Steeds minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eleandra

Re: Steeds minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:44

Mijn gedachte unfaithful, ik vind ook dat je echt best weinig eet. Zéker gezien je leeftijd, lengte en beweging die je krijgt. En die lepel groente maakt echt het verschil niet hoor, maar de hoeveelheid die je drinkt moet je inderdaad wel echt even opschroeven. Ik ben daar sinds een maand of 2 ook heel bewust mee bezig, omdat ik te weinig dronk.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 19:47

Heb je geen wormen? (klinkt raar, maar het kan!)
Volgende keer als je poept even kijken of je iets ziet bewegen ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-11 19:59

nope! geen wormen!
Wel een schimmelworm, maar denk dat je dat niet bedoeld :+

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:25

Inderdaad zoals de anderen in het topic zeggen meer drinken. Ik heb hier ook altijd een flesje drinken naast me staan. Drink op een dag zeker 2,5 liter, maar na een uur of 9 's avonds drink ik niet meer. Anders werd ik inderdaad ook wakker om naar de wc te gaan.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-11 20:51

Als je zo weinig drinkt heb je best kans dat je darmen ook een beetje verstopt zitten....
voor een goede darmpassage heb je veel vocht nodig, zo houd je je spijsvertering ook in ritme.
Als je weinig drinkt, gaat de spijsvertering ook minder goed, krijg je dus minder honger ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 09:06

Unfaithful schreef:
Even tussendoor, je at voorheen als een zwijn zoveel? :+ Als ik zo zie wat je voorheen at vind ik dat eerder te weinig dan teveel moet ik zeggen.... sowieso als je kijkt naar de hoeveelheid beweging die je krijgt. :P

Nou inderdaad. Zoiets had ik ook...Denk toch ook dat het een deeltje tussen je oren zit hoor. Want je at al he-le-maal niet veel. Te weinig voor je beweging, leeftijd en lengte. Toch onbewust misschien beïnvloed door meiden uit je omgeving die vinden dat ze te zwaar zijn/te veel eten?

Ik had vroeger ook wel vriendinnen die dan riepen dat ze al zooooveel hadden gegeten vandaag. Een broodje en 2 dropjes om 4 uur 's middags ofzo :\. En dat ik daardoor dacht dat ik dan wel overdreven veel aan het eten was. Terwijl wat ik at gewoon normaal was.

Goed dat je meer probeert te drinken. Want daardoor heb je op een gegeven moment ook geen trek meer natuurlijk. Dan is je lichaam van slag en krijg je obstipatie.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 16:48

Roosje1987 schreef:
Unfaithful schreef:
Even tussendoor, je at voorheen als een zwijn zoveel? :+ Als ik zo zie wat je voorheen at vind ik dat eerder te weinig dan teveel moet ik zeggen.... sowieso als je kijkt naar de hoeveelheid beweging die je krijgt. :P

Nou inderdaad. Zoiets had ik ook...Denk toch ook dat het een deeltje tussen je oren zit hoor. Want je at al he-le-maal niet veel. Te weinig voor je beweging, leeftijd en lengte. Toch onbewust misschien beïnvloed door meiden uit je omgeving die vinden dat ze te zwaar zijn/te veel eten?

Ik had vroeger ook wel vriendinnen die dan riepen dat ze al zooooveel hadden gegeten vandaag. Een broodje en 2 dropjes om 4 uur 's middags ofzo :\. En dat ik daardoor dacht dat ik dan wel overdreven veel aan het eten was. Terwijl wat ik at gewoon normaal was.

Goed dat je meer probeert te drinken. Want daardoor heb je op een gegeven moment ook geen trek meer natuurlijk. Dan is je lichaam van slag en krijg je obstipatie.

Misschien, maar dan onbewust.. ik at zowieso op de basisschool ook al niet veel en was de dunste en de langste..(eind musical: 1.72.5M)

Vriendin van me is 1.77M en weegt 58 KG, ze heeft Diabetes, maar ze wil erg veel afvallen, terug naar de 50 geloof ik, dus zo nu en dan prop ik gewoon een broodje bij haar naar binnen, want dit is echt niet goed. verder boeit het m'n vriendinnen eigenlijk niet zoveel wat ze eten. ze zijn blij met zichzelf en hoe ze zijn. ze zeggen altijd: Liever gelukkig met een buikje, dan ongelukkig met een gratenpakhuis.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 17:18

christus 1.77 en dan 50 kilo willen wegen, dat is gewoon anorexia. Sorry maar met die lengte mag je geeneens 50 kilo wegen dan zit je echt aan ondergewicht je hebt dan een BMI van net 16, laag genoeg voor een ziekenhuis opname. En dan heeft dat meisje ook nog diabetes, die zal dan wel continue een hypo hebben.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 17:52

Ja, die heeft ze ook nogal vaak :')
Maar ik prop echt letterlijk bijna elke dag een broodje bij har naar binnen. Maar ze begint dan ook helemaal te trillen enzo.. echt niet gezond, maar wat doe ik eraan?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 19:07

moelly schreef:
Ja, dat is een goed plan!
Maar ik heb nooitr dorst als ik van het paard af kom :')
Ik zal het proberen :)

ok,goed dat je het probeert
:)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-11 19:21

Dankje :D

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 10:41

moelly,
hoe is het nu met eten?
eet je al meer en drink je ook weer regelmatig?
hoeveel eet je ongeveer in het weekend?
gr hackny

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 15:42

eten is minder geworden, drinken is wat meer geworden maar niet meer dan 5 glazen op een dag.
In het weekeinde eet ik meer als door de weeks.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 19:51

ok,
het lijkt erop dat het de goede kant opgaat
ga zo door

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-11 14:40

Dankje! :D

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 17:38

en hoe is het nu?
drink je al meer,omdat het zo warm is vandaag en gister?
gr hackny

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 13:19

Heeft het niet gewoon te maken met het warme weer / de zomer?
Ik heb nu ook veel minder trek dan in de winter :)

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:53

Vraag eens na bij de supermarkt of bakker of de recepten van het brood zijn vernieuwd.
Het kan zijn dat er een nieuwe soort meel in toegevoegd of juist extra conserveringsmiddelen waardoor je eerder jezelf 'vol' voelt en daardoor geen trek meer hebt 's avonds. Verder kan je ook checken of misschien de aardappelen van merk zijn veranderd, de ene soort vult meer dan de andere namelijk.

Je weegt tot nu toe nog genoeg, maar je moet er wel echt op gaan letten. Ik weet niet wat mensen 'normaal' vinden hier, maar 1/1/2de aardappel op een avond met maar 1 schep groente vind ik echt absurd weinig. Ik weeg 62.5 kilo, ben 2 cm langer dan jou en ik eet zo 3 a 4 aardappels weg met 2 scheppen groente met een klein stukje vlees. Ik moet er wel bijzeggen dat de 62,5 kilo van gisteren was en ik vandaag dus zomaar weer 64 kilo kan wegen, ligt eraan hoeveel ik sport en fiets. Jij sport en fietst wel een stukje meer dan dat ik dat doe dus probeer echt genoeg te eten en dan maar tegen je wil in eten ;)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 13:15

Bedankt voor je reactie, maar niet van aardappelmerk geswitcht.