Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
noviceh schreef:maar wat niet gaat, dat gaat niet.

xxStitchxx schreef:MiniBoots schreef:@Stitch en Blue eyes: Met bv kan je zelf ook doorslapen terwijl het kindje drinkt..![]()
nou ik niet! ik verging van de pijn, tot huilens toe.
( gevoellige tepels)
Maar toen kreeg ik van de kraamhulp zo'n tubetje met iets en dat deed ik er op..werkte perfect!
fjordowner18 schreef:mensen die fv geven en zich in dit topic door sommige een beetje aangevallen voelen, dit is absoluut niet nodig.
Op het moment dat je je kind gaat verafschuwen is het tegenover iedereen beter om over te stappen op flesvoeding, hoe graag je ook borstvoeding zou willen geven. Het moet niet ten koste van je band met het kind gaan, dat is doodzonde. 
Quellian schreef:fjordowner18 schreef:mensen die fv geven en zich in dit topic door sommige een beetje aangevallen voelen, dit is absoluut niet nodig.
Ik denk dat dit komt door de hele campagne eromheen, ik kreeg alleen maar 'je moet proberen...', 'nog even', 'doorzetten' en meer van die praat te horen. Dat mijn kleine al 5 dagen niet had geplast bleek niet zo belangrijk?Op het moment dat je je kind gaat verafschuwen is het tegenover iedereen beter om over te stappen op flesvoeding, hoe graag je ook borstvoeding zou willen geven. Het moet niet ten koste van je band met het kind gaan, dat is doodzonde.
Ik heb oprecht moeten strijden om van die borstvoeding af te komen, want ja 'het is toch zoiets moois!'. Ik dacht alleen maar: 'rot op met je mooi, wat is er mooi aan een kind dat niet zelf kan drinken en al 5 dagen niet plast?'.
Ik was zo vreselijk opgelucht toen ik een vervanger kreeg op het consultatiebureau die tegen me zei: 'goede beslissing meisje!', dáár groeide ik van en kreeg ik het idee ook bést een goede mama te zijn
En buiten dat ben ik misschien niet genoeg 'mama-mama' en vind ik mijn eigen leven ook heel belangrijk en vind het prettig om gewoon een tijd buiten de deur te kunnen zijn zonder baby of lichamelijke ongemakken zoals stuwing.
MiniBoots schreef:@Stitch en Blue eyes: Met bv kan je zelf ook doorslapen terwijl het kindje drinkt..![]()

SaskiaKa schreef:Ik ben zeker van mening dat ALS borstvoeding goed gaat, dit een heerlijk intieme ervaring met je kindje kan zijn. Ons zoontje was te vroeg geboren en erg klein, waardoor hij te weinig kracht had om zelf goed te drinken. Ook heb ik geen bijzonder grote tepels waardoor hij extra zijn best moest doen om goed vast te happen. Omdat hij zo klein was mocht hij niet afvallen en moest ik dus zeker weten dat hij genoeg binnen kreeg. Bij ons ging het als volgt:
Ik moest hem eerst wegen, dan aanleggen en laten drinken (zo goed en kwaad als dat ging)
Dan weer wegen om te controleren hoeveel hij binnen had gekregen. Daarna ging ik kolven en deze melk gaf ik hem uit een spuitje, pink en spuitje in zijn mond en dan als hij ging zuigen iedere keer een beetje melk spuiten, net zo lang tot hij genoeg had binnen gekregen. In plaats van op een roze wolk was ik de hele dag bezig om de klok in de gaten te houden, om het hele ritueel opnieuw te beginnen.
Ik heb dit 6 weken vol gehouden en ben toen langzaam over gegaan op flesvoeding.
Eenmaal over op de fles konden wij allebei veel meer genieten van de voedingen. Ik hield hem heel dicht tegen mijn lichaam en hij keek mij heel diep in m'n ogen tijdens het drinken. Kan nog steeds in tranen uitbarsten als ik aan de blik in zijn ogen toen terugdenk.
Ik heb het drie weken volgehouden, toen was ze groot genoeg om een poosje aan te modderen zonder al te grote risico's en binnen een dag kon ze het toen wel zelf. Dat maakte het wel veel makkelijker - maar ik had op zich nog wel een poosje volgehouden, ook al was het vermoeiend. Kelpla schreef:Mijn zoontje heeft een week borstvoeding gehad.. jammer genoeg heb ik geen enkele hulp gehad en daarom overgegaan op FV. Bij een eventuele tweede zou ik dit zeer zeker anders aanpakken.
MiniBoots schreef:Kelpla schreef:Mijn zoontje heeft een week borstvoeding gehad.. jammer genoeg heb ik geen enkele hulp gehad en daarom overgegaan op FV. Bij een eventuele tweede zou ik dit zeer zeker anders aanpakken.
Ook niet van de kraamhulp??
Waar mijn kraamhulp vandaan kwam kregen ze zelfs cursussen om met dit soort dingen te helpen.
Overigens had ik nergens hulp bij nodig, hij deed het zelf helemaal goed...nu ging ik er zelf ook al vanuit dat het helemaal goed zou komen en gaan.
Zonde dan he..

Roselie schreef:Ik denk dat er soms gewoon snel wordt opgegeven van owh een kloof of owhh weinig melk. Er zijn veel mogelijkheden, zoals een LK oid. IK geef nu geen oordeel naar mensen persoonlijk, maar wel mijn mening.
Quellian schreef:Ik denk dat borstvoeding meer vrijblijvend moet worden, wat minder 'door de strot geduwd' moet worden. Laat mensen vrij in hun keuzes zonder die beslissing constant te weerleggen. IEDERE moeder wil het beste voor haar kind.

Cyntje schreef:Haatgevoelens krijgen jegens kroost als het frustrerend wordt om borstvoeding te geven,....mèn...
Ik ben denk ik nuchterder dan ik dacht
Suzanne F. schreef:Tuurlijk is iedereen vrij in de keuze maar zeg dan niet dat iedere moeder het beste wil voor haar kind dus FV geeft.

Suzanne F. schreef:Cyntje schreef:Haatgevoelens krijgen jegens kroost als het frustrerend wordt om borstvoeding te geven,....mèn...
Ik ben denk ik nuchterder dan ik dacht
Ja ik kan me het zelf ook niet indenken maar als het echt zo erg is, dan moet je er natuurlijk niet mee doorgaan. Misschien doet het dan zoveel pijn dat het vreselijk wordt en niet te houden is.
Dan is er natuurlijk al wat misgegaan maar ja.