Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Share schreef:Ik heb wel respect voor je keuze maar er zo lacherig over doen alsof het niks, alsof het grappig is en bijna alsof je er trots op bent, schiet mij ook in het verkeerde keelgat. Ik snap dat je 'blij' bent dat het achter de rug is hoor maar het klinkt bijna alsof je zelf vervolgens net zo laconiek verder gaat met je leven.. Mag toch hopen dat je in het vervolg wat beter oppast?
En als het nodig is, trek ik nog een vuilniszak over meneer, want hoewel ik er geen spijt van heb.. Toch liever niet nog een keer
Pentax schreef:Eigenlijk vind ik dan wel dat je dan niet over 10 jaar alsnog aan kinderen moet beginnen.
Ik wilde ook geen kinderen, en zou wel even abortus plegen mocht ik zwanger worden. Toen ik zwanger bleek piepte ik wel anders. Heb nu een menneke van bijna een jaar naast me liggen, is zojuist in slaap gevallen.
Ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet kunnen maken, maar heb er toch een nare bijsmaak van on mijn mond. Niet aanvallend bedoelt.
Kattenbak schreef:In je OP noem je dat je vriend niet één keer heeft gezegd dat je g*dverdomme je pil normaal had moeten innemen. Dat suggereert toch echt in mijn ogen dat je onzorgvuldig bent geweest.
Dat je het dubbel safe doet en dan nog zwanger raakt heb ik niet kunnen opmaken, maar mocht dit wel het geval zijn geweest dan neem ik mijn woorden terug.
Iorrr schreef:Ik vind het heel moeilijk om dit te lezen, aan de ene kant respecteer ik je mening en je keuze, maar aan de andere kant weet ik dat je, door het zo te omschrijven, mensen gaat kwetsen.
Ik hoop dat jij vrede houdt met je beslissing en dat het de volgende keer iets genuanceerder omschrijft. Scheelt veel gekwetste personen...

Kattenbak schreef:fanci_mike schreef:Kan maar een ding zeggen: respect.
For real? Respect? Omdat zij een fiets ezel is geweest die haar pil niet heeft genomen (als ik de reactie van haar vriend lees begrijp ik dus dat het hier fout is gegaan), is het maar respect?
Ik vind het pas respect als je toch al een no-baby-borrel, anti-kind type bent die nooit kinderen wilt zich ook aan de voorschriften van anti-conceptie kan houden. En anders: handjes thuis.
Kattenbak schreef:In je OP noem je dat je vriend niet één keer heeft gezegd dat je g*dverdomme je pil normaal had moeten innemen. Dat suggereert toch echt in mijn ogen dat je onzorgvuldig bent geweest.
Dat je het dubbel safe doet en dan nog zwanger raakt heb ik niet kunnen opmaken, maar mocht dit wel het geval zijn geweest dan neem ik mijn woorden terug.
Vjestagirl schreef:Pentax schreef:Eigenlijk vind ik dan wel dat je dan niet over 10 jaar alsnog aan kinderen moet beginnen.
Ik wilde ook geen kinderen, en zou wel even abortus plegen mocht ik zwanger worden. Toen ik zwanger bleek piepte ik wel anders. Heb nu een menneke van bijna een jaar naast me liggen, is zojuist in slaap gevallen.
Ik vind dat ieder zijn eigen keuze moet kunnen maken, maar heb er toch een nare bijsmaak van on mijn mond. Niet aanvallend bedoelt.
Dus omdat ze NU geen kinderen wil mag ze er niet over 10 jaar anders over denken?
Pentax schreef:Jep. Je neemt geen kinderen, je krijgt ze. Het zijn geen honden die je even van marktplaats plukt, of uit het asiel trekt.
Ik vind het in iedergeval hypocriet, als je abortus pleegt omdat je er nu geen zin in hebt, omdat je te druk bent met uitgaan of carriere maken. Dit is niet voor de ts bedoelt trouwens.
Vjestagirl schreef:Hmhm aan de andere kant: moet de TS dan gaan doen alsof ze het verschrikkelijk vindt dat ze een abortus heeft laten plegen, omdat andere mensen aanstoot zouden kunnen nemen aan haar toon?
Waarom is het zo dat de gevoelens van de mensen die geen kinderen kunnen krijgen belangrijker zijn dan de gevoelens van de TS en de andere mensen die blij zijn dat ze het kwijt zijn?
marleen_usar schreef:Ik vind de zinnen wat ben ik blij dat ik er vanaf ben, en ik kan alles weer eten een beetje, tja hoe zeg ik dat? Er zijn er zo veel die dat allemaal zouden willen voelen, misselijk enz maar die kunnen geen kind krijgen.Klinkt een beetje alsof je kiespijn had en naar de tandarts bent geweest.
eenitraM schreef:marleen_usar schreef:Ik vind de zinnen wat ben ik blij dat ik er vanaf ben, en ik kan alles weer eten een beetje, tja hoe zeg ik dat? Er zijn er zo veel die dat allemaal zouden willen voelen, misselijk enz maar die kunnen geen kind krijgen.Klinkt een beetje alsof je kiespijn had en naar de tandarts bent geweest.
Moet je mensen ook zo benaderen als bijvoorbeeld er een persoon een paard heeft maar hem in laat slapen, terwijl een ander juist een paard wil?
Klopt toch niet?

eenitraM schreef:Suzanne_J schreef:nog even reageren: Ik denk dat de meeste mensen hun paard niet laten inslapen omdat ze hem niet willen
Dus de vergelijking is een beetje vreemd.
Geloof me, dat gebeurd vaker dan dat je denkt
Pentax schreef:Vjestagirl schreef:Dus omdat ze NU geen kinderen wil mag ze er niet over 10 jaar anders over denken?
Jep. Je neemt geen kinderen, je krijgt ze. Het zijn geen honden die je even van marktplaats plukt, of uit het asiel trekt. Als je ze echt niet wilt voorkom je het.
Ik vind het in iedergeval hypocriet, als je abortus pleegt omdat je er nu geen zin in hebt, omdat je te druk bent met uitgaan of carriere maken.
Dit is niet voor de ts bedoelt trouwens.