Over abortus enzo.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:57

In je OP noem je dat je vriend niet één keer heeft gezegd dat je g*dverdomme je pil normaal had moeten innemen. Dat suggereert toch echt in mijn ogen dat je onzorgvuldig bent geweest.

Dat je het dubbel safe doet en dan nog zwanger raakt heb ik niet kunnen opmaken, maar mocht dit wel het geval zijn geweest dan neem ik mijn woorden terug.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:57

Share schreef:
Ik heb wel respect voor je keuze maar er zo lacherig over doen alsof het niks, alsof het grappig is en bijna alsof je er trots op bent, schiet mij ook in het verkeerde keelgat. Ik snap dat je 'blij' bent dat het achter de rug is hoor maar het klinkt bijna alsof je zelf vervolgens net zo laconiek verder gaat met je leven.. Mag toch hopen dat je in het vervolg wat beter oppast?

Zoals in de OP staat, heb ik ondertussen een spiraaltje :D En als het nodig is, trek ik nog een vuilniszak over meneer, want hoewel ik er geen spijt van heb.. Toch liever niet nog een keer :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:58

Pentax schreef:
Eigenlijk vind ik dan wel dat je dan niet over 10 jaar alsnog aan kinderen moet beginnen.
Ik wilde ook geen kinderen, en zou wel even abortus plegen mocht ik zwanger worden. Toen ik zwanger bleek piepte ik wel anders. Heb nu een menneke van bijna een jaar naast me liggen, is zojuist in slaap gevallen.

Ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet kunnen maken, maar heb er toch een nare bijsmaak van on mijn mond. Niet aanvallend bedoelt.

Oei.. Hard. Behoorlijk hard. Wie ben jij om te zeggen dat het over 10 jaar niet mag?

Ik sta achter de ts. Als ze over 10 jaar de zekerheid aan een kind kan geven, moet ze vooral wel kinderen nemen. Maar zoals nu het geval is, snap ik heel goed dat ze het heeft weg laten halen.

In 10 jaar kan heel wat veranderen.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:58

Ik vind het heel moeilijk om dit te lezen, aan de ene kant respecteer ik je mening en je keuze, maar aan de andere kant weet ik dat je, door het zo te omschrijven, mensen gaat kwetsen.

Ik hoop dat jij vrede houdt met je beslissing en dat het de volgende keer iets genuanceerder omschrijft. Scheelt veel gekwetste personen...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 10:59

Kattenbak schreef:
In je OP noem je dat je vriend niet één keer heeft gezegd dat je g*dverdomme je pil normaal had moeten innemen. Dat suggereert toch echt in mijn ogen dat je onzorgvuldig bent geweest.

Dat je het dubbel safe doet en dan nog zwanger raakt heb ik niet kunnen opmaken, maar mocht dit wel het geval zijn geweest dan neem ik mijn woorden terug.

Tja misschien is ze onzorgvuldig geweest, en wat dan nog?
Dan moet er toch een oplossing komen, of ze nu beter had moeten opletten of niet, ze zit nu eenmaal met een ongewenste zwangerschap en dan moet je een keuze maken. Dan heb ik liever dat ze een keuze maakt waar ze achter staat en tevreden mee is.

Vjestagirl

Iorrr schreef:
Ik vind het heel moeilijk om dit te lezen, aan de ene kant respecteer ik je mening en je keuze, maar aan de andere kant weet ik dat je, door het zo te omschrijven, mensen gaat kwetsen.

Ik hoop dat jij vrede houdt met je beslissing en dat het de volgende keer iets genuanceerder omschrijft. Scheelt veel gekwetste personen...

Moeten mensen die blij zijn dat ze zwanger zijn dan ook gematigd en genuanceerd zijn omdat ze anders de groep die geen kinderen kan krijgen kwetsen?

fanci_mike

Kattenbak schreef:
fanci_mike schreef:
Kan maar een ding zeggen: respect.

For real? Respect? Omdat zij een fiets ezel is geweest die haar pil niet heeft genomen (als ik de reactie van haar vriend lees begrijp ik dus dat het hier fout is gegaan), is het maar respect?

Ik vind het pas respect als je toch al een no-baby-borrel, anti-kind type bent die nooit kinderen wilt zich ook aan de voorschriften van anti-conceptie kan houden. En anders: handjes thuis.

Sja, het ergste van al is dan nog, dat we het verdorie altijd met condoom doen!

En het is eerder: respect dat ik deze beslissing heb gemaakt, en geen ongewenst kind op de wereld heb gezet. Dat zou pas erg zijn.[/quote]

Precies, daar heb ik respect voor ja. Je hebt een keuze gemaakt, en daar voel je je goed bij. En dat mag ook wel eens gewoon gezegd worden.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 10:59

Kattenbak schreef:

Helaas is dit het geval, we doen het altijd met condoom. Ik wil niet alleen niet zwanger geraken (wat een zin), maar heb ook geen zin in ziektes. Vandaar dus ook het condoom. Ondertussen dus ook een spiraaltje, en de condooms, die blijven gewoon mee doen!

