Alleen maar met een rietje drinken??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Alleen maar met een rietje drinken??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:22

met een rietje komt het nog steeds in je mond en achter je voortanden terecht. Daarbij kan een gebit 7 zuur/zoet aanvallen per dag verwerken, en hoe die aanvallen komen maakt dan niet zo veel uit. Zo kan je beter in 1x een glas cola leeg drinken dan steeds een slokje :j

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:36

ben je bang dat je knoeit zonder rietje? Ik snap het niet zo ook al ben ik 19 mijn ouders zouden het niet goedkeuren als ik soep met een rietje dronk.. daarbij komt als je ooit ergens net moet gaan eten, voor werk of zomaar drink je toch niet met een rietje?

Ga anders gewoon onder de douche staan drinken als je bang bent dat je knoeit ofzo? je moet er gewoon even doorheen, ook al vind je met een rietje lekkerder het is normaal dat je uit glazen drinkt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:40

nouja, om het op te lossen moet je vooral zien te verzinnen waaróm je door een rietje moet drinken

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:40

Ik heb eens gehoord dat je als je vaak met een rietje drinkt, je net zo'n mondje krijgt als dat je rookt. :+

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:48

apart, ik moet er niet aan denken om soep ofzo met een rietje te drinken bah.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:50

zit t rietje steeds verstopt ;)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:51

MyLittleLove schreef:
Ik heb eens gehoord dat je als je vaak met een rietje drinkt, je net zo'n mondje krijgt als dat je rookt. :+

Wat voor mondje krijgen rokers dan.. Mijn mond is toch normaal hoor..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:51

Eleionomae schreef:
ik had ook zo'n periode dan moest ik elke keer aan mn pink likken :')

echt een soort dwangneurose gewoon. Dus dat heb ik mezelf hardhandig afgeleerd :+

pink ge-amputeerd?

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:53

ik rook ook, maar mijn mond is niet echt veranderd hoor!
en soep kun je wel met rietje drinken, gewoon niet de vermicelli drinken ;)

veerle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:54

Met een rietje word je toch veel sneller zat als je er bv wijn mee drinkt???
Maar trouwens, het is wel beter voor je tanden heb ik geleerd. Als je cola drinkt, is het een aanslag op je tanden, omdat je ook niet altijd direct doorslikt, waardoor je tanden er mee in contact komen, met een rietje slik je sneller door, en is het dus beter voor je tanden.
Als ik cola drink tijdens mijn examens, drink ik het altijd met een rietje...

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:55

Susyb schreef:
Eleionomae schreef:
ik had ook zo'n periode dan moest ik elke keer aan mn pink likken :')

echt een soort dwangneurose gewoon. Dus dat heb ik mezelf hardhandig afgeleerd :+

pink ge-amputeerd?

Nee mezelf elke keer een mep op mn hand verkocht als ik het en ook mn ouder gaven me een tik haha (niet hard hoor, heb zelf gevraagd of ze dat wilden doen _O- )

zandvangers

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 25-04-23 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

MyLittleLove

Balou_k schreef:
MyLittleLove schreef:

Ik denk dat ze dan bedoelen mensen die heel vaak roken ofzo, een rimpelmondje? Ik heb geen idee

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:00

Ik heb geen rimpels ;( ohh en ts ik heb er ook nog nooit van gehoord zelf heb ik ook wel een van die Dwang gevallen.. Vooral toen ik klein was zoals hier boven, nu soms met domme dingen maar blijft niet lang een die wel is blijven steken is als ik een dvd kijk dat ik vaak terug spoel en 5 keer hetzelfde kijk omdat ik mezelf wijs maak dat ik het niet goed volg.. Kan mezelf dan ook echt niet inhouden,

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 18:02

ja, ik herken wel kleine dingen: bijv. de volume op de tv moet op even staan, moet perse het slot controleren als ik weg ga en bijvoorbeeld eerst mijn schoenen omkeren voordat ik ze aan doe.
maar dat zijn kleine dingen die ik niet zo heel raar vind.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:06

TS ik vindt het knap dat je tijd hebt om je hier druk over te maken!

