Prik, jeuk, kriebel en alwéér stoppeltjes....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 13:29

Deze goed?
Komt van de site van de kijkshop af:

Afbeelding

Braun Silkepil softcomfort of zoiets heet hij, van 99 voor 89 euro.
Met scheerkopje erbij voor oksels en bikinilijn.

Mnonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 13:31

Hmm nu ik dit allemaal lees ga ik toch ook eens voor een silk epil, wordt ook helemaal gek dat ik na 1/2 dagen alweer stoppels heb. Heb verder geen last van irritatie op mijn benen, alleen oksels(nu met goeie deo niet meer:7 ) en bikinlijn... Heeft iemand daar nog tips voor :Y)

Edit: Zie net boven mij dat die dingen ook voor bikinilijn zijn, doet dat niet ongeloofelijk zeer? :+

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 13:43

Te veld gaan, te veld gaan, ik kom echt onder een steen vandaan.
Wie zou er te veld gaan, als je gewoon vanuit je luie stoel (in dit geval bank) een prachtige epidinges kan bestellen bij Wehkamp.
Mag je nog zeggen wanneer ze het mogen komen brengen ook!!
Haha, geweldig.
Je kreeg er nog een precizie (weet niet of je dat zo goed schrijft) epileerding bij. Leuk!

Maat Levertijd / Status Aantal Prijs Annuleren Alternatieven

Braun Silk Finish Epilator FG 100 precisie epilator
Bestelnr. 866-72-673
Besteld: 10 jun
11-06-2011 1 0.00
Braun Silk-épil 5 epilator 5180 epilator
Bestelnr. 866-72-676
Besteld: 10 jun

Djesseka

Re: Prik, jeuk, kriebel en alwéér stoppeltjes....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 14:05

Wij hebben de Braun Silk Epil, prima apparaat. Haartjes moeten wel een paar mm lang zijn, anders slaat ie de helft over. Ik heb alleen bij het teruggroeien van de haartjes na het epileren ook onwijze jeuk.. Wil je niet bang maken, maar ga er dus niet vanuit dat je jeukvrij bent met epileren.. Oh en epileer niet een half uur voor je in bikini gaat ofzo, want je krijgt er mega-rode benen van! (Trekt wel snel weg hoor!)

Succes!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 15:14

Ik scheer mijn benen inderdaad gewoon onder de douche en smeer ze daarna in met Zwitsal, nooit last :=.

Frie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:14

ik zweer ook bij de braun silk epil (7), gebruik m wel eigenlijk alleen in de zomer en met deze kun je al met stoppels epileren.

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:14

_Tara_ schreef:
Maar wat doet aftershave dan verder? Ik dacht dat dat alleen een luchtje was :P

Aftershave bevatadstringerende stoffen en organische zuren, die de poriën van de huid wat samentrekken, het bevat ook ontsmettende stoffen die voorkomen dat de wondjes gaan infecteren en verkoelende stoffen die het branderige gevoel onderdrukken.

tof toch :D ? ik gebruik alleen wel een créme van de etos, heeeerlijk! ( je ruikt wel naar man, voor 5 minuten, maar who cares?)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 03:04

Hmm, misschien moet ik't toch maar eens proberen.. Mijn moeder heeft een silk-epil gekocht, intussen al een vijftal jaar geleden denk ik, nooit geprobeerd uit schrik maar misschien moet ik 't toch maar eens doen... Al zullen de nieuwe misschien beter/minder pijnlijk zijn, toch maar eerst ff gratis uittesten :P

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 03:33

Ik heb er thuis zo 1 in de kast staan. Nog nooit gebruikt eigenlijk.... := Deze zomer toch maar is gaan uit proberen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 05:54

StillAngel schreef:
Als je de tijd hebt en het VOLLEDIG pijnloos wil doen (ook niet binnen een week terug!)
Dan moet je zeker dit kopen:
Afbeelding

Vind het nog steeds ideaal!!

Ik heb zo'n ding jaren geleden aangeschaft.
Op de benen hielp het bij mij niets.

En 1 tip. Gebruik dit nooit op de gevoelige delen van je huid. Ik heb het voor mijn oksels gebruikt en het was als hel!
Midden in de nacht ben ik van ellende gaan rondrijden in mijn auto. Met de armen over het stuur gehangen en de luchtblazers met koude lucht gericht op mijn oksels, op volle kracht. Dat schuren met dat ding verbrandt je huid als je niet uitkijkt. Het was zo pijnlijk dat ik er nog geen nat washandje tegen kon verdragen, nog geen koud water. Vandaar die nachtelijke autorit. Ik kon wel janken. Edit: en heb dat ook gedaan :+

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 06:03

Ik denk trouwens dat het algemene wondermiddel niet bestaat. Dat iedereen anders reageert op de verschillende methodes.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 11:57

Lidewijke schreef:
Hmm, misschien moet ik't toch maar eens proberen.. Mijn moeder heeft een silk-epil gekocht, intussen al een vijftal jaar geleden denk ik, nooit geprobeerd uit schrik maar misschien moet ik 't toch maar eens doen... Al zullen de nieuwe misschien beter/minder pijnlijk zijn, toch maar eerst ff gratis uittesten :P

Zo heb ik 't ook gedaan inderdaad :j Eerst van m'n moeder geprobeerd en toen zelf er eentje gekocht.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:07

StillAngel schreef:
Als je de tijd hebt en het VOLLEDIG pijnloos wil doen (ook niet binnen een week terug!)
Dan moet je zeker dit kopen:
Afbeelding

Vind het nog steeds ideaal!!

