Geen zin meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:51

helaas kijken mensen idd vaak niet verder dan de buitenkant, ik had zelf geen probleem met afvallen maar met aankomen. was behoorlijk vermagert in mijn zieke periode. als ik me rot voel eet ik niet.

en afvallen is gewoon moeilijk! zie dat wel bij mijn ouders

Patriesja

Re: Geen zin meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:55

In mijn ogen is het afvallen niet eens het moeilijkste gedeelte, het zo houden dat is een heel ander verhaal ;)

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 09:16

idd je moet een heel ander levenswijze gaan volgen.. en dat is heel moeilijk

maar volgens de dokter heb ik depressieve verschijnselen.. :\ ik moest of naar iemand gaan die met me eraan zou werken.. of ik moest er maar eens nodig tussenuit..
daarna wilde hij weten of mijn bloed in orde was met mijn vitaminen, schildklier en dan de ziekte van lyme.. hij zegt dat als je lyme en fibro hebt en dat werkt met elkaar samen dan kun je flink down/ziek worden ja..
hoor met een week de uitslag van mijn vitaminen en over 2 weken hoor ik verder over lyme..

gister maar eens overlegt met mijn moeder en die vond dat het maar eens tijd werd dat we er maar eens tussenuit moesten piepen en we hebben gister dus een lasminute naar turkije geboekt samen met mijn tante en nicht.. gelijk de activiteiten erbij geboekt zodat we van de 8 dagen 5 dagen wat te doen hebben :)

ik zit niet aan de antidepressia .. dit wilde ik niet en dit wilde de huisarts niet we wachten de vakantie maar eens af misschien dat ik daardoor wat opknap..

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 09:54

En kun je niet gaan studeren? Je bent nog heel jong (ik ook hoor ;-) ) en je hebt nog een hele toekomst voor je. En goed leven met fibromyalgie kan heel goed zolang je er goed mee om gaat. Sport je ook? Je zou kunnen beginnen met bijvoorbeeld spinnen dan kom je èn andere mensen tegen en doe je iets wat goed is voor je lijf en krijg je meteen een kick van het sporten!! Wanneer en hoe is fibromyalgie vast gesteld? En heb je toen therapie of medicatie gekregen?

Zitten en mokken dat je niet tevreden bent heeft geen zin, zie het onder ogen en pak de kansen die er zijn! Kop op hoor!! En beperk jezelf niet van te voren door fibromyalgie, wie weet zit je een stuk lekkerder in je vel met ander werk en heb je er minder tot geen last van!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 10:16

ik loop veel :) sporten heb ik toen opgegeven omdat ik de dag erna kapot was.. en geloof me ik had een trainer die het heel rustig aandeed.. sporte elke dag maar 3 kwartier en nog wilden mijn spieren niet mee werken.. lopen gaat tot nu toe nog erg goed.. loop bijna elke dag een (krap) uur dat is voor mij voldoende.. :)

sinds mijn 16e kreeg ik rheumatische klachten dmv een ongeluk met paard op mijn 14e .. mijn moeder merkte op dat ik bijna dezelfde klachten had als mijn oom die ook fibro heeft en zijn toen naar een dokter geweest.. na 2 jaar ziekenhuis in en uit met bot scans, (bloed)onderzoeken, alle soorten artsen etc. ben ik bij een rheumatholoog aangeschoven ik was toen bijna 18 .. na 3 bezoeken aan deze rheumatoloog is er fibro bij mij gevonden.. ik zeg niet bevestigd omdat fibro geen diagnose is.. het is een samenhang van klachten en is nog niet volledig onderzocht..

ik heb voor als het echt niet gaat en als ik last heb van mijn gewrichten medicatie :) arcoxia 90mg of ibrufen of paracetamollen.. (ik hou me liever bij ibrufen :) )

studie? geen geld voor :) de studie die ik wil is particulier en 15000 pop

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 10:27

vroli1 schreef:
ik loop veel :) sporten heb ik toen opgegeven omdat ik de dag erna kapot was.. en geloof me ik had een trainer die het heel rustig aandeed.. sporte elke dag maar 3 kwartier en nog wilden mijn spieren niet mee werken.. lopen gaat tot nu toe nog erg goed.. loop bijna elke dag een (krap) uur dat is voor mij voldoende.. :)

sinds mijn 16e kreeg ik rheumatische klachten dmv een ongeluk met paard op mijn 14e .. mijn moeder merkte op dat ik bijna dezelfde klachten had als mijn oom die ook fibro heeft en zijn toen naar een dokter geweest.. na 2 jaar ziekenhuis in en uit met bot scans, (bloed)onderzoeken, alle soorten artsen etc. ben ik bij een rheumatholoog aangeschoven ik was toen bijna 18 .. na 3 bezoeken aan deze rheumatoloog is er fibro bij mij gevonden.. ik zeg niet bevestigd omdat fibro geen diagnose is.. het is een samenhang van klachten en is nog niet volledig onderzocht..

ik heb voor als het echt niet gaat en als ik last heb van mijn gewrichten medicatie :) arcoxia 90mg of ibrufen of paracetamollen.. (ik hou me liever bij ibrufen :) )

studie? geen geld voor :) de studie die ik wil is particulier en 15000 pop

Ai... dat is prijzig!! Welke studie vind je leuk dan??
Elke dag 3 kwartier sporten is wel veel hoor! 2 of 3 keer per week 3 kwartier is ruim voldoende! Je kunt beter vaker een kwartiertje doen dan minder vaak en langer. En dingen zoals Zumba of zwemmen? Teamsport of individueel? Ik heb er even over gedaan om een sport te vinden die bij me past en ik echt leuk vind! Hetzelfde trouwens qua studie! :D Drie jaar gestudeerd door lichamelijke klachten moeten stoppen. Een jaar gewerkt en een half jaar iets gedaan en nu pas echt een leuke studie gevonden!!

