Van paard af op de beton gevallen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:48

't arme meisje.. :n :(:) :(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:49

Chiaraa_ schreef:
Ik sta hier echt op huilen, ik ben aan het huilen.
aan het brullen werkelijk.
' Chiara dit is geen spoedgeval hé, er is nu vast geen dokter meer'.
En dan mag je je als kind niet ongewenst soms voelen of je niet eens triestig voelen.
Sorry mensen, maar ik ga slapen.
Proberen..

Ziekenhuis is altijd open en 112 is ook in belgië gratis.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:50

Nee inderdaad, bij ons ontbreekt het daar nogal aan blijkbaar..
In ieder geval met de ervaringen die ik daarmee heb gehad.
Nu bel ik ook niet meer voor advies, maar ik bel om te zeggen dat ik eraan kom zodat ze op de hoogte zijn.
Ik heb van niemand toestemming nodig om al dan niet langs te komen en als ik op hun advies moet afgaan...

Ben ook blij dat we doorgedramd hebben, heeft al 2 x -bijna letterlijk- het leven van ons kind gered.
En da's niet aan de telefonistes van de HAP te danken :(

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:51

ashley1 schreef:
Nee inderdaad, bij ons ontbreekt het daar nogal aan blijkbaar..
In ieder geval met de ervaringen die ik daarmee heb gehad.
Nu bel ik ook niet meer voor advies, maar ik bel om te zeggen dat ik eraan kom zodat ze op de hoogte zijn.
Ik heb van niemand toestemming nodig om al dan niet langs te komen en als ik op hun advies moet afgaan...

Ben ook blij dat we doorgedramd hebben, heeft al 2 x -bijna letterlijk- het leven van ons kind gered.
En da's niet aan de telefonistes van de HAP te danken :(

Pff verschrikkelijk, moet er niet aan denken dat er zo met iemand zou worden omgegaan.
Maar blijkbaar dus wel!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 22:51

Dank je allemaal..
goede nacht..
Als ik niet kan slapen ga ik wel op mijn foon wat op bokt.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:52

Even een berichtje voor alle meelezers...
Probeer TS niet banger te maken dan ze al is. Dit helpt echt niet.
Klinkt als 'paniek zaaien'.
Er is een volwassene bij haar in de buurt. Laat hem het a.j.b. oplossen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:52

@TS: heb je geen mobieltje waarmee je zelf naar de HAP kan bellen? Wil het telefoonnummer wel voor je opzoeken hoor!
Kun je wellicht vragen of zij niet bij jou willen langskomen.
Zal je pa niet leuk vinden maar als er echt iets is vergeeft hij het zichzelf nooit (als het goed is).

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:53

Heel veel sterkte :(:)
en ik hoop dat je kan slapen!
Laat je ons wel even weten hoe het is afgelopen bij de dokter?

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 22:54

Jawel maar dat kan ik niet maken, dat ligt niet in mijn aard..
Ik zaai dan paniek en wie weet zijn het enkel mijn spieren die pijndoen en dan zou mijn
vader echt razend zijn..
wil het hier een beetje rustig houden, het is hier net weer wat rustiger en relaxt met de huissfeer.
Ja hoor, ik hou jullie op de hoogte.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:55

Ashley, gelijk heb je! Kun je de volgende keer niet naar een andere praktijk, of kun je alleen in een bepaalde regio terecht?

