Tanden bleachen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:44

LecyTinker schreef:
nou zag ik van de week bij de kruidvat een lakje dat je op je tanden moest strijken, dat je tanden witter maakt. Maar het blijft alleen zitten totdat je je tanden poetst of wanneer je iets eet. Dus je zou het steeds bij moeten werken. Maar voor het uitgaan of zo zou het wel wat kunnen zijn. Ik denk dat ik het eens ga proberen, was net onder de 11 euro.

Ik heb het gekocht, en het was een drama! Ik ben gek op rode lippen dus dit leek me wel handig, het word niet egaal droogt op in de randen het word bobbelig en nouja gewoon 1 groot drama. :+ Het voelt ook nog eens heel erg vervelend als het droog is.

LecyTinker

Re: Tanden bleachen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:47

@Kana, was dat dat doorzichtige spul van (geloof) pearldrop?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:50

LecyTinker schreef:
Ik poets al met whitener in mijn tandpasta. Ze worden er wel ietsje witter van, maar niet echt met een groot verschil. Maar mijn tanden zijn hyper gevoelig, dus ik durf ze niet echt te bleken. Ik kan nu vaak al dingen niet eten omdat er bijvoorbeeld een te groot temperatuur verschil tussen mijn eten en drinken zit.
Dus blijf idt topic wel even volgen om te zien wat iedereen zijn ervaringen zijn.

@Horseees, niet te best als in rotzooi waar je last van kreeg of als in dat het niet werkte?

Als je hele gevoelige tanden hebt zou ik nu per direct stoppen met het gebruiken van een whitening tandpasta en gewoon lekker iets van sensodyne oid aanschaffen! :j

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:51

na wat ge-google blijkt white smile company het goedkoopste te zijn, maar die zit niet in belgië.
mijn zus heeft facings en die werden wel vergoed?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:54

Dressagelady. Ik heb al mijn hele leven gevoelige tanden en poets ook al jaren met whitener. Als ik dat niet doe dan krijg ik echt gele tanden. Nu vind ik ze nog redelijk te doen. Dus ik heb die gevoeligheid er wel voor over, ik weet niet beter dan dat ik bepaalde dingen gewoon niet kan doen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:56

Dat hangt af van de verzekering en polis mylittlelove. Ik heb nog nooit gehoord dat facings 100% werden vergoed in ieder geval, het is gewoon iets cosmetisch net als bleken.

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:56

Laatst bijgewerkt door Kana op 02-06-11 15:58, in het totaal 2 keer bewerkt

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 15:57

LecyTinker schreef:
Dressagelady. Ik heb al mijn hele leven gevoelige tanden en poets ook al jaren met whitener. Als ik dat niet doe dan krijg ik echt gele tanden. Nu vind ik ze nog redelijk te doen. Dus ik heb die gevoeligheid er wel voor over, ik weet niet beter dan dat ik bepaalde dingen gewoon niet kan doen.

Ah, ik besef mij nu dat er ook een whitening variant van sensodyne bestaat :j misschien is dat een idee? Waar zit je gevoeligheid, aan de buitenkant van je kiezen of door de gehele mond?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 16:01

dressagelady schreef:
LecyTinker schreef:

Ah, ik besef mij nu dat er ook een whitening variant van sensodyne bestaat :j misschien is dat een idee? Waar zit je gevoeligheid, aan de buitenkant van je kiezen of door de gehele mond?

Alles. Maar nou ben ik ook een gepassioneerde tanden poetser en dus laat ik mijn tandvlees ook redelijk vaak bloeden,. Ik weet het, fout!!! maar tja, ik moet goed schrobben anders heb ik niet het idee dat ze schoon zijn.

