heeft iemand op bokt hier ervaring mee ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje_007

Re: heeft iemand op bokt hier ervaring mee ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:46

Omdat verkleinen vaak een reden is als iets pijn doet. Rug klachten etc. En kleine borsten krijg je geen rugklachten van. Het is ook niet zo dat we negatief reageren. We geven alleen aan dat dat je niet gelukig zal maken. Bovendien zit er echt een groot risico aan. Je wil niet weten hoeveel jongen meiden dood gaan aan zoiets onzinigs. (een ingreep die niet nodig is).

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:48

@ Marietje-007: _/-\o_ Zo, daar heb ik niks meer aan toe te voegen

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:49

Marietje_007 schreef:
Omdat verkleinen vaak een reden is als iets pijn doet. Rug klachten etc. En kleine borsten krijg je geen rugklachten van. Het is ook niet zo dat we negatief reageren. We geven alleen aan dat dat je niet gelukig zal maken. Bovendien zit er echt een groot risico aan. Je wil niet weten hoeveel jongen meiden dood gaan aan zoiets onzinigs. (een ingreep die niet nodig is).

Niet zo overdrijven.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:50

Marietje_007 schreef:

Er staat toch: om COSMETISCHE reden :)) Dus omdat je het te groot vindt/niet mooi/je ervoor schaamt.

En wie ben jij (in z'n algemeenheid , dus niet persoonlijk) om te zeggen waar een ander van gelukkig wordt? Al wil deze meid 1 borst cup A en de ander cup F en drie extra tepels... Als zij daar denkt gelukkig van te worden is dat toch haar goed recht?

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:53

Overdrijven?! Jaaah het is geloof ik maar iets van 5% ofzo... maar je zal maar een van die 5% zijn die niet meer wakker wordt na de ingreep! Het is gewoon een risico dat niet nodig is. Want iedere ingreep is een risico.

En inderdaad als ze het wil moet ze het doen. Alleen de vraag is of ze er echt gelukkiger van wordt. En dat denk ik dus niet en raad het daarom af.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:54

Ja, maar het gaat een beetje om de maakbaarheid van geluk, ik denk dat een vergroting heel vaak gedaan wordt om een ander (dieperliggend) probleem op te lossen. Het is wat mij betreft een verkeerd signaal als mensen denken een beter mens te zijn als er uiterlijk wat aan ze veranderd wordt. Van een slecht gebit bijvoorbeeld kan ik me dat best voorstellen, en een cupje meer zou mij ook niet misstaan, maar het beheerst niet mijn leven bijvoorbeeld.
Focussed schreef:
Er staat toch: om COSMETISCHE reden :)) Dus omdat je het te groot vindt/niet mooi/je ervoor schaamt.

En wie ben jij (in z'n algemeenheid , dus niet persoonlijk) om te zeggen waar een ander van gelukkig wordt? Al wil deze meid 1 borst cup A en de ander cup F en drie extra tepels... Als zij daar denkt gelukkig van te worden is dat toch haar goed recht?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:55

Tja en als ik een truitje ga kopen waar ik denk gelukkiger van te worden (want wees eerlijk: we denken allemaal gelukkiger te worden als we nieuwe kleren/schoenen etc kopen) vindt niemand dat erg, ookal kan ik dodelijk geschept worden op de weg erheen...

WowAmigo:
En hoe sta je dan tegenover make-up (= uiterlijke verandering), kapper, haar verven, kleding... We doen alles om ons uiterlijk te beinvloeden en te veranderen. Het een is permanenter dan het andere, maar aan het eind van het verhaal komt het allemaal op hetzelfde neer ;)

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:03

haha hebben jullie ook aan de onderkant de reclame over borstvergroting staan?! Beetje typisch.

Kleding kopen etc. is wel minder permanent. En natuurlijk ook veel minder duur (ik ga er even vanuit dat we winkelen bij de H&M etc en niet bij een designer). Je hebt wel gelijk in dat punt, maar worden we er gelukkiger van NEE. en dat is het punt wat wij proberen aan te dragen. We zijn bang dat ze teleurgesteld zal zijn achteraf. En misschien nog ongelukkiger.

edit spelfouten eruit gehaald :o

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:05

Marietje_007 schreef:
haha hebben julllie ook aan de onderkant de reclame over bortsvergrotiong staan?! Beetje typisch.