Geef niet op hoor!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 11:58

fotografie.. :)

ik loop veel zonder dat ik er erg in heb.. :P tis een kwartiertje lopen naar het bos en de dijk/strand daar scharrel ik dan wat met de hond en fotografeer wat en ga weer terug naar huis.. :) echt actief is het niet maar ben er wel ff uit.. :)

zumba heb ik geprobeerd een jaartje terug.. laten we zeggen dat een plank beter kan bewegen :') zwemmen heb ik een hekel aan ivm het niet tevreden zijn over mijn lichaam.. en de sporten die ik leuk vind zijn te belastend.. vooral paardrijden..
ik had een studie paardenhouderij afgerond in zwolle maar kan daar dus niets mee omdat ik en rheuma heb en niemand wil iemand die veel ziek is aannemen.. het werk op stal is trouwens al belastend en dat is wat ik heel graag wil.. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:06

toch geen fotovakschool he? Dat is absoluut geldverspilling...

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:07

lifaya schreef:

en nog een reden om daar niet heen te gaan :')

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:51

vroli1 schreef:
lifaya schreef:

En iets anders bijvoorbeeld grafische richting? Dan heb je toch te maken met vormgeving en kun je fotografie daarin misschien een plekje geven!
Misschien is Body pump wel iets, dan hoef je niet te dansen enzo (ik ga altijd de verkeerde kant op...) en is wel spier opbouwend en lekker om even helemaal loos te gaan. Ik kan me voorstellen dat je zwemmen niets vind als je niet blij bent met je lijf! Niet zo'n handige tip...

Behalve fotografie vind je nog iets leuk en zou je überhaupt willen studeren??

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 16:20

Fred_Kroket schreef:
vroli1 schreef:

En iets anders bijvoorbeeld grafische richting? Dan heb je toch te maken met vormgeving en kun je fotografie daarin misschien een plekje geven!
Misschien is Body pump wel iets, dan hoef je niet te dansen enzo (ik ga altijd de verkeerde kant op...) en is wel spier opbouwend en lekker om even helemaal loos te gaan. Ik kan me voorstellen dat je zwemmen niets vind als je niet blij bent met je lijf! Niet zo'n handige tip...

Behalve fotografie vind je nog iets leuk en zou je überhaupt willen studeren??

ik zou wel weer willen studeren :) maar het geld is er niet.. :n en naast fotografie is er verder eigenlijk weinig wat me intresseert.. ja.. de natuur.. archeologie.. sterren/ruimte maar om daar nu een dure opleiding voor te doen die 10 jaar duurt :')

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:06

bos en natuurbeheer? bijvoorbeeld?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 23:19

Grondwerk met paarden?
Ze geven nu lessen met het paard als therapeut.

Je leert dus de goeie lichaamstaal te beheersen en de goeie energie uit te stralen! Ook leer je wat meer in het nu te leven. Daarbij is het niet heel belastend, maar wel weer een extra uurtje rustig lopen.

Deze trainingen helpen je ook heel erg in het gewone leven. En bij paarden hoef je je ook nog eens geen zorgen te maken om je uiterlijk.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:24

hey mensen.. :wave:

tijdje terug dat ik hier gepost heb..

ben sinds ik hier niet meer ben geweest op vakantie naar turkije geweest en kwam lkkr opgeknapt terug..
maar moet zeggen dat het er weer zo bij mij is ingesluimerd.. :\
baan verloren (eigenlijk aan de ene kant blij om maar niet het tijdstip daarvan), tot 3x toe dat mijn eigen paard niet doorging.. het niet goed doen in mijn gezin hun ogen.. dat zet mij aan het denken wat ik toch fout doe?
daarnaast word ik elke dag verbaal de grond ingetrapt omdat ik nu dus 'niks' doe.. het heeft allemaal niet zo geholpen..

ben nu wel weer aan de lijn gaan doen.. en ben inmiddels 10 kilo kwijt.. wat overigens erg moeilijk vol te houden is i.v.m de negatieve emoties om mij heen..

zal ik weer een afspraak maken bij de huisarts? ben bang dat die denkt van daar heb je haar weer met haar geklaag.. ik durf niet meer zo goed heen.. want elke keer als hij wat voorschrijft zoals een fisio.. ben ik er met 2 maanden alweer mee gestopt omdat het niet helpt.. :\

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:27

Wow Nadine, alles wat je zegt is alsof ik het zelf zeg :+ behalve dan dat eigen paard gebeuren, daar heb ik dan geen ervaring mee :(:) Heel veel sterkte. Super dat je al 10 kilo bent afgevallen!

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:35

thnx renee.. :)

ik ken jou situatie ook .. tis idd bijna hetzelfde :(:)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:10

He vroli
als je je wajong rond hebt zoek je lekker je eigen huisje
gewoon lekker iets goedkoops met huursubsidie lekker beetje inrichten met ikea of kwantum spulletjes en dan voel je je weer veel beter dan ben je eigen baas en niemand die nog kan zeuren .

Heb je je al ingeschreven bij een woninstichting?

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:25

Daar zat ik ook al aan te denken.. :j gewoon helemaal weg van dat gezeur..
Maar dan komt die onzekerheid weer om een hoekje kijken.. Kan ik dat wel allemaal alleen? Ik durf nog niet eens te bellen om een afspraak te maken bij een of andere instantie oid.. :\