Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

phormicola schreef:Je gaat vanuit slaapverlamming niet meteen lucide dromen, dat duurt even
Een goed teken is als je hele lichaam 'zoemt' of vibreerd, maar jij zeg maar door je huis loopt ofzo. Je loopt dan niet echt door je huis, dát is nou een lucide droom.
Droomsturing is niet hetzelfde als een lucide droom.
-
.
phormicola schreef:Kwanyin schreef:Jawel hoor, ik ben écht wakker. Ik sta gewoon op en doe mijn dingen en alles is normaal. Ofwel ben ik nu nog stééds aan het dromen.
dat dacht ik in het begin ook, ik ben eeeeeecht wakker
. En ga pas 's avonds weer slapen. Anders zou je écht moeten beweren dat ik gewoon de hele dag door aan het slaapwandelen zou zijn geweest ofzo. Maar ik voel me zo wakker als ik op dit moment ben en dat ben ik ook. Vorige keer schoot ik wakker toen ik naast mijn vriend lag, ik zei tegen hem onmiddellijk "verd*mme, ik had weer zo'n verlamming hé!", hij wist dat achteraf nog perfect dat ik dat gezegd had. Ik ben écht voor tienduizend procent zeker niet meer aan het dromen. 
Heb ik ook regelmatig. 
en dan lukt het niet en dan word ik heel langzaam wakker. en heb ik echt zo'n wtf
moment..
Jans schreef:Het klinkt wel als een slaapverlamming, wiki zegt:
Visueel:
De aanwezigheid van iemand waarnemen (vaak een zwarte schim, maar kan ook een gedetailleerd wezen zijn)
Het opengaan van deuren e.d.
Voorwerpen uit de droom waarnemen