Afvallen zonder dieet of sport, kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

frangelica

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:48

HannahFrouk schreef:
Doel je op het dieet waar ik het over heb Frangelica, of in het algemeen?
Het dieet wat ik deed is juist erg gezond, het ligt alleen niet erg dichtbij het normale Nederlandse eetpatroon.

nee ik zeg alleen dat het kan zonder dieet en sporten. :j
maar wat ik ook zeg, dat het niet gezond is.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:27

Ik ben het wel met HannahFrouk eens :j Al dat calorieën tellen altijd... Gewoon normaal gezond eten! Nootjes bevatten inderdaad wel veel calorieën, dus? Ze bevatten voedingsstoffen die je nodig hebt. Snack-a-jacks en veel andere producten zijn chemisch, nep, lege calorieën. Daar kan je lichaam helemaal niks mee.

Patriesja

Re: Afvallen zonder dieet of sport, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:30

Op je koolhydraten letten helpt ook enorm!!!
Ik heb van mn personal trainer een document gehad met wat je beter wel en niet kan eten.
Als je dat een keer doorleest weet je precies wat gezond is en wat minder gezond is...
Voor mij ideaal!! Maar ik ben dan ook al op gewicht :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:00

Maar normaal gezond eten kan ook binnen een beperkt aantal calorieen :j
Ik denk dat ' normaal ' eten gezonder is dan die vage atkins/dr. Frank/montagne en weet ik veel wat allemaal dieten waarbij je jezelf we de hele dag vol met stukken vette kaas mag volproppen etc. Maar geen stukje brood :) Maar ik denk dat iedereen daar zijn opvattingen over heeft, en vooral moet doen waar hij zichzelf goed bij voelt...

Ik denk alleen dat als je niet echt geremd bent, en iedere dag een zak nootjes opeet... Dat dat niet gaat werken (1 bakje nootjes bevat rond de 500 kcal, en die bakjes zijn sneller op dan je denkt :') ) . Je lichaam kan een week leven op 1 hand pinda's qua voedingsstoffen, dus dat heb je echt niet iedere dag nodig :P Het is best gezond enzo, maar je neemt al heel snel te veel... En dan word je er net zo goed dik van.. (En ja, dat geldt voor alles, maar voor dit soort dingen net een beetje meer..).

En je lichaam kan mss niet zoveel met snack-a-jacks... Je hersenen des te meer (en je behoefte aan eten zit gedeeltelijk toch echt wel tussen je oren) :P . Of je jezelf vol wil stoppen met chemische troep is weer een ander verhaal en staat los van afvallen :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:04

Menino schreef:
Maar normaal gezond eten kan ook binnen een beperkt aantal calorieen :j
Ik denk dat ' normaal ' eten gezonder is dan die vage atkins/dr. Frank/montagne en weet ik veel wat allemaal dieten waarbij je jezelf we de hele dag vol met stukken vette kaas mag volproppen etc. Maar geen stukje brood :) Maar ik denk dat iedereen daar zijn opvattingen over heeft, en vooral moet doen waar hij zichzelf goed bij voelt...

Ik denk alleen dat als je niet echt geremd bent, en iedere dag een zak nootjes opeet... Dat dat niet gaat werken (1 bakje nootjes bevat rond de 500 kcal, en die bakjes zijn sneller op dan je denkt :') ) . Je lichaam kan een week leven op 1 hand pinda's qua voedingsstoffen, dus dat heb je echt niet iedere dag nodig :P Het is best gezond enzo, maar je neemt al heel snel te veel... En dan word je er net zo goed dik van.. (En ja, dat geldt voor alles, maar voor dit soort dingen net een beetje meer..).

En je lichaam kan mss niet zoveel met snack-a-jacks... Je hersenen des te meer (en je behoefte aan eten zit gedeeltelijk toch echt wel tussen je oren) :P . Of je jezelf vol wil stoppen met chemische troep is weer een ander verhaal en staat los van afvallen :j

Dat is ook niet de bedoeling natuurlijk :P Ik neem aan dat 't logisch is dat je dan een handje nootjes neemt en geen hele zak.