Ik hoop dat je een beetje kunt slapen..
Sterkte

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 22:55

Oh zit nu trouwens te bedenken, moest ook een keer de HAP bellen (nouja mijn moeder en zus) omdat ik zodanig ziek was dat mijn koorts boven de 40-41 graden opliep! Ging om een vervangende huisarts, die van mij was op vakantie.
Ik was ook echt heel flauw, kon niet eens meer lopen en het draaide maar een beetje..
Moest ik naar de huisarts komen, mijn zus doordrammen dat hij naar ons moest komen..
Maar hoe dan ook, wij moesten naar hem.
Loopt mijn zus van haar huis naar ons huis, ziet ze ineens dat hij in de auto stapt..
Dus zij mijn moeder bellen, die met mij al in de auto zat.
Komen we daar aan, is hij er niet.
Komen we thuis, is hij er niet.
Wij bellen, zegt hij: ja eigen schuld want ik was naar jullie toe, maar jullie waren niet thuis.
Zus en moeder boos: we moesten zo nodig naar jou toe komen, vervolgens komen we en lopen we je mis en krijgen wij hier de schuld van?
Kwam hij uiteindelijk nog bij mij thuis, heb antibiotica direct gehad en weetikveel wat.
Ben ruim anderhalve week echt doodziek geweest, het mocht niet oplopen anders moest ik naar het ziekenhuis.
Zo ver heeft het gelukkig niet hoeven komen, maar op die manier is er dus ook met ons laks omgegaan een keer.

Chiaraa_

Re: Van paard af op de beton gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 23:04

zo.. lig eindelijk in bed. trappen lopen ging wel redelijk maar erg verkrampt en langzaam. zondag heb ik wedstrijd en mijn vader zei net nog dat ik niet voor niets ben ingeschreven.en morgen dat als ik heb gereden ik wel soepeler ga zijn. dus morgen weer in het zadel. heb me nu op mijn rug gelegd, kussen onder knieën, geforceerd en ik heb pijn. maar ik mag niet klagen. er zijn wel ergere zaken.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:04

Chiaraa_ schreef:
Dank je allemaal..
goede nacht..
Als ik niet kan slapen ga ik wel op mijn foon wat op bokt.

Probeer een houding te vinden dat je stabiel en redelijk lekker ligt, desnoods met kussens tegen je aan en onder je. Dan zal je vannacht redelijk stilligen en een kans op doorslapen hebben :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:07

Succes met slapen, hopelijk lukt het.
Ik wil je niet ontmoedigen, maar jij gaat waarschijnlijk morgenochtend niet eens zelf je sokken aan kunnen trekken, dus reken maar niet op rijden morgen.
Laat jezelf alsjeblieft eerst eens nakijken door een arts, met je stalgenootje/buren/iemand die je wil brengen.
Of vraag of je huisarts een huisbezoek komt doen.

Tip: probeer Arnica te slikken/in te nemen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:08

Gowlan schreef:
Oh zit nu trouwens te bedenken, moest ook een keer de HAP bellen (nouja mijn moeder en zus) omdat ik zodanig ziek was dat mijn koorts boven de 40-41 graden opliep! Ging om een vervangende huisarts, die van mij was op vakantie.
Ik was ook echt heel flauw, kon niet eens meer lopen en het draaide maar een beetje..
Moest ik naar de huisarts komen, mijn zus doordrammen dat hij naar ons moest komen..
Loopt mijn zus van haar huis naar ons huis, ziet ze ineens dat hij in de auto stapt..
Wij bellen, zegt hij: ja eigen schuld want ik was naar jullie toe, maar jullie waren niet thuis.
Zus en moeder boos: we moesten zo nodig naar jou toe komen, vervolgens komen we en lopen we je mis en krijgen wij hier de schuld van?
Kwam hij uiteindelijk nog bij mij thuis, heb antibiotica direct gehad en weetikveel wat.
Ben ruim anderhalve week echt doodziek geweest, het mocht niet oplopen anders moest ik naar het ziekenhuis.
Zo ver heeft het gelukkig niet hoeven komen, maar op die manier is er dus ook met ons laks omgegaan een keer.

8)7 |o Fijn, zo'n arts waarmee je duidelijke afspraken kunt maken!

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:09

ashley1 schreef:
Gowlan schreef:

8)7 |o Fijn, zo'n arts waarmee je duidelijke afspraken kunt maken!

Of hij begreep het niet, hij was dan wel arts maar sprak ook moeizaam nederlands! :')
Ben dan toch blijer met mijn eigen huisarts, en indien ik van hem dingen niet normaal opvat vraag ik het aan de vader van een vriendinnetje van mij, die is ook huisarts. :)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 23:11

dank je wel allemaal! ik lig niet lekker. kussen onder me doet meer pijn. dan komt er meer druk op de zijkant van mijn rib.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:14

Misschien een kussentje tegen/naast je zij? Als demping?
Pff dat wordt nog een lange nacht zo te horen.