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:49

LecyTinker: Dat spul van de kruidvat is vreselijk, zoals ik je op de vorige pagina al zei :)
Echt vre-se-lijk :+

Mylittlelove: hoezo werden haar facings vergoed?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:56

Ze had allemaal vlekken op haar tanden en haar tanden stonden niet goed, daarom werden ze vergoed

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 19:58

Wat raar, ik dacht dat facings helemaal niet vergoed werden. Ik heb nl ook vlekken op mijn tanden. En heb ook nooit een beugel gehad dus mijn tanden staan ook niet op z'n best. :+
Niet dat ik er last van heb, dus op zich is het puur voor het zicht dat ik het zou willen.
Had zij er last van dan?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:14

Ze had er niet zozeer last van maar 't was qua uiterlijk erg storend als je die vlekken zag. :P

horseees

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 20:18

Ja hier ook.. Welke verzekering heb jij? :D

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:20

Geen idee. :+ Zal ik na moeten vragen aan m'n ouders :')

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:23

Lena01 schreef:
Mijn tandarts zegt altijd dat hij het niet bij mij wil doen, en ik heb echt een geel gebit, stoor(de) me zo erg aan!

Ik heb via internet zelf een pen bestelt die als beste uit de test kwam bij Kassa, en die ben ik nu aan het gebruiken, ding kostte me nog geen 20 euro, even 2 x per dag, 14 dagen lang, ik zit nu op 5 dagen, en ik zie het nu al!!

Ik heb ook een bitje bestelt, benieuwd of dat ook werkt! Ik ben er tot nu toe erg tevreden over!

Die pen bleekt alleen de pellicle en plaque op je tanden. Niet je tanden.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 06:52

@Kana, dat is idd die ik bedoelde... grrr, ik had echt goede hoop met die!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:46

Ik wil eigenlijk ook wittere tanden, maar als ik het hier zo lees wil ik ze eigenlijk niet laten bleken. Mijn glazuur is al niet zo sterk volgens mij, heb al een paar keer erosieplekjes moeten laten bijwerken bij de tandarts. Dan heb je van die kleine bruine puntjes op je tanden.

Poets nu dan ook met Sensodyne Pro-glasur whitening. Als ik niet met whitening tandpasta poets merk ik het verschil wel. Ook als ik wel met whitening poets zijn ze nooit echt wit, maar altijd een beetje grauwig zeg maar. En ze worden snel gelig als ik iets gegeten heb. Echt walgelijk. :P

Een bruiner kleurtje zit er ook niet echt in bij mij, ben spierwit. _O-
Weet niet of jullie nog tips hebben van wat ik kan proberen?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:28

kleuren lippenstift vermijden die de geel kleur naar boven haalt. Rood bijvoorbeeld!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:38

Ik gebruik nooit lippenstift. :P

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:55

bepaalde dingen tasten je glazuur aan. Ik heb jaren lang alleen sinasappelsap gedronken en dat is erg slecht voor je tanden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 15:41

Tanden bleken is geen enkel probleem zolang je het door een bekwame tandarts of mondhygienist laat doen die je tanden eerst GOED schoonmaakt. Anders bleek je aanslag en dat is inderdaad zo weer bruin. Daarom zijn die thuisbleeksystemen ook niet goed.

Na het bleken kun je tanden weer verkleuren door bepaalde patronen als roken, rode wijn etc. maar dat zit aan de buitenkant dus dat polijst je er zo weer af.

Naarmate je ouder wordt kleuren je tanden donkerder, dat is normaal. Dan kun je een touch up doen. Maar ze worden nooit zo donker als ze voorheen waren en voordat je een goed gebleekt gebit een touch up hoeft te geven ben je zo een paar jaar verder.

Wij bleken met systeem van Extreem Make Over dat kost € 360,- en je tanden worden gemiddeld 11 tinten witter.

Tanden bleken is niet schadelijk. Dit hebben talloze onderzoeken uitgewezen. Je kunt ze terugvinden op www.pubmed.com.

Het bleken van tanden is ontstaan in de oorlog toen Amerikaanse soldaten geen tandpasta meekregen maar spoelmiddel met waterstofperoxyde. Degenen die weer thuiskwamen hadden allemaal stralend witte tanden. Hieruit is het bleken verder ontwikkeld.

