Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:06

Vet eten helpt trouwens niet.
Ik neem aan dat jullie best wel wat bewegen? Als je vet eet, word dat verbrand. Dat helpt dus niet om aan te komen. Hoe meer vet, hoe meer verbranding. Zeker als je een snelle stofwisseling hebt.

mika11

Re: Ik wil niet afvallen, maar aankomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:12

Volgens mij helpt vezelrijke voeding ook goed, omdat je darmen dan meer moeten werken.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:13

Waarom al die afvalreclame's hieronder? :+

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:13

Ik meld me ook maar even, ben 18, 1.66 en 47 kilo.
Het is niet dat ik te weinig eet maar ik kom gewoon indd niet aan. Heb er best wel eens wat rotopmerkingen over gehad.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:15

Macs schreef:
Vet eten helpt trouwens niet.
Ik neem aan dat jullie best wel wat bewegen? Als je vet eet, word dat verbrand. Dat helpt dus niet om aan te komen. Hoe meer vet, hoe meer verbranding. Zeker als je een snelle stofwisseling hebt.

Eiwit rijk eten werd mij aangeraden!

k4tink4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-11 22:18

Tsja, ik ben gek op pasta! Eet het zeker 3x in de week. Daarnaast ben ik ook gek op maïs en spinazie.
Ik heb er qua aankomen in gewicht, geen baat bij.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:18

Ik herken ook veel van wat jullie schrijven.
Vet eten helpt niet echt. Ik val niet heel snel af als ik veel beweeg. Maar dat wat je beweegt, moet je ook er weer bij eten!
Dor gezond te eten en daarbij genoeg te bewegen. Want als je spieren gaat kweken, krijg je dus meer spieren, waardoor je gewicht meer wordt.
Spieren wegen meer als vet. Daarbij moet je dat wat je beweegt, er goed bij eten, met gezond eten :)
Vaak eten helpt wel. Ipv tussen de middag 3 broodjes in 1 keer, neem je er eerst 2, en een uurtje later nog eens 2. Zo heb je toch meer broodjes op tussen de middag, met een minder vol gevoel.
En, aankomen is gewoon echt heel meoilijk :) Mijn dietiste zegt dat het moeilijker is dan afvallen.

Ik heb ook een iets te snelle stofwisseling, maar niet te snel dat er iets mee gedaan moet worden. Ik ben 16 jaar, 1.68 cm en weeg nu 50.5 kilo.. Wat 2 maanden geleden nog 46 kilo was..
In 3 weken tijd ben ik zowat 3 kilo aangekomen en vraag neit hoe ik het deed? Ik at helemaal niet veel meer dan dat ik eerst deed. En zomaar opeens kwam het er bij, en nu is het een kwestie van volhouden. Genoeg blijven eten want het vliegt er ooo zo snel weer af..

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:24

-doneert gratis vet + cupmaten- pm :')

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:27

Geldt ook voor mij :D

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:40

Ik sta ook aan de andere kant.
Maar mijn tante mag geen suiker en is echt mager, haar werd aangeraden savonds laat nog een potje baby voeding te eten. Dit werkte voor haar erg goed, misschien heeft iemand van jullie er iets aan.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:45

Ik ben 22, 1,72 en weeg 53 kilo. Geen vetpot, maar ik kan er mee leven. Ik kom inderdaad niet aan. Of ik veel eet of weinig, gezond of ongezond... Het maakt allemaal niet uit. Ik sport redelijk veel, en wil dat ook zeker niet laten. Gelukkig val ik daar niet echt van af ;) .
Nadeel is wel, dat ik waarschijnlijk door mijn lage lichaamsgewicht, gewoon niet zoveel kan hebben. Ik val relatief snel flauw (zeker nu in combinatie met mijn migraine medicijnen die mijn lage bloeddruk nog verder verlagen).
Ook heb ik inderdaad problemen met kleding. Broeken zijn altijd te kort (moet een kleine kontmaat hebben, maar ik heb wel lange benen), een strapless jurkje of shirtje blijft met moeite hangen ;) .

Maar ik ben blij met mijn lijf. Liever wat te dun, en dat ik niet op de caloriën hoef te letten dan dat ik van naar eten kijken al dik zou worden.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:46

k4tink4 schreef:
Tjee, ben je even een uurtje weg om op tv vriendlief te bekijken en zit je op 2 pagina's! Heel fijn meiden!

Bizar om te lezen dat je bij diëtistes dus niet altijd baat hebt. Ik eet gewoon gezond en genoeg en ik val alleen maar af.
'T Gekke is dat ik veel last hebt van obstipatie en je daardoor dus misschien wel zwaarder zou moeten wegen? (even logischerwijs bedacht)
Ook lees ik verhalen van meiden die langer zijn dan ikzelf ben, en toch nog minder wegen. Ben blij dat we elkaar op deze manier een beetje gevonden hebben.
Ik heb trouwens na mijn post net nog heerlijk 2 koppen groentesoep met 2 sneden bruin brood op.

