Het grote insectenbetentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: Het grote insectenbetentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:19

Nee, bedankt :') Die naam hoort bij mij, en wil ik niet op een of ander spuitje terug vinden, haha!

Waarin, ik dacht al, aparte naam! Azaron dus. En dan dempt de prikkel ofzo?

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 13:30

Ik ben ook erg allergisch voor mugjes, als ik in mijn arm wordt gestoken brand mijn hele arm, en giga bulten die littekens achterlaten.

Smeer nu met menthol/lidocainegel en ik neem een allergie tabletje in, cetirizine.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:33

Meld mij ook :o
Sinds een jaar of 4 reageer ik extreem op alles wat meer dan 4 pootjes heeft en bijt of steekt. Vorig jaar ben ik gebeten door een horzel op mijn enkel, 2 dagen koortig geweest en heb 2 weken op teenslippers gelopen :+ Van de huisarts creme gekregen en pillen.
Vorig jaar in Frankrijk gestoken, ben in Frankrijk zelfs naar de huisarts geweest, heb 4 weken met een bult gelopen. Dit jaar weer gestoken, maar weet niet door wat.

Ik heb standaard pillen bij van de huisarts, Tavigil heten de tabletten, is een echt paardenmiddel, want ik word er enorm duf van.
Als ik een steek heb, moet ik gelijk een pil slikken, afhankelijk van de plek van de steek naar de HA of EHBO. Afgelopen dinsdag zei mijn HA iets hoop gevens, not. Een allergie bouw je op, hou er maar rekening mee dat het steeds erger wordt. Maw, ik loop wellicht over een paar jaar met een adrenaline-spuit in mijn handtas.

Moet zeggen dat ik toch wel paranoa word voor die beestjes....

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 17:46

:wave:

Ik ben weer gestoken, nu vermoedelijk door dazen? Ik ben gisteren op buitenrit gestoken, door mijn rijbroek en rijsokken heen. Toen ik thuiskwam waren het nog 5 kleine buitjes die op muggenbeten leken, maar nu hebben die 5 buitjes zich gevormd tot 5 pijnlijke bulten ;(

Wat denken jullie?

http://img189.imageshack.us/img189/62/imageynd.jpg
Dat is de ergste. En het is dus niet een buitje met een rode plek er omheen. Het rode dat je ziet is dus een bult ;(

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 18:15

denk toch een dazel
Ik ben vandaag ook geprikt door een dazel :(

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:29

Lijkt toch een daas of een horzel, wat helpt is een icepack erop. Helpt tegen de jeuk en de roodheid.

hoofdstel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:32

Ik ben zondagnacht in mijn hand gestoken door een mug. Precies waar de grote spier in je hand loopt, doet echt enorm veel pijn en mn hand is nogal dik, moeilijk te bewegen...
Heeft iemand een wondermiddeltje waardoor het minder word? Azijn helpt niet, heb ik gister al uitgeprobeerd.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 07:37

Het enige wat je kunt doen is koelen, dit neemt de pijn weg en gaat de ontsteking tegen. Heb je koorts?
Als de pijn echt niet te houden is, dan kun je het beste naar de HA gaan.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 11:09

Mijn plek is zelfs pijnlijker geworden ;( Ik kan mijn been nu bijna niet meer buigen. We kunnen elkaar dus de hand schudden, Bsensation..

Ik heb voor morgenochtend een afspraak bij de HA. Kon vandaag niet meer terecht ;(

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 15:48

Wat kan je toen tegen een dazen beet ?

Mijn been is dik

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 18:08

Geen idee, nien.. Ik zit er ook mee. Morgen naar de dokter.. Ik ga echt dood van de pijn en jeuk..

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:39

Anne ik wil morgen ook naar de dokter

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 20:53

Koelen. En verband drenken in alcohol en dat erop doen.

Ik ben vorig jaar 3x bij een arts geweest voor een dazensteek. Eerst had hij het behandeld met een creme en verband de dag daarna nog eens. Ik ben extra geent tegen tetanus en ik had een grote fles alcohol meegekregen. Deze week in mijn hand gestoken en vonmorgen door mijn rijbroek heen.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-11 21:16

Ik bedenk me net.. Het is nu wel een grote bult, maar het waren 3 wat kleinere.. Ik denk dus echt muggen.. Zo vervelend. ;( Azaron werkt niet, Mentho10 werkt niet, koelen helpt ook voor geen meter.. Ik word gillend gek.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 11:18

Vanmiddag om 2 uur naar de dokter :D

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 13:38

Allergische Reactie zei de dokter. Heb pilletjes tegen allergie meegekregen, die kan ik innemen zodra er weer een reactie is. Daarnaast ook een mentholzalf met verdovende werking meegekregen :) hopen dat het werkt!