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:00

Vjestagirl schreef:
Pentax schreef:
Eigenlijk vind ik dan wel dat je dan niet over 10 jaar alsnog aan kinderen moet beginnen.
Ik wilde ook geen kinderen, en zou wel even abortus plegen mocht ik zwanger worden. Toen ik zwanger bleek piepte ik wel anders. Heb nu een menneke van bijna een jaar naast me liggen, is zojuist in slaap gevallen.

Ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet kunnen maken, maar heb er toch een nare bijsmaak van on mijn mond. Niet aanvallend bedoelt.

Dus omdat ze NU geen kinderen wil mag ze er niet over 10 jaar anders over denken?

Jep. Je neemt geen kinderen, je krijgt ze. Het zijn geen honden die je even van marktplaats plukt, of uit het asiel trekt. Als je ze echt niet wilt voorkom je het.
Ik vind het in iedergeval hypocriet, als je abortus pleegt omdat je er nu geen zin in hebt, omdat je te druk bent met uitgaan of carriere maken. Dit is niet voor de ts bedoelt trouwens.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:01

@Vjestagirl: het leven is ALTIJD meten met 2 maten.
Dus ik zou me er gewoon niet druk in maken.

Iedereen heeft zijn mening en er zijn altijd Pro en Contra mensen :j
Daar valt gewoon niet over te discussiëren.

Laat de mensen gewoon even hun hart luchten, iedereen blij!

eenitraM

Pentax schreef:
Jep. Je neemt geen kinderen, je krijgt ze. Het zijn geen honden die je even van marktplaats plukt, of uit het asiel trekt.
Ik vind het in iedergeval hypocriet, als je abortus pleegt omdat je er nu geen zin in hebt, omdat je te druk bent met uitgaan of carriere maken. Dit is niet voor de ts bedoelt trouwens.

Ik vind het hypocriet een kind geen kans op leven te bieden als je zelf nog niet eens stabiel bent.

Iorrr

Vjestagirl absoluut niet. Dat is iets heel anders. Iemand die zelf geen kinderen kan krijgen of moeite heeft met zwanger worden gunt het een ander in de meeste gevallen van harte. Dat is heel iets anders als dat iemand het doelbewust weg laat halen en dar heel luchtig over doet.

Edit: Daarbij heb ik ook gezegt dat ik de keuze snap en respecteer. De manier van opschrijven echter niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:04

Ik vind de zinnen wat ben ik blij dat ik er vanaf ben, en ik kan alles weer eten een beetje, tja hoe zeg ik dat? Er zijn er zo veel die dat allemaal zouden willen voelen, misselijk enz maar die kunnen geen kind krijgen.Klinkt een beetje alsof je kiespijn had en naar de tandarts bent geweest.

Iorrr

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:05

Marleen dat bedoel ik ook. Ze heeft het vervelend omschreven voor mensen waarbij het allemaal niet zo vanzelf gaat.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:05

Vjestagirl schreef:
Hmhm aan de andere kant: moet de TS dan gaan doen alsof ze het verschrikkelijk vindt dat ze een abortus heeft laten plegen, omdat andere mensen aanstoot zouden kunnen nemen aan haar toon?

Waarom is het zo dat de gevoelens van de mensen die geen kinderen kunnen krijgen belangrijker zijn dan de gevoelens van de TS en de andere mensen die blij zijn dat ze het kwijt zijn?

Daar heb je gelijk in.
Maar toch zou ik het nooit op deze manier opschrijven. Je mag natuurlijk je verhaal doen en ik heb alleen maar respect voor mensen die met een goede reden kiezen voor abortus. Maar het is wel iets anders om erover te schrijven alsof het een grote grap was. Zeker omdat het een gevoelig onderwerp is zou ik persoonlijk toch wat aan mijn medemens proberen te denken. Ik zou nog veel meer respect hebben voor TS als ze het op een minder laconieke manier had opgeschreven (en nee ze moet niet schrijven dat ze het verschrikkelijk vindt, maar er is ook nog een middenweg). Ik neem er zelf geen aanstoot van maar voor sommige mensen is het wel kwetsend. En nee deze zijn niet belangrijker maar waarom zou je iemand willen kwetsen als dat niet hoeft.
Maargoed, meer heb ik niet te zeggen, ik ga me nu weer bezig houden met mijn examen politicologie B-)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:06

marleen_usar schreef:
Ik vind de zinnen wat ben ik blij dat ik er vanaf ben, en ik kan alles weer eten een beetje, tja hoe zeg ik dat? Er zijn er zo veel die dat allemaal zouden willen voelen, misselijk enz maar die kunnen geen kind krijgen.Klinkt een beetje alsof je kiespijn had en naar de tandarts bent geweest.