Kleding kopen etc. is wel minder permanent. En natuurlijk ook veel minder duur (ik ga er even vanuit dat we winkelen bij de H&M etc en niet bij een disigner). Je hebt wel gelijk in dat punt, maar worden we er gelukkiger van NEE. en dat is het punt wat wij proberen aan te dragen. We zijn bang dat ze teleurgesteld zal zijn achteraf. En misschien nog ongelukkiger.

Natuurlijk is het een goed streven om iemand te behoeden voor een mogelijke misstap. Maar ik denk niet dat wij de aangewezen persoon zijn in dit verhaal. Ik denk dat een consult bij een psych om te kijken of voor de TS een borstvergroting een oplossing zal zijn meer doet dan hier onze eigen mening verkondigen.
Ken ook klinieken waarbij je eerste een intake krijgt met een psych en dan pas kan beslissen of je het wilt of niet.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 08:00

Hoi :)

Ik lees dit topic vluchtig door, dus sorry als ik iets ben vergeten te lezen.
Maar laatst is er een onderzoek geweest naar geweest. Ik ben druk aan het zoeken, maar waar het op neer komt:
Je wilt grotere borsten en denkt na over een vergroting. Maar er is nog een oplossing, zonder dat je onder het mes hoeft. Er is dus onderzoek geweest, vrouwen die naar psychologen gingen, praten over hun probleem en volgens mij onder hypnose gingen, die hadden na 2 maand een grotere cup maat.
Je lichaam kan zelf ook de hormonen aanmaken, puur als je er 'eigenlijk alleen al aan denkt'. De psychologen waren hier nog niet eerder mee bekent, maar waren wel getuige.
De vrouwen die met het onderzoek hebben mee gedaan kregen meer zelfvertrouwen, en hadden een vollere boezem.

Stond laatst nog in de krant volgens mij? (ik had het op internet gelezen)

Ik heb zelf een hele grote maat, en zie inderdaad wel dat mannen snel afgeleid zijn.
Maar wat is de echte reden dat je het wilt? Vind je het zelf mooier? Of ben je er mee gepest en voel je je hier onder erg onzeker door?

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:26

vandaag op me werk een paar jongens , zo dat wijf heeft een lekkere kont .
heb best wel een dikke kont van mezelf .
had gelijk zoiets van oooh dus ze kijken niet alleen naar de voorkant .

ik ga er hard over nadenken .
tuurlijk ik ga me zekerder voelen , maar aan de andere kant dit is hoe ik ben :)

@ EngeltjeS : ik ben erg idd erg onzeker over .
meer voor mezelf niet voor jongens .
me ex vriend zei altijd dat die mijn borsten mooi vond .
zelf vind ik dat niet , schaam me in een bikini , en bepaalde shirtjes wil ik niet aandoen zeg maar en waarom ? puur onzekerheid :)
Laatst bijgewerkt door vickylover op 22-06-11 16:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:27

vickylover schreef:

tuurlijk ik ga me zekerder voelen , maar aan de andere kant dit is hoe ik ben :)

Je moet het absoluut niet doen om aandacht of positieve reacties te krijgen van jongens, maar alleen als je jezelf wilt verbeteren ´voor jezelf´.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:29

Focussed schreef:
vickylover schreef:

Je moet het absoluut niet doen om aandacht of positieve reacties te krijgen van jongens, maar alleen als je jezelf wilt verbeteren ´voor jezelf´.

heb nog wat bij me vorige reactie neergezet dat is de belangrijkste reden waarom ik het graag zou willen :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:35

Oh oke ik zie het nu!