Verder heb ik een zeer gevoelige maag, waardoor ik niet teveel vetten en zuren mag. Omdat ik dan last krijg van brandend maagzuur, in zo'n verre mate dat het mijn maag-darmkanaal aantast. Ik mag dus eigenlijk helemaal geen friet e.d., maar eet het toch! Omdat het lekker is, maar zeker omdat het je het idee geeft dat je er van zou aankomen.

Eigenlijk zit ik zelf wel prima in mijn vel, maar zijn het meer de opmerkingen van buitenstaanders die me raken. Dat ik te dun ben, of te mager. Vooral toen er bij "oh oh Cherso" de volgende opmerking werd gemaakt werd ik wel even onzeker: ,,Als je geen voeten had, zou je dan sokken dragen? Nee.. Waarom draag je dan wel een BH als je geen tieten hebt??!!''.

Gelukkig heb ik wel billen en ben ik zeer gelukkig dat ik een billenman aan de haak geslagen heb, maar word toch onzeker als ik hem stiekem naar een mooie vrouw met borsten zie gluren.

Misschien moeten we maar naar de HK verplaatst worden, zodat we meer kunnen delen over onze voedingspatronen en eventuele vorderingen?

Ik lees dat je al klachten hebt van je spijsverteringstelsel. Ik heb dit zelf ook al, bleek helaas, al jaren. Ik kwam geen gram aan, en waarom niet? Mijn eten wordt gewoon niet goed verteerd en er wordt weinig nuttigs uitgehaald. Ik krijg reacties op suikers, koemelk, tarwe en nog een hele lange rij!
Tegenwoordig eet ik een granenontbijt met 2 eetlepels ontgeurde kokos olie, dat dikt nog wat aan! Ook brood met pindakaas, zitten heel veel calorieen in.

Ik las nog ergens over dat baby voeding, ik heb ook een poging gehouden maar was zeker geen succes haha

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 22:48

Zolang je niet zo'n anorexia lijf hebt. Je gezond bent, je gezond leeft.....dan zie ik het probleem ook niet zo.

Ik heb er destijds ook geen problemen mee gehad, en heb sowieso schijt aan wat mensen denken....gaat ene oor in en andere weer uit. Als ze er problemen(jaloers) mee hebben, dan kijken ze maar de andere kant op.

Mijn zus heeft er echter wel problemen mee......Als puber en tot een jaar of 22/23 heeft ze een achterwerk gehad die het prima deed als bijzettafel. Nu gaat ze helemaal de andere kant op. En dat kan ze allemaal niet zo goed verwerken. En dan heeft ze ook nog eens een goede vriendin met een maatje meer die altijd loopt ze zeuren over hoe slank ze wel niet is! drama's drama's

Chachi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 23:02

RoosIris schreef:
daantjuh96:
Lichte boten of zware boten hebben vrij weinig invloed op je gewicht. Het verschil tussen lichte en zware botten is niet meer dan 2 kilo.

Iemand van 100 kilo en een lengte van 1.50 kan ook lichte boten hebben. net als dat iemand van 1.80 die 35 kilo weg zware boten kan hebben.

Je BMI is 15 en dat is ondergewicht.

Ow dat wist ik niet. maar bij de GGD hebben ze een speciaal schema van je groei
(sinds je was geboren tot nu)
In mijn groeidiagram staat duidelijk dat ik geen ondergewicht heb.
Dat BMI vind ik eigelijk nergens op slaan.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 00:00

Wat jullie nodig hebben zijn koolhydraten :j Vet eten betekend idd meer verbranding.
Dus veel pasta, brood, rijst, aardappelen, fruit etc.

Ook wil ik graag weten wat jullie dan zoal eten per dag. Maak eens een lijstje :) Vaak zie je dat dunne mensen toch systematisch minder eten dan dikke mensen. Dikke mensen dénken dat ze minder eten, maar ze eten voornamelijk kleine hapjes die je makkelijk weer vergeet. Dunne mensen doen dit over het algemeen niet :)

Ik ben benieuwd naar jullie lijstjes :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 00:03

Ik eet 's ochtends een krentenbol en koffie.

's Middags een krentenbol en een bruine boterham. Glas karnemelk.

Namiddag een chocolaatje of een koekje bij een kopje koffie.

's Avonds 1 bord warm eten.
Gemiddeld 3 aardappels, groente, stukje vlees of vis.
Toetje: schaaltje vla

In de loop van de avond wat chips of zo.

