Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dieu schreef:Waar ik dan heel benieuwd naar ben... Hoe staan jullie tegenover de wetenschappers die die dingen onderzoeken (dide/_Tara_ en anderen)?
Naar jullie idee houdt de overheid dingen achter, maar bijvoorbeeld al het universitaire onderzoek is (hoofdzakelijk) overheidsgefinancierd via de NWO. Toch zijn het geen ambtenaren die dat onderzoek uitvoeren. Verwachten jullie dan dat onderzoekers akkoord gaan met censuur of hoe werkt dat naar jullie idee?
Niet om het af te schieten of om jullie aan te vallen, maar ik ben wel heel benieuwd wat voor imago 'wetenschap' dan heeft en welke rol jullie het toebedelen.
Citaat:New Zealand scientist Bruce Rapley, retired Associate Professor of Molecular Biosciences at Massey University, believes the New Zealand standard is a joke.
''We know this is not about science, this is about money.
''One of the things I became famous for is the effect of fields from powerlines on cell division. My research shows that a tiny amount of energy can change the way DNA folds itself. If I can show that please don't tell me a cellphone has no effect because it doesn't cook a chicken.
Dieu schreef:Waar ik dan heel benieuwd naar ben... Hoe staan jullie tegenover de wetenschappers die die dingen onderzoeken (dide/_Tara_ en anderen)?
Naar jullie idee houdt de overheid dingen achter, maar bijvoorbeeld al het universitaire onderzoek is (hoofdzakelijk) overheidsgefinancierd via de NWO. Toch zijn het geen ambtenaren die dat onderzoek uitvoeren. Verwachten jullie dan dat onderzoekers akkoord gaan met censuur of hoe werkt dat naar jullie idee?
Niet om het af te schieten of om jullie aan te vallen, maar ik ben wel heel benieuwd wat voor imago 'wetenschap' dan heeft en welke rol jullie het toebedelen.

). Stel onderzoekers die de relatie tussen het slaan van vlindervleugels en het ontstaan van buien gingen onderzoeken. Ze vonden inderdaad een significante relatie en grapten toen in de titel van hun onderzoek dat ze de vlinder verantwoordelijk voor the butterfly effect hadden gevonden. dide schreef:Dieu schreef:Waar ik dan heel benieuwd naar ben... Hoe staan jullie tegenover de wetenschappers die die dingen onderzoeken (dide/_Tara_ en anderen)?
Ik kan helaas niet puntje precies uitleggen daar heb ik de kennis (helaas) niet voor.
Het gaat om dit artikel:
http://www.hetechtenieuws.org/2007-10-20.php
Dat neemt niet weg dat het gebruik van chroomtrioxide als biocide te wensen overlaat, ondanks dat het mengsel dat gebruikt wordt het door laat reageren tot Cr(III) wat oa nodig is voor het menselijk metabolisme en daarom in lage doses weinig tot geen bijwerkingen heeft. Overigens zou het als biocide verboden zijn in de EU sinds 2006. Maar ja, chroomzouten worden nog steeds te veel gebruikt, ook bij bijvoorbeeld pottenbakken (rakustoken) werkt men onbeschermd met pigmenten die zware metalen bevatten. En da's dan voor de hobby...
. 
* LoveHorses12 schreef:Eigenlijk moet je het even googlen. Volgens mij is het zeker geen onzin! Net zoals je je telefoon savonds uit je kamer moet leggen, of gewoon uit doen. Zo voorkom je ook de stralingen
)
Zo kan je wel doorgaan.
*been valt er half af*
. Nee mobiel in broekzak is ook geen idee. Mobiel in kistje met 4mm dikke loden wanden, dat wil nog wel helpen. Dan kan je hem aan je nek hangen zonder schade
Illusion schreef:Citaat:Weet je wat nog meer kanker veroorzaakt.... leven... Allemaal maar stoppen met ademen dan?
leven veroorzaakt geen kanker?
leven is dodelijk, denk dat je dat bedoeld