan worden aangetoond tussen het gebruik van dergelijke producten en borstkanker. Deodorant en anti-transpirant producten kunnen dus veilig worden gebruikt.
KWF Kankerbestrijding lijkt mij toch aardig onafhankelijk...
Niet alles is wat het lijktMaar je lijkt me vrij overtuigd van je mening dus dan zijn we wat mij betreft uitgepraat
![]()
En het lijkt mij hierbij trouwens biologisch gezien sowieso logisch dat iets dat iets natuurlijks als zweten (=afvalstoffen uitscheiden!) tegengaat (zelfs blokkeert), niet bepaald gezond kan zijn voor je lichaam.... Maar ook dat is mijn persoonlijke idee
Nee het is niet mijn mening nogmaals... Het is een feit! Het maakt mij niet uit of het kankerverwekkend is of niet in deze discussie, maar jij blijft roepen dat het wel zo is, terwijl het al keihard is bewezen dat het NIET zo is... Snap je mijn punt
En wat dat tweede betreft geef ik je helemaal gelijk. Alleen lijkt het mij geen zoden aan de dijk zetten wanneer men 10 cm2 huid droog houdt. Genoeg overige huid om af te koelen.
Zweten is trouwens NIET afvalstoffen afscheiden. Toevallig komen er zouten en dus zo afvalstoffen mee, maar de nieren zorgen ervoor dat er afvalstoffen worden uitgescheiden. Zweten is er enkel om af te koelen of onder invloed van hormonen feromonen afscheiden.

) niet. 
Vroegâh veel proefkonijn geweest bij artsen om allerlei zaken te proberen.Er was 1 middel wat hielp maar was erg omslachtig in gebruik,moeilijk te maken voor de apotheek en het lostte de huid op.In mijn jeugd wel gebruikt maar later mee gestopt.