Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lang of kort haar

Ik heb op dit moment lang haar.
950 (79%)
Ik heb op dit moment kort haar.
119 (9%)
Ik heb afwisselend lang en kort haar.
111 (9%)
Anders
15 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1195

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:45

Ik heb altijd lang haar gehad. Nu heb ik net onder mijn schouder maar wil het weer lang laten groeien:) In twee weken is het al snel gegroeid _/-\o_

Collie2008

Re: Meisjes en vrouwen, lang of kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:46

Ik heb lang haar, altijd al gehad, korte was tot op m'n schouders, maar door de krul werd dat een stuk korter, ik zou nooit een kort koppie willen. Vind lang haar vrouwelijker

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:49

Ik vind lang haar ook vrouwelijker, ongeacht hoe oud ze zijn. Wel is het zo dat als je heel dun haar hebt en het lijkt korter wat voller dat ik me er iets bij voor kan stellen dat het word afgeknipt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:50

moonsparkle schreef:
Ik vind lang haar ook vrouwelijker, ongeacht hoe oud ze zijn. Wel is het zo dat als je heel dun haar hebt en het lijkt korter wat voller dat ik me er iets bij voor kan stellen dat het word afgeknipt.

Ik heb mijn har kortgeknipt omdat dat gewoon bij mij past en ik heb dik haar hoor :P Ik ben gewoon een wat stoerder typje denk ik.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:52

Ik heb mijn haar 1 keer korter geknipt en heb het nu weer tot ruim over mijn schouders en wil het nog een stuk langer. Ik vond kort haar maar niets :+

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:53

heb altijd lang haar gehad :) ben er meestal heel blij mee, soms wat minder maar ik zou het niet graag afknippen!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:54

Ik heb het altijd schouderlang. Vorig jaar heb ik er een flink stuk af laten knippen doordat door ziekte mijn haar heel dun werd, maar nu laat ik het weer groeien :) Ik vind kort maar niets, want dan moet het altijd los/past net niet in een staart, en daar kan ik me erg aan ergeren :o

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:55

Nu kort.
Helaas omdat er geen andere keuze was, heb 6 chemo's ondergaan. Maar krijg alleen maar complimenten en er zit een hele mooie krul in.

Otjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:47

Angela schreef:
Mijn haar is mijn hele leven al lang (natuurlijk niet toen ik geboren werd :+). En het gaat ook echt niet kort. Mijn lange haar is mij veel te dierbaar :j

_/-\o_

helemaal mee eens!

rho_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:49

ik heb altijd lang haar gehad, 1 keer heb ik het kort laten knippen 1 keer en nooit meer staat mij gewoon niet maar sommige vrouwen kan het ook super mooi staan hoor

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:49

Laang LaAng LAAAAANG :D
Doe mij maar lang haar!
Vind het mooi, maar soms totaal niet praktisch haha.
Kort knippen, tjaa misschien ooit haha, maar nu zeker nog niet!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:51

Mijn hele leven al kort tot erg kort haar.Lekker gemakkelijk ook.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 11:51

Ik heb eigenlijk altijd kort haar.. maar nu ben ik ze aan het laten groeien zodat ik over 1,5 jaar er 25 cm af kan laten knippen.. (gaat dan naar stichting haarwens!)

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:18

tantjeuh schreef:
Moet trouwens eerlijkheidshalve zeggen dat ik, hoewel ik hier massaal veel meiden zie langskomen met heel lang haar, zelden mensen tegen kom die mooi zijn met echt lang haar. Daar moet je echt een stevige bos haren voor hebben, wil je het mooi hebben.... Ik zie véél liever iemand met kort/halflang haar met een mooie snit erin, dan iemand met echt lang haar dat er dan maar gewoon bij hangt. Zéker mensen met een beetje dunner haar: hoe minder lengte, hoe minder gewicht, hoe meer volume!

Precies!! En daarom heb ik het heel kort. Ik heb heel dun haar, en lang is echt GEEN gezicht meer. Vroeger nog wel, toen had ik dik haar...
Maar ik zie vrouwen van mijn leeftijd (ik ben 47) of wat ouder of jonger, met lang dun haar, dat hebben ze dan in een staartje... mensssss knip het af denk ik dan! :oo

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 12:26

Mijn eigenhaar is tot net over mn schouders. Heb op het moment extensions tot net boven mn onder rug.
Hoop dat als ze er uit gaan mn eigen haar een stuk langer is.