Moet je mensen ook zo benaderen als bijvoorbeeld er een persoon een paard heeft maar hem in laat slapen, terwijl een ander juist een paard wil?

Klopt toch niet?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:07

Wat is stabiel? Je leven is nooit perfect voor kinderen hoor. Er is altijd wel iets.
Relaties kunnen altijd breken, geld kan altijd opraken, je baan kun je altijd verliezen. Je huis kan altijd affikken. Je hond kan altijd vals tegen kinderen zijn en je loon is toch nooit hoog genoeg voor kinderen :D
Even voor de goede orde, ik heb het hierbij over meerderjarigen.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:08

ik respect je keuze!! Ik heb dezelfde leeftijd en zou dat nu ook doen!

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:08

eenitraM schreef:
marleen_usar schreef:

Moet je mensen ook zo benaderen als bijvoorbeeld er een persoon een paard heeft maar hem in laat slapen, terwijl een ander juist een paard wil?

Klopt toch niet?

nog even reageren: Ik denk dat de meeste mensen hun paard niet laten inslapen omdat ze hem niet willen ;)
Dus de vergelijking is een beetje vreemd.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:09

Suzanne_J schreef:
nog even reageren: Ik denk dat de meeste mensen hun paard niet laten inslapen omdat ze hem niet willen ;)

Geloof me, dat gebeurd vaker dan dat je denkt ;)

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:12

eenitraM schreef:
Suzanne_J schreef:

Geloof me, dat gebeurd vaker dan dat je denkt ;)

Ik zou dan toch eerlijk gezegd eerder denken aan verkopen, waarom een paard van minstens 1000 euro inslapen als je hem niet meer wilt.
Als paard een gebrek heeft of onhandelbaar karakter is het natuurlijk een ander verhaal.

maar dit gaat geheel offtopic

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:14

Pentax schreef:
Vjestagirl schreef:
Dus omdat ze NU geen kinderen wil mag ze er niet over 10 jaar anders over denken?

Jep. Je neemt geen kinderen, je krijgt ze. Het zijn geen honden die je even van marktplaats plukt, of uit het asiel trekt. Als je ze echt niet wilt voorkom je het.
Ik vind het in iedergeval hypocriet, als je abortus pleegt omdat je er nu geen zin in hebt, omdat je te druk bent met uitgaan of carriere maken.
Dit is niet voor de ts bedoelt trouwens.

JIJ krijgt kinderen, een ander neemt ze misschien. Voor de een zal het een toevalletje zijn, de volgende plant ze, weer een ander vind adoptie een beter idee. Dat je kinderen krijgt en niet neemt is JOUW instelling. Als de TS of wie dan ook daar anders over denkt dan mag dat...

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:24

Het is goed dat er een keuze gemaakt kan worden , de beweegreden om het kind niet geboren te laten worden zijn reeél. Het is vreselijk een kind tegen wil en dank ter wereld laten komen, dat is al geen goede basis.
Aan de manier waarop TS zich uit met vrolijke smilies geeft hier ook enige bijsmaak , het lijkt geschreven in de halleluja stemming waarin je nu verkeert , maar vergis je niet dit zijn ingrijpende dingen die gebeurt zijn en ik hoop voor jouw dat je later geen spijt krijg op de manier hoe je je erover uit.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:26

Dat beetje laconieke wat TS heeft , dat is toch een houding?
Op dit moment is ze blij dat ze de keuze heeft kunnen maken en van alle kwaaltjes af is denk ik.
EnNatuurlijk zijn er mensen die geen kinderen kunnen krijgen, maar dan lees je dit niet, ga je verder scrollen en lees je iets anders!
Ik vind dat iedereen baas in eigen buik is! En als dit TS haar beslissing is dan kan ik niet meer dan respect hebben voor haar.
Want makkelijk is het zeker niet.
En hoe ze het schrijft, of waar , dat is aan haar!

En niet aan half Bokt!

TS, ik vind het dapper en heb respect, zeker ook omdat je het wil delen!

Alet74

Re: Over abortus enzo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 11:32

Het feit dat TS dit in eerste instantie onder een SA wilde posten en haar verhaal wel kwijt wil, vertelt mij dat ze er meer moeite mee heeft dan ze doet voorkomen. Ik kan het verkeerd zien, maar zo komt het op mij over in ieder geval.
Het is haar eigen keuze, het is niet aan ons hierover te oordelen. Vaak zegt een oordeel meer over de oordelen dan over de veroordeelde...