Chemische troep staat jammer genoeg niet los van afvallen. In die snack-a-jacks (en heel veel andere producten) zit E621 en dit stimuleert de eetlust. Ver van weg blijven dus naar mijn mening, zeker als je af wilt vallen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:08

Die theorie over E621 heb ik vaker gehoord, maar ik ben benieuwd hoe dat dan werkt. Bij mezelf merk ik daar namelijk niet zoveel van. Want als ik een snack-a-jack heb gegeten, kan ik uren voort zonder ook maar een beetje trek te hebben. Als ik echter een klein handje amandelen neem, wil ik de hele avond verder snaaien. Dus vraag me af of dat nou echt voor iedereen op gaat?

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:21

Laura82 schreef:
Die theorie over E621 heb ik vaker gehoord, maar ik ben benieuwd hoe dat dan werkt. Bij mezelf merk ik daar namelijk niet zoveel van. Want als ik een snack-a-jack heb gegeten, kan ik uren voort zonder ook maar een beetje trek te hebben. Als ik echter een klein handje amandelen neem, wil ik de hele avond verder snaaien. Dus vraag me af of dat nou echt voor iedereen op gaat?
precies.. ik heb ook genoeg aan een snack a jack tussendoor

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:24

Die E621 zorgt er niet voor dat je perse meer van die snack-a-jacks gaat eten, maar van alles.

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:31

_Tara_ schreef:
Die E621 zorgt er niet voor dat je perse meer van die snack-a-jacks gaat eten, maar van alles.

Uiteraard ben je daar zelf ook altijd nog bij _O-
(sorry flauw ;) )
Ik ben van mening dat het toch echt aan jezelf ligt of je af kan vallen en het zo kan houden.
Ik ben zelf 54 kilo afgevallen en al vanaf 2007 ongeveer hetzelfde gewicht.
Gewoon gezond en bewust eten en bewegen!!!
Veel mensen gaan na een dieet weer eten zoals ze daarvoor deden, tsja dat gaat m niet worden.
Als jij je bewust bent van wat je eet en vooral van wat je met mate moet eten dan kan je heel mooi stabiel blijven ;)
En je moet discipline en doorzettingsvermogen hebben.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:33

Patriesja schreef:
_Tara_ schreef:

Uiteraard ben je daar zelf ook altijd nog bij _O-
(sorry flauw ;) )
Ik ben van mening dat het toch echt aan jezelf ligt of je af kan vallen en het zo kan houden.
Ik ben zelf 54 kilo afgevallen en al vanaf 2007 ongeveer hetzelfde gewicht.
Gewoon gezond en bewust eten en bewegen!!!
Veel mensen gaan na een dieet weer eten zoals ze daarvoor deden, tsja dat gaat m niet worden.
Als jij je bewust bent van wat je eet en vooral van wat je met mate moet eten dan kan je heel mooi stabiel blijven ;)
En je moet discipline en doorzettingsvermogen hebben.

Daar ben je zeker zelf bij, maar als jij pas later dan normaal een seintje krijgt dat je vol zit, is 't ontzettend lastig om dan te stoppen met eten. Het is echt een hormonale verandering die er dan ontstaat.
Wel ontzettend veel respect dat je zoveel afgevallen bent!

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:36

Ja daar heb je wel gelijk in! Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik bijvoorbeeld van een snack-a-jack idd nooit vol zit, maar ik laat het wel bij die ene. Maar ik snap wel wat jij bedoeld!!!
Dank je wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:39

nouja denk wel dat daar wat in zit hoor Patriesja, dat je er nog altijd zelf bij bent.
Als ik een dag op mijn eten let, en gewoon gezonde maaltijden eet en tussendoor een snack-a-jack neem houd ik dat echt prima vol :j ..

Ik denk dat het iets anders is als je totaal onbeheersd en onbewust eet, die E621 (had er nog nooit van gehoord overigens, heb even gegoogled :D ) er wel voor kan zorgen dat je nog meer gaat eten en je zo in een vicieuze cirkel komt van meer ongezonde producten met E621 eten > meer trek hebben > nog meer producten e621. Maar kan het kloppen dat dat verband vooral op langere termijn is (en dus ook niet op gang te brengen is door 1 snack-a-jack per dag :+ ) ?