Je moet inderdaad geen grotere borsten willen omdat je dan meer aandacht krijgt van de mannen, maar het inderdaad gewoon voor jezelf doen.
Ik heb me ook heel lang geschaamd voor mezelf, vriend mocht me niet naakt zien, bh bleef altijd aan (ook tijdens slapen, sex etc). Op een gegeven moment kon ik het wel los laten maar nog steeds sta ik niet al te graag naakt voor hem omdat ik me nog steeds ergens schaam. Dat is de reden dat ik het zou willen doen, maar omdat ik tot nu toe me wel 'redelijk' voel in bikini wacht ik er mee tot ik minimaal 23 ben.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:41

Wie weet komt er nog wat ;-)

Ik had op m'n 20ste echt een mini B, nu een volle C, terwijl ik wel qua gewicht minder weeg, gewoon omdat mn lichaam verandert is (positief)

maar goed, mn zusje had nog niet eens AA die heeft nu een D, prachtig en erg blij mee. Maar ze heeft het als aanvulling gedaan om zichzelf happy te voelen, en niet voorwaarde om zich gelukkig te voelen.

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 16:41

Focussed schreef:
Oh oke ik zie het nu!

Je moet inderdaad geen grotere borsten willen omdat je dan meer aandacht krijgt van de mannen, maar het inderdaad gewoon voor jezelf doen.
Ik heb me ook heel lang geschaamd voor mezelf, vriend mocht me niet naakt zien, bh bleef altijd aan (ook tijdens slapen, sex etc). Op een gegeven moment kon ik het wel los laten maar nog steeds sta ik niet al te graag naakt voor hem omdat ik me nog steeds ergens schaam. Dat is de reden dat ik het zou willen doen, maar omdat ik tot nu toe me wel 'redelijk' voel in bikini wacht ik er mee tot ik minimaal 23 ben.

dat herken ik dus helemaal .
precies hetzelfde heb ik .

maar ik dacht dat borsten groeide tot 21ste ?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:46

Ze groeien onder invloed van hormonen tot 23/24 ongeveer (dit verschilt van persoon tot persoon, je hebt ook mensen die hun groeispurt hebben tot hun 17e). Daarna groeien ze nog omdat je bijv. aankomt (maar dat hoeft dus niet als je niet aankomt, of als het vet ergens anders gaat zitten).

Daarnaast reageert mijn lichaam heftig op hormonen (de pil) waardoor ze ook groeien. Ben destijds van 70A naar 70C gegaan en ben nu door omstandigheden aan een zwaardere pil dus hoop stiekem dat het een 70D zou kunnen worden O:) En anders, wacht ik maar tot ik wat zekerder ben.

Want ik weet bijna zeker dat als ik het nu doe, ik hartstikke blij ben met mn grote borsten... maar na een week zal m'n neus/benen/whatever weer het onzekere punt zijn. Dus ik wil wachten tot ik mentaal wat meer in balans ben en kijken of ik het dan nog steeds graag zou willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:22

Nou, ik zou absoluut niet meer terug willen naar die kleine B! Ik ben echt heel blij met mijn (75)E, inmiddels al ruim 8 jaar ofzo <3
En volgens dr. Roddy zou ik nog gewoon borstvoeding moeten kunnen geven (daar komen we over ongeveer anderhalf jaar waarschijnlijk nog wel achter of dat klopt).
Ik kan zonder sportbh (wel met een gewone natuurlijk) gewoon doorzitten op mijn paarden zonder dat het zeer doet of tegen mijn kin slaat :+
En tuurlijk komt het wel eens voor dat mannen niet naar mijn ogen kijken, maar dan weet ik gelijk wat voor type het is, beter toch?

