Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ik moest of naar iemand gaan die met me eraan zou werken.. of ik moest er maar eens nodig tussenuit.. 
) en je hebt nog een hele toekomst voor je. En goed leven met fibromyalgie kan heel goed zolang je er goed mee om gaat. Sport je ook? Je zou kunnen beginnen met bijvoorbeeld spinnen dan kom je èn andere mensen tegen en doe je iets wat goed is voor je lijf en krijg je meteen een kick van het sporten!! Wanneer en hoe is fibromyalgie vast gesteld? En heb je toen therapie of medicatie gekregen?
sporten heb ik toen opgegeven omdat ik de dag erna kapot was.. en geloof me ik had een trainer die het heel rustig aandeed.. sporte elke dag maar 3 kwartier en nog wilden mijn spieren niet mee werken.. lopen gaat tot nu toe nog erg goed.. loop bijna elke dag een (krap) uur dat is voor mij voldoende.. 
arcoxia 90mg of ibrufen of paracetamollen.. (ik hou me liever bij ibrufen
)
de studie die ik wil is particulier en 15000 pop vroli1 schreef:ik loop veelsporten heb ik toen opgegeven omdat ik de dag erna kapot was.. en geloof me ik had een trainer die het heel rustig aandeed.. sporte elke dag maar 3 kwartier en nog wilden mijn spieren niet mee werken.. lopen gaat tot nu toe nog erg goed.. loop bijna elke dag een (krap) uur dat is voor mij voldoende..
sinds mijn 16e kreeg ik rheumatische klachten dmv een ongeluk met paard op mijn 14e .. mijn moeder merkte op dat ik bijna dezelfde klachten had als mijn oom die ook fibro heeft en zijn toen naar een dokter geweest.. na 2 jaar ziekenhuis in en uit met bot scans, (bloed)onderzoeken, alle soorten artsen etc. ben ik bij een rheumatholoog aangeschoven ik was toen bijna 18 .. na 3 bezoeken aan deze rheumatoloog is er fibro bij mij gevonden.. ik zeg niet bevestigd omdat fibro geen diagnose is.. het is een samenhang van klachten en is nog niet volledig onderzocht..
ik heb voor als het echt niet gaat en als ik last heb van mijn gewrichten medicatiearcoxia 90mg of ibrufen of paracetamollen.. (ik hou me liever bij ibrufen
)
studie? geen geld voorde studie die ik wil is particulier en 15000 pop
Drie jaar gestudeerd door lichamelijke klachten moeten stoppen. Een jaar gewerkt en een half jaar iets gedaan en nu pas echt een leuke studie gevonden!!
tis een kwartiertje lopen naar het bos en de dijk/strand daar scharrel ik dan wat met de hond en fotografeer wat en ga weer terug naar huis..
echt actief is het niet maar ben er wel ff uit..
zwemmen heb ik een hekel aan ivm het niet tevreden zijn over mijn lichaam.. en de sporten die ik leuk vind zijn te belastend.. vooral paardrijden..
vroli1 schreef:lifaya schreef:toch geen fotovakschool he? Dat is absoluut geldverspilling...
en nog een reden om daar niet heen te gaan
Fred_Kroket schreef:vroli1 schreef:en nog een reden om daar niet heen te gaan
En iets anders bijvoorbeeld grafische richting? Dan heb je toch te maken met vormgeving en kun je fotografie daarin misschien een plekje geven!
Misschien is Body pump wel iets, dan hoef je niet te dansen enzo (ik ga altijd de verkeerde kant op...) en is wel spier opbouwend en lekker om even helemaal loos te gaan. Ik kan me voorstellen dat je zwemmen niets vind als je niet blij bent met je lijf! Niet zo'n handige tip...
Behalve fotografie vind je nog iets leuk en zou je überhaupt willen studeren??
maar het geld is er niet..
en naast fotografie is er verder eigenlijk weinig wat me intresseert.. ja.. de natuur.. archeologie.. sterren/ruimte maar om daar nu een dure opleiding voor te doen die 10 jaar duurt

gewoon helemaal weg van dat gezeur..