Om gevoeligheid tijdens of na het bleken te voorkomen kun je het beste een week vantevoren stoppen met het zuurhoudende produkten en spoelen met een niet aangezuurde fluoride.

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:06

janderegelaa schreef:
Tanden bleken is geen enkel probleem zolang je het door een bekwame tandarts of mondhygienist laat doen die je tanden eerst GOED schoonmaakt. Anders bleek je aanslag en dat is inderdaad zo weer bruin. Daarom zijn die thuisbleeksystemen ook niet goed.

Na het bleken kun je tanden weer verkleuren door bepaalde patronen als roken, rode wijn etc. maar dat zit aan de buitenkant dus dat polijst je er zo weer af.

Naarmate je ouder wordt kleuren je tanden donkerder, dat is normaal. Dan kun je een touch up doen. Maar ze worden nooit zo donker als ze voorheen waren en voordat je een goed gebleekt gebit een touch up hoeft te geven ben je zo een paar jaar verder.

Wij bleken met systeem van Extreem Make Over dat kost € 360,- en je tanden worden gemiddeld 11 tinten witter.

Tanden bleken is niet schadelijk. Dit hebben talloze onderzoeken uitgewezen. Je kunt ze terugvinden op http://www.pubmed.com.

Het bleken van tanden is ontstaan in de oorlog toen Amerikaanse soldaten geen tandpasta meekregen maar spoelmiddel met waterstofperoxyde. Degenen die weer thuiskwamen hadden allemaal stralend witte tanden. Hieruit is het bleken verder ontwikkeld.

Om gevoeligheid tijdens of na het bleken te voorkomen kun je het beste een week vantevoren stoppen met het zuurhoudende produkten en spoelen met een niet aangezuurde fluoride.

Wil je voor mij dan een onderzoek (het liefst een rct) opzoeken waaruit blijkt dat het helemaal niet schadelijk is?
En een onderzoek op welke termijn (dus een follow-up) waaruit blijkt dat het bleken een langdurig effect heeft?

Het effect wat ik op patiënten heb gezien is kort na de behandeling 3 a 4 tinten witter (volgens mij zijn er voor de lol een heleboel extra tinten bij bedacht om het effect nog groter te laten lijken, daar werd de Vita kleurenring gebruikt en afhankelijk in welke kleur de eigen tanden zijn, Bijv tint A of C.) en na 5 maanden is het precies dezelfde tint als dat het was, men wist dit omdat alles vooraf genoteerd werd. Daarbij hadden ze allen last van gevoelige tanden met koud en warm voedsel. De behandeling werd uitgevoerd door een mondhygiëniste en de tandarts. Dus kunde en kennis genoeg bij de stoel.

Het polijsten zou je ook preventief kunnen doen in plaats van bleken, de aanslag zit er immers toch alleen op? Je schrijft zelf dat het na het bleken weer donkerder kan worden. Het is er natuurlijk vanaf te polijsten maar de waterstofperoxide geeft toch een aanslag op je glazuur waardoor het poreuzer wordt en de aanslag alleen maar beter hecht aan de tand waardoor het alleen maar lastiger wordt op de langere termijn om het eraf te polijsten.

Het levert vooral bakken met geld op voor de tandarts en het kost relatief weinig geld, zeker als je het een preventie assistente laat doen. En de consument trapt er in. Want je bent gelukkiger als je wittere tanden hebt! :D

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:25

@Fred_kroket, het spijt me dat ik het zeg, maar ik vind je toon binnen dit topic wel errug negatief.
TS heeft de keuze al gemaakt en vraagt alleen maar om tips en ervaringen.

Voor de mensen die het via een gebitje hebben gedaan. Hebben jullie dit via internet besteld?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:58

Ik ga mee met mijn naamgenoot ;) tevens gaat je argument van preventief polijsten niet helemaal op aangezien de gele kleur vaak afkomstig is van het doorschemerende tandbeen en niet enkel aanslag toch?