In de (afval)kliniek waar ik zat kregen we als tussendoortje gewoon snack-a-jacks iig :Y) .

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:43

Haha deden ze om te kijken of je sterk genoeg bent ;)
Neej zonder dollen, klinkt idd wel logisch ja!!
Ik vind die dingen idd voor geen meter vullen :P
Ik neem dan liever fruit of ontbijtbiscuits.
Ik let er heel erg op dat als ik een keer "zondig" dat ik die dag verder weinig koolhydraten en calorieën binnen krijg, of de dag erna!
Door mijn Pfeiffer kan ik nu weinig bewegen helaas.... :(
Maar ik probeer toch te wandelen en 2 x per week een klein beetje te sporten....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:50

_Tara_ schreef:

Maar dat is precies wat ik zeg: na die ene snack-a-jack hoef ik de hele avond niets meer te eten. Of komt het effect pas veel later ofzo??

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:57

Menino schreef:
nouja denk wel dat daar wat in zit hoor Patriesja, dat je er nog altijd zelf bij bent.
Als ik een dag op mijn eten let, en gewoon gezonde maaltijden eet en tussendoor een snack-a-jack neem houd ik dat echt prima vol :j ..

Ik denk dat het iets anders is als je totaal onbeheersd en onbewust eet, die E621 (had er nog nooit van gehoord overigens, heb even gegoogled :D ) er wel voor kan zorgen dat je nog meer gaat eten en je zo in een vicieuze cirkel komt van meer ongezonde producten met E621 eten > meer trek hebben > nog meer producten e621. Maar kan het kloppen dat dat verband vooral op langere termijn is (en dus ook niet op gang te brengen is door 1 snack-a-jack per dag :+ ) ?

In de (afval)kliniek waar ik zat kregen we als tussendoortje gewoon snack-a-jacks iig :Y) .

Het blijft allemaal een beetje persoonlijk natuurlijk. Ik zelf gebruik zo min mogelijk chemisch spul. Wat eten betreft maar ook kwa cosmetica/verzorgingsproducten. Andere mensen zeggen weer van: ach E621 is niks mis mee en die letten verder nergens op.

Laura82, kan zijn dat je er na 1 snack-a-jack niet veel van merkt. Zoveel verstand heb ik er verder niet van. Voor mij is dit gewoon al reden genoeg om 't niet te eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:02

het probleem is alleen dat er zo onwijs veel theorieen zijn over wat er gezond is en niet gezond... Dat het onmogelijk is overal rekening mee te gaan houden. En dan is het aan jezelf om te bepalen welke visie je het meeste ondersteunt... Nou, ik ben geen wetenschapper hoor. Geen idee dus. Ik heb wel een poosje geprobeerd heel gezond te eten in de zin van niet chemisch, geen lactose etc.

Maar écht, het is onmogelijk :') ... Volgens de ene zijn chemische toevoegingen de boosdoener, volgens de ander koolhydraten, de ander zegt weer dat je geen gluten lactose mag, maar je mag ook geen suiker want dat is uiteraard slecht voor je gezondheid, vlees is slecht vanwege 't grote gebruik van antibiotica.... Moet ik nog even door gaan :P ?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:06

Daarom moet je, naar mijn mening, jezelf inlezen en aan de hand daarvan keuzes maken. Chemisch/suiker/koolhydraat/lactose/vlees loos eten is trouwens prima mogelijk hoor :j Groenten en fruit blijven dan sowieso over, noten, soya enz. Je zult alleen meer je boodschappen bij een natuurwinkel moeten doen ipv bij de AH ofzo. Maar ok, hele andere discussie weer :P

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:10

Dat wordt een water en droog brood dieet :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:15

geen brood, dat bevat verkeerde koolhydraten :+ :') ....

