Een tumor in je borst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalBerguil

Re: Een tumor in je borst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 10:42

Gister weer naar het ziekenhuis geweest en daar hebben ze een biopt gedaan vrijdag wordt ik gebeld (morgen dus) Duurt al met al een paar dagen maar morgen weet ik het!!

Gelukkig is dit de tweede arts die zei dat het er niet kwaad uit ziet :) De tweede arts die een mammografie heeft gemaakt dacht dat het een cyste was maar dat is me gister duidelijk gemaakt dat het geen cyste is. Op de mamografie ik ook helemaal niks te zien daar is alles gewoon 100 % goed. Met de echo kunnen ze net beter kijken en op die manier kunnen ze het dan wel zien.

Op zich heb ik zelf er wel een goed gevoel over en laat alles maar gewoon over me heen komen, ben er helaas nog niet klaar mee :( Ze konden het er gister niet met een soort van grote naald uithalen dus dat moet alsnog chirurgisch gebeuren (bbeeehhhhh)

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:46

Jeetje wat heftig! Ik duim dat het niets ergs is. Als er 2 artsen zeggen dat het niet kwaad is zou ik me denk ik al een stuk rustiger voelen.
Ondanks dat het gewoon eng blijft natuurlijk! Veel sterkte in deze spannende tijd!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 10:50

jeetje wat zou jij geschrokken zijn zeg!

Gelukkig dat er 2 artsen zijn die zeggen dat het er niet heeel ernstig uitziet!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 13:07

Ik duim echt voor je dat het niets ernstigs is! Sterkte nog even met het laatste dagje wachten. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:30

Je kan van buiten niet zeggen of het goed is of niet, ik vroeg het toen ook maar daar doen ze normaal geen uitspraak over.Kan ook niet, want je weet nooit of het goed is of niet.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:21

Dat is niet helemaal waar marleen_usar. Ze kunnen het niet met zekerheid zeggen nee, maar er zijn wel degelijk duidelijke verschillen in kenmerken tussen goed en kwaadaardige tumoren!! Als het op de echo om een gladbegrensd "gezwel" gaat, is de kans vrij groot dat het goedaardig is, als het een grillige vorm heeft is de kans groter dat het kwaadaardig is. Ze zullen het wel altijd moeten controleren met een punctie of ander onderzoek. Tenzij het overduidelijk een cyste is, maar dat kunnen ze vrij makkelijk onderscheiden van een tumor.

edit: waarom ze zeggen dat ze er geen uitspraak over kunnen doen, is vooral om zichzelf in te dekken. Als ze het mis hebben, heb je niet alleen de patient onterecht blij of juist bang gemaakt, maar ook een grote kans op een schadeclaim aan je broek ;)

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:03

@ Laura82 zo hebben ze het ook uitgelegd het ziet er uit als 1 geheel en vrij glad (wel met andere woorden) maar daar komt het op neer. 100% kunnen ze het natuurlijk nooit zeggen zonder een biopt te doen. En een cyste is idd goed te onderscheiden van een tumor en dat was het helaas niet!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 09:51

Oh wat zul jij geschrokken zijn zeg! Heel veel sterkte, of het nou een cyste, goed/kwaadaardig is het blijft een verschrikkelijke ontdekking!

Kop op en houd je taai!! :(:)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 11:09

wat een ellende :(:) wens je zoveel sterkte

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:22

hopen dat het niks ergs is!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:14

En, weet je al meer?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 19:01

Nog geen nieuws?

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 16:19

Heel erg veel sterkte.. wat vreselijk! weet je al meer?
Hoop zo dat het goedaardig is! :(:)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:30

Ik ben ook benieuwd of je al meer weet? :)
Ik hoop dat het goedaardig is!

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:36

ik hoop het ook!

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:38

weet je al wat meer?

rexxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 22:50

en al meer gehoord?

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 08:58

Is het nou echt nodig dat iedereen gaat vragen of ze al meer weet? Ts komt vazelf wel een update geven als ze daar aan toe is.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 12:19

Ben gister avond pas om half 8 gebeld en het is goed aardig :)
Morgen vroeg moet ik weer heen en dan krijg ik te horen hoe het verder gaat want het moet er wel uitgehaald worden. Ben er heeeeeelllll erg blij mee maar nu ook alweer zenuwachtig voor die operatie maar het nieuws is wel super en wat een opluchting zeg ppffffffffff. Moet alleen wel zeggen dat ik verschrikkelijk moe ben van alle spanningen en adrealine van de laatste dagen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:22

Wat een top nieuws! Super! Ben helemaal blij voor je :)
Logisch dat je moe bent, het is niet niks :(:)
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 07-06-11 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:24

Ohhh San wat een opluchting!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:25

Wat een opluchting zeg! Hartstikke fijn voor je.

Verder weet ik goed hoe je je nu voelt, wij hebben vorige week met m'n moeder precies in dezelfde spanning gezeten... gelukkig was het daar ook goed nieuws maar wat is het vreselijk eng om in onzekerheid te zitten...

radicalM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:26

Klinkt als een fybroadenoom...heb ik nu 2 keer gehad...!
Bij mij zei de huisarts ook met stelligheid dat het een cyste was... :( Ik had zelfs de pech dat, door het dikke klierweefsel, op de foto's niets te zien was... :roll: ..terwijl ik een dikke bobbel voelde. Ik maak dus voor de zekerheid nu altijd een foto en een echo.
Zou hem wel weg laten halen (voor de zekerheid). Hoe dan ook...zo'n operatie en de hele toestand eromheen is zenuwslopend. Sterkte!

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 12:33

Lees dit topic nu pas! en ben erg blij voor je dat het goedaardig is!!!je hebt geluk gehad!!

*Mijn buurvrouw van 43 had ook een tumor in haar linkerborst en die is weggehaald, ook haar lymfeklieren zijn eruit en ze zit volop in de chemo..*
Ik zat echt met spanning je berichten te lezen en bij de laatste slaakte ik echt een zucht van opgeluchtheid..
Heel veel sterkte met de operatie!!

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 12:37

OOhhh weg gaat ie zeker dat hoefde ik niet eens zelf te vragen bij de eerste foto werd al gelijk gezegt dat het hoe dan ook weg moet. Ik vroeg gister nog of het ook uit zichzelf weg gaat maar helaas is dat niet het geval de arts zei dat het groter kan worden en wel weg gehaald moet worden. Het is gelukkig nog steeds 5.7 cm maar als ik de lineaal pak en kijk denk ik ook jjeee wat een ding.

Ze hebben afgelopen woensdag nog keer weefsel er uitgehaald en gelukkig gisteren gebeld wat ze eigelijk vrijdag zouden doen. Maar goed ben blij dat ik het nieuws heb :)

En @crazycactus binnenkort ff gezellig wat afspreken en er 1 op drinken (sinas dan he)