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:26

PP >> LZP

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:26

Ik heb nu lang haar. Ik laat het nog even groeien en na de zomer laat ik het heel kort knippen en ben van plan om dan mijn haar te gaan doneren :)

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:28

Ik ben van het lange haar :j
Nu heb ik het tot over mijn schouders, en van mij mag het een stuk langer. Helaas groeit het niet meer zo snel als vroeger. Toen had ik altijd haar tot mijn kont.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:30

Ik heb nu al een jaartje of 3 kort haar :) Het bevalt prima, staat leuk bij m'n gezicht en het is lekker praktisch :D Ik heb heel dik, krullend haar, wat prachtig staat als het lang is en ik er veel tijd in stop, maar dat kan helaas niet elke dag en altijd maar een staart of knot vind ik ook niets, dan zie ik er liever elke dag gewoon leuk uit met kort haar :)

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:37

Ik heb de afgelopen paar jaar al aardig wat "rare" dingen met mijn haar gedaan...

Eerst had ik gewoon lang (bijna tot mijn kont) bruin (eigen kleur) haar, dit was ik zat... Ben naar de kapper gegaan heb het rood laten verven en naar een kort koppie laten knippen met een matje, was toen helemaal hip :j

Toen heb ik het langzaam weer langer laten groeien en toen het op een Bassie (van bassie en adriian ja :') ) lengte was heb ik stekeltjes laten knippen.

Toen heb ik dat weer langzaam aan laten groeien tot een een hanenkammetje kon maken, die lengte ongeveer 1 jaar gehad. Toen weer laten groeien, zwart, donkerblauw, rood en castanje bruin geverfd. Weer behoorlijk kort laten knippen met een matje, lang laten groeien en een schuine pony genomen en weer zwart geverfd...

Momenteel is mijn haar donkerbruin geverfd en is het tot net over mijn schouders...

Maar ik ben het weer zat, twijfel of ik het weer super kort laat knippen...Heb het nu al 3 jaar weer wat langer (mocht het van mijn ex niet kort knippen, vond ie zonde) maar vond kort toch ook wel erg leuk en fijn...

Ben er ook nog niet helemaal uit welke kleur ik wil.... zwart of donkerbruin... Donkerbruin staat natuurlijker, maar ik vind zwart stoerder haha

Ach, als ik eruit ben ga ik wel weer een keer naar de kapper :P

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:02

Ik had altijd vrij lang haar, maar anderhalf jaar geleden heb ik het in een bob laten knippen. Stond ontzettend leuk, maar was wel wat lastiger om te onderhouden en de keer daarop werd het heel verkeerd geknipt en nu durf ik niet meer. Mijn haar is ondertussen weer half lang. Makkelijk, maar dodelijk saai soms. :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:03

Ik ga voor megalang haar :D Tot op je kont-lang. En dan invlechten. Helemaal geweldig <3
Het is nu rond m'n bh-bandje.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:06

Ik wil altijd graag lang haar, dat vind ik mooi maar wanneer het dan lang is.. knip ik het weer af.
Lang haar is bij mij gewoon lastig, heb zwaar en dik haar waardoor ik het niet los kan dragen.
Kort haar staat me niet dus kies ik voor een middenweg, schouderlengte, daar kan ik meer mee, los, vast etc..
Vind het wel jammer want vind lang haar erg mooi, maar ja helaas pindakaas ;)

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:09

Ik heb mijn haar tot mijn schouder en mijn paardrijdende dochter heeft hem tot over haar schouders. Ik zou langer haar willen hebben, maar op de een of andere manier komt het niet veel verder dan mijn schouders.
Persoonlijk vind ik lang haar vrouwelijker, kort haar is wat stoerder.
Iedereen moet zich prettig voelen bij zijn eigen kapsel dat is het belangrijkste.
( mijn zus haar haar komt tot over haar billen het is prachtig)

Yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 15:10

Ik heb nu lang haar, maar ben het altijd snel zat, anderhalfjaar geleden opeens rigoreus de schaar erin en een asymetrisch bob laten knippen, daarna moest het natuurlijk weer lang ;)
Maar in de tussentijd is het ook nog wel nog een keer schouderlengte geweest. Nu k eraan denk; t mag er wel weer eens af..
Oja, kort is bij mij idd niet 5-10 cm, maar boven m'n schouders, dat vind k wel kort zat.