Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Erpel schreef:Laura1589 schreef:Tegaderm! Dat zijn doorzichtige pleisters die ook over infuusinsteekopeningen worden geplakt. Ze kosten alleen wel 2,50 per stuk!
Edit, plaatje: (het witte randje haal je er dus nog af)
http://www.digas.gr/images/products/200 ... OFILM_.jpg
Inderdaad tegaderm! Maar deze heb je niet alleen voor infuusinsteekopeningen mee af te plakken. Deze heb je ook in verschillende maten rollen. Ideaal spul!Gebruiken wij veel in het ziekenhuis.
Deze dus: http://cnt.newpharma.be/upload/img/mede ... nl-500.jpg
Hecht zich in ieder geval erg goed op de huid en is niet schadelijk. Al weet ik niet in hoe verre je littekens genezen zijn?
Erpel schreef:Mepitel is daarvoor ook niet bedoeld. Dat wordt meer gebruikt zodat het verband niet kleeft aan de (open) wond. Dan zou je inderdaad ook kunnen kijken naar bijvoorbeeld mepilex border, zijn absorberende pleisters.. dus niet echt nodig en duur.

Zou beetje choquerend zijn voor sommigen.
Maar ik bedoel meer dat litteken ook kwetsbare huid is, dat je er dus niet zo maar iets op moet plakken. horseees schreef:Laura1589 schreef:Tegaderm! Dat zijn doorzichtige pleisters die ook over infuusinsteekopeningen worden geplakt. Ze kosten alleen wel 2,50 per stuk!
Edit, plaatje: (het witte randje haal je er dus nog af)
2,50 per stuk zal wat duur zijn, een rol is voordeliger, aangezien de littekens over mijn hele binnenarm zitten vanaf de pols tot de elleboog. Maar bedankt om mee te denken!
KMF: Ik ga na de examens idd naar de apotheek. Als zij het niet hebben kan ik inderdaad met een firma contact opnemen, maar veronderstel wel dat ze het hebben.
Focussed schreef:Oke! Want ik denk dat dat soort doorzichtige pleisters namelijk niks gaan helpen, die houden namelijk geen UV straling tegen...
Erpel schreef:Focussed schreef:Oke! Want ik denk dat dat soort doorzichtige pleisters namelijk niks gaan helpen, die houden namelijk geen UV straling tegen...
Maar dan wordt de huid toch niet bruin van? Aangezien het dan niet rechtstreeks op de huid komt? Als je als een raam zit word je ook niet bruin.. Of denk ik nu heel verkeerd?