er zijn heel veel theorieen over, maar ik geloof toch het meeste in het kcal verhaal hoor, stofwisseling ed. zijn ook bepalend, en de energie behoefte is echt niet bij iedereen gelijk. Maar je moet wel zorgen dat je onder je eigen energie behoefte blijft... Dat ligt ergens tussen de 1500-2500 kcal per dag, ook afhankelijk van hoe je beweegt. Gewoon kijken waar jij op afvalt. Maar door uit te gaan van kcal heb je wel een basis, koolhydraten ed. hebben vnl met een verzadigings gevoel te maken. Ik ben 45 kg afgevallen met een kcal-arm dieet

Er zijn ook heel veel onderzoeken geweest dat alle atkins, dr. Frank etc. in feite ook allemaal gebasseerd zijn op caloriebeperkingen... Alleen omdat je heel voedingsmiddelen niet mag, krijg je
onbewust minder kcal binnen. Een sluitende conclusie ben ik helaas nog niet tegen gekomen, dus er zal nog wel wat discussie over zijn de komende tijd binnen de zgn ' wetenschap'
wbt nootjes, die zijn heel gezond... Maar niet als je wil afvallen, en al helemaal niet als je de hele zak in 1x opeet. Wat bv. wel lekker is, is om het door de yoghurt te doen als bepaalde maaltijd ( even vijzelen, dan nog wat vers fruit door de yoghurt

) Maar als tussendoortje is het dus een hele calorierijke snack...

In de meeste (bijna alle? ) nootjes zitten zelfs nog meer kcal dan in chocola per 100g. Dus dat is iets, om je bewust van te worden

.
Snack-a-jacks zijn idd een hele goede optie

Maar de hartigen (kaas, bbq) zijn nog wel een stukje beter dan de gezoete ( Caramel, chocola etc. nouja logisch allemaal

)