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 18:08

ik maak me er ook niet durk om, ik vond het zelf best raar en was benieuwd of iemand dit herkende ;)
Ik maak me wel druk om mijn examens ;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:14

Dat betekent wel dat je gewoon al een aantal dwangneuroses hebt... (rietje, schoenen, slot, het volume) en daarnaast dus nog gestoorde gedachten over eten. (gaf je zelf aan in een eerder antwoord) Ik zou daar toch wel mee uitkijken.

Wat zeggen je ouders hier van?

Zijn al deze neuroses ontstaan nu je je druk maakt voor je examen? Ik zou dan even naar je huisarts gaan en dat bespreken. Die hebben vaak wel druppeltjes of iets waar je rustiger van wordt.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:16

ik herken het totaal niet om persee uit een rietje te moeten drinken maar wat zandvangers heeft gezegd dat we er allemaal wel een soort van hebben/gehad hebben tsja best grappig.

ik wil nu nog altijd als ik bij iemand ben, of op school zit en ik verveel me dood dan trek ik bijv bij een tafel de lijnen van de hoek door en mogen me voeten niet op die lijnen ofzo.
als ik in de bus zit moeten mn grote tenen om en om naar beneden als ik een paaltje aan de buiten zie. maar dit is omdat ik anders echt behoorlijk busziek word.

Winxz_Bas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 18:20

Ik woon niet meer thuis, en zie mijn ouders ook niet.
dusja er word ook niks over gezegd ;) ja door mn vriend maar die vind het wel grappig geloof ik.
maar de huisarts geeft serieus speciale druppels weg? want ik ben heel erg sceptisch en denk dat alles een placebo is

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:22

Om eerlijk te zeggen vind ik het best raar dat je als 18 (of 19?) jarige nog met een rietje drinkt! Dat is echt iets voor kleine kinderen en kan me voorstellen dat je raar aangekeken word door andere mensen, als ze jou thee met een rietje zien drinken.
En daarbij.. elke dwangneurose is ongezond, als het niet lichamelijk is (roken), dan wel geestelijk!

hopelijk overtuig ik je met deze tekst om te stoppen met je overmatige rietjes-gebruik

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:30

Balou_k schreef:
MyLittleLove schreef:

Afbeelding
In een beginnende fase _O- Oftewel zo'n rimpelmond. Zo lelijk! Soms zie je echt mensen van 20 ofzo (die dan iedere dag 2 pakjes wegroken en die zijn helemaal strak in hun gezicht, maar hebben dan wel zo'n smoel eronder :')

(kon het niet laten hierop te reageren :oo)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:36

Ik vind het goed dat je je er druk over maakt, want dit moet je zeker serieus nemen!

Niet dat het zo erg is om door rietjes te drinken, maar het is wel ernstig dat het dwangmatig is geworden. (Het woord neurose is een beetje ouderwets) Nu zijn het rietjes, maar als je dit niet onder controle krijgt is het straks iets anders, pleinvrees ofzo, en dat kan je leven zwaar negatief beïnvloeden.

Kijk, nu ben je 18 en is het nog niet heel raar dat je in restaurants om rietjes vraagt, maar als je straks ouder bent en je bent er niet vanaf, dan schaam je je er misschien voor en durf je daarom niet meer naar openbare (eet)gelegenheden, niet meer bij mensen op bezoek (want stel dat ze je koffie aanbieden...), niet op dates... Kan ook al behoorlijk ingrijpend worden.

Ga ermee naar de huisarts zodat die je door kan verwijzen naar een psycholoog. Dan kun je er met hem/haar achter komen waar dit vandaan komt, en er hopelijk iets aan doen.

Wil je dat allemaal niet? Stop er dan nu meteen mee, nu het (hopelijk) nog kan!