Fruit eet ik +- 2x in de week: druiven, zwarte bessen, aardbeien

Nu ben ik 1.72 en 61 kilo. Eigenlijk best een goed gewicht, voorheen woog ik +- 55 kilo
Eetpatroon is eigenlijk nooit veranderd.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 27-05-11 00:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 00:07

Ik eet 'sochtendsvroeg 2 boterhammen en 2 beschuitjes, en fruitsap
dan rond 11e een wit pistoletje met brie,
tussen de middag weer 2 of 3 boterhammen, meestal nog met liga ofzo erbij
Dan ga ik voor het avondeten altijd even snacken. Zakje chips, borrelnootjes, kaasstengels ofzo.
Dan een bord vol met avondeten. Meestal een toetje (yoghurt) erachteraan.
Dan rond 8e meestal iets van chips
En om 10 uur eet ik bijna nog een volledige maaltijd. Meestal nog 2 boterhammen, of iets anders wat er in huis is..

Nou.... geen grammetje hoor! :Y)
Laatst bijgewerkt door Myrthe92 op 27-05-11 00:11, in het totaal 1 keer bewerkt

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 00:08

Ook ik heb moeite met aankomen :)
Ben 1.75 en weeg 54 kilo. Ben zelf op het moment heel erg bezig met het binnenhalen van genoeg calorien.
Ik HOU ontzettend veel van eten maar aankomen blijft moeilijk.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 00:14

Myrthe:
Inderdaad weinig als ik kijk wat jij eet.
Ik ben nog steeds zo botterig ook al ben ik nu wel aangekomen.
Polsen, gezicht, heupen, schouderbladen, sleutelbeenderen.
Alles zie je gewoon, vind ik zo lelijk.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 06:44

phormicola schreef:
Wat jullie nodig hebben zijn koolhydraten :j Vet eten betekend idd meer verbranding.
Dus veel pasta, brood, rijst, aardappelen, fruit etc.

Ook wil ik graag weten wat jullie dan zoal eten per dag. Maak eens een lijstje :) Vaak zie je dat dunne mensen toch systematisch minder eten dan dikke mensen. Dikke mensen dénken dat ze minder eten, maar ze eten voornamelijk kleine hapjes die je makkelijk weer vergeet. Dunne mensen doen dit over het algemeen niet :)

Ik ben benieuwd naar jullie lijstjes :j

Ik heb het destijds eens uitgerekend, en ik zat met alle tussendoortjes meegerekend op ruim 3x de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid. Even kijken of ik het nog ongeveer weet..

07:00 uur: fles drinkontbijt, twee boterhammen met boter en vruchtenhagel.
10:00 uur: een hamkaas croissant, gevulde koek, blikje cola.
12:00 uur: frikandellenbroodje/ twee boterhammen met vruchtenhagel, hamkaas croissant, blikje cola en zakje chips.
15:00 uur: weer iets van chips/ koek.
18:00 uur: Stampvol bord met avondeten (pasta, rijst, noem maar op. Geen groenvoer waar je toch niet van aan komt), twee glazen cola.
20:00 uur: zak chips, cola
en dan midden in de nacht nog wel eens een half pak bastognekoeken :') Dat is nu zo'n 2 a 3 jaar geleden en ik kwam geen gram aan.

Ik zit nu op iets minder dan daar staat omdat ik tegenwoordig wel een normaal gewicht heb. Neemt niet weg dat ik nog altijd kan vreten alsof ik drie dagen niets op heb :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:50

Snadrem:
Echt gezond ziet jouw menu er niet uit :)
Eet je dat nu nog altijd of is dat van 2 a 3 jaar geleden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:52

Ik had het vroeger ook, ben nu wel aangekomen sinds die tijd...
vind het belachelijk dat mensen zeggen: zooo hee wat ben jij eng mager! maar niemand zal zeggen: zooo hee wat ben jij vet!! terwijl het net zo kwetsend is..

Ik heb trouwens moeten léren eten. Ik nam er geen tijd voor... Ik word wel nu nog steeds misselijk als iemand een bord vol eten voor mn neus zet, ik eet in kleinere porties.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 09:54

De hele morgen tot een uur of 1 in de middag eet ik niets,drink alleen maar koffie met veel suiker en melk.
Rond een uur of 1 eet ik óf 2 [bruine]boterhammen met kaas of snijworst óf een wit broodje kaas.
Verder de hele middag niets meer,drink wel veel AA drink.
Om 5uur warm eten,beetje aardappels,redelijk wat groente en klein stukje vlees.
Daarna de hele avond wat snoepen,toastjes met brie,chocolade,bonbons,enz.
Ik krijg s'morgens absoluut niets door me keel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:14

Wat gebeurd er als jullie een tijdje heel weinig eten? (stofwisseling vertraagd met als gevolg dat de meeste mensen aankomen)
Ik zie idd dat jullie al behoorlijk wat eten. Jeetje zeg, lijkt mij echt heel erg lastig :(:)

Ik heb zelf nu een normaal gewicht, maar ik ben juist heel vaak te dik geweest. Ik vind het interessant om met jullie mee te puzzelen, als het mag :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 10:17

Als ik nóg minder ga eten val ik snel kilo's af.Soms wel 1 kilo per dag wat eraf gaat.
Ik heb een tijd lang maar 45 kilo gewogen.