Nou, dat vind ik echt klotespul.
Mn hele huid kapot, ook op bikinilijn, nog nooit zo'n pijn daar gehad en irritatie, voelde als brandwonden. :n moeders precies hetzelfde. En nee, deed heel zacht. Au au, geen aanrader. Leek zo ideaal maar de eerstkomende week heb ik echt moeten koelen down there en op mn benen.. :Y)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:09

Boras schreef:
En 1 tip. Gebruik dit nooit op de gevoelige delen van je huid. Ik heb het voor mijn oksels gebruikt en het was als hel!
Midden in de nacht ben ik van ellende gaan rondrijden in mijn auto. Met de armen over het stuur gehangen en de luchtblazers met koude lucht gericht op mijn oksels, op volle kracht. Dat schuren met dat ding verbrandt je huid als je niet uitkijkt. Het was zo pijnlijk dat ik er nog geen nat washandje tegen kon verdragen, nog geen koud water. Vandaar die nachtelijke autorit. Ik kon wel janken. Edit: en heb dat ook gedaan :+

Haha ik herken nezelf helemaal hierin _O-

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 12:15

Ik heb ook een martelwerktuig zoals TS heeft besteld, en ik vindt het super werken al jaaaaren. Oksels, bikinilijn (steeds verder want je went er steeds meer aan) en benen worden zeer regelmatig geteisterd. Ik ben dan een paar weken zo goed als haartjes vrij, als ze iets langer zijn (mm of 3-4) komen ze bij mij makkelijker los en doet het minder pijn dan als ze nog heel erg kort zijn.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 15:47

Hij is er al!
En meteen ff een stukje geprobeerd op mijn been: MEN wat een PIJNNNNN! maar hij trekt alles er wel netjes uit. Oei, dat wordt nog even bikkelen na het douchen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:50

pieteritus schreef:
Hij is er al!
En meteen ff een stukje geprobeerd op mijn been: MEN wat een PIJNNNNN! maar hij trekt alles er wel netjes uit. Oei, dat wordt nog even bikkelen na het douchen.

Goed heet douchen (gaan de porieen openstaan en zijn de haartjes makkelijker uit te trekken), scrubben tijdens het douchen en dan je huid goed strak trekken als je gaat beginnen. Niet meteen op je schenen beginnen, maar eerst de zijkanten van je benen.

En een tak in je mond, of een prop textiel tegen het gillen, wil ook wel eens helpen. :D Nee zonder gekheid, je went er echt aan.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:51

8nnemiek schreef:
Ik heb zo'n epileer ding van braun, en ik voel er vrij weinig van terwijl ik toch niet echt een hoge pijngrens heb :Y)

hetzelfde, maar ik heb wèl een hoge pijngrens.

Maar ik kan dat ding echt niet gebruiken voor mijn oksels hoor, Au.

Van je bene voel je er eigenlijk niks van..

Ik zal even kijken welk merk ik heb!

Edit : Philips ladyshave, is een fijn ding :j

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 15:53

Ik weet niet of iemand het al gezegd heeft, maar bij mij helpt het altijd goed tegen de jeuk als ik mijn benen na het scheren lekker insmeer met bodylotion :-) en daar lijkt het ook mooier van, niet zo droog, maar mooi glad!

edit: ook een aanrader voor oksels en bikinilijn :-)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:12

Ik heb ook een Braun Silkepil, maar durf deze eigenlijk alleen voor mn benen te gebruiken. Iemand ervaring met de oksels of bikinilijn?
Ik heb ook met zo'n icepack, staat in de gebruiksaanwijzing dat je deze van te voren moet gebruiken, maar zonder doet het inderdaad minder pijn. Ik doe het nu na het douchen, en na het epileren smeer ik mn benen goed in :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 16:43

Ik doe gewoon mijn oksels met de Braun silkepil. De eerste paar keer wat pijnlijk, maar nu na jaren epileren bijna geheel pijnloos. Mijn bikini lijn ben ik echt na 2x bikkelen mee gestopt te epileren. Het ging bloeden, er ontstonden bulten en de week erna had ik ingegroeide haren. Niet bepaald charmant. Dus daarvoor toch maar mesjes.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:21

Bedankt voor alle ervaringen van (ex-)gebruikers van sundepil, ga ik dus nooit kopen/bestellen :D (hun site ziet er ook best wel onprofessioneel uit. Het is ook verrekt duur )

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 17:35

Enyaa schreef:
[Ik zal even kijken welk merk ik heb!

Edit : Philips ladyshave, is een fijn ding :j

Dat is ook een scheerapparaat en geen epileerapparaat. Geen wonder dat dat niet zeer doet! :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 17:48

Heb al een aantal keren gehoord dat Phillips veel prettiger werkt dan Braun, dat Braun meer pijn doet.
Review van Phillips: http://www.beautygloss.nl/2010/05/24/ph ... -epilator/
Daarom durf ik dat monster van Braun van mn moeder ook niet uit te proberen. :')

Gebruik nu sinds 2 keer gewoon waxstrips. Vind ik best prettig werken, snel en daarna voor de resterende haartjes toch nog even het scheerapperaat erover.
Alleen groeien mjn haren snel.. maar gelukkig zacht en niet heel donker terug.
Moet de volgende keer eens even kijken hoe lang ik zo kan blijven rondlopen. Maar denk wel 2/3 weekjes.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 19:20

ik epileer mn benen ook af en toe (ik ben een beetje eeeh nalatig haha).
heb t goedkoopste epileer ding gekocht wat ik toen kon vinden maar ik vind m ook niet heel denderend.
hij vergeet bij mij constant de helft van de haartjes.

op mn onderbenen vind ik het trouwens niet pijnlijk meer. dat was na 1 keer al niet meer.
het kriebelt daar nu meer als ik het epileer.

bovenbenen vind ik nog wel pijnlijk, die huid kan daar veel minder hebben.
overige lichaamsdelen durf ik niet eens uit te proberen hehe