Heel veel succes, heb je pijnstillers bij de hand?

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:22

ik heb ook vroeger een ongeluk op de weg gehad,dikke fjord is boven op mij gekomen met haar volle gewicht,naar stal gestrompeld leundend op de fjord.
op stal gelijk na eerste hulp gebracht omdat ik geen adem kreeg.
in het ziekenhuis dachten ze dat ik een ingeklapte long had dus er moesten foto's gemaakt worden,was gelukkig niet zo.
ik had mijn ribben zwaar gekneust,zware hersenschudding,verrekte kniebanden,schaafwonden,blauwe plekken enz..
s'avonds nog terug gegaan naar stal met moeite maar ik moest weten hoe het met de fjord was aangezien het niet mijn pony was, 'gelukkig' had zij alleen een dikke knie en een paar schaafwonden,deze verzorgd en stalgenootjes gevraagd met haar te stappen.

ik voelde me ook zoals jij jezelf nu beschrijft.
probeer vooral ontspannen te blijven,zodra je in paniek raakt denk je dat het je einde is.
pijnstillers werkte bij mij niet,na een paar dagen stil op bed liggen werd het beter en kreeg ik weer wat meer lucht.
geduld dus,indien je het niet vertrouwd morgen toch even langs een arts gaan!
en zeker niet op je paard gaan zitten.
sterkte!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:28

Chiaraa_ schreef:
zo.. lig eindelijk in bed. trappen lopen ging wel redelijk maar erg verkrampt en langzaam. zondag heb ik wedstrijd en mijn vader zei net nog dat ik niet voor niets ben ingeschreven.en morgen dat als ik heb gereden ik wel soepeler ga zijn. dus morgen weer in het zadel. heb me nu op mijn rug gelegd, kussen onder knieën, geforceerd en ik heb pijn. maar ik mag niet klagen. er zijn wel ergere zaken.

Zorg voor een artsenverklaring voor het afzeggen, want die wedstrijd kan je als ik lees hoe het nu is echt vergeten.
Als kussen onder de knieën meer pijn doet dan weghalen, niks forceren nu.
Beterschap.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 23:29

Heb je nog het warme bad genomen? Het helpt misschien niet maar het kan heel prettig zijn ^^

Ik zou echt 112 bellen.. al is het niets, dan kan de broeder je vader misschien uitleggen dat het wel iets ergs had kunnen zijn. Beter een keertje teveel bellen dan een keertje te weinig :)
Vind het trouwens ook een beetje raar dat je vader per se wil dat je die wedstrijd gaat rijden.. Als het niet gaat dan gaat het niet he :)

Verder denk ik dat het niet het einde van de wereld zal zijn :) In elk geval hopelijk niets waardoor je nooit meer kan rijden (is gelijk aan elkaar op zich :+ )

In het kader van de HAP-drama's: ik was een tijd geleden bij mijn vriend, had mijn hand in de spalk ivm kneuzing van mijn vinger. Werd in de nacht wakker met een gevoel in mijn hand alsof er een betonblok op was gevallen en er duizenden naaldjes in staken. HAP gebeld, ten eerste was ik niet ingeschreven in die regio dus konden ze me niet helpen (?), ten tweede gingen de huisartsenpraktijken met 2 uur open (ofzoiets) dus ik kon het nog wel even uitzingen voor die tijd, blijkbaar. Dat ik op de grond zat te huilen van de pijn was kennelijk niet zo interessant...
Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan, maarja.. Toch niet echt leuk om te horen te krijgen dat je je blijkbaar aanstelt

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 04:19

sterkte hoop dat het allemaal meevalt en dat je morgen alleen stijf bent en de pijn een beetje minder is (wishfull thinking)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 05:18

TS, hoe gaat het nu met je?

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 05:24

Zelfde vraag!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 08:18

Voor mensen uit NL, de HAP in Belgie bestaat zo goed als niet