Toen ik ze pas had laten vergroten waren het eigenlijk vrijwel alleen maar de vrouwen die me vroegen hoe het er nou precies uitzag, hoe groot de littekens waren en of ze even mochten voelen := (dat is overigens wel heel vreemd, vrouwen die willen voelen). Geen van die vrouwen vond het er vreemd of nep uitzien of nep voelen (wel wat steviger dan een natuurlijke E)
De kerels die ik ken hadden allemaal zoiets van 'oke, vanaf nu heeft ze grote meloenen' en klaar. Die reageerden hetzelfde als wanneer ik mijn haar in een andere kleur zou verven, dus dat viel allemaal wel mee. En mensen die me nooit hebben gekend met de B cup denken allemaal dat het van mezelf is.
Ik grap er wel eens over, noem ze silicone valley of vraag voordat we gaan duiken als kerels stiekem kijken om 20 kilo extra lood om mijn extra drijfvermogen te compenseren :D
Sommige mensen willen graag een mooie snelle auto, anderen een super sportpaard, en er zijn mensen zoals ik die o.a. die auto en een grote cupmaat willen...... waarom niet? Dan hoef je toch niet meteen naar een psych?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:26

E? :o ik moet er niet aan denken zeg :D

Ik vind een C meer dan zat, maar goed, iedereen moet doen waar zij zich goed bij voelt, als het maar een weloverwogen keuze is met een realistische verwachting

mohica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:49

Ik zou ook graag een borstvergroting willen :/
Ik ben 17 en ja ze gaan misschien nog groeien, maar nu met mijn 70 A ben ik helemaal niet gelukkig mee |(
Ik ben iemand die graag kleedjes draagt en meestal kan ik ze niet kopen omdat de uitsnijding te groot is voor de borsten dat ik heb.
Nu ik ga waarschijnlijk binnentkort aan pil en dit zal dan ( zoals eerder gezegt) de groei vd borsten vergroten, maar ja is niet bij iedereen zo :n

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 17:58

Even ter geruststelling; mijn borsten bleven groeien tot zelfs na mijn 28e. Ik had jarenlang 75A, zeker tot mijn 23e, daarna werd het 75 B en nu (31 jaar) is het 75 C. Nee geen kids gekregen en slechts vijf kilo verschil t.o.v. die 75 A.

Dus een paar kilo erbij kan ook al voor meer borst zorgen :j

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:26

Focussed schreef:
vickylover schreef:

dit is zeker waar :j

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 01:15

vickylover schreef:
Ik zit al een aantal jaren met een borstvergroting in me hoofd .
dit wil ik echt al vanaf me 18de , aangezien ik echt heel erg onzeker ben over me borsten .
heb een kleine A denk ik

Denk je? Als je geen goed passende bh hebt (te klein of te groot) lijkt het nog minder hè! Straks draag jij 75A, maar had je 70B moeten hebben!
Laat je dus in een mooie lingeriewinkel even goed informeren naar wat jou precieze maat nou is. Ook zijn er weer verschillende vormen BH's. Handig is dus ook om te kijken welke vorm jou het beste past.

Ik zou geen borstvergroting nemen hoor. Ja, ik zou ook wel blij zijn met een een DD, maar zal het moeten doen met wat ik heb^^
Wacht dan in ieder geval tot je gewoon tevreden met jezelf bent maar denkt: goh, een C zou ook leuk zijn. Kijken of je het dan nog de operatie waard vindt als het 'wel leuk' zou zijn ;)

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 01:59

Lieve dames. Ik kom hier toevallig voorbij omdat de titel niet echt duidelijk was en ik bespaar me echt om alles te lezen.
Toch even dit: Denken jullie nu echt dat dit 95% van de mannen nu ook maar een biet interesseert? En voor de overige 5%: Prima indicatie om er hard voor weg te lopen!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 07:03

Meid denk er inderdaad nog eens goed na, dat wat je in je beginpost omschrijft zou ik niet doen, dat zet geen zode aan de dijk.
Dat is een soort botox vor je tieten, want je zal het steeds moeten herhalen.
Als je echt wil zou ik naar een erkende kliniek gaan, gewoon hier in Nederland en kijken wat een blijvende vergroting gaat kosten.
Maar ik zou er niet aan beginnen als ik jouw was, neem jezelf zoals je bent.
Als ik vaak reaties hoor van mannen als ze tieten zien met siliconen, dan vinden ze der niks aan.
Grote borsten geeft ook weer ander ongemak.
Meid als je wat van mij kon krijgen gaf ik je meteen dik de helft, ik vind het maar ondingen.
Als je je echt onzeker en ongelukkig voelt, pak het dan goed aan.