Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:11

marjolein_el schreef:
gatverdamme! Lag ik 's morgens op school naar iemand zit m'n hele smoel onder de tandpasta! 8)7

Daar heb je gewoon een handdoekje voor hoor _O-

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:12

Cyntje schreef:
Heb dat vanaf tiener zijnde nooit meer gedaan,... had ik nooit geen zin in :')
Lekker tegenstrijdig Cyntje(nooit geen= altijd) hahahahaha.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:13

Cyntje schreef:
marjolein_el schreef:
gatverdamme! Lag ik 's morgens op school naar iemand zit m'n hele smoel onder de tandpasta! 8)7

Daar heb je gewoon een handdoekje voor hoor _O-

nee het gaat meer om te binnenkant van m'n mond.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:14

Ik spoel zelfs tijdens het poetsen al een paar keer!! Het gevoel van de schuim in mijn mond is te goor, de smaak is walgelijk, ongeacht de soort en merk!
De kinderen spoelen een klein beetje, die vinden de smaak oké.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:14

Da's gewoon weg hoor marjolein! Ik keek er inderdaad ook naar, maar als je gewoon goed spuugt blijft er nauwelijks iets zichbaars achter :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:16

marjolein_el schreef:

Kwestie van niet zo lachen:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:18

Ik spoel altijd wel. En grondig ook. Doe ik dat niet, dan ga ik onwijs kokhalzen :')

marjolein_el

Re: Niet spoelen na het tandenpoetsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:19

Brrr nou bij alleen het idee al word ik naar dus ik blijf lekker spoelen!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:21

Woops! Dankje voor de tip! Doe dit altijd namelijk! :O
Laatst bijgewerkt door DonDon op 19-06-11 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ludique96

Oh vandaag weer wat geleerd! :D

Linda1989

Bij tandpasta voor kinderen staat op de achterkant van de tube (bij de tandpasta's die ik heb gezien) dat je niet moet na spoelen en dat de hoeveelheid tandpasta niet meer moet zijn, ter grote van een erwt.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:22

Nog nooit gedaan, Elmex smaakt zo lekker :9 ;)

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:23

Ludique96 schreef:
Oh vandaag weer wat geleerd! :D

jaa!!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:25

Neej schreef:
Terwijl mijn vriend zich echt elke poetsbeurt half bewusteloos poetst, die is véél langer bezig dan die 3 minuten.. Goed, flossen doet ie niet (vindt ie onzin) maar met zijn poetsfanatisme zou je toch minstens verwachten dat ie een prachtig gebit zou hebben. Niets is minder waar, de vullingen bij hem zijn talrijk en ik gok dat áls ie weer eens naar de tandarts gaat (in de 6 jaar dat ik 'm ken is ie slechts 1 keer geweest := ) denk ik dat er een aparte afspraak gemaakt moet worden om de boel weer even op te kalefateren.

Maw, ik geloof niet zo erg in dat poetsgedrag de staat van je gebit zo sterk beïnvloedt. Tuurlijk zal het wel iets uitmaken, maar ik denk echt niet zoveel als soms gedacht wordt :)

Dat is niet heel verwonderlijk, als je je bedenkt dat 60% van alle tandplaque zich tússen de tanden bevindt. En nee mensen, dit spoel je écht niet weg met een mondwatertje oid :D

Natuurlijk wordt de staat van je gebit beïnvloed door je poetsgedrag. Niet poetsen = plaque ophoping = ellende (ontstekingen, gaatjes, tandsteen e.d.) Wel zijn er allemaal andere factoren van belang; heb je bijvoorbeeld als kind zijnde veel antibiotica gehad of gebruik je nu bepaalde medicatie

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:29

Ow haha :+ als ik dat niet doe zit ik met een mond vol schuim :Y) Ik maak dan ook altijd m'n tandenborstel nat voor het poetsen.

Wat betreft fluoride: is niet een heel erg gezond stofje. Het slaat zich op in de hersenen en kan schadelijk zijn voor het centrale zenuwstelsel. Maargoed, er worden door de regering/overheid wel meer (schadelijke) stoffen in producten goed gekeurd waarbij je je afvraagt: WAAROM?

Nougoed, daar kan altijd weer een ander topic over worden geopend! :D

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:32

Ik poets ook altijd mijn tong met achterkant. maar vind het nog steeds raar idee om met tandpasta in me mond te gaan slapen..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:33

Ieuw, ik vind het echt te ranzig om niet na te spoelen. Volgens mij krijg je er ook een gort droge bek van.

Ook lekker smerig om daarna te eten. Want hoe doen jullie dat dan? Want het is inmiddels wel algemeen bekend dat je beter eerst kan poetsen en dan ontbijten...zeker als je voedsel eet met veel zuren erin. Ik vind het met naspoelen eig al niet fijn om meteen na het poetsen te eten.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:34

Ik weet niet beter dan dat je niet moet spoelen....

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:36

Ik poets ook altijd mijn tanden na het eten...ervoor vind ik nutteloos om één of andere reden en mijn drinken smaakt dan ook smerig. :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:40

Ik spoel lekker hoor. Kan me echt niet voorstellen dat het vuil dat je los poetst eruit gaat met alleen tandpasta spugen.

Toen de Oral-B pro-expert nieuw was, en je overal bonnetjes bij kreeg om het met korting te kopen, heb ik er iets van 8 gekocht waar ik nu nog steeds mee doe :+ steeds spoelen, bijna niet gestookt of gemondwaterd, en sindsdien geen enkel gaatje meer gehad :D .

Het hangt denk ik gewoon sterk af van je gebit. Bij mij biedt een goede tandpasta voldoende bescherming (met spoelen)

Oh en trouwens, als het zo slecht is, dan is dat beschermlaagje dus al niet bestand tegen een beetje water. Dan is dat toch ook weg de na eerste keer dat je iets eet of drinkt?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:49

Haha wat grappig.. nog nooit eerder gehoord. Half bokt probeerd het vanavond uit _O-. Heb alleen geen zin dat al die troep nog in m'n mond blijft zitten.. dus weet niet of het wel zo'n succes is.
Is dat ook niet net zoiets als de werking van mondwater.. alleen dat spoel je dus wel weer uit maar dat spul komt dan ook door je hele mond heen. (Hoop dat het duidelijk is zo? :7)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:53

Ik heb inmiddels schitterende plaatjes in mijn hoofd van zoenende Boktstelletjes die dus gigantisch liggen te schuimbekken in bed _O-
Kan me trouwens ook wel 18+activiteiten voorstellen waarbij een tandpastabekkie wel eens voor een bijzonder ehhhh verfrissend effect zou kunnen zorgen :')

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:55

ik weet dat het niet moet maar bah, dan ga je in je bed liggen en dan heb je een net iets te frisse smaak van aquafresh in je mond. moet er niet aan denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:01

Hahaha Sonja :')

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 21:03

Sonja schreef:
Ik heb inmiddels schitterende plaatjes in mijn hoofd van zoenende Boktstelletjes die dus gigantisch liggen te schuimbekken in bed _O-
Kan me trouwens ook wel 18+activiteiten voorstellen waarbij een tandpastabekkie wel eens voor een bijzonder ehhhh verfrissend effect zou kunnen zorgen :')

Hahaha, je bent niet de enige _O-.
Goh wat ruikt iedereen toch fris en fruitig :').