(ok, flauw :+ )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:15

Menino schreef:
er zijn heel veel theorieen over, maar ik geloof toch het meeste in het kcal verhaal hoor, stofwisseling ed. zijn ook bepalend, en de energie behoefte is echt niet bij iedereen gelijk. Maar je moet wel zorgen dat je onder je eigen energie behoefte blijft... Dat ligt ergens tussen de 1500-2500 kcal per dag, ook afhankelijk van hoe je beweegt. Gewoon kijken waar jij op afvalt. Maar door uit te gaan van kcal heb je wel een basis, koolhydraten ed. hebben vnl met een verzadigings gevoel te maken. Ik ben 45 kg afgevallen met een kcal-arm dieet :Y)
Er zijn ook heel veel onderzoeken geweest dat alle atkins, dr. Frank etc. in feite ook allemaal gebasseerd zijn op caloriebeperkingen... Alleen omdat je heel voedingsmiddelen niet mag, krijg je onbewust minder kcal binnen. Een sluitende conclusie ben ik helaas nog niet tegen gekomen, dus er zal nog wel wat discussie over zijn de komende tijd binnen de zgn ' wetenschap' :D

wbt nootjes, die zijn heel gezond... Maar niet als je wil afvallen, en al helemaal niet als je de hele zak in 1x opeet. Wat bv. wel lekker is, is om het door de yoghurt te doen als bepaalde maaltijd ( even vijzelen, dan nog wat vers fruit door de yoghurt :9 ) Maar als tussendoortje is het dus een hele calorierijke snack... :j In de meeste (bijna alle? ) nootjes zitten zelfs nog meer kcal dan in chocola per 100g. Dus dat is iets, om je bewust van te worden :j .

Snack-a-jacks zijn idd een hele goede optie :j Maar de hartigen (kaas, bbq) zijn nog wel een stukje beter dan de gezoete ( Caramel, chocola etc. nouja logisch allemaal :P )
:Y)

Hoe verklaar je dan dat ik alleen afval als ik een halve pot pindakaas per dag eet? :+
Serieus, ik ben een enorme pindakaas verslaafde en ik ben inmiddels 15 kilo afgevallen. De laatste 5 gingen er niet af en toen dacht ik 'f*ck it' en ben lekker meer pindakaas gaan eten, onder het mom van het maakt toch niet uit :Y)
En verdraait, de kiloś gingen er weer vanaf _O-

Nu, als ik geen noten/pinda's/pindakaas eet blijf ik op gewicht of kom zelfs soms een beetje aan. Maar potverdrie, als ik 100-200 gr pindakaas zo uit de pot naar binnen werk val ik af :')

Het lichaam is een raar ding :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:16

Patriesja schreef:
Dat wordt een water en droog brood dieet :P

Gelukkig bestaan er tegenwoordig een heleboel alternatieven. Ook internet staat vol met tips over bv alleen al suikervrij eten en dan ook echt suikervrij, geen honing/aspartaam ofzo als vervanger.

Phormicola, ieder lichaam zal ook wel net wat anders werken. Niet iedereen beweegt ook evenveel, niet iedereen is even lang/weegt evenveel enz.
Overigens zou ik niet weten waarom je in een "dieet" geen pindakaas zou mogen eten. Wel zonder suiker dan :P Maar de gewone calve pindakaas bevat al geen toegevoegde suiker.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:18

Ik vind die met suiker ook niet lekker. Ik had laatst per ongeluk een pot van de C1000 :oo Gooooooor _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:18

als je alleen een halve pot pindakaas op een dag eet, kan ik het wel verklaren :')

Anders denk ik dat je een grote uitzondering bent _O- Zou het wel een weekje willen proberen hoor, iedere dag een halve pot pindakaas eten. No problemo! Kijken of we het nieuwe wonderdieet hebben gevonden :D !

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:19

Dan een water en koolhydraat-arm-brood dieet hahahaha

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 22:20

nee hoor, ik doe het gewoon als snack :Y) Heeeerlijk!

Ik heb ook geen flauw idee hoe het werkt. Al vanaf mń 8ste ben ik de pindakaas aan het beperken en nu eet ik een pot in 2 dagen leeg :') Ik heb nu een BMI van 21,5 ipv 26 :')